Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Hudební
  • Animovaný

Recenze (103)

plakát

Bob Marley: One Love (2024) 

Film se mi líbil, má příběh, má ducha, reggae styl je podaný celkem dobře a vlastně také docela dobře podáno je rámec situace, Jamaika, problémy doby, pak Londýn, punkeři mi přišli vtipní, stejně jako procházka, pár procházek rastamanů tímhle městem. Po přečtení recenzí jsem nečekal nijak výrazný zážitek, ale film přece jenom hodnotím jako nadstandard. Je to možná film tak trochu natočený s ohledem na momentální situaci ve Státech, tím myslím afro-americkou komunitu a její problémy. Tímhle se u nás samozřejmě netrefuje do očekávání průměrných českých či slovenských filmových diváků, kteří nemusí tuhle rovinu filmu pochopit. Je tam další klad: že to reggae nebylo jen nějaká obyč. hudba typu disca, ale má určité specifické náboženské východisko, to asi také hodně lidí nepochopí. Zkrátka film, o kterém se dá přemýšlet, proto u mě nadprůměr.

plakát

Aristokratka ve varu (2024) 

Film je vtipný hlavně tím, kolik s sebou nese problémů. Je to v podstatě jen převyprávění knížky, postrádám něco, co bych si jaksi více „zapamatoval“. Od Hynka Čermáka jsem čekal trochu jiný styl, několik přece jen o něco vtipnějších výstupů. Asi je lepší v rolích dobráckých strážců spravedlnosti, ale to sem nepatří. Jinak taky je to poměrně těžkopádné už od prvního dialogu "u studánky". A nepochopil jsem, proč se tam vysloveně útlé herečce sděluje, že má nějaká kila navíc. Celkově zde vysloveně ruší a bohužel převažuje „scénkaření“, možná vinou slabšího scénáře nebo přehnané a nenápadité poplatnosti literární předloze. Rovněž vázne cosi jako „dramaturgie“ pokud se ovšem v souvislosti s podobným filmem vůbec dají používat podobně silná slova. Výstupy o mladých lidech mi tam připadaly jak z jiné reality atd. Ve filmu mi dále vadilo jeho pomalé tempo, jak je doslovný, ale to bych se už opakoval. (původně 01.02.2024, upraveno)

plakát

Asteroid City (2023) 

Poetiku některých filmů Wese Andersona mám sice rád, ale tady se jedná o pokus vytvořit příběh zcela prkenně se držící limitů současného narativu politické korektnosti a nedá se na to dívat. Viděl jsem v kině v menším městě, kde dva z šesti diváků uprostřed promítání odešli. Dodíval jsem se jen ze zájmu, jaká hloupost se ve filmu ještě objeví. Dočkal jsem se mnoha :-)

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Je pro mě těžké akceptovat film, ve kterém je tolik nesmyslů a nelogičností. Kdo je záporná postava je naznačeno tím, že na potkání zastřelí každého, kdo se mu připlete do cesty a to úplně zbytečně, jako jsou ty úvodní scény v univerzitní knihovně. Americký hrdina přežije i to, když mu padne k noze letecká puma, s klidem, zcela proti logice a fyzikálním zákonitostem se prochází po střeše jedoucího rychlíku, americká hrdinka vtipkuje chvíli poté, co záporné postavy postřílí celou posádku rybářské lodi, jejíchž služeb přitom předtím týden využívala apod. Kdysi zajímavá série s postavou Indiana Jones se zvrátila ve výsměch divákovi a kdo to nevidí, ten tím bohužel jen vystavuje vizitku své divácké inteligenci. Ubohost. Ještě jsem zapomněl upozornit na ty zcela bizarní scény, kdy starověcí antičtí námořníci prostřelí svými šípy pancéř leticícího bitevníku ze druhé světové války. Film finančně těžící z lidí, kteří "cestou" zcela ztratili kritické myšlení.

plakát

Život pro samouky (2023) 

Docela vtipný film, celkově mě tentokrát návštěva kina příjemně překvapila. Hlavní hrdinka je "ze života", v podstatě je to docela dobře zahráno, Jana Plodková velmi dobrá. Mužské postavy jsou trochu "na okraj", je vidět, že je to podáno z ženského úhlu pohledu, což mi ovšem nevadilo. Mám už svoje roky a zkušenosti.  Film se asi trochu míjí s úrovní "dosaženého poznání" a životními zkušenostmi většiny uživatelů téhle stránky, je to film o lidech a pro lidi co už jsou řekněme 30 plus :-)

plakát

Volha - FOXTERIÉRY (2023) (epizoda) odpad!

