Elementál

Elementál

Antonín Brinda

okres Nový Jičín
student

ICQ: 311039989

19 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 26.12.2012  13:14

    Pohodová agitka.

    • 6.9.2012  02:50

    Mimořádný Film.

    • 8.12.2010  22:15

    Fifer má ve všem pravdu. Nesmyslného násilí a sexu je v Krajině až až, místy to moc nedává smysl, na reflexi slovinské historie si film spíš hraje a povchrně nám předhazuje různá podivně propojená torza slovinské historie (zvláštní, že Jasna má chatu ZROVNA vedle hrobů o nichž se celý film mluví, zvláštní, že ony dokumenty úzce souvisí s programem, který běží v TV kdykoliv ji některá z postav zapne...). Tedy - chápu, že se jedná o nadsázku, o symbolické chápání snímku, nicméně vše je - půjčím si slovíčko od Fifera - polopatické. A tady se naše názory začínají rozcházet - už poměrně brzy jsem akceptoval teatrálnost a hloupost celého kousku no a...a pak jsem se parádně bavil. Veselé porno, amorální floutek, hrající/nehrající detektiv Boris a samozřejmě série brutálních, zbytečných vražd. Ale podíváná je to parádní (a i když Möderndorfer téma nezpracoval úplně na jedničku (ehm) a ať si je jeho jeho morální apel a uvažování nad současným přístupem k reflexi minulosti jak chce povrchní, vše je čitelné a za zamyšlení stojí).

    • 30.9.2010  11:22

    Snímek se vyznačuje výborně zvládnutou formální stránkou - delší záběry bez střihu, depresivní obrazy omšelých částí Budapešti (hřbitov, budova, do níž je situována většina děje, sníh...), či uvěřitelné herecké výkony (např. charismatický režisér Kornél Mundruczó, který ve filmu hraje také režiséra (snad je ve skutečném životě míň nasranej), potěšující vedlejší role známého maďarského herce Miklóse Székelyho, či ústřední postava mladíka hraná Rudolfem Frecskou - z něj ta životní nechuť přímo čišela). Po strhujícím úvodu ("pohodové" telefonáty v autě, scéna s vánočním stromkem, konkurs (!! - asi nejlepší pasáž z celého filmu - nemilosrdný Mundruczó ponižuje "herce" před sebou a s naprostou samozřejmostí jim zadává intimní úkoly), náhlá smrt ) jsem se cítil příjemně natěšený. Jaké však bylo mé zklamání, když film zanedlouho sklouzl k poměrně plytkému rodinnému příběhu. Ano, je mi jasné, že se jedná jen o kostru a to hlavní oč kráčí že je atmosféra, zobrazení zla, nechuti k životu... Ale to by musel být Projekt Frankenstein udělán lépe. Hraje na city, postavy efektně hynou jako mouchy (dívka - polonahá, otec - působivý "krvavý střik", matka - krev vytékající z hlavy na bělostném sněhu) a je pravdou, že není nikdy jasné, co bude zrovna následovat. Problém je v tom, že Mundruczó se nás snaží svým formalismem, vánoční depresí, nesmyslným až náhodným násilím donutit hrát s ním jeho hru na zoufalství. Narozdíl od svého krajana Bély Tarra, který vytváří obdobné snímky (Prokletí, Satanské tango) však ve své snaze selhává - možná je to přílišnou rozmělněností a banálností děje, možná příliš kýčovitým formalismem, buď jak buď, dle mého soudu "to" na začátku měl, ale po patnácti minutách "to" ztratil. A pak už se jenom vezete a nudíte se. Nicméně nápad dobrý a myslím, že na nějaký další režisérův kousek se určitě rád podívám.

