Malarkey

Malarkey

okres Praha-východ

homepage

1616 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 53 106 158 210
    • 21.5.2020  13:27
    Iris (2016)
    **

    Romain Duris a Charlotte Le Bon jsou určitě dobrý výběr pro francouzskou kriminálku. To ale nic nemění na tom, že Francouzi kriminálky za dekády uměly daleko lepší, osobitější, osudovější...prostě takové, jaká Iris není ani z daleka. Navíc tady jde ještě o erotický thriller a tak jsem si tu občas chvílemi přišel jak u Jakubiskova Post Coitum. Prostě blbě.

    • 21.5.2020  13:18

    To, že se snažím shlédnout většinu produkce Netflixu má svojí výhody, ale i nevýhody. Výhoda je především v tom, že většina filmů tu má vysloveně průměrné hodnocení kolem šedesáti procent a tak je to, pro mě překvapivě, dost nevypovídající, a občas se můžete setkat s opravdu zajímavým evropským kouskem. Milé překvapení pro mě například byl tento italský kousek. Příběh podle pravdy, který je totálně k neuvěření, hlavně z té nečinnosti italských úřadů. Opět si tu připomínám, jak jsem strašně rád, že žiju v Česku. Alessandro Borghi tu v podstatě celý film jenom běduje a nevýhoda filmu je i fakt, že v anglickém názvu (který je oficiálně delší než to, co je tady napsaný) Vám to vlastně vybleje závěr, ale tady naštěstí celý ten název není, takže se to dá. V rámci italských dramat určitě jedno z těch, co stojí za shlédnutí.

    • 21.5.2020  13:11

    Bylo mi jako kdybych sledoval film podle scénáře Haruki Murakamiho. A nutno dodat, že jsem celou dobu přemýšlel, jestli za to může to Japonsko jako takové, nebo jestli byl záměr příběh vyprávět v duchu magického realismu. Jenže problém byl, že to nemělo pořádnou pointu, hrozně dlouho jsem si říkal, že vlastně nevím co se v tom filmu vlastně děje. Jediný důvod, proč jsem na film koukal a dokoukal jej, byla vlastně ve výsledku Alicia Vikander, která byla (a je) DOKONALÁ...plus ta její japonština!

    • 21.5.2020  13:09

    Lyrická báseň o dceři a matce, kteří se mnoho let nepotkaly, aby se na sklonku života našly. Obrazově nádherné, Španělsko mývá nádherné lokace, ale příběhově něco jako Brabcův Máj. Ta scéna na bobové dráze byla dobrý WTF?! Za mě těžko stravitelné.

    • 21.5.2020  12:58

    Nejdřív jsem si říkal, proč tento příběh někdo nechal natočit dvakrát, navíc v jednom roce...no a pak jsem si přečetl jméno režiséra a bylo mi to jasné - Paul Greengrass. Téma doslova pro něj. Navíc bych film třeba hodnotil i líp, kdybych neviděl ten původní, který byl dostatečně šokující a hlavně po filmařské stránce totálně excelentní. Ale říkal jsem si, že k úctě k režisérovi to zkusím. No a výhrad by pár bylo. Hlavně ten útok, ten je teda odfláklej šíleně. Jelikož je to ale tak třetina filmu, další dvě třetiny dokáží zaujmout. Je to teda totální citová ždímačka, protože se film zaobírá jak myšlenkovými pochody Breivika, které jsou šokující pokaždé, kdy se objeví na plátně, ale ukazuje i mladé, kteří jeho řádění přežili, ale poznamenalo je to. Na zamýšlení určitě dobré, ale nejlepší je asi závěr, který uzavře kapitolu obětí soudním procesem. Délka by mohla být klidně o nějakou půl hodinu kratší, ale na druhou stranu je to klasickej Greengrass, takže to všechno bude natolik civilní, včetně kamery, že budete mít pocit, jak kdyby se to všechno dotklo osobně i Vás.

    • 21.5.2020  12:54

    Rádoby stylová záležitost z prosluněného Španělska, která mi ale herecky a příběhově prostě nesedla. Hlavní hrdina si tu kecá do kamery, vypráví takovej příběh ne příběh a celý to má kostru naprosto, ale naprosto klasické romantické komedie. Vysloveně nic nového ani kdovíjak vtipného, ale jako odpočinková záležitost se to dá.

