imaginer21

imaginer21

Petr Horálek

okres Pardubice
Astronomie, Rybolov, Cestování, Kresba, Hory, Foto, Film

homepage

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 10.1.2019  01:25

    Není to takovej prů***, jak jsem už od ohlášení čekal. Cranston byl zárukou, Hart nehraje projednou vysloveně trapně a Nicole je i na svůj věk neskonale půvabná. Ale prostě nechápu tu logiku amíků přepracovat to, co už líp natočit nejde.

    • 8.1.2019  23:00

    Nesmírně obdivuji filmy, které celkem vydařeným způsobem představí divákovi fiktivní kulturní legendu a vůbec celé universum (viz starej dobrej rocker Bill) a do něho ještě dokáží napasovat decentně odvyprávěný příběh plný milých trefných popkulturních narážek. M&L není jen o tradičně suchém srdcaři Grantovi nebo o jednohubkové romanci, kterých už bylo viděno nespočet. Je to právě ten dezert, který i přes svou relativně neoriginální a průměrnou (ale skvělou) chuť prostě rád zajím aspoň jednou do roka. Protože - ruku na srdce - takhle se člověk zas až tak často na filmu ze světa hudebního průmyslu nepobaví.

    • 7.1.2019  18:25
    Mumie (2017)
    ***

    Mumie měly zůstat v Egyptě. Pouštní exteriéry k tomuhle tématu vždycky nejvíc seděly, čímž utrpěl i Dračí císař (a návrat mumie byl koukatelnější). Herecky na tomhle paskvilu nikdo nic nezkazil, dokonce i vizuál potěšil, ale ... ono to prostě nemá co říct. Spíš mi to připadalo, jako bych sledoval delší epizodu nějakýho tupýho americkýho krimi-seriálu z 90. let. Cruisovi vyčítat, že chtěl pomoc do počátků jednomu studiu, je trošku hloupost. On si své odbyl, koneckonců je to jeho práce.

    • 7.1.2019  00:02
    Pán času - Rosa (S11E03) (epizoda) (2018)
    ****

    Snad jediná epizoda celé 11. série, která měla co říct a beze zbytku do dokázala, navíc velice citlivým způsobem. I tak ale oproti tomu nej za posledních 13 let je to průměr. Hodnotím proto v rámci série, nikoliv seriálu (to bych pak všem dalším série musel dát odpady).

    • 6.1.2019  23:57
    Pán času - Série 11 (série) (2018)
    ***

    Jodie je fajn a moc jsem se těšil na epizody s ní. Rozhodně není ta, která by si zasloužila jít na pranýř za úpadek do té doby jednoho z nejkvalitnějších sci-fi seriálu všech dob. Ne, viníkem je scénárista, který těžce zaostává jak v tempu (což by někdy tak nevadilo, Moffat to občas dost přeháněl), tak v originalitě a (hlavně) inteligentní kontinualitě celé mytologie. Že se po nemasté neslané sérii aspoň ve speciálu konečně objevil Dálek, fakt neskutečně potěšilo. Ale ta radost skončila jen u toho faktu. Absolutoroim zůstává na krku Tennanta a skvělé sezóny si díky kvalitním zápletkám i skvělé společnici ukradl Capaldi (který mohl stejně jako Jodie skončit v průměru, kdyby pro něj psal Chibnall). Nó, máte co dohánět, abyste doktora vrátili zpátky na vrchol.

