Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenze (474)

plakát

Dukla 61 (2018) (TV film) 

Pane Ondříčku, smekám. Tohle se v české produkci jen tak nevidí. Neskutečné drama, které nemůže nechat člověka chladným, zlášť těm, co s hornictvím na Ostravsko-Karvinsku mají co do činění (když se ocitáte v těsné blízkosti člověka, který denně fárá, občas si sám ten pekelný strach zažijete). Nedá mi to a musím se rovněž vyjádřit k mluvě všech herců. Já tedy rozhodně pobouřena nejsem, naopak, spousta z nich překvapilo, snad jen Langmajer to trochu až parodicky přeháněl, nicméně předpokládám, že většina národa by k filmu potřebovala i titulky. Hornický slang totiž těžko může pobrat někdo, kdo tady „u nás" nežije.

plakát

Bohéma (2017) (seriál) 

Oproti Českému století se tento projekt Roberta Sedláčka bohužel už tolik nevyvedl. To, co musím zkritizovat nejvíce, je především otřesný střih. Scény absolutně bez rozmyslu poskládané za sebou tak postrádaly veškerou logiku a člověk se chvílemi ztrácel nejen v tom, kdo je kdo (to platí především pro první dvě epizody), ale taky o čem je vlastně zrovna řeč a kdy že se to zrovna vlastně odehrává. Dále výběr určitých hereckých představitelů příliš nekorespondoval s charaktery a hlavně vizáží tehdejších hvězd. Byť se maskéři velmi snažili, ze Saši Rašilova ani Davida Novotného zkrátka noblesního a šarmantního Oldřicha Nového a groteskního Jaroslava Marvana nevydolovali. Naopak vyzdvihnout musím Vladimíra Javorského, Michala Dlouhého, Petra Stacha, Pavla Batěka a (jako vždy mnou opěvovaného oblíbence) Jaroslava Plesla. Právě jejich výkony dokázaly celý projekt vyzdvihnout do vkusné a kvalitní roviny a ruku v ruce s obstojným scénářem mohly člověka jistým způsobem obohatit a nechat jej zamyslet se, zda opravdu tehdejší barrandovští tvůrci v dané době jednali či dokonce mezi sebou vážně hovořili právě takto a zda opravdu vztahy mezi nimi byly takové, jaké nám je Sedláček naservíroval.

plakát

Muzzikanti (2017) 

Je to mezi 2-3, ale že to tady má tak nízké hodnocení, dávám nakonec 3. Ten příběh je náhodou moc fajn, jen ta realizace opravdu hodně, hodně špatná. Akorát mi připadá, že ten film byl natočený vyloženě jen pro nás Slezáky. Beskydy, koně, Nohavica, Doga, Gorolski święto, lehký náznak nářečí - aach... kdo však nezná souvislosti, nic mu to neřekne. A jak Šisku fakt nemusím, tady mě docela bavil. PS: Taková trošku Fontána pre Zuzanu 33 a 1/3.

plakát

Padesát odstínů temnoty (2017) 

Tohle už byla naprostá "trapárna na entou". A z dramatických scén jsem málem čůrala smíchy. Achjo, jestli tohle někdo bere vážně, tak je mi toho člověka vážně líto.

plakát

Rychle a zběsile 8 (2017) 

Tak mé obavy z absolutního průšvihu naštěstí nebyly naplněny a já si opět užila luxusní kino zážitek. Vůbec poprvé jsem se přistihla, že po celý film koukám na plátno s úsměvem od ucha k uchu. No a takhle naplněný sál jsem snad ještě nezažila, a to nebyla premiéra. Snad jen jediná výtka: co měly, do p*dele, znamenat ty nechutné počítačové animace na začátku?

plakát

Trpaslík (2017) (seriál) 

Povedené. Nejvíc zde exceluje Martin Hofmann. Poslední díl skvěle dotažený ad absurdum maximum. A za některé části scénáře bych Kolečkovi s Prušinovským dala metál.

plakát

Anthropoid (2016) 

Tak tohle byla neskutečná podívaná. Vlastně bych moc ráda filmu udělila plné hodnocení nebýt té nechutně trapné závěrečné scény. Protože to, co se odehrávalo na plátně těsně před samotným atentátem, takový napínavý pocit jsem snad s žádným jiným filmem ještě nezažila. A to je co říct, když navíc víte, co se vlastně stane pak. Srdce mi bušilo tak, jako bych tam stála s nimi. Neskutečné. A závěrečné dobývání kostela, nebo předcházející scény s výslechy (vážně musí Ondřej Malý vždycky hrát takové svině?), opravdu bravurní filmařina. Překvapilo mě však, že i na svou roli poněkud přestárlá Aňa Geislerová rozhodně oplývala lepší angličtinou, než nadějná mladičká hvězdička Charlotte Le Bon, ta na svou kolegyni bohužel ještě překvapivěji nestačila ani herecky. Vychválit musím především Alenu Mihulovou a Tobyho Jonese, z jejichž projevu mi dokonce přejížděl mráz po zádech, v pozadí nezůstává ani v nedávné době objevený Václav Neužil v roli jednoho z atentátníků Josefa Valčíka, a v neposlední řadě samozřejmě dva hlavní představitelé, vždy okouzlující Cillian Murphy a pro mě neznámý Jamie Dornan, kterým jsem věřila vše, včetně toho našeho krásného českého slovíčka „kurva." Vynikající hudba veškerou atmosféru dotahovala k dokonalosti... Zkrátka takhle chválit bych mohla do nekonečna. Jestli tohle neposbírá téměř všechny České lvy, tak už nevím.

plakát

Dallas 63 (2016) (seriál) 

Za mě obrovská škoda. Pilot úžasně navnadil, pak se přešlo k romantice, čímž zmizela veškerá temná a mysteriózní atmosféra. A zvláštní je, že někdy fungoval butterfly efect dokonale, jindy vlastně vůbec. Asi někdy fakt až moc přemýšlím. Každopádně skvělé herecké obsazení, postavy byly dobře napsané i zahrané, jen mi připadá, že příběhový potenciál nebyl tak úplně naplněn.

plakát

Fantastická zvířata a kde je najít (2016) 

Pro ty, kteří se dokáží úplně oprostit od příběhů Harryho Pottera a nechají se, stejně jako já, pohltit úplně novým nádherným kouzelnickým fantasy světem, mohou být Fantastická zvířata rozhodně obohacujícím kino zážitkem. Klidně mě pranýřujte, ale já z toho kina odcházela tak nadšená, že jsem až překvapila samu sebe, jelikož ústřední herecká dvojice zrovna nenaplňovala mé představy (nezajímavá Katherine Waterston a Redmayna vážně nemusím). Všechno to krásně vykompenzovali Colin Farrell (vážně doufám, že jeho postava z příštích příběhů nezmizí úplně) s nečarem (mimochodem sympatičtější označení než mudla) Danem Foglerem. Ač jsem nechtěla srovnávat s Harrym Potterem, tak co se týče Yatesovy režijní práce, tohle bylo zvládnuto jednoznačně lépe, než například šestý či závěrečný díl bradavické ságy. No a James Newton Howard je, dle mého názoru, vůbec nejadekvátnějším nástupcem čarodějnických melodií Johna Williamse. Už se nemůžu dočkat dalších dílů. A rozhodně ne kvůli Johnnymu Deppovi.

plakát

Hlas pro římského krále (2016) (TV film) 

Poměrně dobrý nápad, zajímavý scénář, ale dost špatná realizace. V podstatě to zvedají jen výkony herců (tady mi to nedá a musím vyzdvihnout Majera jako Jana Lucemburského), jenže když nemají ani pořádně co hrát, jde to celé dost do háje. Škoda. I kostýmy se vyvedly a hudba byla poměrně netradiční, přesto sympatická. Jenže to už je opravdu vše.