    • 17.9.2010  11:19
    Vinyan (2008)
    *****

    Po určitém váhání nakonec za pět - možná jako protiváhu k značnému podhodnocení. Vinyan zaujme od první minuty neuvěřitelně zneklidňujícími záběry vodní hladiny a chladnými obřími titulky. První část je "slabší", protože film graduje velmi pozvolna a co se týče neshod mezi těmi Thajci - dalo by se říct, že film rozmělňují, ale (!) právě ony komplikace při cestě, nedůvěra v domorodce a jejich financování ze strany ústřední dvojice, to vše přispívá k logičnosti celku. Proto se musí vystřídat průvodci, proto se s nimi Manžel musí neustále handrkovat o peníze. "Atraktivní" lokalita barmské džungle je sice jednoduchým způsobem, jak vybudovat napjatou atmosféru, ale je to způsob efektivní. Voda, stromy, chatrče (!), déšť - to vše ve filmu "hraje", stejně jako herci. Když už jsme u herců - Sewell mě ze začátku celkem vadil, ale postupem času jsem si na něj zvykl a Béartová byla výborná od začátku do konce. K Vinyanu je potřeba přistupovat obezřetně, bez diváckých očekávání - potom nemůžete být zklamáni - film má totiž velmi specifickou, zneklidňující atmosféru, která diváka provází po celou dobu, ke konci se jen promění v reálný pocit ohrožení (a snímek tím samozřejmě vyvrcholí). Srovnání s Trierovým ANTIKRISTEM je více než na místě - trauma ze ztráty dítěte, manželský pár, žena přicházející o rozum. Ač hodnotím stejně, musím podotknout, že Trier je někde o hodně, o hodně výš, než Welz - ať co se budování atmosféry týče, obrazové složky, vykreslení postav, zkrátka mezi těmito dvěma je vítěz jasný. Ale Vinyanovi to stejně na kvalitě nijak neubírá - protože žánrově (jestli to tak vůbec lze říct) se od Antikrista přeci jen liší. Vinyan je film křehký, subtilní, stavějící na jednoduchém ději a zvucích džungle. Není tak nervydrásající, ale já odcházel od obrazovky značně vyklepán. A pro tohle NĚCO, pro tu nezachytitelnou atmosféru (která ovšem mohla, stejně jako ostatně celý film, být ještě o něco lepší) a zvláštní, netypické mrazení v zádech doporučuji Vinyan všem k shlédnutí.

    • 19.8.2010  10:47
    Počátek (2010)
    ****

    Pěkně vymyšleno, jen co je pravda. Proplétající se sny, nejednoznačný hrdina, bohatá akční složka... Film ubíhá rychle, kouká se na něj dobře, ale... Ne všechno vám logicky zapadne, zato výbuchů a krásných žen uvidíte až až. Hlavní hrdinové místy disponují silou a rychlostí superhrdinů a aby vás to nenudilo, každý sen se odehrává v jiné exotické lokaci - přes pláž u japonského chrámu, zasněženou horskou chatu (skoro připomínající nějakou misi z počítačové hry), po drahý hotel. Je to vtahující, Nolanovsky svižné a zamotané, jen...to prostě není tak světoborné. Nolanův Matrix v trochu povrchnějším kabátku nicméně neurazí a nepochybně je koukatelný i navícekrát.

    • 5.8.2010  23:07

    Do prdele, no do prdele...!!! Tomu říkám FILM! Uchvacující, nádherné, strhující od začátku do konce. Magické, krásné, poetické, dobrodružné, napínavé, fantaskní, staré jako kráva. I úplně němé by to nejspíš bylo na plný počet... Připočtěte neskutečné Icon Orchestra a máte zážitek, na který se nezapomíná. Jsem moc rád, že jsem téhle projekce mohl být součástí.