    • 6.1.2019  23:55

    Na dno klesající prů*** to vysloveně nebyl, ačkoliv to mnozí kmenoví fanoušci tak cítí. Trpí to ale (ostatně celá série s Jodie) enormním ústupem od "doktorské civilnosti". O hrdiny se vlastně nemusíme bát, za každou cenu dostaneme nějaké morální ponaučení a i ti nejlegendárnější padouši celého kultu se záhy vztahují do průměrných vod. Tenhle speciál je však jistým extrémem na obou stranách - v té nezvládnuté rovině (vážně *SPOILER nemohli taťku nechat zhynout s Dálekem ve vesmíru? Hned by to nabylo osudovosti a hloubky aspoň jedné vztahové linky KONEC SPOILERU*), ale i v doposud neviděné nekompromisnosti Dálekova chování (takové zrůdy byly doposud jen Kyberlidé). Jodie je fajn a moc jsem se těšil na epizody s ní. Rozhodně není ta, která by si zasloužila jít na pranýř za úpadek do té doby jednoho z nejkvalitnějších sci-fi seriálu všech dob. Ne, viníkem je scénárista, který těžce zaostává jak v tempu (což by někdy tak nevadilo, Moffat to občas dost přeháněl), tak v originalitě a (hlavně) kontinualitě celé mytologie. Že se po nemasté neslané sérii konečně objevil Dálek, fakt neskutečně potěšilo. Ale ta radost skončila jen u toho faktu. Absolutoroim zůstává na krku Tennanta a skvělé sezóny si díky kvalitním zápletkám i skvělé společnici ukradl Capaldi (který mohl stejně jako Jodie skončit v průměru, kdyby pro něj psal Chibnall). Nó, máte co dohánět, abyste doktora vrátili zpátky na vrchol.

    • 19.12.2018  19:13

    Někdo tomu propadne, někdo ne. Každopádně hvězdičky si to zaslouží. Už je proto, jak to vybočuje. Na samém počátku se to tváří jako klasický teen-kýč, kde má největší frajírek prozřít do slušnosti a zabouchnout se do ošklivého kačátka s očekávanou proměnou v labuť k sežrání. Jenomže tuhle etapu si tvůrci odbudou poměrně rychle a záhy se dostáváme do výrazně silnějšího děje, který nemá jak jinak skončit než smutně osudově. Jasně, patosu je tu na rozdání, ale už jen pro to vybočení (a taky mou slabost pro astronomii) zvedám z mírného nadprůměru na opravdový nadprůměr.

    • 19.12.2018  14:56

    Poledňákovou mám rád, ale tohle už utáhnout nedokázala. Z filmu je cítit všudypřítomná snaha o "good-feeling", ve které ovšem selhávají jak herci, tak nekonzistentní scénář, který se snaží v každé epizodce příliš tlačit na pilu ve snaze vytěžit humorný zářez nějakou situační scénou. Některé pobaví, ale většina tentokrát působí spíš trapně. Za epic fail považuji obsazení Vojtka a Nekonečného, kteří ač se snaží, působí spíš jak pěst na oko a jejich scény jsou doslova rušivé, daleko od klasické laskavosti vypravěčského stylu režisérky. Všechno proto s odřenýma ušima jakž taž zachraňují hlavně exteriéry slovenských Tater (ty jsou fakt nádherné) a příjemný, ne-li dojemný závěr, k němuž se celá ta taškařice předtím snažila nevábným budováním dospět. A tak mi z neuznaného pokračování velryby a polepšovny zůstal na tváři jen rozpolcený výraz, který z velké části k úsměvu kopala hlavně nostalgie z pvních dvou (dokonalých) filmů. Holý byl prostě jiný level, díky za těch (proklatě málo) let s ním.

    • 10.12.2018  00:26
    Equalizer 2 (2018)
    ***

    Druhý Equalizer dobře funguje hlavně v maličkostech a epizodkách, než v hlavním revenge příběhu. Navíc hlavní slizcí záporáci jsou vesměs nevýrazní, včetně toho šéfujícího (v tom se v jedničce tvůrci z hlediska castingu trefili výrazně víc). Washington je ale pořád klasa a člověk mu žere i po šedesátce elitního zabijáka ve formě a s dobrým srdcem. Skvělou práci opět odvedl Harry G. Williams, celý film se skvěle poslouchá. Trojka by klidně mohla být.

