Lima

Lima

Libor M.

Česko

3262 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
    • 6.8.2018  21:35
    Coco (2017)
    *****

    Ještě tak tři čtvrtiny stopáže se to jeví jako prima čtyřhvězdičkový animák, se spoustou vizuálních vychytávek a nápadů, s trocha odhadnutelnými postupy a jednou slabší scénou, kterou už jsem viděli v jiných filmech (odhalení záporáka veřejnosti). Ale pak to vygraduje do neuvěřitelného dojáku a při stěžejní scéně s písničkou na konci jsem se rozbrečel jak malý dítě. To už se mi dlouho nestalo. Je to tak, nejdůležitější v životě je soudružnost rodiny a vzájemná rodinná láska a úcta ke starým lidem. K tomu to oku lahodící, v hollywoodské produkci neokoukané mexikánské prostředí, jeho šmrnc a pozitivní nálada. Jo, bylo to moc fajn.

    • 6.8.2018  14:59

    Den předtím jsem viděl přeplácanou digitální omalovánku, nový Avengers, a z těch nekonečných soubojů tam na mě nedýchal život a jediný, kdo se při nich zpotil, byly procesory kompjůtrů, když renderovaly CGI. V Cruisově filmu naopak z kontaktních soubojů sálá živočišnost, jelo se na dřeň a každý úder byl sakra cejtit a pro mě to byla veliká úleva, že se ještě točí takovéhle oldschool áčkové akční filmy. Charismatický Cavill je zvíře, představil bych si ho klidně jako nového Bonda, i s tím božím knírem. A Cruise? Nevím, jak to dělá, jestli požírání pupečních šňůr prodlužuje mládí, nebo uzavřel smlouvu s ďáblem, Hubbardem, nebo Aštanem Šeranem, to je fuk, ale v 56-ti takhle vypadat a ještě provádět takovéhle kousky, to smekám klobouček. Já jsem o 11 let mladší a když jdu s nákupem do 6.patra, tak ve třetím si už nasazuju kyslíkovou masku, protože mám pocit, ža asi chcípnu :o)

    • 4.8.2018  22:14

    Neuvěřitelně čistý film. Ve svém prostém sdělení a skromné síle obrazu. Sice se míjí s mým světonázorem a do budoucna dám vždy raději přednost podvratnému a interpretačně mnohem bohatšímu Scorseseho majstrštyku, ale tohle Davisovo nahlížení na „nejslavnější příběh ze všech“ skrze ženské oči byl velmi osvěžující a nedá se ani říct, že byl silně konzervativní (zdánlivě), protože jak vám také osvětlí závěrečné titulky, s postavou Máří Magdaleny se to mělo v očích církevních pohlavárů po celá staletí tak trochu jinak, eufeministicky řečeno. A Mara a Phoenix tady jedou herecký absolutorium.