    • 5.8.2010  22:46

    Kdoví, třeba je možné zhlédnout takový film od začátku do konce a beze zbytku si jej užít. Ale asi tomu úplně nevěřím. Byl to nevšední záźitek, ano. Něco jsem si z něj odnesl, mám hodně na co vzpomínat, film je skutečně mimořádné Dílo. Ale plné hodnocení? Za souboj se spánkem a nudou? _________________ Když nad tím tak přemýšlím, nejde přece o zábavnost/dívatelnost, ale o kvalitu celku, to, že je film téměř nesnesitelně nudný, ještě neznamená, že není perfektní, protože jeho preciznost spočívá právě v tom utrpení, které sledováním vyvolává. A nemyslím jen utrpení ve smyslu utápění se v depresi, ale zkrátka nudu. Takže vlastně za pět a klobouk dolů.

    • 4.8.2010  16:30
    Kvílení (2010)
    ****

    Nakonec mírné zklamání. Ono je samozřejmě těžké zfilmovat báseň, protože se de facto jedná o spojení dvou protikladů. Zcela konkrétního filmového média a nekonkrétní poezie (na což autoři koneckonců upozorňují v soudním procesu, když porovnávají prózu a poezii). Krokem kupředu je použití animace, která se mě osobně líbila asi více, než většině komentujících uživatelů, nicméně představoval bych si jí spíše ručně kreslenou, chcete-li ponurou, šedivou - určitá "videohernost" z toho cítit byla. Soudní "fraškaproces" je podle mého největší problém filmu - je nám sice avizováno, že film se seskládá z originálních zápisů a výpovědí, ale nevěřím, že proces vypadal skutećně takhle. Od začátku se jednalo o konfilkt vypatlaného žalobce, který pokládal stále stejné otázky, jen mírně variované a na ně dostával obdobně stejné odpovědi. Ano, vulgárnost může být forma uměleckého vyjádření. Ne, poezie se nedá do důsledku vysvětlit._____ Známé figury beatnické generace se ve filmu sice mihnou, ale jsou vykresleny víceméně ploše (ano, o ně ve skutečnosti nešlo, ale přece jen...). Co (respektive kdo) mě potěšilo byl samotný Allen Ginsberg aka James Franco. Je zajímavé, jak každá velká postava historie si s sebou táhne svůj stín, který se nutně nemusí vůbec shodovat s realitou - krásně jsem si v "Kvílení" rozšířil povědomí o charakteru a vůbec celkovém osudu Ginsbergově a vnímám ho teď zase v jiném světle. Sečtu-li informativní hodnotu, báseň samu, z které mrazí v zádech (snímek je skutečně hlavně o Kvílení-básni a její formě, jejím obsahu) a ač povrchně vykreslený, stále zajímavý střet konformismu x nonkonformismu, vychází mi pořád krásný filmeček. Mohl ale být lepší - více bouřlivý, hlubší, nejednostranně pojatý... Nu, co naplat...

    • 2.8.2010  21:37
    Outsider (2005)
    ****

    Jako dobrý, no. Ale po "Albínovi jménem Noi", jsem od Káriho čekal přece jenom něco víc. Absurdní severská tragikomedie plná podivných figurek - přes prodavačku pečiva požívající halucinogeny, či dyslektika jezdícího na kradený benzín, jenž si přenáší v petce, až po plnoštíhlého pomatence, toužícího po dráze fotbalového trenéra. Posledně zmiňovaný je kupříkladu zvláštní tím, že (ač dobře zahraný) je jedním z faktorů, mršících film - jeho postava je až příliš nereálná, nemluvě o tom, že ke konci filmu jej zcela opouštíme a necháváme jeho příběh nedokončený. Revoltující mladík - sympaťák, krásná dívka (jejíž půvab úžasně vygraduje při jediné barevné scéně), příjemné vtipy - teoreticky ideální mix. A taky že se na to moc pěkně kouká. Nicméně příběh nemá pevnou kostru, ke konci se jeho směřovaní zcela nepochopitelně změní a vy místo na snímek o revoltě koukáte na snímek o cestě k dospělosti. Slabší 4.________ Jak tak pročítám ostatní komentáře, došlo mi, že jsem zcela zapomněl na GENIÁLNÍ postavu soudce - nic se o jeho motivacích vlastně nedozvíme, ale je nám (mě) tak strašně blízký, jeho utrpení a životní zoufalství tak zřetelné... I přesto, že má výbornou práci, manželku, dítě, peníze, není se svým životem spokojen (zkrátka ideální oběť pro Jigsawa) a ani po sérii menších či větších eskapád (krádež, vykašlání se na důležitou pracovní schůzku...) se nic nezmění. Jak by taky mohlo?