    • 19.11.2018  02:32

    Vlastně to nebylo vůbec špatný... béčko. Snový vizuál, sympatický casting a pár zdařilých lekaček kompenzují věčnou předvídatelnost, absolutně nulovou originalitu (tolikrát recyklované a na x-tý způsob viděné útoky žraloka i na žraloka) a pochopitelně tupý scénář. Ale barvičky to má pěkné a Statham nezklamatelně válí, čímž tahá tyhle další zbytečný Čelisti o nad šedý (pod)průměr.

    • 16.11.2018  00:58

    Čirá pocta Queenům. Osobitý zážitek mi kupodivu nepřinesli jen tvůrci, ale i atmosféra kina (Cinema City, ÚnL), když jsem snad poprvé v životě zasedl do zcela zaplněného sálu a s prvními tóny po otravných reklamách se nechal doslova unášet tím prakticky dvouhodinovým koncertem, jehož stupňování i dávkování bylo precizně cizelováno i prolínáno nezvyklou životní etudou jednoho uměleckého esa. Skvělý zvuk, který fakt mimo kina těžko uslyšíte, rozbouřil celý sál jak na skutečném koncertě a člověk konečně pochopil, že cože to vlastně bylo s Queeny tak zvláštního při vystoupení na LIVE Aid. Mercury je legenda, to bezpochyby, film si tedy prostřednictvím fantastického Ramiho krade sám pro sebe. Mě ale spíš než celkem citlivá forma vyprávění zaujal geniální casting, který především u Briana Maye nemohl být vizuálně trefnější. A možná právě pro nedostatečné využití prostoru pro více sond do zákulisí všech členů kapely (vznik "We will rock you" je světlou výjimkou, ač historicky nepřesnou) mi nedovoluje fláknout plnou palbu. Ovšem fakt, že opravdoví (stále žijící) členové kapely se na filmu dosti výrazně podíleli (a jen tak by se do něj nepustili, kdyby v to patřičně nevěřili), ve mně plodí hlubokou úctu i pokoru ke všemu, co se na plátně děje. Posledních dvacet minut jsem sotva lapal po dechu z nadšení, jak to ti tvůrci dokázali precizně odpracovat, že po skouknutí záznamu skutečného LIVE Aid máte pocit, že se spíš objevily nové záběry z onoho koncertu a ne že toto byla "jen" herecky i vizuálně prakticky dokonalá rekonstrukce.

    • 12.10.2018  16:23

    Armstrong znovu a zase trochu jinak. Na jednu stranu úžasné, na jakou uměleckou strunu dokáže Chazelle zahrát v rámci světově proslulého historického milníku, na druhou stranu ale právě v rámci tohoto tématu mi ta jednotvárná pochmutná atmosféra nesedí. Jako někdejší zapálený nadšenec do kosmonautiky vím, že rozptyl emocí byl tehdy výrazně pestřejší, a Chazelle se snažil za každou cenu tlačit hlavně na motiv rodinného melodramatu. Obecně fajn, ale pro mládež, co až shlédnutím tohoto filmu začne dumat nad nějakým prvním člověkem na Měsíci, je to fakticky i dějově dost okleštěné. Proto absolutorium stále nesou Apollo 13, Správná posádka a pochopitelně geniální a legendární série Ze Země na Měsíc. Ale silné kvality tomu rozhodně neupírám (kino Fontána 11. 10. 2018, Astrofilm Piešťany).

    • 27.9.2018  23:29

    Zlo v nás se vždycky probouzí se závistí, ignorancí, ale i s nepochopením. A sám jsem to zažil ve stejném věku ve škole jako ten klučina, a to jsem ani nemusel mít vizuální vadu. A proto vím, že tyhle příběhy zpravidla nekončí tak pohádkově jako tenhle z plátna. Ale jinak plně souhlasím s komentářem emma53 - možná už tak by se mohlo předejít tomu, aby podobných komentářů v budoucnu psalo míň lidí. Moc chválím obsazení, ačkoliv většina šla s jistotou na cílovku bez hlubšího vývoje své postavy (což jsem od tohohle tématu docela čekal). Proto jen 4 hvězdy, kvalitu ovšem rozhodně neupírám.

