Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (41)

plakát

Minulé životy (2023) 

„V jednom z našich minulých životů jsme si museli být velice blízcí. Proč bychom tu jinak teď seděli? Ale v tomhle životě nám není souzeno, abychom naše osudy spojili.“ // Debut a hned něco tak zatracené dobrého. Nenáročný, pomalu plynoucí krásný příběh, který jistým způsobem ukazuje sílu osudu a zároveň jeho prchavý aspekt. Skvělý scénář a perfektně režie udrží pozornost i navzdory pomalejšímu a možná nijak šokujícímu příběhu. Ale právě proto je to vlastně tak moc sympatické. 95 %

plakát

Velryba (2022) 

„Já o žádnou záchranu nestojím“ // Výčitky, lítost a nenávist se snahou svalit ji na někoho jiného. Tohle není jeden příběh a jedna hlavní postava, tohle je hned několik příběhu a několik hlavních postav, které prožívají v podstatě to samé – odmítnutí, ztrátu, zlost a samotu. Tak málo stačí pro tak skvělý film plný otázek a témat k zamyšlení. Postupné odkrývání minulost s důrazem na přítomnost a zničující konec s malou nadějí. Krása! „I am sorry“ 100 %

plakát

Cesta do fantazie (2001) 

„Já vím, je to tu pro tebe těžké“ // Nesobeckost ve světě sobectví. Když člověk z americké či evropské produkce viděl od každého žánru něco a začíná pociťovat jistou nudu, sáhnout po Ghibli studiu se zdá jako naprosto skvělý krok. Krásná animace a skvělý příběh zaobalen do „kouzelného“ světa duchů, kde není vše tak černobílé jak by se mohlo zdát. Je jedno jak starý divák je, tohle si musí zamilovat každý, kdo tomu dá šanci. 100 %

plakát

Červená, bílá a královsky modrá (2023) 

„Chovej se jako by mu ze zadku svítilo Slunce a tobě chyběl vitamín D“ // Zahra (Sarah Shahi) je rozhodně nejvtipnější a zároveň nejlepší postava celého filmu a nebýt jí, byla by to šílená, ale rozkošná nuda. 60 %

plakát

Suzume (2022) 

„Právě teď se může noc zdát bez konce, ale jednoho dne, ráno přijde“...„Už dávno mi bylo dáno vše, na čem záleží“ // Vypadá to, že Makoto Šinkai nezná hranic a každý svůj nový film posouvá ještě o několik levelů výše. To, jakým způsobem dokáže z banální scény udělat něco naprosto krásného je možná to, co na jeho filmech shledávám jako tím nezajímavějším. 100 %

plakát

Barbie (2023) 

„Já žádnou funkci nemám, znamená to, že jsem žena?“ „A proto jí říkáme tajně, i do očí, Divná Barbie.“ // Tak moc pravdivý film, až chápu, proč to tolik lidí možná až nenávidí, kouknout do ksichtu surové realitě bývá těžký, a přiznat si ty očividné chyby ještě těžší. Rozhodně TOPka roku 2023, která bude rezonovat ještě několik let, a snad jednou se budeme smát nad tou absurditou o které vypráví. Zároveň jsou skvěle dodrženy typické prvky „panenek“a způsoby stolování, či občas pohyb samotný. 95 %

plakát

Single Man (2009) 

„Menšina se považuje za menšinu až když představuje pro většinu určité ohrožení, skutečné nebo jen smyšlené. A v tom spočívá strach...A je-li ona menšina nějak neviditelná, je ten strach o to větší.“ // A i přes všechny ty rozdíly, prožívá drtivá většina z nás naprosto to stejné, jen s jinou pachutí. 80 %

plakát

Všechno, všude, najednou (2022) 

„Every new discovery is just a reminder - We are all small and stupid.“ // Pošahaná dokonalost jménem Everything Everywhere All at Once, což je vlastně naprosto dokonalým popisem celého filmu. Zatraceně dobrý balanc mezi přeplácanou sci-fi slátaninou a skvěle promyšlenou komedií. I když se zde mísí hned několik „vesmírů“ člověk se v tom vlastně ani na vteřinu neztrácí, a ví přesně, co se tam právě odehrává, i navzdory tomu, že to skáče z jednoho vesmíru do druhého bez varování. 90 %

plakát

Tár (2022) 

„Čas je vskutku mocná věc.“ // Začalo to jako nádherný hudební film, plný pozitivní naděje a skončilo jako depresivní ukázka toho jak lze vše ztratit. Na první pohled možná nic extra převratného to se však rázem změní, a možná právě proto, je to až neuvěřitelně poutavé, i navzdory poměrně dlouhé stopáži, která však ani na okamžik nevyvolá nudu. Dlouhé statické záběry, které utváří nádherný celek, a vzniká tak něco skoro až dokonalého. Cate Blanchett znovu předvádí svou dominanci stejně jako ve filmu Blue Jasmine, a stejně jako tehdy i dnes sklízí jednu cenu za druhou. A právem. 100 %

plakát

Trojúhelník smutku (2022) 

„Nikdy se nehádejte s hloupými lidmi, protože vás stáhnou dolů na svou úroveň, kde vás porazí svými zkušenostmi.“ // Když peníze jsou moc, tak ať laskavost zůstane chudým, nebo ať laskavost radši vymře úplně, jen pro jistotu. Přehlídka zbohatlických tupců, co vlastně nevědí co se svým životem, a tak otravují život těm co by nějaký mít mohli, avšak i ti se nakonec pachtí pouze po moci a penězích. Ale co se stane ve chvíli, kdy peníze přestanou mít moc, a moc začne ovládat mysl chudáka? Film, jenž není vlastně ničím výjimečný, protože vypráví o lidech jaký doopravdy jsou, ale tím je to vlastně tak skvělý. V jednom okamžiku se člověk směje a hned o pár vteřin na to čumí s hubou dokořán a nechápe co se to právě stalo. 80 %

Ovládací panel
6 bodů