    • 2.8.2010  20:54

    Je to opravdu "sada". ´Fakt, že tvůrci mysleli tento svůj počin vážně, je zarážející, ale divák se jím vůbec nemusí znepokojovat. Tuhle absurdní parodii na Kazachstán a českou blbost nelze než vřele doporučit, ačkoliv místy nudí (byť je film stále stejně blbý, občas je tato blbost prostě nevtipná - respektive byla by vtipná jako jednotlivý gag, ale obklopená desítkami dalších daleko zmršenějších scén se pak vtipnost některé jednotlivé blbosti vytrácí). Zajímavé je, že duo - Kaiser/Lábus sice z filmu vytváří hloupou frašku, ale viděno "parodickou optikou" jsou i oni úžasní - komentování děje je velmi netypické, odbočuje od prostého sdělování faktů, ale je doplňováno o různé odbočky, zamyšlení a spoustu pitomých keců. Míra hláškovosti je pak zcela neuvěřitelná, zejména dabing Kazachů či naopak jeho absence je něco zcela nevídaného. Jak už jsem říkal - škoda jen, že místy je film zkrátka nudný.

    • 2.8.2010  15:55
    Nekromantik (1987)
    *****

    Fascinující snímek. Je to samozřejmě příšerná hovadina, co si budem povídat, ale koho to zajímá? Jasně, veškeré složky filmu jsou příšerné (nejneuvěřitelnější je v tomhle ohledu postava "šéfa", jakožto i interiér jeho "kanceláře"), ale ono to vlastně vůbec nevadí. Hlavní véc je, že (SPOILER) se tady souloží s mrtvolou, chuťově je jí oblizována oční bulva, chlápek mlátí kočkou o zeď (jen tak mezi řečí -Nekromantika jsem viděl na LFŠ, stejně jako snímek "Satanské tango" Bély Tarra - přičemž asi nejdramatičtější moment "Tanga" je scéna mučení kočky - zajímavé, jak i mezi tak odlišnými díly lze nalézt paralely :-) ) (/SPOILER) a mnoho dalšího. V rámci žánru rozhodně příjemně osvěžující překvapení.

    • 14.4.2010  00:23
    Pan Dubínek (TV seriál) (1995)
    *****

    Už za tu znělku!____________Rocky62: Trefný komentář :D

    • 30.12.2009  12:51
    Garfield ve filmu (2004)
    odpad!

    Tak tohle je vyloženě neštěstí. Každému, kdo alespoň jednou a z dálky viděl nějaký garfieldovský strip musí být při sledování tohohle díla šoufl. Jon v moderní, dobře padnoucí košili a s nagelovanými vlasy?? Jon randící s kočkou v minisukni?? Garfield-zachránce?? A kam se poděl nějaký vtip? A proč je Oddie degradován na prostého "psa" bez jakýchkoliv dalších charakterních prvků? Samozřejmostí je, že chce-li někdo na točit film o Garfieldovi musí mít jiný koncept, než stripy - chce to pevnou kostru, na kterou se pak budou vhodně házet vtipy. Jenže tahle ta kostra je za 1. naprosto negarfieldovská a za 2. naprosto konvenční. Kdyby se ten nagelovanej trouba nejmenoval Jon, ale třeba Mike a kdyby Garfield byl štíhlej a zelenej, asi by se ani nic nestalo. Drtivá většina hlášek by byla funkční i tak. Pamatuji si, že na ČT1 běžel svého času animovaný Garfield - taky to samozřejmě nebylo stoprocentní, ale alespoň se na to dalo koukat... Takže pokud nejste vyloženě milovníci (těch totálně pitomých) zvířecích komedií, navrhuji dát od tohoto "skvostu" ruce pryč._______Na závěr mi zbývá jen podotknout smutný fakt a totiž ten, že k účasti ve filmu se upsal sám Bill Murray... Ach Bille, Bille, jak jsi jen mohl...!? :-)

