Recenze (121)
Sedm samurajů (1954)
04. 04. 2007: tenhle film vystihují 3 slova. Střídmost, preciznost a atmosféra. Střídmost proto, že filmové složky nejsou používány v přebytku. Tím myslím hudbu, která je na správných místech, nepřehnaný love motiv a akci. Preciznost proto, není vidět jakákoliv neprofesionalita, kterou vidíme v denšních dílech, chybí hluchá místa a film působí kratším dojmem, než ve skutečnosti je. Zanechá to v člověku jizvu - chtěnou.
300: Bitva u Thermopyl (2006)
04. 04. 2007: Dávám čtyři hvězdičky, ale jenom proto, že jsem to viděl na obřím plátně v multiplexu. Jinak to není film, který by ve mě zanechal doživotní "rýhu" a myslím, že na něj rychle zapomenu. Pokud bych si odmyslel úžasné zpracování, co by mi zbylo? Relativně plytký příběh o hrstce fašistických magorů. Pokud bych film viděl na nějakém pcčku, tak by hvězdičky byly jenom dvě.
Orange County (2002)
23. 03. 2007: Typická Fratpackovská taškařice. Není to umění, ale na druhou stranu je to velmi zábavné, navíc plné vtipných minirolí.
Mluv s ní (2002)
23. 03. 2007: Naprosto válcující druhá polovina filmu dělá z tohodle díla zásadní záležitost. Prokres postav a kamera jsou bez jedinné výtky.
Odložené případy (2003) (seriál)
08. 03. 2007: Viděl jsem pár dílů, ale myslím, že konstrukce bude stále stejná, takže začnu tím, co se mi na tom líbí. Dobrá hudba, prostředí, charismatičtí vyšetřovatelé a celkem drahý look. Co se mi nelíbí a co naprosto ten seriál sráží jsou vyšetřovací postupy. Většinou jenom otevřou krabici, oběhnou místa a svědky a někdo se pod tíhou viny přizná, nebo se to jinak vyřeší "samo". Od detektivního seriálu bych čekal větší komplikovanost a "ahá" efekt...
Kráčející skála (2004)
04. 03. 2007: Tahle věc podle mě splnila svůj úkol na jedničku. Neměl to být pohled na tajemství vesmíru, nebo abstraktní psychologická sonda do života mládeže v Keni. Úkol tohodle filmu je zkrátka pobavit. No a já jsem se nenudil ani chvilku, takže za 4*.
Lidé deště (1969)
27. 2. 2007: Coppolovi se (patrně) povedlo definovat žánr road movie, aniž by o to nějak extra usiloval. Dost mě pobavila scéna, kde si Robert Duvall nasadí klobouk a rázem se z něj stane seržant Klingor, deset let před Apokalypsou...
Všichni do jednoho (2007)
02. 02. 2007: Wow, první český film, co jsem viděl za poslední 2 roky a hned taková bomba... S miniaturním rozpočtem natočit něco tak dobrého... V čechách...
Šumná města (1995) (seriál)
Je málo věcí, jež se dají doopravdy označit jako "krásné"... Tahle série je jednou z nich. Úžasně citlivé vedení Radovana Lipuse a jako vánek lehké průvodcovství Davida Vávry je geniální a krásná kombinace, kterou nemá žádný jiný pořad, co jsem kdy viděl. Pokud někdo dokáže přivézt k architektuře běžný lid, tak to jsou právě tito dva pánové. Strhující mikropříběhy, ale i takřka renesanční nálada každého dílu je to, co na tomhle pořadu opravdu miluji...
Mission: Impossible II (2000)
15. 1. 2007: Osobně se mi to zdá dokonce lepší, než jednička, hlavně tedy kvůli režii Johna Woo, která snad typičtější už ani být nemůže. Hezké lokace a relativně uvěřitelná zápletka navíc pomáhají filmu být tím, o co se snaží - nenáročnou oddychovkou.