Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (1 323)

plakát

Krvavá jáma hrůzy (1965) 

[FOD 2024] Papundeklové triky, nápadité mučeníčko, body fetišismus, pár pořádných bitek, lepé děvy a naivita trhající skřipcem bránici na kusy. Proč ne... Napětí tu nehledejte, ale obrovského jedovatého pavouka s obrovskou sítí se dočkáte. Epická scéna!

plakát

I Am Here… Now (2009) 

Tohle jsem s vámi nezamýšlel. Neil Breen je (kyber)Bůh! Jeho filmy si pouštějte aspoň s 1,8 násobnou rychlostí. Bude to působit jako normální a snesitelná rychlost, i když místy se to i tak bude táhnout. Ten týpek mluví tak straaaaašněěěěě pooooomaaaaaluuuuu a vše v jeho filmech pádí stejně zběsilou rychlostí. Očividně není moc chytrý a snaží se dělat filmy s hlubokým poselstvím. Ano, fakt mu to nejde. A má úchylku na nahá ženská záda. A dělal na tom filmu prakticky všechno. Renesanční člověk, ten Breen. Ty nejlepší záběry se nebojí zopakovat klidně dvacetkrát. A nejlepších záběrů má fakt hodně. Tohle je asi ta nejdivnější ekologická agitka, jakou kdy uvidíte. Jsem Bůh a přiletěl jsem na Zemi ztrestat politiky a byznysmeny, kteří brojí proti OZE!

plakát

Zázrak neznámého světce (2019) 

Kamarád to během projekce popsal jako marockou Vesničku mou střediskovou a koukám, že ho to nenapadlo jako jediného. Ten humor mě dostával do kolen. Jde o hodně minimalisticky pojatý snímek, pomalu plynoucí, plný milého absurního humora a nádherných precizně komponovaných obrazů.

plakát

Dune World (2021) 

Asi jsem si stáhnul špatnou Dunu :D. Mark Polonia to opět dokázal. Natočil slátaninu, u které nebudete tušit o čem vlastně byla. Asi se našňupal toho samého co hrdinové jeho filmu. Ale zaujala mě definice manželství jako svazku dvou mužů a dvou žen.

plakát

Železní bratři (2023) 

Sportovní drama v podání Durkina a A24 není sportovní drama, ale psychologická studie toxického otcovství a psychických problémů v době drsných chlapů, kteří nepláčou. Není snadné přežít takovou výchovu a bude to stát mnohem víc, než si drtivá většina lidí dokáže představit. Závěrečná scéna, ultimátní terapie rodinou, mi vehnala slzy do očí. Ten film je jeden dokonalý filmový tvar, pracující s divákem. Chytře přeskakuje banalitity a nutí vás přemýšlet, co se stalo, představovat si nezobrazené emoce. Dělá to zatraceně dobře a furt. A skvěle tak dokáže pracovat s momentem překvapení. Dlouho jsem neviděl film, který by vyžadouval takovou pozornost a aktivitu diváka, kvůli interpretaci viděného. Kdo jde na wrestlingový film a sportovní drama, je zklamán, jak tu hojně čtu.

plakát

Aristokočky (1970) 

Extra slabý příběh, emoce a chemie mezi zvířaty moc nefungují, ale písničky tam jsou skvělé. Na konci se z paní stane crazy cat lady a furt vypadá stejně příčetně. Nechápu.

plakát

Space: 1999 (1975) (seriál) 