    • 13.12.2009  21:42
    Tajnosti (2007)
    *****

    Fíha...! Skutečná filmová a hudební perla s perlou Ivou Bittovou. Krásný - milý - snímek o životní krizi reflektuje současnou společnost a její zvyklosti skrz šarmantní hlavní představitelku a její, sice relativně zamotaný, ale nijak zvláštní život. Běžné starosti zobrazuje snímek velmi věrně (až na občasné herecké či scénáristické zaskřípání) a hudebnost celého filmu nám dává nahlédnout na lidský život i pomocí snového, imaginativního světa. Magický realismus na filmovém plátně! ________Co také velmi potěšilo byla absence výraznější příběhové linie a nevypointovanost - koneckonců život taky nemívá výrazný příběh a výrazné pointy...

    • 21.11.2009  00:25
    The Kiss (1900)
    *****

    Láska v čisté podobě. Co na tom, že snímek je bez příběhu, bez dialogu - lidem na plátně jejich emoce věřím. Jejich štěstí, radost, lásku...A navíc - co je to vůbec za nápad snímat někoho při líbání (ne snad, že by se v dnešní kinematografii jednalo o nějakou atypickou praktiku)? Vždyť film, jehož hlavní a jedinou náplní je líbání - to je snad esence voyerismu! Ale v tomto případě originlita posloužila dobrému účelu :-)

    • 19.10.2009  18:50

    Tak. Nový Jarmusch. Rozhodně lepší než např. Noc na zemi nebo Ghost Dog (toho převyšuje řádově). Zároveň taky zcela jiného ražení, než předchozí režisérovy snímky (žeby změna přístupu k filmu?). Filmový experiment, který téměř zcela rezignuje na zavedené formy narace - opakování motivů (nekonečná otázka "Mluvíte španělsky?" a nekonečné "kecy o hřbitově"), řada absurdních figur, které nemají žádný život (alespoň z pohledu diváka) - jsou jen archetypy (lehká holka, muzikant, rocker...) a existují tedy pouze na filmovém plátně či popírání reality (SPOILER jak se asi zabiják dostal, na konci filmu, do toho přísně střeženého objektu? /SPOILER). Celý "děj" je nám natolik vzdálený a dostávám k němu tak málo informací, že můžeme pouze spekulovat, ale odhalit nějakou absolutní pravdu není v žádném případě možné. Jarmusch se tak mohl do snímku snažit zakódovat určité "hlubší sdělení", ale třeba to tak taky vůbec není a film je pouze testem s filmovou látkou. Pak je tu ta otázka "pozorného, aktivního diváka" - nevím...nemyslím si, že Hranice ovládání potřebují pozorného diváka - ba možá právě naopak - je třeba diváka, který neotřebuje pointu, rozřešení, odpovědi, diváka, který se nedívá na film aby dosáhl cíle, ale který si je schopen si užít cestu. Film tak připomíná klasickou hudbu (kterou mimochodem poslouchá hlavní hrdina v průběhu celého filmu) či hudbu obecně. Zda-li se Jarmusch inspiroval u Lynche a jeho atmosferických filmů (atmosféra může být daleko podstatnější, než příběh - např. INLAND EMPIRE, MAZACÍ HLAVA) nebo ne je těžko posoudit, nicméně se mu tímhle filmem notně přiblížil. _______ Problém filmu je samozřejmě v tom, že divák není uvyklý takovému způsobu sdělení (nesdělení?) a není schopný být tím aktivním (pasivním?) divákem. Dá se ale předpokládat, že se jedná pouze o konvenci - jsme zkrátka zvyklí vnímat jinou filmovou (resp. obrazovou) látku. I na mě to bylo příliš mimo realitu, často jsem se nudil a 4* ode mě dostal Jarmusch jen tak tak. Nicméně se mě tahle kontroverzní libůstka dotknula a pravděpodobně si ji ještě někdy v budoucnu nenechám ujít.

