DonPedro

DonPedro

Petr Žourek

okres Brno


27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 2.3.2016  16:52
    Oldboy (2013)
    **

    Jako diváka mě tenhle Oldboy definitivně ztratil někde v místech, kde se učí kung-fu kopy podle televize… V plánu byla osudovka antických rozměrů ale výsledek se nedá brát vážně. Speciálně Copley s Jacksonem se tam motají jako párek mimoňů, kterému nevysvětlili, že v tomhle případě kolem sebe mává kladivem někdo jiný než Thor.

    • 11.9.2015  16:12

    Na rozdíl třeba od Clash mě Pistole hudebně míjí obloukem, za kterým je snad už jenom dechovka a navíc mě na nich vždycky srala (pardon, štvala, punk IS dead) ta neuvěřitelná vrstva marketingu - jenže bez něho by tu zase nebyla tak zábavná kapitola v dějinách sociologie. Takže nakonec respekt ke všem. K Johnnymu a spol že do toho šli naplno a občas dokázali těch pár svých válů narvat do lidí tak, že na to nikdy nezapomenou. K Malcolmovi že to nenechal chcípnout někde na londýnském předměstí a udělal klasiky z kusovek s mizivým potenciálem, který viděl asi jen on. A k režisérovi, jak se to celé snaží zmapovat a pochopit. Já například dodnes nevím jestli bych - být ročník 1956 a z Londýna – skončil jako fanoušek, nebo někdo, kdo se snaží Lydonovi v boční uličce rozbít hubu…

    • 11.7.2015  20:06
    Finisterrae (2010)
    **

    Rozšíření obzorů, které rozhodně neproběhlo bezbolestně. Postavit scénu, kde je možné v podstatě cokoliv a pak na ni odehrát tvrdý minimalismus, to chce hodně svobody, odvahy, jasnou vizi – nebo nedostatek fantazie k zahuštění. A u mne výsledný pocit dojel právě na to, na co Caballero asi dost sázel. Protože když jsou podněty a čas k jejich zpracování v takovém nepoměru, končí to u spousty neplánovaných a rozptylujících asociací, které celku moc nepomohly. Počínaje problémem, kterak se duch, který se u potoka zasviní jak jetel, uvádí zpět do sněhobílé čistoty, a otázkou, co by na to řekli pánové z Ku-klux-klanu zdaleka nekonče. Bavil jsem se a trpěl asi tak ve stejném poměru a to jsem si ještě notný kus zábavy vygeneroval sám.

    • 18.6.2015  07:45

    Celkem klasická zápletka „jak se neudusit soustem, které po ukousnutí poněkud nabobtnalo“ zasazená do hackerského prostředí, v rámci kterého sice nepřináší ohledně motivace a technik nic moc objevného, ale zároveň na něm neparazituje, protože je dokáže zobrazit lépe, než bývá v kraji zvykem. Už to, jakou váhu přikládá sociálnímu inženýrství v opozici k rychlým prstům je hodně poučené. A když jsme u těch rychlých prstů – v jedné subdisciplíně je Who Am I Bystrozraký mezi slepými. Většina mnou zaznamenaných filmařských pokusů převést zběsilé bušení do klávesnice na nějaký atraktivní vizuální tvar, který by divákovi zároveň napovídal, co se zrovna děje, končila u trapností typu praskajících virtuálních řetězů a rozpadajících se vrat. Tady je prostředí šedé zóny a symboly penetračních technik tak povedené, že si je pravděpodobně budu pamatovat i v době, kdy se mi zápletka dávno vykouří z hlavy. Asi by šlo zaškodit ohledně toho, který ze závěrečných veletočů je na předchozí děj naroubován čistě a který jen tak přibitý, ale proč trápit prima film.

    • 29.5.2015  08:38

    Tarnopol je jako desetibojař, který dobře umí jednu disciplínu – v tomhle případě krájení lidí – a ostatních devět trénuje až při závodě. Nepobavilo.