    • 21.5.2020  12:52
    Bezohledný (2019)
    ***

    Vlastně to jako gangsterka je poměrně fajnová záležitost. I když ten scénáristickej záběr gangstera na jeho sexuální život bych klidně minutově okleštil o několik minut. Pak by to ale na samotnou délku filmu nemělo moc smysl. Stylisticky to ale do osmdesátých let krásně sedlo, hudbou, ale i auty. Italové ten sladký život ukázat ve filmech rozhodně dovedou. Pořád tu ale podobné filmy mnohokrát byly a mnohokrát byly jednoznačně lepší a údernější. Přitom Riccardo Scamarcio je zrovna ten typ charismatickýho chlapa, kterého byste nechtěli potkat s pistolí v ruce.

    • 21.5.2020  12:49

    Paul Rudd je prostě sympaťák každým coulem a podobné příběhy mu sedí na jeho lidskou dušičku jako ulité. Užil jsem si to. Krásný, lidský příběh a navíc k tomu roadtrip po Americe. Co víc chtít po podobném filmu s krásným pozitivním nádechem a duší, která bude mít co říct i za desítky let.

    • 21.5.2020  12:47

    Takový moderní americký thriller na způsob 50ti odstínů šedi, ze které si připočtěte to mystično a odeberte sexuální stránku věci. Zkáza paní Grace Vás ihned vtáhne do děje, ale po celou tu dobu jsem cítil takový nestálý televizní nádech. Sem tam to trošku ztrácelo logiku, ale ve druhé polovině to po spíš kecací první části začalo docela gradovat a dokonce došlo i k nějakému tomu příběhovému twistu, což bylo určitě hodně fajn.

    • 21.5.2020  12:44
    Beirut (2018)
    ***

    Jelikož jsem z produkce Netflixu dal dvě špionážní dramata za sebou, tak jsem měl co srovnávat. Zde na rozdíl od The Angel film disponuje známými hereckými esy - především Rosamund Pike, ale ani Jon Hamm není pozadu. Tady ale tou špionáží pokročili a tak se v průběhu dění neděje nic, co by Vás nutně dokázalo zvednout z postele. A ani závěr tomu úplně nepřidá. Zajímavé, ale snadno přehlédnutelné.

    • 21.5.2020  12:42
    The Angel (2018)
    ****

    Musím se přiznat, že ač je tento film pro mě příběhově a herecky na první pohled nepostřehnutelný, tak jsem byl poměrně mile překvapen. Stylizované špionážní drama z prostředí Egypta a Izraele. Téma je hodně zajímavé, pro mě naprosto neznámé, průběh je sem tam, jak to u špionážních dramat často je, chvílemi dost zmatečný, ale závěr to dokonal a donutil mě jednu hvězdičku přidat. Být špion, dvojitý špion a dobrý špion a dobrý dvojitý špion, to je holt rozdíl.

    • 21.5.2020  12:38

    Adolf Eichmann je asi vděčné televizní téma. Jednou už jsem ho zfilmovaného totiž viděl - ve filmu Adolf Eichmann. Nutno ale dodat, že po herecké stránce se tenhle bezesporu povedl více. Oscar Isaac, Ben Kingsley a Mélanie Laurent je dobrá herecká nabídka pro to, abyste se podívali na příběh zrůdy, který to v hlavě měl jinak, než člověk obecně a donutilo Vás to zamyslet se nad tím, co Eichmann říká, nebo dělá. Srovnatelné podle mě například s postavou Breivika. Plus navíc si Ben Kingsley může do deníčku zapsat další herecký historický zářez. Klobouk dolů.

    • 21.5.2020  12:35

    Jeong-beom Lee je pro mě neznámé jméno, ale co jsem tak pročítal komentáře, tak to není úplně nezajímavý jihokorejský režisér. Tímto filmem mě ale úplně nepřesvědčil. Ponuré, nezábavné, trošku emotivně ukřičené. Kdyby to nebylo na Netflixu a já nebyl v ráži, že se pokusím shlédnout co nejvíce filmů z produkce Netflixu, asi bych si to za normálních okolností ani nepustil. Filmu chybí jakékoliv napětí a zábavnost. Temné to sice je, což Jihokorejci docela ovládají, ale nedá se na to moc koukat aniž byste neutrpěli újmu na zdraví. Ideálně si pustit při spánkovém deficitu.

