Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (225)

plakát

127 hodin (2010) 

Je obdivuhodné, jaký skoro plnohodnotný film dokázal Boyle z tohoto projektu udělat. Vsadil na zbraně, se kterými to hodně umí - střih, kameru, hudbu - a ty místy dělají z filmu skvělou podívanou. Některé scény jsou naprosto úžasné (začátek, konec, Aronova ranní show, lekačka se Scooby-Doo, 15 minut slunečních paprsků, osud). Ale pořád tam zůstává spousta vaty, nudy k uzoufání. To je největší (pochopitelnou) slabinou filmu - nevyváženost, chvilku skvělý a pak dlouhý pohledy na hodinky, jak že to bude ještě dlouhý. Mohl to být skvělý kraťas nebo polohraný dokument, ale natažené na celovečerák to sílu ztrácí. Ten americkej "hrdina" mohl být rád, že nedopadl jako sob Lumpy. 70%

plakát

Království nebeské (2005) 

Viděna a hodnocena prodloužená verze. Scottův Robin Hood semi líbil. Ale vedle Království vypadá jako chudá televizní inscenace. Království je historický film se vším všudy. S královským rozmachem, pomalým vyprávěním, úžasnou výpravou a kamerou (takhle krásně se nekoukalo ani na Gladiátora) a atmosférickou hudbou. Prostě historická epika jak má být. Každá scéna má dostatek prostoru, aby si ji divák mohl vychutnat, prožít, procítit. Všechny postavy mají svoje místo a jsou skvěle zahrány (ano včetně té hlavní. Bloom je možná trošku prkno, ale tady to přesto, že skoro nesleze ze záběru, nevadí.) Ale především je na tom kousku vidět, že ho pevně drží v rukou režisér, který film vede od začátku do konce. Čekal jsem se zhlédnutím dlouho, ale byl jsem královsky odměněn. Právě díky takovýmhle filmům miluju Hollywood.

plakát

Wrestler (2008) 

Poctivá filmařská práce. Obyčejný sportovní životopisný film, který ozvláštňuje jednak sám Aronofsky, ale především Rourke, který takřka nezmizí ze záběru. Člověk si říká, že ze sebe roky vyráběl podobnou trosku jenom proto, aby to tady pak nemohl nikdo zahrát lépe. Nejednoznačný emotivní zážitek, který ale bude patřit k těm zapomenutelnějším.

plakát

Hon na čarodějnice (2011) 

Poctivých 70%. Temný, mlžný, ošklivý, deziluzovaný fantasy středověk. Skvělá výprava, kostýmy, akce, lokace, ucházející hudba. V téhle oblasti to kazí pouze nízká přístupnost a tedy naprostá absence krve. Cage v pohodě, Perlman luxusní. No a co tahá tohle poctivé béčko dolů? SPOILER: To digitální peklo na konci! Proč proboha? Ďábel i šmejdící mniši byli ještě v pohodě, ale co odpustit nedokážu, je digitální hořící vůz/klec.

plakát

Nevinnost (2011) 

Technicky brilantní. Dobrá hudba, skvělí herci (ale opravdu do jednoho), exkluzivní a úžasná kamera, promyšlený scénář ... Zkrátka film světových parametrů. Tohle téma mě ale nedokáže úplně strhnout, takže jsem zůstal na povrchu bez osobního prožitku. Proto zůstává Kawasakiho růže o třídu lepším zážitkem.

plakát

Fargo (1996) 

Bezesporu jedinečný film. Spousta geniálních scén, úžasná atmosféra, neskutečný hudební doprovod, jedna těhotná šerifka, spousta jídla a trochu hokeje v televizi... a bohužel taky kopec grotesky, černého humoru... který to celé kazí. Kdyby tahle neskutečně stylová podívaná zůstala ve vážné, tragické rovině, byl by to nezapomenutelný zážitek. A pro ty, kteří si stěžují na "zbytečné" násilí v současných filmech, by se měli kouknout na Fargo v rámci otužování...

plakát

Na vlásku (2010) 

No jo, bylo to přesně ono. Teda skoro. Jsem rád, že zrovna Disney se vrátil ke klasické pohádce. Přijde mi vyloženě škoda, že animáky v posledních letech se pohádky bojí jako čert kříže a snaží se být za každou cenu originální. Na vlásku vychází z klasických pohádek bratří Grimmů, ze schématu klasických disneyovek, vtipných, akčních, hravých hudebních komedií. Málem jsem se vrátil do dětství a dob legendárního Lvího krále či Krásky a zvířete. Nu, dost bylo nostalgie, teď něco objektivnějšího: velká radost z písniček, mají svoje místo ve vyprávění, posouvají ho a vykreslují postavy. Příběh je fajn, ale nejlepší je to stejně, když se blbne. Vtipné postavičky - kůň, chameleon a opilý loupežník/amor - si film jednoznačně kradou pro sebe. Komické postavy mají tu obrovskou výhodu, že jsou němé. Jejich gagy si tykají s genialitou, od smíchu mi tryskaly slzy. A přes tuhle okliku se vracím na začátek, abych dokončil srovnání s disneyho klasikou - fóry, písničky drží krok, klidně je i občas předčí. Na vlásku ale lehce pokulhává ve vyprávění příběhu. Každopádně po prvním shlédnutí mohu Na vlásku s čistým svědomím zařadit do Velké trojky animáků s rokem vzniku 2010.

plakát

Machete (2010) 

Pro mě ještě o fous lepší než Planeta teror. Vtip, akce, krev, krev a krev a ZÁPORŇÁCI! Já jsem dostal porci toho, co jsem přesně chtěl. Až na nablblý závěr. Danny Trejo není žádný herec, ale ksichtit se umí. "...Machete don´t text..."

plakát

Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005) 

Jo, je to klasická burtonovka. Atmosférou, pojetím,stylem. Ale je skvělá. Nádherný design, nádherná hudba. Možná je děj chvílemi příliš řídký a zaměřený na jednotlivé scény, místo na celkové vyznění, ale to pohádce dokážu odpustit. Když už pro nic jiného, tak pro romantické scény u klavíru. Není to tak zběsilé,akční, vtipné, originální a úžasné jako Ukradené Vánoce, ale je to fajn.

plakát

Producenti (1967) 

Jsem s hodnocením na vážkách. Film je strašně dlouho taková televizně-divadelní konverzačka, kterou jenom sem tam prosvětlí vtípek (třeba nově najatá sekretářka). A to je něco, za co bych nedal víc jak 2*. Jenomže pak přijde příprava Springtime for Hitler. Už výběr režiséra a hlavních představitelů film skvěle nakopne. Hlavním vrcholem filmu je samotné divadelní předvedení Springtime for Hitler. Něco takového jsem snad v životě neviděl! Geniální muzikálové číslo a skvělý Baby-Hitler. Proto odpouštím první polovině filmu, i když při opětovném zhlédnutí ji asi vynechám a rovnou vlítnu na to lepší.