Zajímavosti k filmům (28)
Maso pro zámeckou paní (1996)
Kapela Killer Barbies si musela po skončení natáčení pořídit novou dodávku, protože tu starou zničili v závěru filmu.
Stalker (1979)
Během natáčení scény, kdy se trojice blíží k domu, začaly kvést pampelišky. Bylo jich málo a byly daleko, takže je nebylo vidět. Tarkovskij ale trval na jejich odstranění, protože chtěl mít v záběru panenské místo jen s vysokou trávou. Všechny květy v záběru se tak musely opatrně odstranit tak, aby se neponičila tráva.
Stalker (1979)
V původní scéně s tanky bylo 7 nebo 8 tanků a 5 obrněných vozidel. Při přetáčení této scény měli filmaři limit 3 tanky a 2 obrněná vozidla. Jeden z výtvarníků několik dní vymýšlel, jak je uspořádat, aby docílil iluzi více tanků. Tanky po sobě v bažinaté krajině zanechávaly výrazné stopy, takže spoustu času zabralo i vymýšlení tras, kudy tanky pojedou na svá místa, aby stopy nebyly vidět. Tanky totiž měly být zarostlé mechem a musely působit dojmem, že tam 20 let chátrají. Natáčecí čas se navíc oproti předešlému natáčení smrskl ze dvou-tří dnů na šibeniční hodinu a půl.
Stalker (1979)
Tarkovskij chtěl od prací na filmu několikrát odstoupit.
Stalker (1979)
Ve filmu je Stalker (Aleksandr Kaydanovskiy) popsán jako tajemný a mírný muž s jemným přístupem k lidem a jejich bolestem. V původní verzi to byl spíše bandita.
Stalker (1979)
Kvůli sníženému rozpočtu potřeboval Tarkovskij kompletní změny pro výtvarníky, dialogy i herce. Bratři Arkadij a Boris Strugačtí proto museli kompletně přepsat scénář včetně dialogů. Zůstal jen motiv a bolestivá cesta Zónou.
Stalker (1979)
Film byl původně natočen na materiál Kodak 5247, s kterým tehdejší sovětské laboratoře neměli zkušenost a některé původní negativy byly zničeny chybou při jejich zpracovávání. Část filmu musela být natočena znovu s novým kameramanem Alexandrem Kňažinským. To přispělo k dvoudílné struktuře vyprávění filmu. Nově natočené záběry se údajně více vzdálily literární předloze a měly jiný vzhled. Režisér Andrej Tarkovskij na dotaz ohledně této skutečnosti odpověděl, že "žádná matka neporodí dvakrát stejné dítě".
Stalker (1979)
Režisér Tarkovskij během natáčení onemocněl, dlouhé dny nic nejedl a pil jen horkou vodu.
RoboCop (1987)
Hlavní inspirací Paula Verhoevena pro postavu RoboCopa (Peter Weller) byl robot z expresionistického filmu Metropolis (1927) a kyborg (Arnold Schwarzenegger) z filmu Terminátor (1984). Dalšími inspiracemi byly komiksové postavy Soudce Dredd a Iron Man.
Temný obraz (2006)
V letech 1970 až 1972, poté co ho opustila manželka, Philip K. Dick ke schizofrenii a paranoii přidal závislost na drogách (především amfetaminy). Jako hlavní hrdina si i PKD prošel speciálním odvykacím programem X-Kalay (v knize a filmu Nová cesta). Na jednom místě v knize se zmiňuje o několika existujících léčebnách (Synanon, Center Point, X-Kalay). Knihu napsal v roce 1977.
Temný obraz (2006)
Na konci filmu ve výčtu zesnulých či nemocných závislých přátel PKD figuruje i sám autor. Jedná se o jméno Phil s poznámkou poškození slinivky.
Temný obraz (2006)
V Dickově domě v Marin County (ve filmu Orange County) žila jako v Temném obrazu komunita narkomanů.
Temný obraz (2006)
Předloha filmu je částečně autobiografická. Philip K. Dick v jednom rozhovoru prohlásil, že vše z Temného obrazu opravdu viděl.
Úsvit mrtvých (2004)
Šerif Cahill (Tom Savini) říká ve zprávách téměř to samé, co vykládal náčelník McClelland (George Kosana) v klasickém snímku Noc oživlých mrtvol (1968).
Něco z Alenky (1988)
Představitelce Alenky Kristýně Kohoutové chyběl během natáčení jeden zub, takže točila s umělým zubem, který musel být v průběhu natáčení několikrát vyměněn, protože ho vytlačoval dorůstající zub.
Svatá Klára (1996)
K tomuto cenami ověnčenému filmu nebyly dodnes zaplaceny tantiémy.
Něco z Alenky (1988)
Detailní záběry na Alenčina ústa se netočily s její představitelkou Kristýnou Kohoutovou, ale s její dublérkou.
Něco z Alenky (1988)
Film byl točen načerno v pekárně U klíče v Nerudově ulici. Dnes je tam pizzerie.
Něco z Alenky (1988)
Při hledání hlavní představitelky jezdila Eva Švankmajerová po školách s fotografem. Jan Švankmajer si pak vybral několik holčiček podle fotografií a pozval je na konkurz.
Něco z Alenky (1988)
Film byl stříhán na staré střižně Zeiss a natáčen na staré vyřazené kamery, které filmaři získali od někoho z druhé ruky.