    • 19.9.2018  02:46

    Už je pravidlem, že každá MI si jde svou cestou ruku v ruce s jiným režisérem. Proto je až malý zázrak, že tahle jízda je tak odlišná od všecho předchozího navzdory výskytu stejného chlápka na režisérské stoličce. Jasně, vykrádačka (hlavně) Temného rytíře jako hrom, ale vlastně vůbec ne zlá. Vzít vesměs nejultimátnějšího záporáka celé série, to nejlepší z týmu a naladit Hunta po 22 letech (!) na realistickou notu unaveného chlápka, kterého žere, že vše zlé z minulosti bezútěšně padá na jeho bedra, to už je celkem scénáristická odvaha. Zvlášť když tuhle premisu tvůrci rozhodli zpracovat těžce vážně, ne-li temně. A aby si pojistili u diváků slušný dojem, nechali relativně neznámého skladatele zužitkovat nejfunkčnější Zimmerovy tóny z Nolanových temných rytířů i Počátku do téhle vesměs jediné dvou a půl hodinové akční scény. No, pane jo. Titulky už doběhly, ale mně pořád ještě běží mráz po zádech. Za ty vykrádačky bod dolů, celkově ale všechny palce nahoře!

    • 25.6.2018  02:39

    Zdařilé... a dost! Svou hravostí mi to připomínalo trošku Huga a jeho tajemství a celkově to pouto mezi skutečným a virtuálním světem moc příjemně propracované. Spielberg jako obvykle vsadil na relativně neznámé tváře, zatímco herecké ikony upozadil, aby upřednostnil příběh před hvězdnou přítomností. Mark Rylance už potřetí exceluje, vizuální stránka perfektní a nechybí typický klukovský scénář plný idealistického heroismu. Ve Spielbergově podání ovšem člověk ví, že se bude vrchovatě bavit, neboť kdo by neměl rád pestrobarevnou sci-fi pohádku. Prostě lahoda pro oči i pro duši, které rozhodně nevadí trošku delší stopáž. A to jsem už podle nicneříkajícího herního názvu filmu zprvu nevěřil. 85 procent, časem možná přidám.

    • 23.6.2018  13:22
    Tomb Raider (2018)
    ***

    Není to taková blbina jako ty verze s "božskou Angelinou". Lara má smysluplnou motivaci, civilní momenty a je celkem realistickou hrdinkou. Trošku to připomíná Batman Begins - zrod hrdiny, který se vykašlal na zděděné bohatství, pročež vyrazil na šílenou misi, aby našel tak nějak hlavně sebe sama. Alicia byla krásná už v Krycím jméně U.N.C.L.E, tady ke své křehkosti doplnila ještě přemíru živočišnosti. Potěšilo cameo Nicka Frosta, naopak až za hrob rušil příšerný soundtrack. Dvojka by nevadila.

    • 21.6.2018  00:44

    Velká škoda, převelká. Pratt mě nalákal na vtipnou kaši, ale je jí tam tatam. Chemie s B.D. Howard jakoby neměla na víc než pár výčitek a usmiřování, přitom ti dva si v předchozím filmu ukradli určitý kus sympatií. Bayonu mám rád (Nic nás nerozdělí je fakt majstrštyk ve své kategorii), ale tohle mu dávat neměli. Hravost zmizela kdesi v hloubi oceánu s tím obřím "vodosaurem" a do popředí vešlo vše, co kdysi bylo jen kulisou k dokonalému úžasu. Tedy CGI. Jako skalní příznivec prvních dvou parků jsem hlavně dychtil po líbezném provázání s osudy původních hrdinů, a tak jsem se nemohl dočkat, až se na řadu dostane Goldblumův doktor Malcolm. A co jsem dostal? Jen pár štěků, jejichž hlavní náplň přinesl už trailer. Ach jo.