    • 14.5.2020  15:30

    Kamera tohoto filmu přetloukla všechno ostatní v rámci samotného námětu nebo jeho vyprávění vůbec. To, co sledujete, obsahuje tak nádherné záběry, až se Vám tají dech. To, co sledujete, by Vás ale námětem mělo šokovat pro svojí omezenost, a ono to tak nějak pro svojí nemluvnost a nedostatek dialogů nic moc s divákem nedělá.

    • 14.5.2020  15:30

    Pár Amíků trhlo úspěch, když odvyprávělo nějaký ten temnokrutý příběh z Afriky…protože takových tam je tucet a dalších dvacet tuctů kolem. Takže se vůbec nedivím, že Španělský Netflix coby největší evropská dceřinka Netflixu, si zfoukla do filmotéky podobný kousek. Herečky mi sice svým smýšlením úplně neseděly a občas jsem si říkal, proč se tak chovají, ale po filmařské stránce tu jsou momenty, které ukazují strach a hrůzu, kterou si v dnešní lidsky vyspělé a současné Evropě vůbec nedovedeme ani představit.

    • 14.5.2020  15:29
    Ta druhá (2020)
    ****

    Když na mě hned z kraje vykouklo logo produkční společnosti Adama Sandlera, tak jsem zamrkal očima a čekal, co se bude dít. Buď totální průser nebo totální pecka. Jinak to jeho filmy snad skoro ani neumí. Zde to ale i přes nedostatek Adamova charismatu zvládli na naprostou pohodu. No, co pohodu, tahle komedie je prostě pecka. Musíte si zvyknout na ustřelenou Lauren Lapkus, která to v jednom momentu přetáhne do extrému, ale pak už je to jenom lepší a lepší. Totální relax, David Spade to po chlapské stránce pohodově utáhl a pár malých rolí v podobě Roba Schneidera nebo Vanilly Ice to pozvedli do klasické Sandlerovky. V tomto případě bez Sandlera.

    • 14.5.2020  15:29

    Na první pohled se film tvářil na originální akční komedii využívající pár originálních prvků z počítačových her, se kterými by se od ostatních běžných akčních komedií mohla odlišovat. Výsledek je ale ten, že se jedná o totální průměr. Nuda, nic moc sympatického, sem tam vtip, ale jako celek těžkej filmovej vopruz.

    • 14.5.2020  15:28
    Rebirth (2016)
    **

    Levná verze Fincherovy Hry s minimem mysteriózních thriller prvků a maximem americké chlapské hysterie. Která je mimochodem ještě o level horší, než americká ženská „whoo girl“ hysterie.

    • 14.5.2020  15:28
    Syn (2019)
    ***

    V Argentině asi netuší, že Norsko je v Evropě (a docela i v Česku) poměrně častým tématem diskuze, když se otevře téma, jak se starat o děti. To by je pak nenapadlo natočit takový film, jaký natočili. Psychologické drama to ale bylo solidní. Jen kdyby mělo i pointu, tak pak by bylo vysloveně skvělé.

    • 14.5.2020  15:27

    Tak, jak se zachoval hlavní hrdina, by se zachoval asi jenom blázen…nebo psychopat. Nevím, úvod filmu jsem úplně nepochopil, ale je pravda, že bez něj by se průběh filmu neodvíjel. Pak už se to sralo solidně a z realistična se to přesunulo na zajímavý komorní thriller. Lidi se už nechovali tak, jak byste předokládali sami, ale za to bylo na co koukat a napětím jste nedutali.

    • 14.5.2020  15:27
    Small Crimes (2017)
    **

    Hodně jsem se těšil na Nikolaje Corster-Waldau, kterého jsem se herecky nakonec dočkal. Jen s tím rozdílem, že jeho postava přišla z vězení a kam vstoupila, tam to schytala. Až to chvílemi bylo neúnosný..až trapný. Film pak zacházel do takových krajností, aby přidal na filmovosti, že vlastně ulítával do čím dál větších šíleností. Nakonec je Nikolaj to jediné, co je na filmu fajn, všechno ostatní je o ničem.

    • 14.5.2020  15:26

    Španělé se tu pokusili natočit svojí verzi Purpurových řek a i když se jedná o druhý díl z trilogie, tak v rámci příběhu vůbec nevadí, že ho divák vidí jako první. Atmosféra je v pohodě, téma je zajímavé, jen herecky by to mohlo být výraznější. Některé televizní detektivky mají kolikrát zajímavějšího vyšetřovatele, než je tady Marta Etura.

