Malarkey

Malarkey

okres Praha-východ

1641 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 58 114 171 227
    • 7.5.2021  11:10

    Příjemná maďarská jízda s rádoby gangstery napříč Budapeští, která není bůhví jak zábavná, ale jako relax funguje docela dobře. Má dobré momenty, ale i vysloveně špatné, trapné a otravné momenty. Celkově vzato je to ale přesně ta odpočinková komedie, kterou si pustíte, když se Vám do ničeho nechce.

    • 7.5.2021  11:10

    Potřeboval jsem nějaký absolutní relax a Rodina na baterky mi ho dopřála mírou vrchovatou. Jeden z nejzábavnějších, nejvtipnějších a nejnápaditějších animáků z USA za posledních třeba klidně deset let. Čoklík (vepř, bochník chleba?) a dva praštění roboti vládnou filmem stejně tak, jako celá rodina Mitchellů. A ač film chvíli vypadá jako taková dětská varianta na Trona – a to jak grafickými efekty, tak mnohdy i výborným soundtrackem – tak je to vlastně klasický příběh o tom, že rodinné zázemí je sakra důležité v každé rodině.

    • 7.5.2021  11:10
    1982 (2019)
    ***

    1982 má zajímavý námět. Dobově ukazuje moment, kdy Izrael napadl Libanon a promítá to do příběhů obyčejných lidí, mezi kterými by se mohl najít každý z nás. K tomu, aby toho nebylo málo, přidává i pohled dětskýma očima, což by mohlo nahrávat na kvalitu filmu. Výsledek je ale zajímavý, leč ničím, až na pár zajímavých animovaných vsuvek, zvláštní dobové drama.

    • 7.5.2021  11:09

    Výborný a jednoduchý western. Zase je tu řeč o odplatě, co také jiného. K tomu je to v krásném westernovém prostředí. Exteriéry Amíci v tomto žánru prostě umí. Kirk Douglas je tu naprosto tragický hrdina, byť skvěle zahraný. Bavil jsem se u filmu od začátku do konce, přičemž začátek a konec je po filmařské stránce top, prostředek pak pomálu, ale intenzivně navyšuje napětí. Navíc musím říct, že Carolyn James, jakožto ženská stránka tohoto westernu, dokázala, že ve své době opravdu uměla hrát. Všiml jsem si, že ty ženské role jsou ve westernu spíš na škodu, u ní zde naopak.

    • 7.5.2021  11:09
    Rocky V (1990)
    **

    Strašný sešup dolů. Rocky se vrací do ulice, ze které vzešel. Celé je to takové špinavé, hrozně kecací, rodinné, hudebně nezajímavé, atmosférou takové na přelomu osmdesátek a devadesátek. V podstatě je to pravý opak od čtvrtého dílu. Všechno, co je na čtvrtém dílu tak skvělé je v pátém dílu strašné. Tommy je nepřítel k smíchu.

    • 7.5.2021  11:09
    Rocky IV (1985)
    *****

    Asi nejlepší díl celé série. Esence Rockyho. Ivan Drago neortodoxní, zlej, přísnej. Atmosféra krásně dobová, osmdesátková. Soundtrack geniální, co skladba, to hit jako blázen. Navíc je to celé hrozně jednoduché, jednoznačné a děj i z toho mála těží maximum, tedy má zásadní vliv na další díly. Tento díl jsem si hodně užíval. „Když umřel, tak umřel“

    • 7.5.2021  11:09
    Rocky II (1979)
    ****

    Byl pozdní dubnový večer, počasí ponuré, výrazně deštivé. Navíc neměnící se v příštích 24 hodinách. Volba pro zvednutí nálady padla na sérii Rockyho. Navíc druhý díl je takový melancholicky smutný kousek, takže pěkně podkreslil tu náladu. Rocky Balboa tu působí jako hroznej pitomec. Dělá ze sebe strašnýho chudáka, život si s ním po prvním díle nemazlí, dělá co může, je skromný, pokorný – prostě náš frajer Rocky. A pak po úvodní nakládačce od Apolla přichází odveta, která je stejně tak brutální a vy víte, že tohle je prostě ten Rocky, kterého máte tak rádi.

    • 7.5.2021  11:08
    Vraždy ve Valhalle (TV seriál) (2020)
    ****

    Poctivá islandská detektivka, na které je zajímavé to, že má vývoj, který bych v průběhu sledování za nic nepředpokládal. Přitom opět krásně těží z dobré temné atmosféry a prostředím, které je v rámci islandské krajiny nezaměnitelný. Jak kdybych se tam před pět lety vrátil a užíval si ty města a místa spolu s herci. Jediné mínus tu je asi hlavní vyšetřovatelka, na kterou si musíte dlouho zvykat. Někdo by po prvních minutách mohl seriál kvůli její protivné postavě odsoudit, ale byla by to škoda. Vraždy ve Valhalle jsou výbornou detektivní islandskou minisérií. Kdybych nevěděl, že na Islandu se nevraždí, tak bych měl skoro pocit, že žít na tomto ostrově je na vlastní riziko.

    • 4.5.2021  14:43

    Nenapadlo by mě, že v jednom týdnu dám nic moc záležitost Vzteklej pes a Glorie, kde je De Niro do Umy zamilovanej (navíc obsahuje takovou topornou sexuální scénu), abych následně viděl o třicet let starší film, kde mu hraje dceru. Docela mě to pobavilo, když jsem si to uvědomil. Děda, postrach rodiny byl nicméně super komedií. Odpočinková, ztřeštěná, trošku vtipem levná, plná bolavých, ale zatraceně vtipných scén.

    • 4.5.2021  14:42

    Velice zajímavý příběh a námět, který si zasloužil zfilmování. O podobném příběhu jsem vůbec nevěděl, takže zde film u mě účel jednoznačně splnil. Okamžitě jsem po shlédnutí studoval, kde se tento Ideální palác nachází a přemýšlel nad tím, že jestli ještě někdy budu moci za hranice, tak sem bych se moc rád podíval. Film byl navíc poměrně precizní ve vyprávění, takže tu herecky neskutečně dominoval Jacques Gamblin svojí rolí sebestředného Ferdinanda Chevala. Na to ale, jak sebestředný byl, ho film vykresluje docela jednoduše. To je ale asi jediná výtka jinak u moc zajímavého příběhu z Francie.

    • 4.5.2021  14:42

    Nápad je parádní, nabízí lehký náhled do světa hackerů a co všechno na počítači svedou a umí. Navíc Dakota Shapiro magora Henryho hrál fakt dobře. Jenže postupem času se ve filmu začala dít série strašných blbostí, které asi počítačový negramot neodsoudí, ale mě dost rozčilovaly. Nakonec to závěrečným twistem film úplně smetl ze stolu, jenže vlivem těch blbostí se vytratila ta jinak zajímavé atmosféra, kterou film budoval a závěr už byl tak spíš z povinnosti.

    • 4.5.2021  14:42

    „Ahoj, jsem Melinda, a taky jsem trochu magor. Chceš cigáro?“ Hned v prvních minutách mě Tilda Cobham-Hervey přesvědčila, že s ní to tady úplně procházka růžovou zahradou nebude. Má to ale ten krásný nádech absurdistánu jak od bratrů Cohenových a i když se tu všichni ostatní chovají jak kreténi a jdou Melindě pro příběhový postup jasně na ruku, zatímco Melinda je ještě parádní psychotik, tak na tři hvězdy to svým lokálním vzezřením na území jedné maloměstské americké benzínky dokázalo dost pobavit.

    • 4.5.2021  14:41
    Před mrazem (2018)
    **

    Každý další skandinávský film očekávám s nadšením. Jakmile už zde svítí v červených číslech, tak předpokládám zážitek. Před mrazem mě ale zklamalo. Nenabídl nic, co bych od podobného filmu s takovým vzezřením čekal. Ano, vizuálně je to docela zajímavé, ale příběhově je to neskutečně ponuré, až vlastně do hrozné nudy. Filmu také asi neprospělo to, že jsem chvíli před ním viděl jiné farmářské drama – tentokrát z Estonska – kde pro změnu všechno sedělo jako prdel na hrnec. Na to, že mi režisérsky Michael Noer normálně sedí a jeho předchozí filmy mám rád, tak tady jsem měl co dělat, abych film dokoukal.

    • 4.5.2021  14:41
    V domě (2016)
    ***

    Trošku strašidelné, trošku na psychiatra a celkově vzato docela ucházející horor, který má dokonce i světlé momenty, což bych původně vůbec nečekal. Místy ale docela opravdu pobavilo. Hlavně ten magor, ten byl na jedničku.

    • 4.5.2021  14:41

    Jasně, že jsem si film pustil kvůli hercům. To byl vlastně taky jediný důvod, proč jsem ho dokoukal. Příběhově totální nezájem, herecky De Niro klasika, ta se nikdy neomrzí. Musím ale konstatovat, že na to, jakej je herec, tak ty sexuální scény mu prostě nejdou. Ještě, že jich moc nemá. Chvíli jsem myslel, že tu Umu Thurman zavalí, což by mi po její etudě v Karlových Varech Na Plovárně s Markem Ebenem ani nevadilo. Závěr taky popírá to, jak De Nira a Murraye znám. Přijde mi, jak kdyby někdo průměrný námět nabalil na herce, kterým jejich role totálně nesedí už z podstaty jejich osobnosti.

    • 30.4.2021  14:16

    Tady jsem byl na pomezí rozporuplnosti a ještě jsem film ani neviděl. Estonsko je pro mě v rámci Pobaltí nicméně stejně zajímavé jako Skandinávie a tak jsem do toho šel, a to i přesto, že délka filmu je úctyhodných 149 minut. Pořád si ale říkám, že to chce hodně velké sebevědomí natočit něco tak dlouhého a přitom se nebát, že to diváka unudí k smrti. Víc, než jakýkoliv jiný film, ten s takovou délkou má jistotu, že buď to bude velký průser a nebo velký filmový zážitek. Estonci se ale překonali. Pravda a spravedlnost je nádherný dobový velkofilm z vesnického estonského prostředí v druhé polovině 19. století. Herecké výkony úctyhodné, navíc se v průběhu filmu proměňující se, kamera a prostředí naprosto úchvatné, mnohdy ty bažiny působily až hypnoticky skvostným dojmem. A ten příběh? Nemám slov. Zíral jsem od začátku do konce. Výborný kousek!

    • 30.4.2021  13:59

    Tohle je obecně vzato hodně blbej a zbytečnej film. Jelikož si americká tlupa vyvřelin natočila gangsterku rádoby vtipného formátu, Angláni si museli najít taky nějakej námět, aby se pěkně opičili. Jediné jakž takž zajímavé chvilky jsou s Michael Cainem, ale jinak je film těžce o ničem.

    • 27.4.2021  17:36

    Rok 1954 je sakra znát. Má to takovej ten klasickej úvod a závěr, který vídáte, když si pustíte nějaký ten klasicky oceňovaný hollywoodský film, třeba od Tarantina, kde hlavní hvězdy na podobné filmy koukají (a celé to odkazuje na starý Hollywood) a pak Vás odstřelí záběr, který se zaměří zrovna na závěrečné titulky s logem Cinemascope. Takové hodně jednoduché, ale s nádhernými exteriéry. Také musím říct, že to měli krásně nakolorované. Příběhově je to ale docela těžká zívačka, herecky taky slabota.

    • 27.4.2021  17:32
    Oscar 2021 (TV pořad) (2021)
    **

    Letošní ročník Oskarů jsem vlastně dal jenom ze slušnosti k ceremoniálu a také se zájmem, jak kdo vypadá v době covidové. Z této strany došlo k mírnému zklamání, protože těch správných hereckých es tu bylo pomálu, a ten kdo tu byl, vypadal díky maskerům dobře, jako každý jiný rok. Zajímavě na mě tento ročník působí ale především skladbou nominací, protože jak na Oskarech obyčejně bývá jeden až dva filmy z ranku nezávislého (navíc ze slušnosti k žánru), tak tady na té nezávislosti letošní nominace byly snad i založené. Bylo to pak vidět i na samotných nominujících, kteří žádné hvězdy nebyli, ale evidentně si to užívali. Například Yen-jeong Yoon z Minari byla zlatá. Loni kouká na Oskary z gauče, letos na nich promlouvá se soškou v ruce. Navíc je znát, jak Amíky ta jihokorejská kinematografie pohltila. Osobně jsem pak měl největší radost z dánského Chlastu. Thomas Vintenberg předvedl nejemotivnější děkovačku a snad jenom škoda, že v nominacích nebyl Mads Mikkelsen. Myslím si, že by byl přímým konkurentem Anthony Hopkinsovi. Druhá věc z nominovaných, která mě překvapila, byla výhra dokumentu Moje učitelka chobotnice, u kterého jsem pociťoval radost jen proto, že jsem ten dokument viděl a je teda sakra boží. Nevěřili byste, že si uděláte vztah zrovna k takovému zvířeti jako je chobotnice. Také jsem nevěřil. Zbytek ceremoniálu byl ale jednoznačně o ničem, filmy vesměs průměrné celé to bylo takové plytké, unylé. Nejzábavnější moment byl, když Glenn Close totálně utřela Lil Rel Howeryho tím, že umí zatancovat jeden nezajímavej tanec z jednoho nezajímavého filmu od Spike Lee s názvem Blázinec ve škole. Závěr pak vyšuměl do prázdna, když Anthony Hopkins vyhrál hlavní mužský výkon, ale bohužel se ceremoniálu nezúčastnil. Takže blik, hotovo, konec, žádné emoce, nic. Škoda, tak zase uvidíme příště.

    • 27.4.2021  17:18

    Pěkná a zatraceně zábavná stylovka. Co také čekat od režiséra Douga Limana, který mě spolu s Tomem Cruisem potěšil už parádní sci-fi časovou smyčkou Na hraně zítřka. Barry Seal je prostě správnej americkej šílenec. Americkej tu navíc říkám záměrně a klidně bych to ještě zvýraznil kurzívou, protože takový epický životní příběh si prostě nikde jinde nevymyslíte. V jednoduchosti je krása, takže příběh je vlastně o týpkovi, který v ryzí dospělosti přijde na to, že žije vlastně hrozně nudnej život a pak ho, vlastně jen tak s kapkou náhody, totálně překope a vůbec nic to s ním nedělá. Naopak, díky své naivitě pak dochází k takovým absurdním situacím, že si budete klepat na čelo, smát se a polemizovat nad tím, jestli někdo takový život opravdu mohl prožít. Jelikož je tu ale všechno, počínaje scénářem a konče dynamickým střihem na solidní úrovni, tento film Vás prostě bude bavit. I kdyby jako totální odreagovačka.

    • 27.4.2021  16:25

    Amíci s tou Čínou strašně tlačí na pilu. To, že jim Čína leje do Hollywoodu peníze je sice fajn, ale Velká čínská zeď je jednoznačně digitální úlet na druhou. Příběh je vlastně jeden velký útok nějakých (bůhví jakých) příšer na onu Velkou čínskou zeď, které byste poctivě museli hledat v čínské mytologii, aby jste zjistili, oč se vlastně jedná. Ono to v tom hnusném digitálu totiž pořádně nejde ani poznat. Hollywood nicméně dodal párek hereckých es - Damon, Pascal, Dafoe, Čína dodala zbytek. Výsledek stál tolik peněz (nejdražší čínský film do roku 2019), že to není vidět ani skrz růžové brýle.

    • 27.4.2021  16:17

    Úplně vzorovej Spike Lee. Naláká Vás na dobovku ze sedmdesátých letech, na sériového vraha, na vyšetřovačku...a pak jediné, co z filmu vlastně zůstane, je atmosféra, o které to vlastně je a příběh to vlastně vůbec nemá. Naopak tu potkáváte sérii týpků z ulice, sledujete vývoj psychologie jejich postav. Chvílemi máte pocit, že je to film absolutně o ničem, ale tím správným stylovým střihem to Spike pořád udržuje v jakémsi zájmu. Co je ale důležité zmínit, tak že tu herecky září John Leguizamo v ne úplně hezké roli, což je pro něj netypické, a pak především punker Adrien Brody, který předvedl asi dosud jeho nejlepší výkon, co jsem vůbec viděl. V jinak docela nezávislém, nevýrazném a příběhově prázdném filmu si to totálně ukradl pro sebe a ze všech mě jeho osud a úděl zajímal nejvíce.

    • 27.4.2021  16:12

    Na dnešní poměry to skoro vypadá, jak kdyby Francouzi rasisticky natočili příběh pana Čokolády - prvního černého klauna na území Francie. V dialozích je to samej negr a už ten název Pan Čokoláda hraničí s tím, zdali by se film měl promítat v tak rasistické zemi, jak je, dle Skotů, právě Česká Republika. Za sebe ale můžu říct, že Omar Sy je výborný herec a svým charismatem si podmanil celý příběh. Dokonce si myslím, že je i jeden z nejlepších, kteří ve Francii aktuálně vládnou. Některé scény byly opravdu ukázkové a emocionálně nádherné. Vypravěčsky je to pak taková správná klasika, kterou potřebujete, když si chcete odpočinout a zároveň se podivit nad nějakým příběhem podle pravdy.

    • 21.4.2021  20:08
    Azul (1968)
    ****

    Začínám těm westernům docela přicházet na chuť. Hlavně, když jsou vysloveně pěkné exteriéry a zároveň je v hlavní roli někdo, koho jsem poznal spíš v pozdním věku a tak mě tu může jenom překvapit – Terence Stamp. Příběhově je to taková temná, kolikrát ne příliš mluvná, ale o to atmosferičtější záležitost.

    • 21.4.2021  20:08

    Mám buddy akčňáky rád. Tady dokonce i dvojka Kevin Hart a Dwayne Johnson fakt funguje. Jenže problém tohoto žánru je, že je tu pár top filmů, které vládnou žánrem a všechno ostatní je jaksi navíc. Tady ta akce je místy docela špatná, kamera rozklepaná, do toho nepřátelé jsou tady jak z titulu nejhezčí hračka na hraní. Navíc je to tady daleko více absurdní, než vážné. Dokonce bych řekl, že v té záplavě filmových hlášek to tady je až dětsky absurdní, a to úplně nevím, jestli v podobném filmu chci.

    • 16.4.2021  09:44
    Ranařky (2021)
    **

    Tak, jak jsem dřív měl pubertální komedie rád a dost jsem se v nich viděl, tak mám pocit, že se dnešní mládež žene svými názory do záhuby.

    • 16.4.2021  09:32

    Když má komiksové dobrodrůžo v nadpisu rok 1984, tak, v kontextu s dnešní dobou, očekávám přeci jenom nějakou stylovou dobovku s hudbou z té doby a pěknou osmdesátkovou atmosférou. Tady nepřišlo ani jedno, naopak tu tvůrci připravili klasickou komiksovou, mega barevnou a mega digitální, záležitost. Navíc s jedním obrovským problémem. Na to, jaké blbosti komiksovky umí být a přesto nás dokážou bavit, musím konstatovat, že tenhle film je fakt kardinální blbost. Vrcholem všeho je závěrečný pumping proslov slovutné Amazonky, která působí, jak kdyby mluvila k celému národu a přitom si tam mluví jenom sama pro sebe. Navíc mě docela vytočilo, jak tu v jedné scéně hrál legendární motiv skladatele Johna Murphyho k filmu Sunshine. To bylo nezbytné? Šílená recyklace, pod kterou je navíc podepsaný Hans Zimmer? To se teda nepovedlo.

    • 16.4.2021  09:27

    Na to, jaké téma film má, jsem čekal víc filmařských nápadů. Melancholie a nostalgie doby je z něj příjemně cítit a právě to u filmů podobného ražení mám moc rád. Nicméně během sledování film působil až moc běžně a závěr je hodně takový na domyšlení. I tak ale příjemná belgická záležitost, jen nic vysloveně k zapamatování.

    • 16.4.2021  09:24
    Sestra i matka (TV film) (2004)
    ***

    Filmařsky to tady ze začátku působí jako takové to levné americké drama z přelomu deseti letí s popiskem Hallmark Industries. Přes klasický dramatický rodinný příběh se ale postupem filmařského příběhu Kristen Bell pěkně ukázala a i díky ní mě film bavilo dokoukat.

    • 16.4.2021  09:22
    Tommy Boy (1995)
    **

    Komedie, kterou jsem si pustil jen s úctou k Petrovi Segalovi. Kdyby mi bylo osm, asi mě bude bavit víc.

<< předchozí 1 2 3 4 58 114 171 227