imaginer21

imaginer21

Petr Horálek

okres Pardubice
Astronomie, Rybolov, Cestování, Kresba, Hory, Foto, Film

homepage

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 4.5.2020  23:40
    Výjimeční (2019)
    *****

    Na Francouzích miluju, že vám ve filmech nevnucují emoce. Tohle by v Halyvůdu prostě nikdy nedali. Francouzi nechají příběh plynout věcně a herecké výkony civilně. A je už čistě na vás, ke komu přilnete s největšími sympatiemi. V případě Hors normes je to celkem snadné, protože samotné prostředí je pro každého velice palčivé a každý si proto zaslouží bezmezný obdiv. Nelze soudit, odsuzovat, jen doufat, že ve skutečním světě, jímž je ten filmový inspirován, to dopadá pokud možno stejně přívětivě pro obě strany. "Vezměte si je všechny. Fakt upřímně vám přeju štěstí" Silnější vzkaz, shrnující poselství celého filmu, jsem dlouho neslyšel. Jak říkám, tohle by v Americe nedokázali. Krásný film!

    • 13.4.2020  11:57

    Bezkonkurenčně nejlepší záležitost od alternativního konce Sympaťáků. A dějově také nejblíže k původní sérii. Nemálo opravdu dobrých fórů, hluboká radost pohledět na kompletní původní obsazení a jeho nadstandardní využití. Dokonalá a mimořádně trefně humorná stylizace Feliz Sapiens a hlavně perfektní využití Rimmera (není to jen bezduchý kibic, jak tomu většinou bylo v posledních dvou nemastných neslaných sériích). Holly sic nedostal moc prostoru, ale to málo, které mu bylo dopřáno, byla dokonalost sama (zejména v druhé polovině filmu). Nedokážu se ale ubránit kritice za nelogičnost nebo spíš naprostou ignoranci ve vývoji dvou klíčových postav s ohledem na tolik prostoru, jaký filmový formát mohl nabídnout. Namísto toho jsme se dočkali zbytečných hluchých míst. Především nerozumím, proč od skončení 8. série v roce 1999 (a nepovedený sequel "Zpátky na Zemi" nepočítám) se nedostává ani náznakem nějaké katarze Listerovi, jehož osud je vlastně hlavní linkou příběhu. V Promised Land je vůbec nejblíž k důsledkům svého osudového činu v první epizodě, a přesto jej znovusetkání s rasou Kocourů a neustálé omílání poselství ve svaté knize ("odvede nás na Fušál, země zaslíbené") nedonutí vyřknout aspoň jedinou větičku o touze najít Kočanskou a svůj dávný sen si splnit? A když už jsme u těch klíčových momentů - navzdory opětovnému střetnutí se se svou rasou Kocour ani nehne brvou při už dlouho vysnívaném setkání se samicemi svého druhu? Jediného zadostiučinění tu tak dostojí Rimmer, který se dočká prakticky nejvyššího možného povýšení. Moc bych si přál, aby toto byl předposlední díl série, aby vznikl poslední film zameřený právě a pouze na dokončení cesty hochů z Trpaslíka. Kocour by si konečně regulérně "vrznul" (jeho románek s Polymorfem neberu), Rimmer se stal jistou verzí Esa, Kryton si své odsloužil a převzal otěže nad všemi droidy ve vesmíru a Lister konečně naplnil své vidiny z Ozvěn budoucnosti. Jenomže herci stárnou, scénáristé se k završení nijak nemají a z kultu se tak čím dál více stává soap opera. Objektivně je toto na 3 hvězdy, ale s ohledem na nebývale vysokou kvalitu humoru, obsazení i nostalgii jednu přidávám. A tajně doufám, že příště (jestli nějaké bude) se setkáváme s hochy naposledy a to při hledání Kočanské i té skutečné Země zaslíbené.