    • 14.5.2020  15:26

    Docela sranda a docela úlet. Vlastně takový pohodový kousek vzorově odkazující na to nejlepší a nejujetější od bratrů Coenů. A musím teda říct, jak je hrozně fajn, že v rámci jejich odkazu v dnešní době někdo natočí film a ten film ještě k tomu všemu baví. Melanie Lynskey a Elijah Wood byla parádně ujetá dvojka a celé to do toho stejně ujetého příběhu sedlo. Filmová jednohubka, ale zato zábavná jednohubka.

    • 14.5.2020  15:25

    Matthias Schoenaerts (dlouhodobě) a Reda Kateb (po loňské pecce Výjimeční) se u mě jevili jako slušná dvojka pro francouzskou kriminálku. Jenže takhle temně, ponuře a bez emocí se francouzské kriminálky netočí. Naopak.

    • 14.5.2020  15:24
    The Outsider (2018)
    ***

    Měl jsem podobný pocit, jako kdybych koukal na filmy od dánského režiséra Nicolase Winding Refna. Jen s tím rozdílem, že Goslinga tu vyměnil Jared Leto. Jinak je to vizuální lahůdka čerpající z japonských gangsterských tradic. Plus tedy vizuálno negativně pohltilo ducha filmů a tak je to navíc chvílemi strašná nuda. Ale s tím se u podobných filmů musí trošku počítat.

    • 14.5.2020  15:24
    The Ritual (2017)
    ****

    Ze začátku jsem měl pocit, jak kdybych koukal na nějakou technicky vyspělejší verzi Záhady Blair Witch, což teda není nejtěžší, že. Tento film se ale naštěstí posunul do zajímavější vrstvy a z craftbush hororu udělal regulérní fantasy horor s prvky skandinávského božstva, což ho navíc posunulo na úplně novou úroveň bytí. Když tedy pominu Marvelovky, tak ne každý si dovolí do svého filmu pozvat vikingské božstvo z Valhally. Pokaždé to působí tak zvláštně, nadpozemsky. A tady se to teda navíc ještě povedlo použít. Švédsko z toho sice vyšlo poměrně zálesácky, ale pořád lepší, než kdyby se to odehrávalo v Krkonoších, že.

    • 13.5.2020  14:59
    Tvůj syn (2018)
    ****

    Solidní španělské rodinné drama, které má jasnou myšlenku. Ta sice v průběhu jejího dění osciluje mezi zaujetím a letmou nudou (kvůli pomalému rozjezdu), ale v závěru solidně šokuje, čímž upravuje výsledný dojem na středně dobrý.

    • 13.5.2020  14:58
    Calibre (2018)
    ****

    Hodně slušný thriller, který, nevím proč, mi lehce připomínal naší českou Vendetu. Možná tou komorností. Navíc tady jsem kluky herce ani neznal a přitom předvedli hodně slušnej napěťák, u kterýho jsem na necelé dvě hodiny doslova oněměl. Je teda pravda, že námět hned z kraje filmu úplně nedává smysl a kdyby oba trošku použili mozek, tak by to dopadlo líp, ale zase je fajn, že se to odvíjelo tak, jak se to odvíjelo, protože všechno ostatní splňovalo naprosto vzorově zásadní prvky thrilleru...včetně přehnaně vypjatému závěru.

    • 13.5.2020  14:58
    Perdida (2018)
    ***

    Na Netflixu je těch španělsky mluvících kriminálek nějak hodně. A Argentina je hned druhou zemí po Španělsku, která do filmotéky svými filmy nakládá poměrně obstojnou formou. Perdida je ale nuda, navíc s nesmyslným dějem, ale kupodivu obstojným zpracováním. Film na polospánek dobrej, ale takové téma by si zasloužilo jinačí pozornost.

    • 5.5.2020  12:48
    Errementari (2017)
    ****

    Tady bych s tím označením, že se jedná o španělský film, byl opatrný. Baskové jsou na to poměrně hákliví. Navíc v tomto případě se ve filmu baskicky i mluví, takže byl docela zážitek herce i poslouchat. Jinak ale musím uznale pokývnout, protože se jedná o daleko tajuplnější S čerty nejsou žerty s pocitem, jak kdyby nad filmem mudroval samotný Guillermo del Toro. Výborný, temný, tajuplný, mysteriozní, místy i tvrdý a krutý, ale s ironií, cynismem a sem tam i skrytou zábavnou vsuvkou. Nemohl jsem být spokojenější.

<< předchozí 1 2 3 4 53 106 158 210