Obludně nechutný mix představ člověka, který zřejmě uvedenou dobu vůbec nezažil, s několika anekdotami, které si zřejmě nechal v prostředí České televize převyprávět. Další absolutně zbytečně utracené fondy z kapes lidí, kteří se pak na to musí dívat. Výsměch.

plakát

Šarlatán (2020) 

Pokus přepsat podle svého gusta osudy jiných, v dnešní době pozapomenutých lidí, udělala už spisovatelka Kateřina Tučková v knížce o vědmách z Moravských Kopanic, v tom scenarista tohoto filmu není ani první a protože se na tom evidentně dá trhnout "fame" i "love", tak asi není z téhle mladší v tomto smyslu opravdu "zabijácké" generace, pravděpodobně ani poslední. Do osoby léčitele vložil vlastní duševní obsah, totiž věci, které trápí jeho samého a kterých se takhle pokusil zbavit. Výsledkem je film - zombie, ve kterém jakoby skutečný člověk je vlastně zbaven své podstaty, je vytunelován a jeho skutečný lidský osud je pokusem o reflexi vlastního osudu scénáristy tohoto filmového vypravování. Výsledek je takový "volajaký čudný", ale ono právě tohle je shodou okolností považováno za "kouzlo moderního filmu" a pro řadu odborníků a přeborníků je to poutavější, než kdyby byl zfilmovýn život toho nešťastného léčitele v té podobě, jaký skutečně byl. Přínos v tom nevidím, je to laciné a rovněž zmatečné.

plakát

Hlava Medúzy - Královny krásy (2021) (epizoda) 

Absolutní tragedie, člověk, který to vymyslel ... scénář, režie, komplet na nějakých látkách, nebo počínající rozpad osobnosti, jak je možné, že takovou tupost někdo v ČT schválil k utrácení peněz ... že by nějaká zákulisní lobby, tlačenka ... ?

plakát

Božena - Epizoda 4 (2021) (epizoda) 

Problém je, že herečka, kterou si vybrali ke ztvárnění hlavní role ve dvou závěrečných dílech téhle ferie, má zcela odlišný temperament, než jaký nutně musela mít osobnost, o které má tato velmi nákladná "miniserie" čtyř celovečerních TV filmů pojednávat. Tato herečka působí studeným, manipulativním a až výsměšně povýšeným dojmem. Mluví vysokým tenkým hláskem... Přece jen je zřejmé, že vášnivá a naplno žijící umělkyně s ohnivým temperamentem nemohla ani takto mluvit, ani takto na své okolí působit. To by totiž nikdy nebyla ve společnosti oblíbená a vlastně by ani nemohla napsat ty knihy, které napsala. Mohla být samozřejmě povýšená, mohla v sobě ukrývat "mindrák" z pochybností o svých vlastních rodičích... mohla tím být atraktivní pro svého manžela, který v ní mohl vidět od samého začátku cosi víc... to však nebylo v této ferii ani zmínkou naznačeno. Zcela zde postrádám vnitřní vývoj hlavní postavy, zřejmě by byť jen pouhá úvaha o něčem podobném byla nad síly a obzory scénáristek, režiserky, herečky. Možné v dnešní době je všechno, když se podívám na "miniklipy", které se z tohoto filmu "vysekly" pro potřeby portálu České televise ČTEdu ... pak je mi opravdu líto, že tato pseudopodoba významné české spisovatelky bude zbytečně způsobovat zmatek a duševní utrpení ještě několika následujícím generacím dítek školou povinných.

plakát

Božena - Epizoda 3 (2021) (epizoda) 

Autorky tohoto dílka se tak nějak "lehce" nestrefily do žánru. Televizní miniserie vysílaná v hlavním TV čase by přece jen měla mít jiné kvality, než potrhlá feerie určená pro pár snobů. Hlavní herečka v tomto díle připomíná návštěvu z 21. století kdesi "v pravěku". Jestli to má opravdu být o životě spisovatelky B. Němcové, pak nechápu, že v tomto dílku nejsou nijak zmíněny její inspirační zdroje, prostředí, persony od kterých sbírala materiál pro své texty. Z hlediska české kultury by právě to bylo zajímavé. Způsob, jak to autorky - neúspěšné pseudoartistky - pojaly, se nehodí pro Českou televisi, neboť jde zcela proti české kulturní tradici. Je anti-český. Lidé a diváci by měli psát do své, svými prostředky sponsorované České televise stížnosti a kritiky, jnak to nevidím. /pozn. ferie: výpravná dějová hra s fantastickými ději a postavami, cirkusové představení s dějem a překvapivými prvky.