    • 27.5.2015  10:39

    Pokud mimózní ruský název padá na vrub současným vřelým vztahům s Ukrajinou a snaze ukrást film Pavličenkové a naroubovat jej na město-hrdinu, pak jde o roztomile pitomý pokus bez šance na úspěch. Tohle je čistá sniper-biografie, s ohledem na místo původu velmi umírněná, protože si dovolí ignorovat lahůdky typu "…palbou z lehkého kulometu pobila celou desítku nepřátelských vojáků s důstojníkem" (wikipedia.cz) a dost sebevědomá na to, aby většinu sdělila situací, nechala diváka si to přebrat po svém a nepodpírala se polopatistickými dialogy. Tvrdé jádro žánrových fanoušků, které si dělá čárku za každou ustřelenou hlavu, a na konci se nedopočítá čísla 309, si tu nepochybně zaslzí nad všemi ohavně zdržujícími civilními a melodramatickými scénami, ale za sebe hlásím – tenhle film si můj čas zasloužil. Bez ohledu na to, že Nepřítel před branami se mi líbil o chlup víc.

    • 6.3.2015  10:25
    Hudební ghetto Brno? (TV film) (2005)
    ***

    Pod označení esej se dá naprat v podstatě cokoliv, v tomto případě reprezentativní přehlídku místních matadorů orámovanou slušně vybranými citacemi z literatury a malebnými zákoutími, prezentujícími Brno ve stylu Drážďan těsně po náletu. A když jsem u toho ničení - pokud byl někdo s hloubkou brněnského hudebního prostoru seznámen prostřednictvím spolubydlícího, pravidelně oslavujícího ranní návrat z baru poslechem Uší nebo Bobříků, pochopím i názor, že srovnat moravskou metropoli se zemí je přiměřená obrana…

    • 6.3.2015  10:20

    K hlavní postavě jsem si postupně vypěstoval iracionální a bezbřehou nenávist – pokud to tak Rohmer chtěl, uspěl na sto procent. Jeden z 10001 filmů, při jejichž sledování budete litovat, že jste ještě neumřeli.

    • 10.11.2014  14:05

    Zajímavý pohled na lehce ponižující proceduru dokazující, že ohledně šance natočit co chci, kde chci a s kým chci se od dob Orsona Wellese nezměnilo nic. Toback má mezi kolegy evidentně respekt, takže bez potíží dostane před kameru i esa, která využila unikátního období s poněkud povolenými čelistmi svěráku - a která přiznají, že v současnosti jsou na tom vlastně stejně jako on. A mimochodem – ze mě by nevyrazil ani cent. Z projektu na který se údajně chystá, jsem se vyděsil víc než Diane Kruger, jako investice jsou to vyhozené peníze a jako mecenáš bych našel tucty stejně potřebných a podle mne zajímavějších. I když na další dokument, možná…

    • 10.4.2012  10:53
    Revanš (2009)
    **

    Pánové mají nezpochybnitelný talent uhrát tyhle umaštěné typy a tomu nezůstali dlužni nic. Rezignaci na nějaký vývoj postav snesu bez výčitek – vždyť jde jen o jednu noc. Menší problém je v tom, že kromě Winstona, který skutečně něco řeší, ostatní si jedou ve své koleji – žádná zastávka, výhybka nebo občerstvení. A větší problém je, že alespoň trochu zajímavé jsou z těch pěti postav jenom dvě. Takže 2/5.

    • 5.4.2012  15:40
    Manny & Lo (1996)
    *****

    Může být něco lepšího než film s postavou, které MUSÍTE držet palce ? Může - film, kde jsou takové postavy tři.

    • 5.4.2012  15:12

    Stává se to zřídka, ale s železnou pravidelností. Příčiny jsou různé, postup vždy stejný. Kolem dvacáté minuty se objeví první vlna nenávisti k autorovi, jeho produktu a filmařině obecně, která postupně narůstá až do závěrečných titulků. Takovou emocionální bombu může odpálit jen osobitý film talentovaného autora, takže Hopkins se usazuje ve vybrané společnosti Egoyana, Wertműllerové, Ferrary, … kteří už podobný zářez na mé pažbě mají. Spokojené ohlasy ostatních naprosto respektuji i když nechápu – a kdyby někoho zajímalo, za co je ta jedna hvězda, tak za invenci – ta snímku rozhodně nechybí.