Bože, to je strašná hovadina... Prý to je ve spoustě zemí kultovní seriál. Asi tenkrát nic lepšího nevysílali. Seriál se očividně veze jen na vlně nostalgie a brutálně zestárl. Je to naivní, hloupé, nudné, ukecané a naprosto nelogické. Vypadá to jako Star Trek na tripu. Pořád dokola točí pár hlavních motivů a závěrečných zvratů. Na Měsíci bouchne sklad jaderného odpadu a teleportujeme se někam do hlubokého vesmíru. Reálně by trvalo roky, než by se Měsíc při sebevětším zrychlení dostal mimo Sluneční soustavu. A letěl by miliardy let prázdnem, aniž by na cokoliv narazil. Ale tohle je takový schrodingerův Měsíc. Nemohou ho řídit, letí šílenou rychlostí vesmírem a zároveň není problém se zastavit na nějaké planetě, kterou potkají. Vždy jen planetu, jako by byla osamocená uprostřed ničeho, ale nejsou to bez tepla jejich hvězd zmrzlé koule. A lidé cestují vesmírem a nemohou dohnat Měsíc a evakuovat základnu? Měsíc by oproti vesmírným lodím po výbuchu dál nezrychloval. Drtí mě, jak se to bere vážně a je to nuda a nic nedává smysl. Herci jsou toporně příšerní. 01 Furt se tu kecá, prd se stane, atmosféra nulová a pak to bouchne. Hm... 02 A hned narazí na mimozemskou formu života, která porušuje elementární fyzikální zákony a v příběhu nic nedává smysl. Vysává energii přijímáním záření ze solárka takovým způsobem, že odčerpává energii lodi :D 03 V hlubokém vesmíru řešíš kolizi Měsíce s asteroidem a pak s planetou. To nevymyslíš... :D Bere se to vážně, ale už to aspoň působí jako zábavný béčko. 04 Tady je jejich podvědomím trollí mimozemšťané, kteří žijí v harmonii a beze strachu. Téměř nic z toho se nestalo. Zajímavý díl. 05 Ultimátně nudná blbost na cizí planetě, kde lidé objevili nesmrtelnost, ale za obrovskou cenu. 06 Narazili na Voyager 1! Prozkoumal Galaxii, nalezl obyvatelné planety, inteligentní formy života a primitivní pohon zničil civilizace na 2 planetách. Pronásleduje ho při návratu flotila mimozemšťanů, co chce jako odplatu zavraždit posádku. LOL. Píše se furt rok 1999 a v reálném světě sonda opustí Sluneční soustavu v roce 2012. 07 Ukecaná retro nuda, kde si lidé většinu času povídají. A pak přijde invaze uprchlíků, kteří ovládají lidi myšlenkami a chtějí je zabít, aby měli kde žít. A když se jim to nepovede, tak chtějí spolupracovat. 08 Pilot má noční můry, které se stanou skutečností. Jedna z povedenějších epizod. 09 Narazí na cizí loď plnou barbarů, obětování apod. Strašná blbost a spíš než sci-fi to připomíná Barbara Conana. 10 Pravěké představy o tom jak funguje gravitace (asteroid prudce mění směr a nedojde ke kolizi :D) a černé díry. Ochrání je antigravitační pole po vstupu do černého slunce? Ano. A stanou se průhlednými! A filosofují s nějakým božským ženským hlasem! A projdou skrz! 11 Vděčný antiutopistický evergreen. AI zařídilo obyvatelům planety idylický život a apatie je zahubila. Posádku čeká stejný osud. Ale ne, nečeká! Čeká nás brutálně odfláknutý závěr. 12 Při průzkumu jeskyně na asteroidu vypustí zmateného násilnického mimozemšťana, který dosáhl nesmrtelnosti. Je to něco jako parodie na situační humor grotesek a němého Drákulu. Akorát se tam straaaaaaaašně moc mluví a chodí. 13 Při průzkumu planety narazí na roky mrtvého manžela jedné členky posádky. Mohou bezpečně žít na planetě, kde ho našli? Ne, protože se začne dít spousta naprostých nesmyslů. Ale s vizuálem planety/ráje si fakt vyhráli. 14 Komisař Simmonds je znechucený tím, jak jsou všichni spokojení s tím, jak se přizpůsobili životu ve vesmíru, místo aby hledali způsob, jak se vrátit na Zemi. Velitel tvrdí, že je to vědecky nemožné. Pak na Měsíci trrdě přistane loď bez známek života a několik hybernujících těl, která ožijí. Jejich svět umíral a tak se vydali na různé světy. Tahle loď mířila na Zemi. A Simmons jim tu loď cche ukrást. Cesta má trvat ještě 70 let a Měsíc neletí ani rok :D. Furt oni létají k někomu nebo někdo k nim a návrat je vědecky nemožný. Proboha... Celou epizodu si jen povídají. Strašné. 15 Zkoumají další obyvatelnou planetu a mizí v mlze a záchranná skupina potkává primitivní kromaňonce, ve které se proměnila ztracená průzkumná mise. Konečně akčnější díl. S bizarním koncem. 16 Zakřivení času vytvoří další Měsíc s posádkou z jiného času, mířící zpět na Zemi. Když se Měsíc dostane na oběžnou dráhu Země (jak?), zjišťují, že lidstvo vyhynulo. Na kolizním kurzu s Měsícem se objeví Měsíc. Spojí se a jsou zas ve Vesmíru. Konec. Kdo tyhle bizáry vymýšlel? 17 CHtějí prozkoumat další planetu. Ale přistane u nich týpek co jim dá atmosféru. Půjde žít na Měsíci? Ne. Ale radost z možnosti vytvořit nový svět z Měsíce trvá jen krátce, protože Měsíc nevstoupí na oběžnou dráhu kolem planety nebo jejího slunce a Alfa čelí zkáze z nově získaného měsíčního vzduchu. Hrozí jim smrtelné nebezpečí! 18 Narazí na obrovskou bizarní loď. Její tvůrce do ní nahrál vlastní vědomí. 19 Psycho díl s obrovskou oranžovou koulí s okem, co vysílá paprsky a ovládá lidi. 20 Duši kapitána zkoumá mimozemský antropolog. Psychologické experimenty a šíílené pokusy a lidech? To by šlo :). A pak se probudí. 21 Zase na ně něco útočí a zas to musí zničit. Tentokrát jde o obří vesmírný mozek, ovládající tisíce světů, se kterým hrozí srážka. Co furt mají s těmi srážkami? Při průletu mozkem si užili bublinkovou koupel. Pamatujete na srážku s planetou, co zmizela? 22 Pojďme si telepaticky povídat s kytkami o tom, aby nám vytvořily víc jídla a čelme vražedným duchům :D 23 Našli kolébku života, místo odkud pochází původní lidé. Podle některých je planeta neobyvatelná, ale někteří se tam chtějí usadit. Vzpoura za 3, 2, 1... Proč? 24 Ocitnou se ve válce dvou planet. Asi jim nedošlo, že obrovskou rychlostí jen prolétají. Diplomaté z Měsíce zasahují. Tak to je fakt konec... Na druhou sezónu nemám sílu.