    • 11.10.2009  15:40
    Carrie (TV film) (2002)
    ***

    Nejdřív negativa: Carriina matka je prototypem kliďase (vůbec nevypadá jako náboženská fanatička), digitální kamera stojí za prd, stejně jako laciné digitální efekty (zejm. padající meteory (meteority? pořád si to pletu) ) nebo rozvleklé tempo (zejm. ples - tam by mělo všechno gradovat a místo toho se kecá, kecá, kecá...). Pozitiva: jako celek byl film celkem příjemně koukatelný, sice o atmosféru knihy ani nezavadil, ale dïvat se na Carsonovu Carrie mě prostě bavilo. Samotná Carrie byla zahrána velmi dobře a i závěrečný masakr byl celkem solidní. SPOILER O to víc pak ale zamrzí vybájený "happy end", v kterém Carrie začíná nový šťastný život na Floridě. To jsem fakt nepobíral... .-) /SPOILER ________ Suma sumárum: příjemně koukatelný snímek s přepálenou stopáží, který sice Kingovu předlohu przní, ale pozornost si zaslouži.

    • 22.9.2009  12:50
    Závislost (1995)
    odpad!

    Zhovadilá pseudointelektuální pitomost - cituje se Baudelaire, Nietzsche, Burroughs, neosobní příběh se snaží z balastu filosofických žvástů vykřesat hluboké myšlenky, jenže to nejde. Hlavní hrdinka vlastně ani není hrdinkou - nic o ní nevíme, není sympatická a její záchvaty můžeme sledovat se zíváním. Navíc vizuál je taky na hlavu padlý - černobílý obraz (proč??) se bije s amatérskou kamerou známou z céčkových splatterů. A podobnost se světem narkomanů? Jedině fakt, že ve filmu uvidíme injekční aplikaci krve (přiznávám, že to bylo kreativní, ale zároveň neuvěřitelně samoúčelné). Zkrátka blbost, která si váš čas rozhodně nezaslouží...

    • 13.9.2009  13:57

    Úžasný film. Krásná poetika ala Kim-Ki Duk (záběry na procházejícího se Alexe, skejťácké umění aj.), velice sympatický hlavní hrdina, krásná hudba. Film mi nepřišel ani nijak složitý, či obtížný na orientaci - vše se vyjevilo přesně v pravém okamžiku. Připočtu-li vypointování (resp. nevypointování) příběhu, nezbývá mi nic jiného, než čistých 5*. Jinak v hodnocení naprosto souhlasím s uživatelem Sobis87 ,ale nedovedu své pocity vyjádřit tak strukturovaně a odborně jako on._______________ A ještě dodatek: nevěřím, že by Američani byli až takoví primitivové... Vezmu-li za příklad Alexovu přítelkyni Jennifer, která je zosobněním blbosti nebo jeho přátele, kteří se smějí u fotky muže rozděleného vlakem na části, tak vážně nevím, co si mám myslet.

    • 9.9.2009  09:15

    Z projekce v kině jsem odešel - poprvé v životě. Nevím, v čem byla chyba - nudný příběh, nudná režie, odtažité postavy... Ale přitom výborní herci, krásná kamera, výprava, zajímavé prostředí... No, co naplat.

    • 6.9.2009  16:17
    Nahý oběd (1991)
    ****

    Docela zajímavý pokus o převedení nezfilmovatelné knihy. Co bych snímku vytknul je jeho rozvleklost a odtažitost - což způsobuje místy silnou nudu. Naštěstí se tu objevuje docela velké množství příjemných bizarností, které naopak zaujmou. Základní problém Nahého oběda-filmu je ten, že vzikl podle literární předlohy. Kdyby stál sám o sobě, mohlo by se jednat o snímek velmi kvalitní, se zajímavými, šílenými nápady. Bohužeĺ sám o sobě nestojí. A bereme-li v potaz i knihu musí nutně přijít zklamání - jako příklad uvedu redukci Hassana či dr. Benwaye na pouhé figurky, nebo třeba skutečnost, že ve filmu se de facto nenacházejí žádné obscénní situace (vyjma jedné, dvou) - přitom kniha je na popisech různých zvrhlostí v podstatě založena. Zkrátka - zajímavý, ujetý kousek, který stojí za shlédnutí, ale Burroughs by z něj asi moc velkou radost neměl....

    • 29.8.2009  18:13
    Trip (1967)
    ****

    Jako celek mě film moc nezaujal - skutečně chybí nějaký pořádný děj. Fonda po celou dobu běhá po plátně jako totální blázen (občas to sedí, občas ne tak docela). Co je na snímku fascinující je jeho výpovědní hodnota o šedesátých letech v USA (dostala mě hipísácka komunita a malby v interiérech) a snaha o zachycení tripu. Snažit se zachytit něco, co je nezachytitelné, je samozřejmě obtížné :-) V BEZSTAROSTNÉ JÍZDĚ je sekvence "tripu" zobrazena asi v pěti minutách a velmi efektivně. Problémem jeho mladšího bratříčka je ten, že místo filosofování, motorek a Jacka Nicholsona nabízí "jen" trip - což je prostě na film málo. Nicméně v rámci omezených možností se autoři s pokusem popasovali velmi dobře.__________Teď mě napadá taková prorocká myšlenka - 3D filmy, pachové filmy a kdovíjaké filmy už jsou de facto realitou - vzniknou také filmy, které nás při sledování ovlivní chemickými látkami a zdrogují nás? Bylo by to rozhodně lepší, než se na filmy o drogách jen dívat... .-)

    • 17.8.2009  20:48
    Boat (2007)
    *****

    Pro mě je tenhle kraťas důkazem toho, že Lynch stále umí - atmosférou se blíží jeho prvotinám, ale zpracováním se liší. Boat je technicky na jiné úrovni (neříkám, jako většina hodnotících, že na úrovni horší, jen jiné) a "příběh" taktéž. Zatímco u The Amputee, Six Figures Getting SIck etc. šlo zejména o silný, nárazový zážitek, v Boat se atmosféra buduje od prosluněného záběru na zelené stromy, přes krásnou červenou loďku, zelenomodré moře až k depresivní černobílé noci. Zkrátka gradace hodná celovečerního filmu. A ještě krátké motto: "Více loděk, méně potemnělých místností!"

    • 17.8.2009  20:18

    Rozhodně zajímavý film, který u mě nicméně (alespoň po prvním shlédnutí) na plné hodnocení nedosahuje. Některé scény jsou zcela brilantní (prostitutky v absťáku, hláška cynického poldy (?) aj.), jiné už své chyby mají (zejm. rozhovory natahované do zbytečných délek - např. koupě hodinek). Ze světa Inland Empire nám toho nepochybně sdélují hodně, nicméně nepřipadám si o nic chytřejší (možná by stálo za pokus shlédnout oba snímky najednou). Otázkou samozřejmě je, zda bychom se my, diváci, měli snažit v IE resp. v MTTH něco nalézt, či nikoliv. Rozhodně by mě totiž potěšilo, kdyby celý slepenec záhadných scének měl nějaký utajený smysl... Co takhle další nepoužité scény, pane Lynch?

    • 17.8.2009  14:50
    Komisař Rex (TV seriál) (1994)
    ***

    Jo, je to hloupé, jo, pes musel iritovat každého už po první epizodě, ale Komisař Rex je moje dětství - tehdy mi všechny ty případy přišly napínavé, mnohé z nich i složité ( :D ). No s odstupem času uznávám, že seriál má blízko k parodii na krimi, ale níž z hodnocením prostě jít nemůžu. A kdoví, třeba mají některé případy skutečně náboj (dneska už to nezjistím, takhle čas ztrácet nechci...).

