slunicko2

slunicko2

svítím všem

okres Praha

25 bodů

Moje oblíbené pořady

  • poster

    Šéfka (TV pořad) (2011)

    Bavil jsem se víc, než u Hvězdné pěchoty v Superstar aneb I blbost může být zábavná. 1) Reality show je typický televizní produkt - levný, zábavný, ze života. Sympatie diváků jsou dány soutěžním charakterem pořadu a jeho seriálovostí. Divák se může vůči soutěžícím vymezit a sledováním "těch blbců" zvýšit vlastní sebevědomí. Dramaturgie pečlivě dbá o to, aby účinkující splňovali tyto požadavky a vybírá konfliktní, neschopné a buranské exhibicionisty, které do podobných pořadů jejich instinkty přivedou zcela neomylně. Tak tomu je u Big Brothera, Vyvolených, Čápů s mákem či právě u Šéfky. Inteligentní a schopní lidé se v podobných pořadech vyskytují se stejnou četností jako ti pověstní Paroubkovi Marťané ve sněmovně. 2) Podobné soutěže jsou podle mého názoru výbornou sociologickou a psychologickou studií, jejíž závěry sice známe ještě dříve, než začneme číst, ale detaily, ty jsou to pravé ořechové. Takový buldozer Zoli, honič Kocián, upracovaná Markétka, arogantní Mojseová, škodolibý Šula - kde to najdete? Takové typy vídám v běžném životě, kde škodí, jak mohou, ale tady nás (alespoň tedy mě) baví. Jaká to příjemná změna!

  • poster

    Den D (TV pořad) (2008)

    Malý televizní kurs o tom, jak rychle a spolehlivě odradit investory. 1) U reality show oceňuji nejenom zábavu, zajímavé aktéry, ale rovněž i nenápadné poučení pro život. To všechno pořad Den D nabízí v rozsáhlé míře. Můžeme, pravda, nesouhlasit s jednáním investorů, s jejich argumentací i s jejich přístupem k soutěžícím, ale nic to nezmění na skutečnosti, že jsme tu konfrontováni s postoji a myšlením skutečných podnikatelů a to je chvílemi velice poučné. 2) Pořad lze použít i jako dobrý cvičný materiál pro všechny, kteří se chtějí naučit správně prezentovat své myšlenky a získávat pro ně stoupence, zvláště v byznisu.

  • poster

    Všechnopárty (TV pořad) (2005)

  • poster

    Ano, šéfe! (TV pořad) (2009)

    Jak se reality show může stát trefnou sociologickou sondou. 1) Kdybych "Ano, šéfe" bral pouze za reality show, měl bych spoustu výhrad k až nudně se opakujícímu schématu pořadu, naivitě některých scén, veřejné "skryté" kameře i ke zřejmé sisyfosštině, do které se Pohlreich pouští. 2) Ale ona tato show svůj vymezený zábavný rámec přesáhla hned v prvním díle. Vyhmátla bolavé, nedotčené až tabuizované místo naší gastronomie a zabořila do něj Zdeňkovy vulgarismy, které tak vadí některým divákům. 3) A tak kromě zábavy sledujeme až sociologickou studii o tom, že jsme ochotni spokojit se s náhražkami, že nám chybí nejen spousta sebevědomí, ale také vzdělání nebo výchova v základních atributech lidského života. Vykresluje, jak závistiví jsme, jak bychom si přáli zážitky za nic i to, jak se tady dá nebo nedá podnikat. 4) Zlatá slova, Zdeňku, vole, zlatá slova.

  • poster

    Amazing Race: O milion kolem světa (TV pořad) (2001)

  • poster

    VyVolení (TV pořad) (2005)

  • poster

    Možná přijde i kouzelník (TV pořad) (1982)