plakát

Sloní muž (1980) 

Nedávno jsem narazil na útlou knížečku The Elephant Man, ale bohužel jsem zjistil, že to je jazykově extrémně zjednodušená A1 kniha s (ve svém zjednodušení) nepěknými významovými posuny. Tak jsem si přečetl krátký originální příběh, který sepsal sám doktor Frederick Treves (vydáno 1923). Je to místy velmi náročná zastaralá angličtina, se kterou musel pomáhat překladač. Ale k filmu. Lynch se moc skutečného příběhu nedrží a popustil uzdu fantazii. Hlavně co se doktora a majitele freak show týká. Merrick také nestavěl žádný chrám, nebo o tom alespoň nikde není žádná zmínka. Majitele geniálně ztvárnil Freddie Jones, který by ve skutečném příběhu pořádně neměl co hrát. Tady se opakovaně vrací, je naprosto vyšinutý a konfrontuje doktora, dumajícího nad správností a motivy toho co dělá. Naprosto byl vynechán pobyt v přírodě a smutný konec je jen citlivě a decentně naznačený. Černobílý vzhled filmu perfektně sedl a vystihl atmosféru doby a mentality spodiny. Sloní muž je tak trochu freak show, ve které sledujeme panoptikum odporných lidských zrůd, které vypadají jako normální lidé. V kontrastu zdeformovaného člověka, který přes všechno strašné, co mu lidé v životě udělali, zůstává krásným uvnitř. Přes všechen vyobrazený hnus světa (nebo alespoň Anglie) jde o citlivě pojatý, řemeslně bravurně zvládnutý a hluboce humanistický snímek.

