Recenze (1 494)
Polární expres (2004)
Veľmi pekná vianočná rozprávka, aj keď ja rozprávky príliš nemusím. No mám teraz nejaké citlivejšie obdobie (to bude tým večným nachladnutím) a tak bola určite za 4*. Aj keď mám nejaké drobné výhrady, celkovo sa mi to páčilo a polovicu filmu ma mrazilo po celom tele (no nechápem, prečo nemrazilo hlavných hrdinov, keď sa vo fujavici premávali po vlaku). Jazda po ľade je určite z celého filmu najlepšia.
Z pekla štěstí (1999)
Fuj, zmeska reklamy na rozhalenú hruď hlavného hrdinu, neschopného strihu a nudnej réžie. Miestami ten dôraz na Šimůnkove chlpy vyzeral ako najlacnejší erotický film. Na rozprávky nijako extra netrpím, ale toto je aj medzi rozprávkami odpad. Jedna hviezda za toleranciu k žánru.
Riddick: Kronika temna (2004)
Ku komentáru kleopatry: boj zla a iného zla je podľa nej svojím spôsobom zvrátený... ale práve o tomto bol Pitch Black a aj keď Riddick už zďaleka nie je taký tvrďas ako v PB, ústredné heslo prvého filmu platí - "fight evil with evil". To bolo oproti ostatným klasickým akčňákom, kde dobro bojuje proti zlu, v PB to svieže, originálne, možno aj bližšie realite... Vybrať si menšie zlo, aj keď obe poskytujú rovnakú hrozbu - smrť. To druhé zlo má však tiež motiváciu - prežitie. Máte aspoň nádej, že sa zveziete s ním. A to už je v danej situácii slušná vyhliadka. Z celkového pohľadu si myslím, že toto psychologické pozadie Pitch Blacku (o ktorom by som asi dokázala ešte dlho diskutovať :-) má oveľa väčšiu silu aj zmysluplnosť, než celá mytológia Kroník. Ale aj tak ich mám rada.
Magická posedlost (1998)
Moja obľúbená cukrová vata plná žien, mágie, romantiky a sesterskej lásky, ale aj smútku, napätia a nebezpečenstva. Praktická mágia ma prakticky uhranula a nemôžem jej odolať.
Štěstí (1998)
Jedna z najčiernejších, najcynickejších a vo svojej kategórii najlepších komédií, aké poznám. Okrem toho dáva popri plávaní v čiernom mori sarkazmu aj príležitosť sa zamyslieť. No a korunou je výborné obsadenie na čele s mojím obľúbencom P. S. Hoffmanom.
Tom a Jerry - Robin Hood (1958) (epizoda)
Jerry spolu s malým šedým myšiačikom ako pomocníci bandy Robina Hooda a Tom ako zlý zbrojnoš v hrade, odkiaľ majú dve statočné myši vodcu zbojníkov oslobodiť.
Čtyři svatby a jeden pohřeb (1994)
Sú prípady, keď sa miešanie žánrov alebo rôznych druhov humoru a romantiky nezdarí. V prípade Štyroch svadieb a jedného pohrebu je spojenie svadobnej romantiky s hryzavou iróniou a cynickými poznámkami "klubu nezaviazaných" veľmi osviežujúce a dovoľuje aj zarytému realistovi a cynikovi ako som ja, brať ostatné extrémne romantické reči s rezervou. Spočítané, podčiarknuté je to príjemne pozerateľná a pravá romantická komédia na anglický štýl, zaľudnená pestrou zmesou komických postavičiek. Avšak u mňa nikdy nedosiahne na piedestál romantických komédií, kde sa drží Love Actually. 3,5*
Tom a Jerry - Mňoukání pod sluncem (1967) (epizoda)
Sci-fi Tom a Jerry, veľmi vydarená časť, ako všetky Levitowky, tie milujem rovnako ako Jonesovky.
Kontakt (1997)
Do 5* niečo chýba, ale je to krásne, čistokrvné scifi, ktoré šikovne vykresľuje dopad najdôležitejšej udalosti pre astronómov aj scifistov na ostatnú spoločnosť, ktorej majorita nikdy nemá príliš ďaleko k extrémizmu alebo paranoji v ľubovoľnom smere. Zopár výhrad, ktoré k tomuto filmu mám, je charakteru prevažne obsahového a detailného, ale ako celok bol veľmi pútavý, rozhodne som sa nenudila a po hereckej stránke nemám námietky.
Teče tudy řeka (1992)
Pán Redford je skvelý režisér, o tom niet pochýb. Nakrútil pre mňa jeden s najobľúbenejších filmov, na ktorý síce nemám náladu trikrát za rok, ale už nikdy z mojej siene slávy nevypadne. Príbehy ako tento si treba vychutnať a precítiť, potom sa vám príliš dlhý zdať nebude.