Recenze (853)
Rédl (2018) (seriál)
Ondřej Sokol pěkně zahrál zajímavou roli snaživě čestnou postavu poručíka Rédla z doby rozpadu Československa. Ferenc neboli Lorenc byl tvůrci dobře napsán i když mohl ukázat na konci originálněji. Duo Hoffmann a Novotný typově zapadalo do popisu mafiánských gaunerů té doby. Petra Hřebíčková hezký dodala ženský prvek. Téma kdy jedno zlo může být menším a může být spojencem. A je to dobře natočené retro.
Dukla 61 (2018) (TV film)
Díky tomuto televiznímu filmu výraz hrdina od Dukly dostává trochu jiný význam nespojený s 2. světovou válkou a karpatsko-dukelskou operaci. I když by se dalo napsat místo od Dukly - z Dukly (a ne sportovní). Navíc hrdinou z Dukly je zde Marek Taclík, který herecký přesvědčit i své nepříznivce. Scénář dobře napsaný a kvalitně zahraný. Atmosféra a prostředí vyhovující. Havířov je Havířov.
Ženy v běhu (2019)
Do krásného prostředí Vyšehradu byl zasazen ladný běh čtyř půvabných představitelek Kovářových (Věra, Marcela, Bára, Kateřina). Příběh filmu je lidský, příjemný a odpočinkový. Přesto ne nudný. Postava Ondřeje Vetchého mi připomínala Jirku Luňáka z Okresního přeboru, postava Martina Hofmanna zase Luďana Říhu z Mostu!. U Vladimíra Polívky podobně jako u jeho sestry Anny platí, že jablko nepadá daleko od stromu.
Manželé z roku II (1971)
Velmi příjemná záležitost s Jean Paul Belmondem z doby Velké francouzské revoluce. Film je sice komedie, ale ukazuje humorně i to že revoluce požírá své děti a děti revoluce požírají ji. Marlene Jobert výborná a je vhodným protějškem Belmonda. Ten zde využil svoje pohybové nadání a charisma. Jeden z nejlepších komediálních historických filmů s J.P.B.
Rapl - Operace Ofsajd (2019) (epizoda)
Ocenil bych kromě Hynka Čermáka i herecký výkon Antonina Duchoslava. Citát dílu: Vždyť je to košile Kurta Uldricha vůdce drážďanského povstání (asi to bude výmysl stejně jako nazi fanouškové neexistujícího Spartaku). Rybí tuk tak pobavil.
Kouzelník Žito (2018) (TV film)
Nepřipojím se k tak masívní kritice režiséra Zelinky, nicméně pohádka se úplně nepovedla. Možná by jak tu bylo psáno Žitovi pomohlo kdyby se tu objevil Daniel Landa ( častá úvaha u komentářů u zdejších uživatelů) nebo Jožo Ráž ( slovenský žito). Žito sice dostal jméno Jiří, po zesnulém manželovi, ale nikdo neřekl jinak než Žito. Pan režisér Zelenka sice v rozhovoru řekl, že Žito se nemohl jmenovat Oves, protože se v té době u nás oves nepěstoval (pěstován od doby bronzové a šiřitele byli Slované). Ale poté u obchodníka jsou vyjmenovány brambory (se do Evropy dostaly po objevení Ameriky, k nám až za Války o španělské dědictví v století osmnáctém) . Denis Šafařík, podobný Václavu Neckářovi, mi tolik nevadil, zdá se mi jen tak trochu bez emocí.
Planeta Česko (2017)
Planetou Česko mám problém hlavně s názvem. Nemám rád výraz Česko. Ale malebný dokument je u mě vítězem Ceny filmových fanoušků 26. Českého lva ( v konkurenci Po čem muži touží, Dvě nevěsty a jedna svatba, Prezident Blaník, Poslední útěk Jeronýma Pražského, Jana Palacha). Výborně využit hlas Kryštofa Hádka a krásy české přírody.
Rapl - Exekuce (2019) (epizoda)
Nehodnotím jednotlivé díly, většinou až celou sérii. Nicméně k ním mohu napsat komentář. Tým kriminalistů z Jáchymova se skoro komplet i s patologem přestěhoval do Ústí nad Labem. Kde i přes velikost krajského města je méně vražd než v odstrčeném krušnohorském městečku. Dialog, který mne zaujal: Protože jsou intelektuálně nekompatibilní. Ty vole, to nevím, jak přeložit.
Jan Palach (2018)
Začnu citátem: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na které právě stačí. Film má silné scény, ale i slabé chvilky. Robert Sedláček je takový rozporuplný tvůrce občas umí a občas ne. Viktor Zavadil mi pro roli Jana Palacha (naivního idealisty levicového zaměření) přišel jako dobrá volba. Asi mám rád historické filmy s silným příběhem, takže trochu přimhouřím oko a dávám 4.
Policie Modrava (2011) (seriál)
Šumava byla vylidněná, kdyby to bylo reálné. A to, že by část obyvatel byla mrtvá, část ve vězení a zbytek by se asi z tohoto, už tak drsného kraje odstěhoval. Policii Modrava se však nedá upřít slušné herecké případy, zajímavé případy a krásnou destinaci Šumavy. Osobně znám oblasti Sušice, Srní, Hartmanic, Železné Rudy, Poledníku, Prašil i Modravu a jsou to pěkná místa. Jen tak mimochodem, všimli jste si, že drtivá většina seriálu se odehrává v letě nebo době pěkného počasí za doby vegetace?