Paleček

Paleček


1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 7.2.2006  22:29

    Báječná záležitost. Poslední dobou se u filmů moc nesměju, ale u tohoto jsem se smál. A to že hodně. Krásně cynické a bezohledné. Nikdo zde neprojde žádnou zušlechťovací kůrou, nikdo nám není vyloženě sympatický. A ta babička ... mňam. Takřka avantgardní provokace, poťouchlá radost ze záměrně ukázáné ošklivosti. Jen houšť takových filmů ...

    • 26.1.2006  00:15
    Experti (2006)
    **

    Z filmu se mi neudělalo fyzicky nevolno, jako se mi udělalo z Krokodýlů, ale stejně jsem se hrozně nudil. Jenom sled tu více tu méně vtipných skečů. Něco mezi Kamarády (ten českej seriál), Básníky a Kluky, co to chtěj taky a pořád, přičemž všechny tyto dílka jsou mnohem mnohem lepší než Experti. Když už jsme u toho srovnávání, tak rozdíl mezi humorem Krokodýlů a Expertů je asi jako rozdíl mezi humorem, který produkuje Nova a humorem, který produkuje ČT. Vyberte si.

    • 16.1.2006  23:07

    Fakt klenot. Mám rád ironii tohoto filmu: "Nepřítel mi zachránil život tím, že zavraždil jednoho z mých nejlepších přátel."

    • 16.1.2006  22:29

    I když je to komedie, tak je to tragédie.

    • 16.1.2006  22:20

    Jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Jen málokdy se mi stane, že humor ve filmu se úplně přesně trefuje do humoru mého. Ale tady je to na 100 %. Krom toho, ten film je neuvěřitelně propracovanej, na podruhé baví víc, na potřetí ještě víc. Známka té nejvyšší kvality. (Dva chlapíci na útěku před zombií přejedou autem "člověka", "člověk" po chvíli vstane - je to zombií. Chlapíci: "Díky Bohu.")

    • 13.1.2006  13:05
    Dvojník (2000)
    *****

    Jeden z nejzajímavějších filmů, co jsem za poslední dobu viděl. Jen tisíckrát škoda toho, že tenhle nápad se záměnou identity byl prošpikován konvenčními odbačkami. Přesto dávám plnej počet, protože jde o originální záležitost.

    • 8.1.2006  12:12

    Hezky vystižený mikrosvět malého českého nádraží. Banalita a povadlé hemžení není nahlíženo z přílišného odstupu, takže to člověku dá upomenout na české filmy Ivana Passera. --- Jestli film na nečem staví, tak je to jazyk. Mluvené slovo je zde ústředním dramatickým prvkem filmu. Není divu - film vznikl podle divadelní hry René Levinského (jeden z členů hradeckého divadelního souboru Nejhodnější medvídci). Je to podobné tomu, když přijdete do nového prostředí a zachycujete útržky vyprávěných událostí. Z čehož máte ze začátku v hlavě guláš a až později si to dáváte do souvislostí. --- Přesto se nemůžu zbavit dojmu, že to, co je nezaměnitelné na divadle, ve filmu taje v televizní šeď.

    • 1.1.2006  23:35
    Želary (2003)
    ***

    Lze-li filmu něco vytknout, tak především to, že je všech filmových postupech konvenční. Např. záběry na zelené svahy a roztomilé domečky člověku mohou evokovat vesničku hobitů z Pána prstenů. Načinčaná pohlednice z Beskyd. Herectví Geislerové a Cserhalmiho je fajn, ale je to s nimi jako s tím vykreslením beskydské krajiny. Uměřené a ne-zneklidňující. Obsazení Duška a Donutila je dalším konvečním tahem - oba divákovi vytrénovanému TV zateplují "cizí" prostředí. Ve filmu je taky několik nadbytečných míst (hlavně na začátku). Neurazí, ale ani nenadchne. Chybí opravdová vášeň a ošklivost.

    • 27.12.2005  19:11

    Jestli je jedním z rysů filmu vtáhnout diváka do děje tak, že se jeho vnímání změní v sen, tak pak je filmová série o Angelice a zvlášť tento díl filmovým snem nejromantičtějším. Nemá cenu zaobírat se historickou věrností toho kterého detailu, je to jenom příběh lásky (až za hrob) zasazený do určitých kulis. A natočen je tak, že před ním Jack a Rose z Titaniku musí blednout závistí. Zkrátka brilantní ukázka filmové rozkoše. Sadismus a masochismus v jednom.

    • 25.12.2005  20:40

    Zábavná úchylárna. Toporní pornoherci versus ironicky nadsazená klišé pornofilmů. Spousta citací. Kdo by řekl, že intertextový dialog pronikne i do porna?

    • 25.12.2005  20:03

    Jeden z těch mála filmů, které před svými kamarády pomluvíme, ale v soukromí si ho vychutnáme.

    • 25.12.2005  11:19

    Němec je příkladem umělce, který si ve vztahu k umění nikdy nevybíral a ani nevybírá lehké cesty. --- Krajina je komplikovaným filmovým tvarem, jakýmsi záznamem, nazřením stavu člověka, který se nachází pod narkózou při operaci srdce. Stejně jako v případě Nočních hovorů film nese autobiografické rysy. Těžko to nazvat surrealismem, na to není Němec nijak programově důsledný. Spíše tříšť obrazů, svébytná koláž, která nenabízí nějaké pevnější racionální uchopení. Rozumějte: uchopení slovy-jazykem. Jen síla obrazu. I když se tu a tam objevují skuliny, kterými prosvětlují významy. Němec se zběsilou vášní prokletého básníka vytvořil své Iluminace. --- Na jedné straně úchvatná poezie, na druhé straně akt potvrzení vlastní existence.

    • 25.12.2005  01:07
    King Kong (2005)
    ***

    Jackson se rozhodl natočit velkolepou podívanou, jakou oko diváka ještě nevidělo. Jenže se mu to zvrtlo v mišmaš. Člověka především překvapí, jak je film nevyrovnanej. Výborné pasáže se tu střídají se špatnými a ty špatné s úplně diletantskými. Rytmus filmu je jako porouchaná horská dráha. --- (1) Školácké dramaturgické chyby. Několik načatých ale nedokončených motivů, které jsou ke všemu úplně zbytečné. (2) První akční scéna s dinosaury je znovu úplně zbytečná, krom toho je trikově nevydařená. (3) Kong je někdy stylizován příliš polidštěle, a taky mu chybí větší rejstřík emocí. (4) Divné a zase zbytečně využité zpomalené záběry. Někdy působí i trapně (na stroji vyťukaný "Ostrov lebek"). (5) Malé emocionální vyvrcholení. Ta krásná metafora ze závěru je natahována neúnosně dlouho, takže emoce opadnou. --- Na druhé straně má film dobré momenty. Určitě skvělá pasáž je "dýchánek s tyrannosaury", dále útok obřího hmyzu a potěší i pár intertextových vtípků. --- Jackson hlavně selhal v tom, že nad látkou přestal mít nadhled. Takhle to vypadá, když se z člověka, který umí natočit tak báječně cynické horory, chce stát "král celého světa".

    • 25.12.2005  00:40

    Jeden z nejlepších filmů o filmu co byl kdy natočen. Na jedné straně pocta období němého filmu, na druhé straně oslava iluze reality jako takové. Řečeno s Puškinem: "Nad výmyslem vyhrknou mi slzy." Ale taky je to inteligentní komedie, ve které se nápady a vtipy vrší s takovou kadencí a variabilitou, až z toho přechází smysly. Vrchol Clairovy tvorby. --- Horší je, že tento film byl u nás uveden naposledy před rokem 89, takže se s ním těžko kde setkáte. A přitom to stojí za to. Představte si to nejlepší z Chaplina a smíchejte to se Sunset Boulevardem. Pokud někdo máte zálibu v "otravování" produkce ČT, tak bych doporučil zmínit se o tom, aby tento pozapomenutý skvost co nejdříve uvedli.

    • 25.12.2005  00:24
    Wittgenstein (1993)
    *****

    Pozoruhodný film o filozofovi Wittgensteinovi. Neotřelá divadelní stylizace - v popředí jasně osvětlené kulisy a herci a v pozadí tma tmoucí. Dle mne tato stylizace odráží stav člověka, který si myslí, že svět lze bez výjimky definovat, ale když už si myslí, že ho "má v hrsti", tak se náhle dostaví pocit, že mu přesto "něco" schází. A to "něco" ho irituje. IMHO je právě tohle motiv, který se filmem vine jako červená nit, nebo chcete-li sémantické gesto filmu. Ale lepší bude, když se na film podíváte a uděláte si názor sami.