Poslední recenze (1 039)

Raya a drak (2021)
Ten příběh byl naivní až to bolí. Děj se posouval proto, že to tak je ve scénáři, ne proto, že by ten příběh měl nějakou vnitřní logiku. Postavy nemají žádný vývoj a zvrat na konci není uvěřitelný.

Nákaza (2011)
Fascinuje mě, jak už v roce 2011 dokázali tvůrci předpovědět reakci společnosti na pandemii v informačním věku. Jasně, konzultovali to s odborníky, takže linka s tím, jak se chová a šíří pandemie, je realistická a po COVIDu to dokážeme mnohem víc ocenit, ale to zapracování linky s dezinformacemi je hodně prorocký. A vlastně celý ten koncept způsobu šíření informací a dezinformaci, hledání mediálních obětních beránků, reakce lidí a davu... V Nákaze si na tom paranoidní hlavní dezinformátor pěkně namastil kapsu. Mohu po dvou letech s COVIDem namítat, že oproti realitě nejsou ve filmu dezinformace primárně nástrojem hybridní války v režii autoritářských států (Rusko), které má za cíl destabilizovat demokratické struktury. Mohu poznamenat, že šňupání vakcíny vypadá směšně a že byla pro neznámý virus hotová až moc rychle, ale jinak to je naprosto revolučně jiný koncept katastrofického filmu a děsí mnohem více než jakýkoliv pandemický biják, jaký jsem zatím viděl. Pokud chcete nahlásit mrtvolu, či odklidit tělo, stiskněte jedničku.

Bubáci (1986)
[FOD 2022] Mám štěstí, že ten film je tak krátký a že jsme ho viděl s otrleckým živým dabingem do sálu, jinak bych asi skončil hůř než ona nebohá skupinka mladých lidí. Takhle to dopadá, když týpek z pornoprůmyslu vezme nadšeným začínajícím filmařům jejich dílo, natočí cosi o černokněžníkovi a jeho mrtvé ženě, podivně to propojí a vydá, protože ví nejlíp, čeho si publikum žádá. Je to tak bizarní, že Bubáci začínají být populární u lovců obskurních trashových kuriozit.