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Nejpůsobivější a nejemotivnější byla ta hudba v pasážích s jednolitou barvou na plátně. V kině mimořádně hypnoticky působivá abstrakce. V kontrastu s mrazivě působivou hyperrealistickou zvukovou stopou zpoza zdi. Černobílé infračervené záběry polské členky odboje také byly atmosférické, ale úplně mi nezapadaly do příběhu. Neměly žádnou pointu a až pak jsem se v zajímavostech dočetl, že ji nikdy nechytili, takže to ani nemělo kam vyústit. Pohled na zvěrstva skrz banalitu všedního dne je skvělý a pro mě, neznalého knihy, velmi originální. Ale čtu tu ty těžce zklamané komentáře lidí, co ji četli. Chápu to zklamání. Na film se nedá emocionálně napojit. Höss jako postava není vůbec prokreslený. Furt se o něm mluví jako o workoholikovi a většinu filmu nic nedělá a je s rodinou, nebo s ní chce být. Nevidíme mu do hlavy co a proč dělá. Na konci zvrací a nevíme proč a jak to máme chápat. Při natáčení se šlo do tolika neuvěřitelných detailů a to hlavní (Hössova perspektiva) se naprosto opomíjí. Trochu emocí vyvolávají záběry z muzea, ale nic extra silného. Jak psal Marigold, reflexe filmu a jeho perspektivy je mnohem lepší než film samotný. Doporučuji shlédnout. Bez velkých očekávání. Höss po válce jako jeden z mála otevřeně přiznal a popisoval co dělal. Prý vůbec neuvažovali o tom jestli to je správné či špatné. Byly to rozkazy. Když ne oni, udělají to jiní. Že za vše mohli Židé byla žitá samozřejmost. Všichni to věděli a neslyšeli/nečetli nic jiného. Až po válce o tom začal přemýšlet, když se k němu začaly dostávat jiné informace. No a pak ho odsoudili a oběsili. RIH. Zlo je někdy strašně banální a ani nevíte, že ho pácháte. Místy ani nevíte, jestli vám jich není líto, že se narodili do takové doby. Přemýšlíte o tom nakolik i oni byli obětmi všudypřítomné propagandy a vyvolává to ve vás smíšené pocity.

plakát

Dororo (2019) (seriál) 

Tohle byl hodně slabý příběh. Naprosto nelogický. Dobrý námět se utopí v nudném opakování a vnitřních nelogičnostech. Hlavní hrdina zabíjí démony a vždy mu doroste nějaká chybějící část těla. Až na to, že pak je zabíjí a nic mu nedorůstá. A pak zas jo. Pravidla nejde nijak pochopit a celé je to repetitivní a přestává to být zajímavé. Nikdy nic neslyšel, neviděl a najednou umí mluvit? Bojovat s meči místo rukou proti někomu kdo má mnohem delší zbraň je taky strašný nesmysl. Tak by se horkotěžko někomu dostal na tělo. Kdo aspoň někdy zkusil boj s bokenem nebo bo ví o čem mluvím. V ději není prakticky nic zajímavého a překvapivého. Jsme tu jen oblažováni povrchními moudry, kterých jsou podobná díla plná. Rozsekat v 17. epizodě na kousky démonického čtyřnohého mistra Třísku je jako že vtipné? U téhle scény jsem trpěl nejvíc.