    • 25.3.2020  02:56

    Střílečka, kecání, střílečka, kecání... a tak dokola. Ale na Emmericha vlastně dost dobré a závěrečný patos umírněný jak v rámci jeho zvyků, tak obecně u filmů podobného ražení. Zkratkovitý, střídmý a v zásadě hlavně v té stěžejní bitvě zdařile vizuálně napínavý, navíc (opět na Emmericha nezvykle) podkreslený zajímavým hudebním motivem. Válečné filmy nemusím, ale tady to tak nějak pekně odsejpalo, že jsem to dokoukal celé. A to je fakt co říct. Casting, jak už bývá u režiséra zvykem, opravdu ukázkový. Kašlu na šablonovitost, zážitek měly přinést hlavně vizuální orgie, a to se beze zbytku naplnilo.

    • 7.3.2020  20:46

    Teda zpracovat tuhle náročnou klasiku do mládeži přístupné Disneyovské verze, to chtělo kapku fantazie a zručnosti. Digitální polidštění psisek i jiné zvěřiny (hlavního hrdiny především) beru jako záměr tohoto účelu. Ostatně humorné scény a i naprostá srozumitelnost každého psího gesta ve víru událostí v tom světě lidském (ať už ve scénách davových nebo těch citlivých mezi čtyřma očima) je jasně určena dětskému publiku, násilí vesměs bez krve taktéž. Střídmá stopáž i dostatečné využití jednotlivých charakterů v ní a především nádherná výprava v kombinaci s podmanivou, ne-li dechberoucí Kaminského kamerou jsou zase plusem pro dospělé. Fordovi bych uvěřil i rozklepaný malíček - minimalistické hraní s maximálním účinkem a (v originále) citlivým doprovodným vypravěčským hlasem dávají téhle pohádkové verzi Londonovy klasiky krásný rozměr. Nutnost vidět na velkém plátně, kdekoliv jinde film vyzní laciněji. Cara Gee je jednoznačně nový objev pro role správňáckých klaďasek.

    • 26.2.2020  01:15
    Dolittle (2020)
    **

    Ne, že by to bylo vysloveně odpadově zlé. Downey táhne, příslib hravého vizuálu taktéž a občasné slovní přestřelky (zejména) mezi zvířecími protagonisty měly také své světlé chvilky. Ale přes všechnu tu vyšperkovanost, výpravu i příjemný casting je to prostě celé mdlé. Nejen že bez silnějšího momentu, ale v zásadě bez jakéhokoliv dobrého momentu. Dolitlle je sice koukatelnější než všechny Murphyovy verze, ale to je dost možná nejmilejší kritika, jakou může dostat. Chybí tomu pevná režie, promyšlenější scénář, jasnější poslání. Zvířátka nelogicky skotačí kolem Downeyho jako nej kamarádi, ale jejich úloha tím končí. Samotný konflikt se záporákem postrádá jakoukoliv dravost, dialogy jsou očividnou slepovačkou nepodařených (či minimálně nedomyšlěných) interakci na zeleném plátně a i s vypnutým mozkem máte co dělat, abyste tuhle splácaninu dokoukali. Ona totiž i zbrklá kamera je fakt příšerná a nekoncepční. A v pozadí zní doposud nejméně nápadný Elfman, jakého jsem kdy slyšel. Dvě hvězdy za tradičně dobrého Downeyho.

    • 14.2.2020  23:18

    Based on "true story". Příběh Ellise a Atwaterové jsem neznal, a tak jsem se chtěl nechat unést čistou filmařinou, abych mu podlehl. A to se nedostavilo. Ne, že by to bylo špatné, herci byli nadmíru snaživí (zejména oba protagonisté hlavních úloh), ale všechno bylo tak nějak... podle šablony. Chyběl mi tam nějaký silnější moment, něco strhujícího (ačkoliv postupná proměna Ellise v podobě Rockwella je sama o sobě silným motivem). Rozhodně ale zase po čase celkem laskavý film, který zejména v zámořské komunitě má co říct. U nás po světových válkách a komunistické nadvládě máme přeci jen ještě jiné věci na připomínání...

    • 14.2.2020  16:06

    A houpačka se zas zvedla do vzduchu. Tohle byl lepší díl. Nápad, zpracování, kus pohledu do duše spolucetovatelů (nechápu, že tohle tvůrci věčně opomíjejí - pak není divu, že ani jen z těch tří nikoho moc nenadchne). Určitě by dílu slušelo rozdělení na dvě části, katarze šla tak nějak do ztracena.