    • 15.5.2018  22:02
    Deadpool 2 (2018)
    *****

    Hell motherf*** yeah! Reklamy moc nelhaly. Navzdory tomu, že se změnil rejža (avšak díky tomu, že scénáristé nikoliv) je tu jízda, která pokračuje v prakticky stejném duchu absurdna, popkulturních odkazů, litrech kečupu a prďáckého ultra(anti?)hrdiny se slabostí pro přípravu lidských kebabů. A aby toho nebylo málo, prozíravě si utahuje z nedávného úspěchu Avengerů, čímž si láká publikum ještě víc. Ale nezastavuje se jen tam... ne, nebudu spojlerovat, to se prostě musí vidět. Zkrátka kdo měl rád jedničku, dvojka ho určitě nezklame a dost možná některým bude připadat i lepší. Protože je opravdu větší, a to jak množstvím akce (ta se prakticky nezastaví), velikostí "týmu", počtem mandlervoucích hlášek, ale i motivací hlavního záporáka. Už je to tak, Josh Brolin si letos urval dva nejzajímaveji motivované komixové záporáky (dost možná) za poslední léta (dobrá, Keatonův padouch ve Spider-Manovi měl taky něco do sebe). A Raynolds zas ukazuje, že prostě umí bavit.

    • 13.5.2018  22:14
    Jurský park (1993)
    ****

    Viděno po x-té a pořád se v té atmosféře nemůžu cítit chladně jako u jiných už mnohokrát viděných filmových klasik. Epizodky, které nestárnou: první záběr na kostru vykopaného dinosaura, první setkání s živými donosaury... déšť, otřesy v louži... tyranosaurus. Moment, kdy nedýchám, ač už vím, jak to dopadne. Štefan je prvořadě mistr atmosféry a to se podepíše na divákovi mnohonásobně víc jak "pouhý" příběh. A ty omalovánky, malí gumoví dinosauříci na skříni... film, který si svou slávu zasloužil.

    • 11.5.2018  10:08

    Takže tohle je ten Thanos? Po občasných epizodních štěcích, povětšinou v potitulkových scénách, se z blíže nespecifikovaného synonyma absolutního zla ve vesmíru stal plnohodnotný zvrácenec, který si prostě musel urvat tuhle osudovou týmovku pro sebe. Ne, že by se ostatní nesnažili, ale Thanos má vůči nim tu výhodu, že všechen ten děj okolo se soustředí právě na něj a diváci logicky taky. Ne, že bych z toho byl tak odvařenej jako kdysi z Temného rytíře, ale rozhodně už je to jiný level než jen pouhopouhá (zdařilá) popcornová zábava. Humor vytříběný, děj přehledný (!) a rejžové jsou tentokrát nadmíru nekompromisní, pokud jde o osudy oblíbených (milovaných) postav. Zatímco u prvních Avengerů se tažným lanem stala filmově historicky první setkávačka všech (tehdy) sólistů na jednom plátně (a interakce mezi nimi vycházející z dobře udržovaných charakterů), nicméně hlavní padouch (Loki) a hlavní pohnutka pro stmelení (smrt agenta Coulsona) moc na divákovy city nezapůsobily, tady ty motivy sálají přímo z plátna. Najednou Avengři nejsou bohové, neporazitelní a bezchybní či nechybující (což se ale dobře zpracovalo už v CA: Civil War), ale "pouze" houževnatí a mnoha jizvami ocejchovaní pardálové, co znovu běží hlavou proti zdi ve víře v lepší zítřek a vesmír. Top konverzačka: setkání party Tonyho Starka s partou Petera Quilla. Top emoční scény: Gamora a Thanos. Cameo a (jediná) hláška Stana Lee asi nejlepší za celou historii MCU! Na plnou palbu ale nejdu, dokud neuvidím druhý díl a případně nedocením propracovanost dění v tomhle prvním. Každopádně klobouk dolů!