    • 16.2.2012  10:47
    Solomon Kane (2009)
    **

    Co s tebou Solomone? V hlavě toho moc nemáš. V intru jsi za tvrďáka a když se pak máš vypořádat s půlkou pekla, vlastní rodinou a Markem Vašutem navrch, tak řešíš, jestli jsi řezník nebo pacifista – to není hloubka postavy, to je otrava. S mečem ti to asi moc nejde, když skoro každá scéna, kdy ho máš v ruce, končí střihem po prvním švihu. Co takhle sekera? Mám podezření, že tou jsi film sestříhal – pořád jsem si musel kontrolovat, jestli mi placka nepřeskočila o pár minut dopředu. Vrať se ve stejném čase na stejné místo – ale v lepší formě, tady jsi kromě několika světlých chvilek za patetického nekňubu.

    • 3.2.2010  14:37

    Nejen že to je celé spíchnuté ze záplat, ani není poznat jestli to měly být kalhoty nebo sukně.

    • 23.2.2009  10:47

    Křesťanská agitka navlečená do helem a chráničů, která každého, kde se neveze na stejné vlně jako autoři, prožene záchvaty trapnosti nebo smíchu při každém "osudovém" breakpointu. Jenže - mimo realitu jsou všechny týmové filozofie a motivační proslovy, které udělají z bandy lazarů vítězný tým - a je jedno jestli jsou naražené na lásku k Bohu, škole, městu nebo quarterbackovi.

    • 15.12.2006  16:34

    Mizerní filmaři natočili film o mizerných dokumentaristech, kteří točí film o mizerném soukromém detektivovi...Bez úhony skousnou pouze skalní fanoušci Miguela Ferrera.

    • 23.11.2005  08:10
    Peklo (2003)
    **

    Ruská basa a Ringo Lam je prima kombinace, jenže Jean-Claude se ani po dvaceti letech před kamerou nenaučil zahrát, že dostal ránu - a ve filmu kde jich nakonec víc koupí než rozdá z jeho wrestlingové manýry bolí oči.

    • 11.4.2005  15:43

    Čtyřmi scénáristy, dvěma režiséry a pocitem svobody odkojený film, který už v roce 1990 nebyl dvakrát čerstvý nám ještě trochu zezelenal a pochyby Michala Pavlíčka zda se Pražskému výběru podaří překročit vlastní stín se naplnily beze zbytku. Zůstalo jen zdravé jádro – kromě hudby i chvályhodná otevřenost v popisu všech těch válek, které mezi muzikanty vypuknou vždycky, když to zrovna neklape.

    • 11.4.2005  15:40
    Huff (TV seriál) (2004)
    ***

    Lowrymu se některé postavy tak povedly, až se zdá, že jejich potenciálu neumí využít beze zbytku - s výjimkou závěru třinácté epizody, kdy rozpoutá skutečný armageddon. A pokud bude Oliver Platt válcovat všechno kolem sebe takovým stylem, jako v první sérii, nezbude autorům, než celý seriál přejmenovat na "Tupp" a z doktora Huffstodta udělat jen přihrávače.

    • 2.2.2005  17:09
    Zloděj (1981)
    ****

    Stará dobrá ruční práce – jak před kamerou, tak za ní. Těžko říct, jaké konkrétní výhrady má Rob Roy k inscenování loupeže, takže jen pro pořádek: pečlivý Mann si k natáčení přizval technické poradce z obou stran barikády, do svého filmu je nakonec i obsadil - a aby mu dodal šťávu, vyměnil oběma družstvům dresy. Bývalý zloděj John Santucci dostal výraznější roli, ozdoba policejního sboru Dennis Farina zase nastartoval zářivější hereckou kariéru. Jen Tangerine Dream při psaní hudby neměli Mannův cit pro detail...

    • 2.2.2005  16:47

    Pastva pro oči, utrpení pro uši. Na animaci je znát, že vznikla zpracováním filmového záznamu – na takovou dynamiku a přirozenost pohybu žádným klasickým postupem jen tak nedosáhnete. A kdyby Linklater svoje ovečky netlačil do filozofie a nechal je plácat třeba o počasí, baseballu nebo ženských, nemusel by divák ztrácet pozornost hledáním duchaplné jehly v kupách slovního sena.

    • 2.2.2005  16:45

    Vrcholné číslo šupáckého přístupu k nekonečným sériím: když nevíš jak dál, nacpi tam všechno co se osvědčilo jinde – třeba Blair Witch kameru, motorovou pilu nebo kung-fu. Škoda, že scénáristé nenechali Michaela trochu se proběhnout kukuřičným polem, asi si to schovali do devátého dílu.