    • 12.2.2020  23:54
    Evoluce (2001)
    ****

    Mulder trošku jinak, hláškující ostošest a se sakramentsky sladěnou partičkou kolem sebe. Vůbec nevím, co to vlastně mělo znamenat, ale je mi to jedno. Protože tady šlo o vypnutí mozku a podlehnutí přímočaré a jednoznačně trefné zábavě střílející si ze všeho spielberovského za poslední léta. A bez újmy, navíc s drze neskrývanou reklamou na jeden nejmenovaný prostředek proti lupům. Tohle prostě žeru.

    • 12.2.2020  23:43

    Začátek příjemný, střed překombinovaný, konec ubohý. Marně jsem doufal, že po předchozím návratu ke kořenům se doktor konečně vydá k zajetým kolejím. Ale ne... Společníci k ničemu, Tardis k ničemu, příběh rádoby napínavá a nepředvídatelná agitka proti plastům, žalostně zaobalená do Hitchkokova epického díla. A jako bonus: Jako obvykle jsme zase na Zemi. Chci doktoří cestování napříč vesmírem i časem. Ale asi chci pořád moc. Pozitivum epizody je jen dobré tempo a opě parádní Jodie.

    • 2.2.2020  05:18

    Paradoxně díky předpokládané inteligenci (herecky) populární scénáristky jsem prokoukl hlavní twist příběhu už v jeho prvopočátcích. Ostatně hodně náznaků tomu dosti nahrávalo, včetně názvu filmu, resp. textu hlavního songu. Přesto jsem se nechal unášet. A to hlavně na vlně příjemně ztřeštěné Emilie, která prostě s tím svým obočím uprosí každého o ždibček pozornosti. Jinak tu máme za krátkou dobu již čtvrtou filmovou poctu nějaké britské hudební legendě (po Bohemian Rhapsody, Rocketmanovi a Yesterday), zase trošku jinak. Jistě, šlo z toho vytěžit víc, ale jak říkám - ta Emilia je prostě k zulíbání.

    • 2.2.2020  03:20
    Blíženec (2019)
    ***

    S ohledem na místní hodnocení jsem čekal fakt těžký průšvih a dlouho jsem se kolem filmu motal, než jsem mu dal šanci. Ale nakonec mě nečekalo až takové zklamání. Spíš šedý průměr, který navzdory zvučným jménům jak na hereckých tak tvůrčích postech nedával smysl. Kdyby Ang Lee natočil Blížence před takovými 20 lety, byla by to rozhodně větší pecka než dnes. Zkrátka všechno jsme už někde viděli a inovací (ač po Marvelovkách nijak zázračnou) je vizuál, konkrétně digitálně omlazený Smith a jeho interakce s reálným Smithem (zejména naháněčka na motorkách byla guilty pleasure). Mohlo být líp, ale i výrazně hůř. Body nahoru zvedá hlavně příjemná Mary Elizabeth Winstead a celkově neopomenutý smysl pro občasně trefný humor.

    • 29.1.2020  18:08

    Dokážu si představit, jak by z tohoto brilantně vybruslil Moffat či Russell, aby to mělo hlavu a patu. Ale nechci se unáhlit. Jako segment k potenciální mytologické skládačce ovšem over the top, oproti jiným mám dojem, že toto byl jeden z vrcholových dílů i mezi Tennanty a Capaldiho momenty. A možná i náběh na (aspoň jemnou) smysluplnost jinak nejzbytečnějších doktorových souputníků (Doktor je sám, rodina mu chybí...). Přál bych si už jen další takovéhle kousky, snad se ještě do konce série dočkám.

    • 20.1.2020  21:16

    To jsou skoky. Zatímco při předcházející epizodě bych hledal nejbližší volný kýbl ke zvracení, tohle je zase jedno z toho nejlepšího s Jodie (ne-li nejlepší vůbec). Tak nějak... klasicky doktorské, jak to máme rádi. Praštěné, inteligentní a hlavně svěže zahrané bez příšerného (klasicky amerického) patosu. Tohle se nejvvíc blíží britskému Doktorovi. Tesla spíš než klasická jednohubková epizodní osobnost historie by si zasloužil povýšit na pravidelného parťáka v TARDIS. Kam se na něj hrabe celá současná trojice dohromady. Zdá se, že dvanáctá série bude zatím nebývale schizofrenická, co do kvality dílů...