    • 23.3.2018  01:08

    Psal jsem to u poslední epizody předchozího revivalu, píšu to znovu. Tady měl Carter začít. Dal bych i cokoliv za to, kdyby tahle série byla celá mytologická. První dvě třetiny epizody, ultra-akční, ale výhradně povrchní, vesměs jen honička za Williamem přesně tam, kde skončila epozoda Ghouli (a Mark Snow ovšem opět válí). Děj vypada jako další nesmyslný výplach, kterým Carter hodlá dokonale pohřbít, co za x-let budoval (zejména rychlost odstraňování klíčových postav člověka zam/a/rzí). Poslední třetina ale otočí kartu v něco, v co kdejaký fanda hluboce doufal, ačkoliv jsme se v zásadě nijak výrazně neposunuli po onom legendárním výroku muže z Pentagonu "Oni jsou tu mezi námi už velmi dlouho, pane Muldere." Možná ani neměl, protože vždy šlo o pravdu, o to, že Mulder chtěl uvěřit... nikdy nešlo o rozklíčovaní formy naděje na zastavení apokalyptických vizí (které jsou nám tu připomenuty taky). Nechyběl klasický cliffhanger, který ale tentokrát není doslova šokující, spíše symbolický a dávající zarytým fandům onen pocit blaženého dojmu, že i kdyby se s nimi X-Files nadobro tímto dílem loučila, dokázal to Carter nakonec s odřenýma ušima poměrně důstojně. Posledními dvěma scénami totiž navázal na to, čím kdysi úctyhodně dokončil původní devítiletou kultovní záležitost - slovy "Naděje existuje." Tento revival jednoznačně překonal ten nemastný neslaný předchozí, a i když plnohodnotně na původní kult navázat nedokázal, nemají se tvůrci suma sumárům za moc stydět. Děkuju.

    • 15.3.2018  22:16

    Velice rozpačitý díl. Na jednu stranu další z těch "na hraně nechutnosti" (jako pověstná Home, které se tato v případové části v určitém směru blížila), na druhé straně jedna z těch nejcilivějších, pokud jde o poodkrývání motivů složitého vztahu Muldera a Scullyové (závěrečný dialog byl v tomto ohledu jeden z těch nejlepších, co kdy vznikly). V dnešním seriálovém světě Supernatural a podobných je těžké udržet zápletkou i vyzněním klasickou notu X-Files a bohužel na tom tahle epizoda selhává. Ale pro těch pár vtípků, poodhalení vztahu Scullyové k její víře a právě již zmiňovaný závěrečný dialog hodnotím lepší dobrou. Napjatě čekám, jaký epilog Carter po tom všem přichystá.

    • 10.3.2018  00:57

    Asi nejsem cílovka, protože zas tak odvařenej jsem z toho nebyl. Exotické reálie a krásná Karen Gillian mě asi jako jediné udrželo při sledování až do konce. Dwayne OK, Jack Black si střihnul svou "ženskou" povahu pěkně, Kevin Hart nevýrazný (snad jen dobře) a zbytek... já nevím. Chvilku jsem předl jak kočka z té trochy transformovaného Snídaňového klubu mixnutého Tronem, ale to brzy přešlo. Originál jsem neviděl, ale je-li toto lepší, tak asi po něm dvakrát prahnout nebudu.

    • 9.3.2018  17:51

    Hodně dobrá záležitost. Wong se evidentně snaží na poslední chvíli dohnat a zachránit, co se dá. Spolu předchozí robokalyptickou vizí a citlivou polomytologickou epizodou Ghouli skóruje na všech brankách, kde předešlý revival ztroskotal. Slušné napětí zejména v gradující druhé polovině připomíná nejlepší hororové epizody prvních čtyř sérií a klasický otevřený závěr nasazuje zážitku zaslouženou korunu. Téma "dění v malém městě" už bylo v Aktech X nemálokrát, nicméně tady se asi nejvíc pojetí blíží Kalušárům (21. epizoda druhé série), kde Mulder už od začátku vidí za vraždou dítěte mnohem víc temného, než co se na první pohled nabízí, a Scullyová se snaží držet faktů. A přítomnost obou agentů je přitom divákovi dobrá jen pro lepší vysvětlení celého "zakopaného psa" (v tomto případě prakticky doslova). Děj a jeho vývoj s sebou prakticky bezvýhradně nesou vedlejší postavy, jejichž chování vyústí v neodvratitelné. Víc napětí a mysteriózna i v první půlce a bylo by to na čistých 5 hvězd. I tak ale paráda!

    • 9.3.2018  02:51
    Paddington 2 (2017)
    ****

    "Kdo měl rád jedničku, dvojku bude milovat." A vskutku. Dvojka má všechno z nejlepších esencí jedničky - jemný britský humor, laskavost na každém kroku, roztomilé a někdy i nápadité scénky, hravější animaci (představy na stránkách knížky), výrazně méně afektivní kriminální zápletku (a tím spíš padoucha "k zulíbání" v podání excelentního Hugha Granta) a celkem jasné poslání pro děti i dospělé. Nutnost vidět v originále, kde britský přízvuk tak lahodí uším jako málokterá angličtina v animácích z poslední doby. Trojku bych klidně uvítal.

    • 6.3.2018  01:17
    Famílie (TV seriál) (2010)
    *****

    Musím říct, že když byl oznámen vznik nového seriálu s "Gilmorkou", čekal jsem další těžkopádnou a humornou konverzačku, ale toho se mi nedostalo. Chvilku jsem tedy pátral po smyslu celé téhle novotiny (tehdy), ale poměrně rychle jsem tomu přišel na chuť. Roztřesená kamera, (většinou) neznámé tváře, přesvědčivé herecké výkony v každodenních civilních situacích a spoustu citlivých a rozlišných témat, v nichž si každý jednoznačně najde to své... to a mnohem víc učinilo Parenthood něčím mimořádně jedinečným. Každý z členů téhle velké famílie má své kouzlo, vlastní charakter, pevně zrežírovaný vývoj a jednoznačně i své místo v celkové mozaice. Dokázal jsem nepřetržitě koukat až do osudného posledního dílu, který celou ságu dokonale završil tím jediným logickým a nesmírně citlivě smysluplným závěrem, jaký kdy za seriálovou historii kdy kdo napsal. Jeden ze seriálů, který nejen že dokázal zaujmout (a nepotřeboval k tomu žádné speciální efekty nebo hvězdu první velikosti), ale co víc - dokázal inspirovat. Klobouk dolů, Bravermani!

    • 2.3.2018  17:44

    Zatím nejoriginálněji pojatá MOTW epizoda revivalu s jasným, leč nenutivým posláním. Epizody s umělou inteligencí měly v X-Files vždycky spíš takový humornější nádech a nekladly si za cíl divákovi nějak obohatit mozkové závity, neboť bylo známo, že to může skončit jen fiaskem. Nicméně v revivalu je všechno jinak a tak i tohle pravidlo se záhy rozhodli tvůrci porušit. A nedopadlo to vůbec zle! Geniální intro následuje parádní futuristické posezení v restauraci, které obyčejným rozhodnutím změní chod věcí v bláznivou hi-tech vykořisťovačku. "Nejsme dobří učitelé" je replika, která z těch opravdu mála skutečně vyslovených slov v celé epizodě dává divákovi jistou hrdost i pokoru, předně však radost za to, že právě v téhle (asi) poslední sérii Akt X něco v této souvislosti zaznělo. A Scullyové s původným krátkým sestřihem to SAKRA sekne!

    • 9.2.2018  11:56
    Akta X - Kotě (S11E06) (epizoda) (2018)
    ***

    Po předchozím zdařilém kousku mírný sešup do průměru, který nad vodou drží hlavně hostující Osment. Jak vidno, ten má v každém věku co nabídnout. Duo milovaných agentů tentokrát přehazuje pomyslná závaží na vahách sympatií vůči Skinnerovi při pátrání po něm a trošička nostalgie zahraje s divákem při scénách se (stále, i po 16 letech úřadujícím!?) Kerschem. Některé scény jakoby vypadly z nejhororovějších kousků prvních sérií. Určitě je na co se dívat. 65 procent.

    • 4.2.2018  15:44
    Smallville (TV seriál) (2001)
    ***

    Jako teen romantika a jako náhled do počátků téhle komixové legendy (ať už oblíbené či opovrhované) to fungovalo prakticky dokonale ruku v ruce zhruba do poloviny 5. série. Tvůrci upozaďovali komixovou stránku záměrně, aby Clarka/Supermana polidštili, zcivilnili a pochopitelně přiblížili hlavně náctiletému publiku (v němž se našla nemalá část zakomplexovaných mladíků, co se s chutí s hlavním hrdinou ztotožňovali). Velmi výrazně tomu napomáhala i celá plejáda charakterních a sympatických (skoro)herců, v nichž patrně nejvíc exceloval Michael Rosembaum (a vůbec ta chemie s Wellingem, která stále mírně nakláněla ony pomyslné váhy ne/důvěřivosti k Lexovi, byla provokativně skvělá). Jenomže kde Clark skončil střední a měl začít dospívat, tam se tvůrci začali už jen plácat. Věčná potřeba natahovat zbytečnou vatou rozeklala dobře vystavěnou "mytologii", výskyt dalších postav DC za každou cenu působil později mnohdy už jen jak pěst na oko v lepším případě, parodicky v tom horším. Welling navíc neuhrál přerod Clarka do dospělosti (jeho smutný oči přestaly stačit a rozhodnost dopělého chlapa uvěřitelně mu fakt zahrát nešla), ostatně vinou scénáristů. Kdyby 5. série byla poslední a tvůrci do ní nasázeli to málo fakt dobrého z dalších zbytečných pěti, nechali Clarka doputovat do Daily Planet až v nějakém pozdějším filmovém zpracování a jen náznakem dali divákovi odpověď, kterak se Superman naučil létat a Lex Luthor přešel definitivně na temnou stranu, určitě by si to získalo více sympatií i v tuzemsku. Velké ohlasy na Green Arrowa byly do jisté míry oprávněné, ale tím spíš by si Hartley zasloužil spin-off s občasným hostováním Wellinga, než jak tomu bylo tady. A jeden castingový epic-fail, který jsem cítil už od začátku: jako sorry, ale jestli měl někdo být Lois Laneovou, byla to Allison Mack alias Chloe (mohla si klidně dát později Lois Laneovou jako pseudonym). Zanícená novinářka od prvních dílů, dostatečně upřímná, průbojná, zamilovaná do Clarka a snadno zamilovatelná diváky (moje nejoblíbenější ženská postava). Že z ní najednou udělali super-IT operátorku s trapnými hláškami, a osudovou Lois si získala absolutně zle uvěřitelná Erica Durance, to tvůrcům neodpustím. Celkově je to z větší míry blbina, které palec nahoru dávám pro první polovinu celkové stopáže (a ano, dokázal jsem to dokoukat až do "velkého finále" s nadějí, že aspoň v závěru to pomrkne oním kouzlem, které mě zasáhlo při prvních sériích a opustilo po druhém meteoritickém dešti). Promrhaný potenciál. Mark Snow (komorní skladatel pro Akta X) ovšem svou úlohu zvládl dokonale.

    • 3.2.2018  05:57
    Akta X - Ghouli (S11E05) (epizoda) (2018)
    ****

    Konečně maličký posun v mytologii... i když tady to spíš byla epizoda o Scullyové coby (nezvyklým) osudem utrápené matce. Fakt škoda, že série má jen 10 dílů a teprve v půlce se (byť oklikou) řeší nejožehavější otevřená témata. Ale dobré, už začínám slavit, že po předchozím nemastném neslaném revivalu se tady tvůrci rozhodli za pět minut dvanáct dohánět (relativně) poctivě své resty.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace