Recenze (1 494)
Gulag, sovětská historie (2019) (seriál)
Francúzi sú v dokumentoch čoraz lepší. Po strhujúcej sérii Apokalypsa je tu nekolorovaný Gulag. Fakty, svedectvá, súvislosti, mapy a vzácne zábery. Venovali sa aj téme žien a detí v gulagoch, ktorá je tak často opomínaná. Vynikajúce.
Joker (2019)
Herecký koncert a psychologická dráma, ktorá málo pripomína klasické trendy komiksových filmov.
Muži v černém: Globální hrozba (2019)
Neviem ísť nižšie, lebo MIB sú moja srdcovka. Barry Sonnenfeld síce nerežíruje, J ani K nie sú v dohľade, ale duch série zostal zachovaný. Potešilo.
Na střeše (2019)
Také milé, pomalé, hrejivo melancholické, na pekné 3 hviezdičky. Len toho prerušovaného močenia mohlo byť menej. Že má starý pán vo vysokom veku problémy s prostatou som pochopila už na prvýkrát.
Poslední aristokratka (2019)
V detailoch sa to od predlohy líšilo viac, než som očakávala, ale film je iné médium, takže je to oukej. Dôležité je, že sa podarilo zachovať ducha kníh aj typ humoru. Nikdy som netvrdila, že Posledná aristokratka je veľdielo, ale obľúbila som si ju (najmä v podobe audiokníh) a toto filmové spracovanie považujem za vydarené.
Sloní srdce (2019)
Nádherný dokument, veľmi dojímavý.
Super mazlíčci (2019)
Nuž, konkurencia je silná...
Šťastný nový rok (2019)
Pokus o česko-slovenské Love Actually celkom nevyšiel, ale snaha bola. Výsledný dojem mi v závere ešte pokazil, sorry za spoiler, ten nerealistický turbo pôrod, presne toho stupídneho druhu ako vo všetkých amerických filmoch. To panoptikum postavičiek bolo celkom milé.
Tenkrát v Hollywoodu (2019)
Takto sa to malo stať.
Terminátor: Temný osud (2019)
Nebolo to úplne zlé, ale nezdalo sa mi to ani príliš dobré. Také nasilu (ale to už bolo viacero pokračovaní). Keď už to mal byť sequel "ako zo starej školy", tak by mal podľa môjho gusta nadväzovať na Terminátora 2, kde T-800 bol pomocník, nie iba na jednotku. Prvé dve časti zostávajú pre mňa zlatým fondom a kultom, no doteraz som pokračovania aspoň tolerovala. Tolerujem ešte aj toto, 3 hviezdičky dávam za napätie, ktoré napriek predvídateľnosti fungovalo. Ale teraz už ich mám definitívne po krk. Dúfam, že toto bol naozaj posledný pokus.