    • 2.2.2005  16:44

    V souboji o nejtupější rodinný klan se Rusko a Irsko dočkalo spravedlivé remízy s mimořádně vysokým skóre – ale scénárista by rozhodně nebyl bez šance. Osamělá mstitelka, která se všechno potřebné pro svoji pomstu naučila na vysoké škole – to je opravdu unikát. A i kdyby šlo jen o chybný překlad, v celé té bídě působí docela přirozeně.

    • 20.1.2005  15:42
    The Arena (2001)
    **

    Bekmambetov to tady za ty filtry a nervózní střih pěkně schytal, ale pro mě je král – teprve všechen ten humbuk s formou uplácal z hloupoučké báchorky prvotřídní škvár, na který se nezapomíná.

    • 20.1.2005  15:16
    Kdo jinému jámu kopá (TV film) (2001)
    **

    Pasuje Belmondo Naceriho na svého nástupce ? I u nás vydaný Simenonův román se prvního filmového zpracování dočkal v roce 1963, Belmondo si v něm zahrál mladšího z ústřední dvojice - a nijak se netajil svými výhradami k Melvilleovým zásahům do předlohy. Proto nebylo až takové překvapení, že v roce 2001 vstoupil o kus dál po proudu do stejné řeky, roli bezohledného mládí předal Nacerimu a sám si střihl zkušené stáří. Samotný snímek stojí za pozornost i kvůli tomu, že jde o první Belmondovo angažmá v televizním projektu od Tří mušketýrů z roku 1959 – a vzhledem k jeho zdravotním potížím může klidně jít i o film poslední. V tom případě zakončil svoji kariéru docela symbolicky a nade vší pochybnost důstojně.

    • 5.1.2005  15:25
    Robocop: Temná spravedlnost (TV seriál) (2000)

    Robocop : Prime directives je čtyřdílná minisérie (Temná spravedlnost/Dark Justice – Zhroucení systému/Meltdown – Zmrtvýchvstání/Ressurection - Trosky a plameny/ Crash & Burn) a komentáře naznačují, že každý hodnotí jiný díl – i když se vzácně vyrovnaným výsledkem. Komplet zřejmě viděl málokdo, protože každý masochismus má svoje hranice a 375 minut je hodně vysoko položená laťka. Vlastní "primární direktiva" mi brání hodnotit něco, co jsem neviděl od první do poslední minuty, takže na místí skládku další odpad nepřihazuji. Pokud by ale předchozí kousky byly ze stejného těsta jako závěrečný (Crash & Burn), pak bych neváhal ani minutu.

    • 16.12.2004  16:23

    Milý deníčku. Dneska jsem narazil na pěkně zákeřný kousek. Po prvním nástřelu jsem měl nutkavý pocit, že mi muselo něco zásadního uniknout. Tak jsem si dal repete, doplnil pár dílků skládačky a hořce zaplakal. Strávil jsem tři hodiny s filmem, který na mě coby diváka zvysoka kašle – těch šest nebo sedm vtipů na pozadí je hodně slabá náplast. Dobře mi tak, zítra si pustím Armageddon.

    • 5.11.2004  12:08

    Výkup životních pojistek za hotové je riskantní job – zvlášť když se prodávajícím líbí víc na zemi, než šest stop pod ní. Vyrovnání účtů je jen napůl proměněná šance na černou, cynickou a neetickou komedii. Problémy s tempem se dají u adaptace divadelní hry čekat, odškodnění ve formě nabušených dialogů se nekoná.

    • 5.11.2004  11:42

    Nominace na Oskara za píseň Somewhere Out There ? Vždyť je stejně nemožná jako zbytek hudebního doprovodu, bezradný příběh a většina postav. I na film o myších trochu moc upištěný Americký ocásek mi tedy nesedl

    • 3.9.2004  13:21

    Poskládat dobrou polovinu filmu ze scén, které postupně i na přeskáčku vykrádají Vetřelce a navrch ještě Predátora – tomu říkám umění. A když říkám vykrádají, tak nemyslím nějakou parafrázi, ale pěkně natvrdo přetočený útržek storyboardu. "Inspirované" scény vypadají o sto procent lépe než ubohý zbytek – za ty je první hvězda. A ta druhá je v podstatě za drzost.

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace