Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (928)

plakát

Podfu(c)k (2000) 

Můj druhý nejoblíbenější film od Guye Ritchieho a jeden z mých nejoblíbenějších filmů obecně. Film odehrávající se v londýnském kriminálním podsvětí, sestávající ze dvou dějových linií – jedna se týká ukradeného diamantu z Antverp a druhá Turka a Tommyho, boxerských promotérů, kteří se díky nešťastné shodě okolností dostanou do spárů sadistického gangstera Kruťáka a jeho podřízených. Ve filmu vystupuje spousta originálních a vtipných postav. Turek a Tommy jsou vzájemně se doplňující dvojice, Turek je spíše ten rozumný a realistický, Tommy je spíše mimo, a má celkem smůlu. Kruťák je zase namočený do všech nelegálních a nechutných záležitostí, včetně psích zápasů, a mrtvoly svých nepřátel dává sežrat prasatům. Díky němu vím, že prase dokáže zkonzumovat 1 kg masa za 1 minutu, proto se říká „chamtivý jako prase.“ Dále je tu cigánský boxer Mickey, který nade vše miluje svou mámu, je respektovaný mezi ostatními cigány v tábořišti a nenechá si jen tak poroučet od nějakých gangsterů. Nutno podotknout, že na mě byli ti cigáni až příliš bílí. A jedním ze znaků cigánů je, že ke kšeftu vždycky přihodí psa. Bratranec Avi je židovsko-americký klenotník a postava organizovaného zločinu, která se zabývá prodejem kradených diamantů. Franky Čtyřprsťák si ve filmu moc nezahraje, má sklony k závislosti na hazardu, a ačkoliv odolá pokušení, tak má nakonec prostě smůlu. Boris Břitva je Rusák, který je křivý jako srp a tvrdý jako kladivo, které ho kříží, a nelze jej zabít, zato si však od něj lze koupit pořádnou bouchačku. Ten si najme dva černochy Vinnyho a Sola, kteří mají okrást Frankyho o diamant, a řidiče jim dělá tlustý Tyrone, který je tak nepřehlédnutelný, že je díky němu Kruťák vypátrá (ti blbci se rozhodli vykrást jeho sázkovou kancelář). Tyto dva příběhy jsou tedy první polovinu filmu oddělené, ale ve druhé polovině se vzájemně propojí. Zkrátka rychlý, hláškami nabušený, morbidně humorný a ostrý film, který je tak geniální, že jej podle mě dodnes žádný jiný film nepřekonal. Především se mi líbí ten nekorektní humor, nadávání na Židy, cigány, Rusáky, Anglány a černochy, který je dneska díky všudypřítomné korektnosti potlačován. A to je škoda, okrádáme se díky tomu o spoustu legrace.

plakát

Dlouhé horké léto (1958) 

Skvěle zpracovaná filmová adaptace románu Williama Faulknera. Film je zasazen do jednoho městečka, ležícího na horkém americkém Jihu u řeky Mississippi. Děj ubíhá velice plynule, hlavní postavy mají jasně čitelné charakterové vlastnosti, a tohle vše dohromady dělá z tohoto snímku velice povedenou podívanou. Zápletka filmu spočívá v konfliktu uvnitř bohaté farmářské Varnerovy rodiny, který je doprovázen příjezdem mladého ambiciózního hezouna Bena Quicka do malého městečka. Otec rodiny Will Varner, skvěle zahraný mohutným Orsonem Wellsem, má pochybnosti o schopnostech svého syna Bena, a snaží se jej a svou dceru Clara dotlačit za každou cenu do manželství. Hlavní hrdina Ben Quick je souzen za zapálení stodoly, ale jelikož nejsou důkazy, tak jej soudce vyhodí z města. Ben cestuje do městečka Frenchman’s Bend v Mississippi, stopuje a vezmou ho dvě mladé ženy – Clara Varner a její švagrová Eula. Většina města je ve vlastnictví Clařina otce Willa Varnera. Eulin manžel Jody se sejde s Benem a souhlasí s tím, aby se Ben stal hospodářem na prázdné farmě. Will se pak slavnostně vrátí domů a vzteká se na Jody, protože najala notorického žháře. Pak se vydává za Benem a ten mu hned padne do oka, protože v něm vidí své mladší já a vlastnosti, které jeho děti nemají. Will je také zklamaný ze své dcery Clary, která si ani po šesti letech nevzala maminčina chlapečka a ušlechtilého Jižana Alana Stewarda. Will je prostě typický jižanský balík, který poroučí všem okolo, je bezohledný a není spokojen se svými málo ambiciózními potomky. Will chce za každou cenu dát Bena a Claru dohromady, ona však nesouhlasí, a tak nabízí Benovi zbohatnutí, pokud si vezme jeho dceru. Will se také schází s Minnie Littlejohn, svou mladou dlouholetou milenkou, která se chce také vdát. Jody je frustrovaný a nelíbí se mu, že by měl pracovat s Benem ve Willově obchodě se smíšeným zbožím, a ještě bydlet s jeho rodinou v jejich rodinném sídle. Jody vytáhne na Bena zbraň a ten mu začne vyprávět o pokladu z občanské války, který údajně našel na pozemku, který mu Will dal. Jody začne kopat a najde pytel mincí, je nadšený a koupí od Bena pozemek. Will najde Jodyho jak kope v noci a po prozkoumání mincí zjistí, že mince byly raženy v roce 1910, což Jodyho zničí. Ben celou dobu vtíravě pronásleduje Claru, která se ptá Alana, jaké jsou jeho úmysly – Ben jí prý chce pouze „pomoci“. No a pak už to má celkem rychlý spád. Ben má opět smůlu a je přítomen u toho, když někdo zapálí stodolu. Dozvíme se také, proč jej pronásledovala jeho špatná pověst.

plakát

Rok ďábla (2002) 

Hudební dokument, který míchá fakta, fikci, fantazii a skutečnost. Hlavními tématy jsou hudba, alkohol, zázraky. Do Česka přijíždí vyléčený alkoholik Jan Holman, který v naši vlasti natáčí dokument o léčbě alkoholiků. Prvním alkoholikem, který se v jeho dokumentu úspěšně vyléčí, je Jaromír Nohavica, na kterého dohlíží jeho „strážný anděl“ Karel Plíhal. Plíhal zinscenuje vlastní pohřeb, na kterém hraje kapela Čechomor, která se mu tak zalíbí, že ji doporučí Nohavicovi. Ve výtazích luxusních hotelů hraje na housle Karel Holas, který se během jedné jízdy výtahem setká s Jazem Colemanem, bývalým zpěvákem Killing Joke a dirigentem opery v Sydney. Jaz nabídne Čechomoru něco naprosto úžasného: turné se symfonickým orchestrem. Čechomor se však vydává na turné s Nohavicou, kterého se účastní také Holman, fascinován tajemstvím tvorby písničkáře Nohavici, a během turné je potkávají různé zázraky. A zde začíná být film poněkud nepřehledný, nejasný a divák (tedy já) má problém rozlišit co se doopravdy stalo a co je jen fiktivní děj. Jedno je však jasné: Nohavica bez alkoholu, bez nahrávacích společností a pozornosti médií celkem dost osaměl. Chvílemi to bylo celkem vtipné, ale celkově jsem se spíše nudil a jelikož nejsem fanoušek žádného českého interpreta, který vystupuje v tomto filmu, dávám tomuto filmu 3* za snahu.

plakát

Bourák (1993) 

Tento odpočinkový film je o tom, že když se fakt budete snažit, tvrdě makat, chodit tam, kde Vás nechtějí a vnucovat se za každou cenu, tak dosáhnete všeho, čeho budete chtít. Děj se odehrává v 60. a 70. letech. Hlavním hrdinou je Daniel Eugene „Rudy“ Ruettiger, který sní o tom, že bude hrát fotbal za Notre Dame. Nicméně, je z chudé rodiny, má špatné známky, a tak po střední pracuje s otcem a starším bratrem v ocelárně. V roce 1972 navštíví Notre Dame a nemůže se přihlásit ke studiu. A tak na to musí postupně, pomalu, a využívat zdejší vlivné osoby, aby se na univerzitu dostal. Jednou z nich je místní kněz a bývalý prezident Notre Dame otec John Cavanaugh a druhým je údržbář na stadionu Fortune. Dalším je pak asistent učitelů D-Bob, který Rudymu pomůže za to, že jej naučí se socializovat s holkami. A tak Rudyho vytrvalá snaha, přesvědčování ostatních o svých kvalitách povedou k tomu, že se mu jeho sen splní a on si zahraje za fotbalový tým Notre Dame. Americký fotbal jsem nikdy nechápal a vždy se mi zdál jako příliš brutální a složitá hra na pochopení, a opravdu mě ten sport neoslovil. Film byl chvílemi dost nudný a naplněný spoustou klišé o tom, že se člověk nesmí nikdy vzdávat, s čímž úplně nesouhlasím, někdy je prostě lepší se na všechno vysrat a věnovat se tomu, na co jedinec stačí a co zvládá.

plakát

Straight Outta Compton (2015) 

Epické hudební drama o vzestupu kalifornského hip-hopu, stvořeného obyčejnými černochy z ulice, kteří museli na jedné straně snášet násilí ze strany pouličních gangů a drogových dealerů a z druhé strany násilí od L.A.P.D. V roce 1986 není Compton příjemné místo pro život. Jednoho dne se rapper Eazy-E těsně vyhne drogové razii v domu, kde se vaří crack. Dr.Dre se zase nedostaví na pohovor a tak jej máti konfrontuje, že má jít do školy nebo do práce. Ice Cube je na střední škole a chce se stát rapperem, který zaujme Dr.Dre, protože rapuje o zločinech, násilích a policejní brutalitě. Dre přesvědčí Eazyho, aby financoval nahrávací společnost Ruthless Records, kde bude Dre hudebním producentem. Eazy nahraje píseň "Boyz-n-the-hood", který se stane místním hitem. Dre, Eazy, Cube, DJ Yealla a MC Ren vytvoří skupinu N.W.A. ("Niggaz Wit Attitudes"). Jerry Heller se stane manažerem N.W.A. a spoluprovozovatelem Ruthless, zatímco Prority Records nabízí N.W.A. nahrávací smlouvu. Během nahrávání opět LAPD obtěžuje členy skupiny a také jejich židovského manažera, a tak nahrají píseň "Fuck tha Police" - diss na policajty. Album se stane kontroverzním, ale úspěšným a styl skupiny je nazýván gangsta rap. Během koncertního turné požaduje FBI, aby skupina nehrála "Fuck tha Police", protože to podporuje násilí proti vymáhání práva. Policie v Detroitu jim to zakáže hrát na koncertě, ale přesto ji zahrají, a tak policajti rozjedou zatýkání, což vyvolá obrovské nepokoje. Cube pak skupinu opustí kvůli smlouvám jednotlivých členů s Ruthless, a tak Cube nahraje debutové sólové album AmeriKKKa's Most Wanted (1990), ale Priority Records není schopno mu zaplatit zálohu na další album, a tak zničí kancelář šéfa labelu. N.W.A. a Cube se pak navzájem dissí. Cube se připojí k Nation of Islam, kritizuje LAPD po zmlácení Rodneyho Kinga a zahraje si hlavní roli ve filmu Boyz n the Hood z roku 1991, čímž se stává slavnějším a kontroverznějším. Dre najme člena gangu Bloods jménem Suge Knights jako svého manažera, opouští N.W.A. a zakládá Death Row Records s Knightem. Knightovi muži vyhrožují Hellerovi a zbijí Eazyho-E, aby Dreho vyvázali ze smlouvy s Ruthless. Dre si užívá svobody a začne spolupracovat s Snoopem Doggem. Jeho debutové album The Chronic (1992) se prodává po milionech, je dobře hodnocené, ale také plné násilí a v L.A. propukají nepokoje. Eazymu se moc nevede, a tak vyhodí Hellera, který zpronevěřoval peníze Ruthless Records, a obnoví přátelství s Cubem a Drem a N.W.A. se dává dohromady. Eazy-E však žil hodně promiskuitní život, a tak onemocní HIV a v roce 1995 umírá. Dre si pak založí vlastní label Aftermath Entertainment a od té doby se daří jak jemu, tak Cubovi, který si zahraje v mnoha filmech. Je to tedy film o tom, jak se v nebezpečném a násilném prostředí vyprofilovala skupina rapperů, které dodnes dobře známe a jejichž písničky si občas poslechneme. Já tedy nejsem velkým fanouškem hip-hopu, ale pořád je to příjemnější hudba, než Kryštof nebo Chinaski.

plakát

Nebezpečné známosti (1988) 

Vizuálně dobře zpracovaná adaptace románu Choderlos de Laclose: Nebezpečné známosti. Kostýmy, zámky, a zahrady se povedly a vracejí diváka do Francie konce 18. století před revolucí. Prostředí zkažené, líné a znuděné aristokracie, která se zajímá jen o svůj vzhled, bohatsví, postavení, milostné pletky a sex. Nemusejí chodit do práce, starat se o dům ani o rodinu, a tak si jen užívají a naplňují své choutky. Stará manipulativní mrcha markýza de Mertuil se chce pomstít svému bývalému milenci hraběti de Bastide, který nedávno ukončil jejich vztah a ona si tam musela najít nového milence. A jak lépe se pomstít než, že nechá svést jeho mladou krásnou panenskou snoubenku Cécile de Volanges? Mertuile spřádá plán se svůdcem, chlípníkem a bezzásadovým floutkem Vikomtem de Valmontem, který je také její bývalý milenec. Vikomtovi nedělá problém svést jakoukoliv ženu, a odpověď „ne“ pro něj nic neznamená.  Valmont má však momentálně v plánu svést madame de Tourvel, také mladou krásnou ženu a manželku poslance parlamentu, která je nyní hostem u Valmontovy tedy, madame de Rosemonde. Mertuil je pobavena Valmontovým cynismem a sváděním počestné věřící ženy, a tak zvyšuje sázku. Pokud se to Valmontovy povede, pak se s ním ta stará rašple sama vyspí. Valmont nikdy neodmítne výzvu a jde do toho. Tourvelse však nenechá jen tak svést, a tak Valmost úkoluje svého pážete Azolana, aby svedl Tourvelinu služebnou Julii a získal přístup k její korespondenci. Jeden z dopisů je od matky Cécile a zároveň sestřenice markýzy de Merteuile, madame de Volagnes, která varuje Tourvel před nečestným Valmontem. Ten se po tomto zjištění rozhodne jako pomstu madame de Volagnes svést Cécile. Cécile se v opeře seznámí s mladým a krásným rytířem Raphaelem Dancenym, který jí se stane jejím učitelem hry na klavír. Zamilují se do sebe, ale Mertuil jim nepřeje, protože Danceny je šlechtic nižšího postavení, naivní, mladý a nijak zvlášť bohatý. Valmont pod záminkou tajného předávání dopisů Cécile bez jejich předchozího čtení získá přístup do její ložnice. Jednoho krásného večera ji sexuálně napadne, a ona se mu nakonec i přes odpor podvolí a nechá se opíchat. Cécile pak zůstává zavřena ve svých komnatách pod záminkou nemoci a pak se naivně svěří Mertuile v přesvědčení, že jí na ni záleží. Mertuile začne zaučovat Cécile v tom, že by jako mladá žena měla využívat všech milenců, které může získat ve společnosti tak represivní vůči ženám. Prostě by měla využívat svou mladost a krásu a spát s vysoce postavenými muži. A tak se Valmont stane sexuálním učitelem mladé Cécile a Cécile ukáže během jedné scény také své krásné mladé kozi. Merteuilová si zase začne románek s mladým zajíčkem Dancenym. Po souloži s Valmontem Cécile otěhotní a pak potratí. Mezitím Valmont užene Tourvele, ale zároveň se do ní zamiluje, což vzbudí v Merteuil žárlivost, výsměch a odmítnutí jejich dohody. Valmont se tak musí s Turvele rozejít a při tom neustále opakuje, že je to „zcela mimo jeho kontrolu“. Tourvelová se zhroutí a stáhne se do kláštera, kde onemocní a pomalu umírá. Mertuil však stále odmítá dodržet dohodu, vyhlásí Valmontovi válku a informuje Dancenyho o tom, že Valmont spal s Cécile. Danceny vyzve Valmonta k souboji, který Valmont prohraje a nabodne se na meč, ale před svou smrtí chce, aby se Tourvele dozvěděla o jeho skutečných citech k ní, varuje ho před zlou Mertuile a také předá Dancenymu sbírku jejich intimních dopisů, které má veřejně rozeslat. A tím vlastně dojde ke společenské smrti té mrchy, kterou vypískají v pařížské opeře, a tak si Mertuile na konci filmu smývá make-up. Film je tedy o rozpustilé, znuděné a zhýralé pařížské aristokracii, jejíž dva členové si tak dlouho zahrávají s city ostatních, až na to po zásluze doplatí.

plakát

Velký zátah (1953) 

Tak tento film se Fritzu Langovi opět velice povedl. Naprosto brilantní cynické dialogy, děj s prudkým spádem, naprosto bezohledné násilí ze strany podsvětí spojeného se zkorumpovanou policií a jeden detektiv jménem Bannion, který proti tomuto zdánlivě nepřekonatelnému spojení neúnavně bojuje za spravedlnost. Vyšetřovatel vražd seržant Dave Bannion z Kenportského oddělení policie má vyšetřovat pravděpodobnou sebevraždu svého zlotřilého kolegy Toma Duncana. Ten měl podle manželky Berthy Duncanové zdravotní problémy a nechal po sobě obálku adresovanou okresní státní zástupkyni, která je však zamčena v bezpečnostní schránce v bance. Duncan měl také milenku Lucy Chapmanovou, která oponuje Berthe a říká, že Duncan byl v pohodě a chtěl se nedávno rozvést se svou ženou. Další den je poručík Ted Wilks pod tlakem shora, aby případ uzavřel a odmítne Banniona a jeho vyšetřování. Pak je nalezena mrtvá Lucy s popáleninami od cigaret – byla mučena a pak zabita. Bannion případ dále vyšetřuje a dostává za to anonymní telefonické výhružky. A tak konfrontuje Mikea Lagana, mafiánského bosse, a zjistí, že lidé okolo se příliš bojí, aby se postavili proti zločineckému syndikátu. Bannion se se zlou potáže, protože mu mafie dá pod auto bombu, která vybuchne a zabije jeho ženu Katie. Bannion se utrhne z řetězu, kritizuje policii za korupci a obviní komisaře Higginse, že poslouchá rozkazy od Lagana. Za to je Higgins okamžitě suspendován, ale svou zbraň neodevzdá, protože si ji sám zaplatil. Bannion se rozhodně nevzdává a chce dopadnout vrahy své manželky. Bannion navštíví noční klub „The Retreat“, ve kterém vidí, jak Laganův zástupce Vince Stone popálí doutníkem jednu ženu, a jediný Bannion se jí zastane, zatímco ostatní dělají, že nic nevidí. To udělá dojem na Stoneovu přítelkyni Debby March, a ti dva spolu jednou do hotelu, ale nic mezi nimi není, a navíc se na ni Bannion naštve. Debby se vrátí do klubu a zde jí Vince obviní z toho, že mluvila s Bannionem a chrstne jí do obličeje vařící kafe, zmrd jeden sadistický. Higgins tam hraje poker se Stonem a pod nátlakem zbytku svědomí ji odveze do nemocnice. Debby se vrací za Bannionem do hotelu, má na levé straně obličeje obvazy a brečí, jelikož je zohavena, a tak jí Bannion vezme pod ochranu. Debby sdělí Bannionovi jméno muže, který umístil bombu pod jeho auto – je to Larry Gordon, a tak se za ním Bannion vypraví. Zjistí od něj spoustu užitečných informací a nechá ho napospas Stoneovým kumpánům, kteří jej samozřejmě zabijí. Bannion pak navštíví paní Duncanovou, začne ji škrtit a říká, že pokud bude zabita, budou odhaleny důkazy, které má proti Laganovi. Na místo dorazí policie, vyslaná Laganem, a on tak musí odejít. Kde tedy leží klíč k odhalení případu? Ve dvou ženách: popálené Debby a vychytralé vdově Duncanové. Skvělý film, u kterého jsem se nenudil ani minutku.

plakát

Pan Church (2016) 

Tento film je takové klidné rodinné drama, které dle mého názoru potěší spíše rodinné typy a lidi, kteří se zajímají o složité mezilidské vztahy. Film je situován do roku 1971, a vypráví o Charlotte „Charlie“ Brooks, které je 10 let a žije se svou matkou samoživitelkou Marie Brooks. Jednoho dne ji probudí vůně vaření z kuchyně a najde tam podivného černocha jménem Mr. Church, který připravuje snídani. Nejprve z něj není nadšená, ale nakonec jí začne jídlo od Mr. Churche chutnat a přijme jej jako součást rodiny. Mr. Church byl najat bohatým milencem Marie Richardem Cannonem, který jí ve své závěti odkázal finanční pomoc, jelikož jí byla diagnostikována smrtelná rakovina prsu. Pomoc měla stačit na šest měsíců, nakonec s nimi však zůstane Mr. Church mnohem déle, protože chce a protože má zaručen doživotní příjem z pozůstalosti po Richardu Cannonovi. O šest let později je z Charlie krásná mladá slečna a z Mr. Churche je nedílná součást domácnosti. Marie umírá, Charlie nastupuje na univerzitu a během sexu na jednu noc otěhotní. Charlie zůstane pouze její kamarádka z dětství, ze které se stala bohatá snobka. Charlie přeruší studium kvůli těhotenství a vrací se domů, a jediné místo, kam může jít, je k Mr. Churchovi. Ten má pro vzájemné soužití pouze jedno pravidlo – Charlie bude respektovat jeho soukromí, ale i tohle pravidlo Charlie poruší, a tak ji Mr. Church vyhodí z domu. Později je na parkovišti sražena skateboardistou a do nemocnice ji zaveze její opilý kamarád z dětství Larson. Mr. Church pak vezme Charlie zpátky a ta porodí dceru jménem Isabel. Ti tři pak žijí spolu v jedné domácnosti a jejich soužití je harmonické. Mr. Church je skutečně zvláštní postava – je inteligentní, přivede mladou Charlie ke čtení knih, umí skvěle vařit, hraje na klavír a všechno na co sáhne mu jde. Má ovšem také stinnou stránku – v noci chodí do klubů, chlastá, vrací se ožralý a nadává na svého dědu. A to je jeho druhý život, který za každou cenu skrývá před Charlie. Odpočinkový film s Eddiem Murphym v nečekaně seriózní roli muže, který se stará o tři generace slečen Brooksových, učí je vařit a zároveň vede dvojí život, který je nakonec stejně odhalen. 

plakát

Ctihodný občan (2009) 

Je možné, aby byl někdo odsouzen za dvě vraždy k trestu odnětí svobody, a přesto dokázal dále vraždit? No, pokud je ten někdo geniální inženýr a vynálezce, pak ano! Příběh se odehrává ve Filadelfii a je o jednom muži, který je posedlý honbou za spravedlností, kvůli které zabije nejen vrahy své rodiny, ale také ty, kteří podporují zkorumpovanou spravedlnost. Na začátku filmu dojde k přepadení domu Clyda Sheltona, během kterého Clarence Darby znásilní a zavraždí jeho ženu a také dceru, zatímco Clyde tomu musí bezmocně přihlížet. Státní zástupce Nick Rice nedokáže usvědčit Darbyho, a tak s ním uzavře dohodu, aby svědčil proti svému komplici Rupertu Amesovi (který chtěl pouze krást), a ten je pak odsouzen k smrti, zatímco Darby dostane mírnější trest. Clyde cítí zradu od Nicka a také od justičního systému. O deset let je Ames popraven smrtící injekcí a je to scéna jako z hororu, podle všeho za to může Darby. Tomu volá anonymní muž, který mu poradí unést policejní auto a dojet společně s policejním důstojníkem do opuštěného skladiště. Důstojník se odhalí jako Clyde a dá Darbymu na vlastní kůži pocítit, co jsou to bezmoc a bolest – použije k tomu tetradotoxin, lůžko, řemeny a pilka. Darbyho pozůstatky jsou nalezeny ve skladišti a důkazy zavedou policii ke Clydovi, který je zatčen. Clyde chce do vězení novou matraci výměnou za přiznání, a pak se zastupuje u soudu a má být propuštěn na kauci, ale místo radosti začne nadávat soudkyni a je po kauci. Clyde si pak poručí do vězení pořádný oběd a neobejde se to bez dalších vražd – ubodá svého spoluvězně a nechá umřít Darbyho právníka v krabici, protože mu byl oběd donesen o něco později. Státní zástupce Cantrell a Nick se sejdou s kontaktem CIA, který jim řekne o Clydově bývalém zaměstnání v CIA – jeho úkolem bylo eliminovat téměř nemožné cíle. Clyde může prostě zabít kohokoliv a kdekoliv, a tak je soudkyně během schůzky s Nickem a Cantrellem zabita výbušninou ve svém mobilu. Clyde požaduje své propuštění a stažení všech obvinění, aby přestal zabíjet. Nick požaduje ukončení zabíjení, ale Clyde teprve začíná. Výbuchy bomb v autech Nickových asistentů, smrt Nickovy asistentky Sarah, kulometný robot, střílející na jejím pohřbu, a mrtvý Cantrell. Nick je z něj už nepříčetný, mlátí ho a vysvětluje mu, že Darby a Ames by mohli být osvobozeni, kdyby se je pokoušel usvědčit. Clyde zase oponuje, že je Nick apatický a měl se o to aspoň pokusit. Nick je povýšen na úřadujícího okresního prokurátora a nechá uzavřít město. Co se bude dít dále? Je možné Clyda a jeho slepou honbu za spravedlností, spočívající v zabíjení nevinných lidí zastavit? To se dozvíme na konci tohoto brutálního krimi thrilleru, ve kterém není nouze o pořádné napětí a potoky krve.

plakát

Tora! Tora! Tora! (1970) 

Historický válečný film, ukazující s dokumentární přesností to, co se dělo mezi lety 1939-1941 v Pacifiku. Hlavním tématem je samozřejmě příprava na japonské útoky v Indočíně a především na přístav Pearl Harbor, který je ukázán až v poslední půl hodině. Japonci se po americkém embargu dají dohromady s Němci a Italy, což se moc nelíbí japonskému námořnictvu. Isoroku Yamamoto, vrchní velitel námořnictva prosazuje útok na Pearl Harbor, který vidí jako jedinou šanci, jak ovládnout Pacifik. Americké zpravodajství mezitím prolomí japonskou rádiovou komunikaci, a tak na Havaji organizuje admirál Kimmel obranu souostroví a také systém včasného varování. Letadla jsou shromážděna na jedné základně, čímž se stanou jednoduchým terčem bombardování. Mezi USA a Japonskem dochází ke zhoršování diplomatických vztahů, zatímco se šest japonských letadlových lodí vydává směrem na Havaj. Rádiová komunikace je pořád čilá, ale americká zpravodajská služba ji neumí správně interpretovat. Z Tokia na japonskou ambasádu ve Washingtonu je vysíláno celkem 14 rádiových zpráv. Útok se pomalu blíží, americká armáda podceňuje veškeré varovné signály v okolí Havajských ostrovů, a tak je napadení přístavu naprostým překvapením. V poslední půl hodině tedy konečně dojde k pořádné akci, a hned po signálu "Tora! Tora! Tora!" je útok zahájen. Ztráty v přístavu jsou obrovské a škody ještě větší. Prostě našlapaný válečný film, který podrobně ukazuje, co se dělo na obou stranách konfliktu roky před útokem, během něj a těsně pro něm. Pro milovníky druhé světové války a zejména války v Pacifiku je jeho zhlédnutí povinnost!