Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (7 762)

plakát

Hovory s TGM (2018) 

Počínaje tímto filmem můžu říct, že už i u nás dokáží vzniknout divadelní, až komorně laděné filmy, jejichž hlavní devizou jsou dvě postavy a skvěle napsané dialogy. Díky! Tohle jsem si prostě musel užít!

plakát

Úsměvy smutných mužů (2018) 

Párkrát si dáte do čumáku a máte pocit, že jste alkoholik. To jste ale neviděli, co dovedou postavičky z proti alkoholové léčebny v tomto filmu. Proti nim budete hotoví nýmandi. Klobouk dolů nad tímto filmem. Myslím si, že v rámci tohoto tématu to nemohlo být natočené lépe…a psychedelicky lépe. Všichni tu předvádí nadpozemské herecké výkony. Nejsmutnější z nejsmutnějších jsou asi role Ondry Malého a Jardy Duška. Na druhou stranu to jsou dvě z postav, nad kterými se budete nejvíce zamýšlet. Přiznám se, že jsem vůbec nevěděl a neznal příběh pana Formánka, ale po shlédnutí tohoto filmu si zaslouží můj respekt, že to dokázal a vyhrabal se z toho. Stejně tak i tvůrci si zaslouží sejmutí pomyslného klobouku, protože dokázali natočit vzorové evropské drama s univerzálním, ale všeříkajícím tématem.

plakát

Tady hlídám já (2012) 

Tenhle film je docela úlet. Začátek filmu a závěrečný akční závěr je, jak kdyby ho natočil někdo z pomocné školy. Chápu, že se jedná o rodinný film, ale tohle opravdu působilo, jak kdyby ho někdo točil na etapy pro pořad Kouzelná školka. To by tu ale nesměl být střed filmu, který začíná být trošku víc dospělý, docela i vtipný a herecky dokonce i v pohodě. Osobně mi nejvíce sedl Lukáš Latinák, ale celkově mi herci vůbec nevadili. Dokonce jsem si říkal, že jak to blbě začalo, tak mě to v průběhu filmu vlastně docela i baví. Na těch horách to opravdu bylo fajn. Akční závěrečný úlet to ale sejmul a tak jsem z původně plánovaných tří hvězd skončil u dvouhvězdy. V žádném případě ale nelituji, že jsem film viděl. Jen nechápu, jak někdo může do světa poslat film s takovým obrovským kvalitativním rozdílem v průběhu.

plakát

King Skate (2018) 

Atmosféry tehdejší doby je taková, jako když mi chlapy vypráví, jak to za komunistů stálo za hovno, ale když ses trošku postavil režimu, tak to vlastně bylo docela fajn. Mně se to líbilo. Dokument stejně tak o skejtu, jako o tehdejší době.

plakát

38 svědků (2012) 

Neobvykle industriální francouzské drama plné deprese a zmaru. Industriální proto, že režisér velice často zabírá prostory obřího přístaviště, které je všelijaké, jen ne hezké a dotváří tak celkový dojem k dost tak už ponurému a lidsky smutnému příběhu.

plakát

Dálniční hlídka (2019) 

Netflix si opět našel dobrého režiséra a solidní námět. K tomu opět přidal herecký koncert v podobě Kevina Costnera a Woody Harrelsona a divák by si mohl říct, že může počítat s kvalitním filmovým zážitkem. Škoda ale, že na dvě a půl hodiny má film rozvláčnou a velice pomalou atmosféru, kterou jistě neoceníte v druhé polovině filmu. Nápad je každopádně skvělý. Líbil se mi. Za shlédnutí to jistě stojí. Pár scén je opravdu parádních, ale představil bych si zkrácení filmu klidně o hodinu a vůbec nic by se nestalo.

plakát

Vodník (2019) (seriál) 

Ze série filmových příběhů o vyšetřovatelích z Olomouce je Vodník zaručeně to nejlepší, co jsem zatím viděl. A to ty předchozí příběhy byly, na můj vkus, hodně špatný. Hlavně v logice. Tady je nicméně také celá řada WTF momentů, u kterých bych dokázal do nekonečna diskutovat. Nechci spoilerovat, ale rozuzlení, jak je skvěle natočené, a tam teda opravdu klobouk dolů, tak je absurdní, protože takový jednoduchý zvrat by nevymyslela ani Agátha Christie a z ní jsem tam inspiraci trošku cítil. Přitom režisér tu ve třech dílech výborně buduje napětí. Buduje ho nejenom dobrou filmařinou, ale také poměrně alternativní filmařinou, na kterou si musíte zvyknout. Když totiž, například, zabírá kamerou dveře, tak nezabírá dveře, ale zabírá horní futra. Stejně tak i v případě, když v pokoji stojí lidi. Kamera nezabírá lidi, ale zabírá jen hlavy a strop. O zalíbení autora v architektuře ani nemluvě…sídlo policie uprostřed polí byl totální úlet. Je to zvláštní způsob budování napětí a dokazování určité kvality, která se může a nemusí vyplatit. V případě Vodníka se podle mě vyplatila. Po druhém díle jsme v mém okolí houfně diskutovali o tom, kdo by mohl být vrah. Třetí díl pak začal naprosto dokonalou scénou intervence celé rodiny v místě vraždy před dávnými lety, kde si všichni řekli, co potřebovali a dialogovka to byla stejně tak dobrá, jako v případě legendárních 12ti rozhněvaných mužů. A to je co říct, protože dialogovky v české kinematografii nejsou příliš časté…Zavěrečná scéna rozuzlení byla takřka dokonalá. Myšleno po vizuální stránce ve spojení obrazu s hudbou. Ale jak Klára Melíšková procházela bažinou a dálnicí? To bylo totálně WTF. Jelikož se mi ale líbilo prostředí, námět a způsob, jak tento příběh byl natočen a zároveň jsem přijmul některé zvláštnosti, tak nakonec dávám solidní čtyři hvězdičky. Vodník se příjemně vyjímá od toho všeho, co Česká televize běžně natáčí a v tomto případě to nebylo na škodu.

plakát

Nádech pro lásku (2017) 

Všiml jsem si, že poslední dobou je populární točit romantické filmy o tom, jak se jednomu ve vztahu něco stane hned z kraje filmu a pak se film snaží být hrozně v pohodě a uvědomělej a dát tím vším najevo, že i se zdravotním problémem se dá žít. Těžko, ale dá. V tu ránu film založený na smutné události je vlastně hrozně pozitivní a fajn….a vlastně to není vůbec na škodu. Občas totiž není na škodu vidět, že nemocí život nekončí, ale právě naopak. A krásné je ještě i to, když se celý ten námět pozvedne o to, že se jedná o skutečný příběh. Za mě dobrý, příběh je romantika jako blázen, děvčatům připravte kapesníčky, protože to budou vodopády, ale i po herecké stránce tu divák může být spokojený. Andrew Garfield se tu doslova předvedl a Claire Foy jsem konečně zase viděl v pořádném filmu.

plakát

Ženy v běhu (2019) 

Já jsem se po shlédnutí filmu Ženy v běhu stal okamžitě po příchodu domů mužem v běhu. Nasadil jsem neposlušné tenisky, kraťasy, mikinu a vyrazil s větrem o závod za lepším zítřkem. Po běhu jsem si uvědomil, že mi je tak dobře, jako když jsem sledoval tento, Američan by řekl, "feel good" film, na který se hrozně hezky kouká. A nejenom na něj, ale i na děvčata nebo krásné záběry na Prahu. Super! Je vidět, že Martin Horský je člověk na svém místě a za ta léta si vytvořil rukopis hrozně příjemných komedií, které film za filmem povyšuje kvalitou na další úroveň.

plakát

Dobrá země (2018) 

Nad hodnocením tohoto filmu jsem hodně přemýšlel a pořád jsem nevěděl, jak se k tomu postavit. Nicméně nakonec jsem skončil u toho slabšího hodnocení. Nebudu přece filmu dávat lepší hodnocení jenom proto, že se odehrává v krásné přírodě a s krásnými záběry na Alpy, když se po stránce příběhu celých 105 minut nic moc neděje, režisér nic nevysvětluje a některé postavy tu jsou spíš k vzteku, než aby zaujali v kontextu se samotným okolím.