    • 17.8.2009  14:27

    Slavnosti sněženek splnily má očekávání do posledního puntíku. Plejáda skvělých českých a kvalitně hrajících herců, typická Hrabalovská poetika... Celé je to úsměvné, ale de facto o ničem a i přes všechnu krásu a poetičnost je to dost nudné. Stále čekám, až mě některá z těch typických českých "pecek" konečně osloví, ale jak mě zklamalo "Hoří, má panenko" či "Postřižiny", tak se nemůžu ubránit rozpačitému pocitu ani zde.

    • 15.8.2009  20:37
    Bílá vdova (2000)
    ***

    Celkem inteligentní a pravdivý film o pěstování konopí (až na pár typických klišé - babičky zkouřené z marihuanového čaje - přitom THC není ve vodě vůbec rozpustné...). Do cca 3/4 své délky jsou nám servírovány někdy více a někdy méně vtipné scénky s typickým britským suchým humorem. Problém nastává v poslední části, která zcela rezignuje na do té doby relativně realistický scénář a zvrhává se v naprosto neuvěřitelnou (v negativním slova smyslu) podívanou. Celé vypointování už je jen posledním hřebíčkem do rakve. Škoda. Nicméně i přes tenhle nedostatek musím uznat, že na to, že se jednalo o film o trávě, tak zpracování bylo velice vkusné a film mě tu hodinku a půl příjemně pobavil.

    • 15.8.2009  10:33

    Velmi zajímavá stylizace (Burtonovsko / Gilliamovský svět) a zajímavý nápad (zpracování Červené karkulky tak trochu jinak). Bohužel celý film je ukrutně nudný, ať už se na plátně odehrává téméř cokoliv - výjimku tvoří závěrečná pasáž (nebudu prozrazovat). Zajímavé je taktéž, že příběhy, které vypráví babička nebo holčička, jsou vlastně dvakrát nereálné... Postup až Lynchovský :-)________Zkrátka a jednoduše - seděli mi herci, seděl mi příběh, obří houby i oživlé hračky, mystický les i izolovanost vesnice od jiného světa, jenom tomu chyběla větší sepjatost, větší dějovost,něco, co by mě donutilo dívat se na ten film s napětím...

    • 16.7.2009  11:03

    Začal bych asi kritizováním, abych si pochvaly mohl nechat na konec: Komiks jsem nečetl, ale film se zjevně původní předlohy držel jako čert kříže (alespoň na mě to tak působilo) a já se místy nudil. Byl jsem ochotný akceptovat Tarantinovské hektolitry krve a tucty zmrzačených a umučených - ale s postupem času začíná nezmenšující se proud mrtvol nudit, co si budem povídat. Jednotlivé příběhy jsou sice odlišné, ale kupříkladu hlavní hrdinové jsou si charakterově dost podobní (jsem největší drsňák na planetě, nic mé nezastaví, jsem neprůstřelný a neuvěřitelně odhodlaný...) a i problémy řeší více, méně stejným způsobem. A film se tou přemírou brutalit a drsnosti stává stereotypním.________No a co pochválit? O vizuálu se asi nemá cenu ani zmiňovat - dokonalá hra černé a bílé, porušení zákonů gravitace (odlétávající lidé, auta...), sníh, déšť, kamera - všichni víte, o čem mluvím. A k tomu si ještě přidejme hlášky, za které by se nemusel stydět ani Arnold - jsme koneckonců ve světě, kde ženy jsou nebezpečně přitažlivé a muži jsou...prostě nebezpeční. A ještě poslední pochvala - líbilo se mi nenápadné propojení příběhů, které se ukázalo až v závěru filmu._______Když to shrnem: film s obrovským potenciálem, který se ovšem trochu zvrhl...

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace