Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (7 744)

plakát

Kursk (2018) 

Evropská drama o nadnárodním tématu. Je pravda, že kdyby toto točili Rusové nebo kdyby tu herci mluvili rusky, tak film dostane jinou dimenzi a rozhodně to přidá na autentičnosti. Zase bych se ale bál spíš toho, že příběh bude jedna velká demagogie, takže Thomas Vinterberg je pro mě nakonec taková ideální alternativa. Nejen, že film pojal z filmařského hlediska hodně solidně, ještě k tomu film podpořila evropská herecká smetánka a tak tu bylo i na co koukat. Za mě dobrý. Možná občas chybí stísněnost filmu Das Boot a možná tu je míň výbuchů nebo efektů, než by nabídla americká verze stejného příběhu. Na druhou stranu je tu větší důraz na vztahy a příběhová linka Léy Seydoux je vysloveně skvělá. O průběhu v ponorce ani nemluvě.

plakát

Drahá Prudence (2010) 

Lea Seydoux je největší deviza tohoto filmu, který je ale jinak naprosto průměrným dramatem. Hraje tu takovou životem otrávenou holkou bez názoru, bez života, která náhodou vstoupí do života motorkářů, kteří příběhem tak nějak prochází, ale emoce ve Vás rozhodně nevyvolají. Trošičku revolta se životem, ale zase ne taková, abyste si tento film museli nutně pamatovat

plakát

Vražda na jachtě (2019) 

Kdyby tu Adam Sandler nehrál tak strašnýho morouse, který mu ani normálně nesedí, tak bych možná i tvrdil, že se jedná o standardní vypohodovanou Sandlerovku, kde je Adam normální a není z něj pošuk. Jinak se mně ale líbilo, jak tu tvůrci dokázali udělat komedii s kriminálním motivem, jak od Agathy Christie. Také je to tady na Sandlerovky daleko více akčnější a napínavější. Naštěstí ale i přes otrávenýho Adama tu herci sypou pořád parádní hlody a Jennifer to standardně prostě sekne. Takže ve výsledku dobrý.

plakát

Kameny na pevnost (2014) 

Polská reakce na odbojářské skupiny fungující na území Polska během druhé světové války, která, z filmařského hlediska, těží hlavně ze série scén, kde Gestapo poměrně brutálně mučí jednoho z místních skautíků. Samozřejmě to ale není jenom o tom. Film je svižně natočený, dynamický, obsahem hodně zajímavý. Určitě kousek, který v rámci dramat z druhé světové války jen tak nezapadne. A v rámci polské kinematografie už vůbec ne.

plakát

Drž si šátek, Tatjano (1994) 

Dokonale zfilmovaný finský náhled na život, což je od režiséra vlastně klasika. V tomto filmu je ten humor možná až moc suchej, ale i tak se jedná o solidní výtažek finství.

plakát

Balkánská hranice (2019) 

Myslel jsem si, že tenhle akčňák bude pecka. Všechno k tomu nasvědčovalo, včetně doporučení od manžela kolegyně z práce. Jenže hned po prvních deseti minutách mi bylo jasný, že to prostě nebude ono. Vizuálně je tenhle film pecka, ale až do toho momentu, kdy Vám dojde, že to je všechno šíleně umělý. V tu ránu se v té nekonečné řeži ztrácí nejen příběh, který postrádá smyslu, ale i jakékoliv napětí. Rusové tu opět předvedli svůj velikášský rozsah a tento film pojali jako absolutní řezničinu se vším všudy. Chyběl mi ale cit pro emoce nebo alespoň nějaký náznak dobře se rozvíjejícího příběhu. Válečňák z Balkánu se skvělým vizuálem, ale bez duše.

plakát

Wildlife (2018) 

Paul Dano se dal na režisérskou dráhu a se svým debutem představil malý, komorní film, ze kterého je hodně cítit nějaká ta rodinná tragédie a osobní zpověď. Nebylo to špatný, ale více mě zajímala vizuální stránka prostředí Montany, která v některých záběrech vypadala epicky. A to včetně momentů, kde synátor kouká na hořící masu lesa. To zároveň byla asi nejsilnější scéna celého filmu. Přírody mi bylo více líto, než samotného vztahu Carey Mulligan a Jakea Gyllenhaala. Blbý je, že příběh byl o rozpadající se rodinně a úplně ne o přírodě. Carey a Jake nicméně ve svých rolích nebyli zlí a tak si film zaslouží solidní tři fíky. Zajímavá, ale ničím se odlišující nezávislá americká filmařina.

plakát

Debbie a její parťačky (2018) 

Debbie a její parťačky vlastně nejsou odlišné od Dannyho parťáků. Stejné množství známých hereček, stejné neutrální pocity u každé zvlášť, kde asi jenom Cate Blanchett vypadala alespoň trošku jako femme fatále a Helena Bonham Carter nezklamala svým standardním avantgardním stylem. Jinak je ale film plný postav, které jsou naprosto bez emocí. K tomu plán, u kterého je pravděpodobnost jedna ku miliardě, že vyjde. Navíc se tu vše neustále dokola opakuje, takže závěr je plný šokujících momentů a rozuzlení, které dokazují, jak to Sandra Bullock měla vymyšlené, čímž měla dokonat onu geniální loupež tisíciletí. Pořád dokola to samé. Zajímavé ale, že herečky jednotlivě mám rád, ale tady jsem měl obrovský problém si některou zvlášť oblíbit. Nevím, jestli je to poznávací znamení podobných akčních komedií, ale u Dannyho parťáků to nebylo jiné...

plakát

Ochránce (2004) 

Rumunsko, rutinní akce a Dolph Lundgren. Jak jinak. Zajímavý je, že tady vypadá jak těsně před umřením a pár let na to dělá frajera v Postradatelných. Ochránce je nicméně strašný akční úlet. Béčko jak vyšité, ale s ničím dobrým na povrchu. Kromě Dolpha se na scéně objeví asi tři černoši a kopa rumunských herců. Celé se to odehrává v kobkách hotelu a neustále se tam střílí. Akce ale působí tak strašně směšně, až je Vám při sledování smutno. Dolph neustále střílí...kamkoliv a jakkoliv. Logiku to nemá. Jestli jsou poslední filmy od JCVD béčka, tak jsou to slušná béčka. Tohle, pokud je béčko, tak je vyškrábnuté někde ze dna Orlíka. Ještě, že se Dolph pak docela vzchopil...

plakát

Šťastné údolí (2014) (seriál) 

Hodnotím po shlédnutí obou sérií a musím konstatovat, že Happy Valley není seriál, který by měl konkrétní myšlenku, jako že spíš oceníte prostředí městečka Halifax, které se nachází na severu Anglie. Bohem zapomenuté město, kde nikde nic není...jen pár magorů, nějaká ta vražda a jedna životem ošlehaná tetka, která je poměrně šikovná na pohled a k vostřejšímu slovu taky nemá daleko. Bavilo mě to. Vnímal jsem těch 12 epizod jako kdybych někomu vlezl do obýváku. Navíc ale s nějakou příběhovou kostrou, která tu ale podle mě hraje druhé housle. Vše ostatní si pro sebe bere ponurá atmosféra podpořená nehostinnou, ale stále zelenou krajinou, která jak kdyby z oka vypadla Skotsku nebo Irsku.