    • 20.1.2020  02:08

    Opravdu pohádka, v dobrém (a žel víc) ve zlém. Ani fantastický casting bohužel nezachránil celé to vyznění filmu alá "trampoty v životě bohatých", které mě celou dobu stopáže tak neskutečně iritovalo. Jako fajn, chápu, musela existovat záminka, jak dostat rodinku s rozvernými ratolestmi a pár dalšími postavičkami na luxusní hotel do Tater a tvářit se přitom, že je to příběh v zásadě ze života každého z nás. Ale sorry, já jsem holt divák, co se upřímně zasměje, až když se se situací (i postavou/postavami) ztotožní a tady nebylo moc s čím/kým. Jsem obyčejný člověk ze střední třídy. A hádám, že jsem na to byl stejně jako většina osazenstva v sále. Když bych se dokázal odosobnit od tohoto pro mě beztak nepřekousnutelného failu, pohlížel na film jako čistokrevnou romantickou komedii, tak i v tom jsem měl problémy. Konkrétně s nevídanou nedotažeností. Určitě se dalo výrazně víc vytěžit z některých situačních vtípků (neustále zapomínající Maštalír, celá scénka s marihuanovou oplatkou, záměna řidiče za ředitele...). Všechno to skončilo jen nakousnuté a dřív, než z toho vůbec opravdu dobrý džouk byl, se situace zahrála do autu. Asi nejvíc mě mrzela emočně nedotažená linka Bartošky a Vašáryové, která si pro své vyznění zasloužila víc citlivých a lépe budovaných pasáží. Dvě hvězdy za roztomile přihlouplého Maštalíra (v téhle pozici ho člověk nezná a o to víc ocení jeho smysl pro sebeparodii) a krásnou výpravu (byť u mně stále degradovanou oním všudypřítomným světem bohatých pro bohaté).

    • 18.1.2020  22:49

    Třetí BB jsou vyzrálí. Zmizel (či se aspoň dost upozadil) perverzní nebo absurdní humor, zato přibyla osobnější rovina. Režisérské duo fandí původní Bayově filmové duologii a je to setsakramentsky vidět i cítit. Pomrkávání na některé ikonické (více či méně oblíbené) pasáže dvou předchozích dílů (rotovaný záběr v krizi, průchod mezi krysami, Mikeovo nahazování saka) nestačí, a tak se nakrátko mihne i sám Bay. Ta pocta je cítit na hony natočeného materiálu daleko. Humor šlape jako "za mlada" a přibyla přidaná hodnota v podobě jemného odstrčení obou hrdinů na vedlejší kolej s jasným odkazem na jejich věk. Zatímco Marcus už v zásadě dvě dekády let snil o důchodu, Mikea představa o konci "Bad Boys" děsí, pořád chce jet na plný otáčky a snaží si to od ostatních nenechat sežrat. Težké zářezy včetně hlavního twistu sadí nakonec oba dva do podobné pozice, jako kdysi Riggse a Murtaugha v jejich (doposud) poslední jízdě. A bohužel tahle premisa, jakkoliv citlivě i humorně uchopená, težce sráží první zhruba třetinu stopáže na plytký (pod)průměr. Teprve až s jedním osudným momentem (nebudu spojlerovat) se jízda konečně spustí a naštěstí prakticky neskončí. Když divák přistoupí na vážnější a umírněnější notu celého feelingu, nepříliš nápaditý děj či dokonce výrazně méně eye-candy vizuálu v akčních scénách (ačkoliv i v tom mnohokrát tvůrci alespoň pomrkávají na Baye), bude se náramně bavit.

    • 14.1.2020  01:27

    Po nadějně slušném rozjezdu s první dvojepizodou zase sešup na to nejhlubší doktoří dno. Tohle už nemá snad s Doktorem nic společného, krom Tardis a sonického šroubováku. Moffat uměl alespoň v divákovi udržet napětí v tempu, vhodném načasování ve vykládání karet na stůl a občasném dávkování zdařilých časových prolínaček, takže i když šlo o blbost, člověka bavil způsob vyprávění. Tady jde všechno do kytek už se samotným námětem, humor tatam, charizma kohokoliv (je-li nějaké) absolutně zabito příšernými dialogy, které by dokázal napsat i puberťák s cigárem na záchodě, když se zrovna ulejvá z hodiny matiky. Deset let si Dr. Who držel laťku vysoko jako máloco a stačila výměna scénáristy a všechno tak důkladně budované se sesypalo jak domeček z karet. To tam nikdo z BBC nemá dost soudnosti, aby tohle zarazil, najal pořádné talenty a zvedl to z úplného dna aspoň k oceněníhodnému průměru: Dvě hvězdy jen za Jodie, ta se snaží, i když v tomhle díle fakt ani její síly nestači.

    • 7.1.2020  04:14

    No pane jo. Velice (ne-li převelice) příjemné překvapení. K dokonalosti tomu ještě dost chybí, ale tohle je jednoznačně nejlepší epizoda s Jodie! Ačkoliv trestuhodně ignoruje některé ze stanovených prvků novodobé doktoří ságy (a žel se nedrží ani příběhové linie; prakticky odsuzuje The Day of the Doctor ke zbytečnosti), je to konečně ten Doktor, kterého rádi sledujeme. Nové vermírné kreatury, pohyby v čase, dynamický děj, dramatická hudba (dokonce pár tónů pomrkává na Tennantovu ságu za rytmu River Songové) a hlavně pohled do duše Doktorky sražené na kolena osudem její domoviny (v téhle póze jsme Jodiinu reinkarnaci ještě nepoznali). Závěr slibuje návrat ke kořenům, snad to tedy není jen zbožné přání.

    • 7.1.2020  04:05

    Pořád se nemůžu zbavit dojmu hlubokého úpadku vůči předchozím doktorům, ačkoliv přiznávám, že zejména závěr mě vskutku potěšil. Vlastně celá výstavba tohoto dílu byla v rámci Jodiiny reinkarnace tím nejlepším, o minimálně dva řády jinde než zdařilé epizody předcházející (propadákové) série. Jen celá parta společníků ani tady nemá moc co nabídnout; upřímně i smrt jednoho či více z nich by mnou nepohnula ani za mák (taková smrt Clary byla úplně jiný level). Uvidíme, kam to Chibnall posune v druhém díle.

    • 5.1.2020  22:53

    Plitký digibordel, který s původní ságou spojují už jen jména postav a prostředí. Příběh je (díky nové časové lince) alternaci na špatný, ale o dost záživnější Poslední vzdor. Jen tu chybí jakákoliv silnější emoce (a že se nabízejí důvody). Ukázka toho, jak dokonale pohřbít někdejší legendu. Jediné, co stojí za přetrpění tohoto příběhového nic, je jako vždy fantastická Zimmerova hudba.

    • 22.12.2019  02:16

    Mám rád tyhlety civilní konverzačky. Odkryjí dost z vás, a pokud zrovna padnou do noty k vaší náladě, jde prostě o perfektní film. Before We Go je epřesně ten typ filmu, který nejlépe vyzní, pakliže vám zrovna padne do konkrétního citového rozpoložení. V mém případě jak poklice na hrnec. Křehké, jemné, nápadité, pravdivé a bez přehnaných gest či patosu. Prostě to šlape právě tak, jak by to v podobném případě šlapalo u reálných lidí s podobnými povahami. Oba herci se krásně doplňují a nechybí pozitivně otevřený závěr, s nímž se každý divák popasuje po svém. Malý velký film, který po boku Linklaterovy trilogie a některých Allenových srdcemluvných ódách na život má fakt co nabídnout i náročnějšímu divákovi. Jednoduše krása. P.S. Trik s telefonní budkou musím na nějakou taky zkusit :)

    • 18.12.2019  04:00

    Rána jistoty jede na jistotu. Všechno funkčníí z jedničky tu nechybí, s přehledným pomrkáváním na Živé mrtvé se nebojí posunout děj o chlup dál, a to především přidáním nových nenakažených postav a izolovaných lokací. Ty nejotravnější postavy (resp. nejzbytečnější) odpraví dřív, než děj sklouzne k trapnosti, nebo je aspoň vhodně na čas odklidí (otravná nadržená bloncka). Bohužel už chybí setrvalý dravj po celou stopáž, který první díl držel tak střízlivě pořád na nohou, a v částech, kde je tempo zvolněné (Elvisův bar, příjezd do Babylonu) dialogově sklouzává ke kdejakému béčku. Závěrečná bitka (hlavně mosnter truck "čistka") ovšem nemálo zachraňuje. Potitulková scéna s Murrayem zbytečná. U mě takových 65 procent spokojenosti. Najisto.

    • 18.12.2019  03:50
    Zombieland (2009)
    ****

    Stylová jednohubka se zatraceně slibným drajvem a tunou přidrzle vyzrálé zábavy., o kterou se stará především ústřední nesourodé chlapské duo. Zdařilé cameo Billa Murraye a pravidelné dávkování pravidel včetně jejich praktického využití činí ze Zombielandu nadstandardně střízlivou a čistokrevnou zábavu ve světě zombie filmů. Bohužel až na pár památných a upřímné zasmání vyvolávajících momentů vše ke konci tak nějak vyšumí do ztracena. Přesto nemůžu níž jak ke čtyřem hvězdám, dost možná i pro nesmírně trefný casting. A je opravdu důležité radovat se z maličkostí!

    • 13.12.2019  21:16

    Peču na to, tohle je na plnou palbu. Ultracool eRková vyprc*vačka s hnusným světem bohatých mocných, kteří si jen myslí, že na ně nikdo ruku nesáhne. Nabušený neohraný soundrack, řížnutý motivy Jablonského Transformery a Zimmerovou epikou v Počátku, akce šlape na plný (nekompromisně krvavý) obrátky od první do poslední sekundy, sem tam se najde zdařilá hláška, ale hlavně je to v dnešní nejstý době hlučný filmový výkřik na téma "musím se světem něco udělat... a začnu u sebe". Moralizování o bezejmennosti a utajování identity nabírá nový význam, zejména při dojímavé závěrečné sekvenci. Fakt jsem nevěřil při prvním skouknutí traileru, že tohle bude za něco stát (očekával jsem jen klasickou Bayovu vizuální přeplácanost). Druhá projekce nutná, pokračování víc než vítané. Kéž by si tým vzal do parády třeba slovenskou smeráckou mafii nebo Hrabiše.

    • 9.12.2019  12:43
    Ad Astra (2019)
    ***

    Slovy hlavního hrdiny "Pod vším tím pozlátkem není nic." Pittova vesmírná odysea byla především hereckým koncertem herce samotného (kdo by to byl řekl, že z toho hezounka v T&L se vyklube charakterní herec schopný utáhnout dvouhodinový pokus o kosmický epos). V jednotlivostech a psychologické atmosféře jde o vycizelované dílo hodno seriózní kritiky, očekávání však nesplnilo po příběhové stránce. Spíš než originální sci-fi z košíku "almost one man/woman show" (vedle First Mana, Gravitace či Moon) je to klasický vztahový rozbor zabalený do hávu astronautiky blízké budoucnosti. Několikaminutové momenty s T.L. Jonesem jsou ovšem neskonale citlivě uchopené a stojí za to si na ně počkat!

    • 30.11.2019  21:57

    Malý film s velkým srdcem, který po těch všech psích duších dokázal znovu a jinak dojmout. Tentokrát je naplno využita jak psí tak lidská příběhová linie, díky čemuž člověk výrazně silněji prožije a pochopí to neskonalé pouto psa a člověka. Milo dokazuje, že ze seriálové škatulky se klidně může vymanit do a vkročit možná i do prvoligové charakterní filmové pozice a utáhnout s dobrým scénářem opravdu všechno. Líbí se mi, že člověk nemusí za každou cenu vyhlížet vrcholnou hollywoodskou produkci, aby našel filmový skvost hodný opravdové pozornosti. Nemám k téhle srdceryvné záležitosti co vytknout.

    • 18.11.2019  19:07

    Zdařilé vizuálem, ale navzdory pěkně rozjetému příběhu dosti odfláknuté. Klidně bych ocenil dalších 10 minut stopáže, pokud by byly na úkor lepšího podkreslení budování vztahů i katarze. Zejména "vymetení" s hlavním padouchem mi přišlo až moc zkratkovité a nekompromisní na to, komu je film určen. Na druhou stranu je tu ale zase další celkem citlivá variace na E.T.ho, tentokráte v animovaném balení a s dobře laděnou strunou cestovatelských houslí (které tam sehrají opravdu své). Děti se zasmějí, dospělým u srdce zahřeje, jen tak silné jako první výcvik draka to fakt není. A přitom by stačilo málo. Škoda.

    • 7.11.2019  09:20
    Glee (TV seriál) (2009)
    ***

    1. série (60 %) Jedno velké WTF. Však jste viděli. Něco ale člověka k tomu pořád táhne, a to především ta mládež, která celkem vkusně využívá známé hudební klenoty k vyjádření vlastních pocitu. Vztahové kolotoče jak z teen-seriálu z našeho mladí, docela dobré narážky na popkulturu, dost nepředvídatelná Sue Sylvestrová. Někde v polovině seriálu je cítit, že producenti poprosili tvůrce o dotočení dalších dílu, a tak to ztrácí tu esencí komplexnosti. Ale ta hudba, to poslání... 2. série (70 %) To samé co v první sérii, ale ve všech ohledech (zlých i dobrých) znásobeno. Humor mírně zvrácenější, kolotoče bláznivější, hudební výstupy však poctivější, procítěnější a tragika některých osudů mrazivě realističtější i bez běžné očekávané nadsázky. Už se víc profiluje důraz na to nejdůležitější poslání seriálu - bez ohledu na všechny rozdíly a důvody, proč té společnost nepřijímá, máš toho opravdu hodně co nabídnout. A Glee je místo, kde tolerance a společná radost přináší únik před někdy dost krutou realitou všedního dne. A co víc, děcka přinesou skutečně vlastní song, který navíc hodně dobře padne do soutěžního čísla. 3. série (90 %) Osudová, komplexní, dospělá, tou měl seriál skončit. Kolotoče prakticky mizí a veškerá WTF z předchozích sérií jsou tu zužitkována účelně jako zkušenosti, ze kterých je třeba se poučit a které uvádí na cestu do dospělosti, neznámá, odloučení při odchodu na vysokou. V této řadě se také objeví spoustu slavných herců - Gwyneth Poltrow, Jeff Goldblum, Whoopi Goldberg... A je tu podle mě asi i nejlepší vystoupení (v 8. díle). Zalíbí se, jak v průběhu sledování, tak při zpětných vzpomínkách už zůstane závěr tato série jako ten moment, kdy Glee dosáhlo vrcholu lidskosti a všechno bylo tak bezchybné. Kdyby seriál skončil 21. dílem, jde o kult. 4. série (50 %) Velký sešup. Dvě roviny, rozporuplné pocity, dějové linky často nedomyšlené či nedokončené kvůli přehršli postav. Stará garda z předchozích tři sérií se rozběhla po vysokých školách a už je nevidíme spolu. Je fajn vidět jejich vývoj, člověk si zavzpomíná i na svůj přechod že střední na výšku, s prvními těžšími nástrahami skutečného života (brigády, čím doopravdy být). Na střední mezitím začíná nová garda, nové kolotoče a Sue se po třetí sérii, kdy se pomalu uklidnila, zase zbláznila. K nové gardě se těžko hledají sympatie. Ale má to i svá plus - tvůrci víc kladou důraz na známé odkazy, takže jeden díl je třeba věnovaný Pomádě, v jiném se obecně rozjede slavná filmová hudba a tak vůbec. Nejlepším dílem je 14. epizoda, jednak nápaditostí a jednak zdařilé nakomponovaným koncem za písně "We've got tonight", která vzhledem k tragédii jednoho herce o pár měsíců později má mnohem hlubší podtext. 5. série (40 %) Začíná se tam, kde ve čtvrté vše stálo za starou bačkoru. Zlom přijde ale s 3. dílem, který nám velmi uctivě, důstojně a smutně přinesou zprávu o skutečné smrti jednoho z klíčových herců. Bohužel i přes tuto tragédii hned na to tvůrci jakoby potřebovali navázat na nit hloupostí, takže po několika méně či více humorných, ale nijak extra záživných epizodách přichází až 12. a 13. díl, který připomene vše staré a krásné. Především po dlouhé době spojí (skoro) všechny zase na chvíli zpět. Ovšem líbezné esence čistých dojmů ze 3. série se prostě už dosáhnout nedaří ani za mák. 6. série (55 %) Oslava odlišnosti. Až tady jsem si uvědomil, která bije z hlediska scénářů a WTF. Proklepnul jsem si režiséra, neboť mi pořád vrtalo hlavou, proč tak mixuje témata jako gaye, lesbičky, Downův syndrom, transvestity a další nekonvenčnosti. A přišel šok. Ten samý napsal například bláznivý a kontroverzní seriálový hit "Plastická chirurgie s.r.o." Vzhledem k jeho tvorbě je Glee fakt něco jako "Velká ryba" od Burtona - v rámci tvorby to relativně nejnormálnější :-) I tak se ale dočkáme nezvyklé svadby (homosexuální), nezvyklého přerodu (z ženy na muže) a hlavně fakt už na hlavu padlých akcí Sue. Zcela bezkonkurenčně se vyplatí vidět hlavně poslední dva díly (12. a 13.). Když už taková patlanice, tak aspoň s opravdu citlivým a zdařilým zakončením. A ta hudba... A malá perlička - z filmu Ladíme, který je jistou obdobou tohoto seriálu, v Glee postupně hostují hned 3 herci, jeden z nich si tam dokonce slušné zazpívá :-)

    • 4.11.2019  03:27
    Yesterday (2019)
    **

    Jistě povinnost pro všechny skalní fanoušky britských Brouků (jejichž sláva mě absolutně minula a to nadčasové hype jaksi nesdílím, mám v oblibě jiné hudební velikány). Pro člověka nepolíbeného liverpoolskou legendou je to ovšem jen o užívání si pěkného příběhu. Ten se zdá býti v prvních deseti minutách vstutku nezvyklý, ale ve zbytku stopáže se hraje už jen na vážnou vlnu ve stylu "musím se rozhodnout udělat to správně". Kdyby Curtis zapojil svůj neocenitelný smysl pro situační hravost, dost možná by to bylo o dvě hvězdy jinde. Takhle zbývá kvitovat jen na dobrý (ale nedostatečně uchopený) nápad a roztomilou Lily James. Škoda.

    • 4.11.2019  03:21
    LOVEní (2019)
    ****

    Jdu proti proudu, pro mě překvapivě velmi příjemné. Ne ani tak příběhem, ale především přirozeným herectvím Ester Geislerové. Jak to tak vypadá, obě Geislerky mají tak navrch, že nejen dokáží útáhnout kdejaký film, ale hravě by strčily do kapsy i kdejaké hollywůdské pipiny. Plus velká nostalgie, neboť konečně film odehrávající mimo nablýskané (sociálně nereálné) pražské exteriéry, a to přímo v mém rodné městě!

    • 15.10.2019  02:12

    Spíš průměrné drama než podprůměrná komedie. Nad vodou ji ovšem drží skvělá parta herců, kterým jasně vévodí jako vždy skvělý Freeman a naprosto podmanivě kouzelná Baccarinová. Určitě by z toho šlo vytáhnout víc, nastavit tomu korunu příjemnější lehkostí spojenou s Charlieho záchvaty nebo dialogovými šperky. Bohužel to všechno zůstalo jen v přání diváka, jemuž se v reálu dostalo v zásadě jen rutinérské seriálové průměrnosti. Jak ale říkám, už kvůli ústřední dvojici a několika upřímným momentům stojí za to tuhle jednohubku skousnout.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13