    • 2.8.2018  21:01

    Pro někoho jsou dítka produkční společnosti ´CANNON Films´ synonymem špatného vkusu, jiní zase na ní nedají dopustit, sám stojím tak na pomezí těch dvou protipólů. Dokument se zaměřuje hlavně na éru dvou hlavních šéfů, izraelských kamarádů Menahema Golana a Yorama Globuse. Nechybí levné počátky (SCHIZOID, X-RAY, HOUSE OF THE LONG SHADOWS, kultovně špatný „nejhorší muzikál všech dob“ THE APPLE), koketování s asijskými prvky (Nerův ENTER THE NINJA, pokračování REVENGE OF THE NINJA, NINJA III: THE DOMINATION), žánrové fúze (HERCULES, AMERICA 3000, Hooperův přebujelý LIFEFORCE), řídké pokusy o nějaké to umění (Zeffirelliho OTELLO, SAHARA, kde byl Golan přesvědčen o Oscsaru pro Brooke Shields :o), Končalovského velmi kriticky úspěšný RUNAWAY TRAIN) i svezení se na popularitě break-dance stylu (pekelně špatné BREAKIN´2: ELECTRIC BOOGALOO, BEAT STREET). Je tu hezky vysvětlena snaha studia o „námluvy“ s hereckými hvězdami, aby si divák identifikoval konkrétní tvář právě s Cannon Films. Takže ukecali Chucka Norrise a produkovali jeho většinu brakových fláků z 80.let, INVASION U.S.A. počínaje, DELTA FORCE a sérii MISSING IN ACTION konče, objevili Dudikoffa (AMERICAN NINJA) a potvrdili popularitu Van Dammea (CYBORG), plácli si s uvadajícím Bronsonem (čtyři pokračování kultovního DEATH WISH) a přinesli světu tehy populární sexsymbol Sylvii Kristel (EMMANUELLE jedna až milión). Snažili se svézt na vlně popularity filmů s Indianou Jonesem, takže vyprdli na svět tři (pod)průměrné dobrodružné fláky s Allanem Quatermainem. Chvályhodné ovšem bylo, že občas podali i pomocnou ruku progresivním, nebo nějak šikovným režisérům, takže mě velmi překvapila jejich produkce BARFLY o Charlesu Bukowskim od Barbeta Schroedera, nebo finacovali tehdejší tvorbu Toba Hoopera (INVADERS FROM MARS, propadák TEXAS CHAINSAW MASSACRE 2). Poslední čtvrtina dokumentu se hlouběji věnuje analýze, proč vlastně CANNON zkrachovali. Zatímco jiná srovnatelně velká studia produkovali 5 až 7 filmů ročně, u Cannonu to bylo rovnou 50 a více. Na tuhle nenasytnost postupně dojeli a posledním hřebíčkem do rakve byly nákladné propadáky OVER THE TOP (Stalloneho tupá pohádka o jednom „páčidle“) a zejména přepálený Lundgrenův MASTERS OF THE UNIVERSE a trikově i produkčně příšerný SUPERMAN IV.: THE QUEST FOR PEACE. Finanční bublina splaskla, dlouholetí kámoši Golan a Globus šli od sebe a Cannon skončil v dluzích. Ne, že bych je nějak litoval, ale nemohu jim upřít významný podíl na utváření estetiky a tvorbě popkultury 80.let, ať si o ní myslíme cokoliv.

    • 1.8.2018  22:16

    Plakátové info: ZŘETE ASTRÁLNÍ VESMÍRNOU LABORATOŘ!!! BRUTÁLNÍ MUTANTY OHROŽUJÍC KRÁSNÉ DÍVKY!!! ŠÍLENÉ ZLODĚJE TĚL A SMYSLU ZBAVENÉ LIDSKÉ TRANSPLANTACE!!! ____ Ted V. Mikels, hvězda půlnočních TV šou, má v zámoří stejný kultovní status, jako Ed Wood Jr., bohužel v Evropě je takřka neznámý, což je škoda, protože je s chlapcem kopa srandy. V jeho céčkových nízkorozpočťárnách se nikam nespěchá a tuplem už vůbec ne tady. Tehdejší hvězda B-filmů John Carradine (pro méně znalé – tatínek pozdějšího „Kill Billa“) tady svojí „operaci“ (tedy jak se ve filmu přesně praví: zavádění radioelektrických implantátů, koagulaci krve, extrakci paměti a instalaci solární energie do srdce) provádí dobrých 20 minut stopáže, během níž vám dopodrobna vysvětlí, co právě dělá, do toho jsou neustálé nudné prostřihy na jeho čumějícícho hrbatého sluhu, agenti různých organizací jezdí zmateně sem a tam, nebo se čtvrthodiny nahánějí kolem hotelu v – pro již tak zmatený děj – nepodstatné scéně a do toho zmatku tam pobíhá astro-zombie, který škrtí ženský. Postupně bující sexuální revoluce se projevuje i zde, takže ženské oběti jsou zbavovány svršků, legendární japonská sexbomba Tura Satana, zde v roli jakési šéfky agentů, má výrazné rozparky na sukni, takže neustále ukazuje stehna a výrazný dekolt k tomu a do toho hází rozkazy typu „Zabijte ho!“ a „Opovažte se příště zpochybňovat mé rozkazy!“. Kontaktní souboje a vůbec celá příběhová struktura, to je absolutní dno. Naprostou bizarností jsou úvodní a závěrečné titulky, běhemž nich pobíhají na plátně dětské robůtky a modýlky tanků a střílejí po sobě. Dává to stejný smysl – tedy žádný – jako ještěři v ´ROBOT MONSTER´. A co je pro cinefila absolutní perličkou? Že tenhle scenáristický bordel má na svědomí Wayne Rogers, pozdější sympaťák Trapper v seriálovém M.A.S.H. Každý holt nějak začínal :o) Resumé – pobavená 1* za nevěřící smích, ale nenechte se zmást, jinak je to strašná rozvláčná nuda :o)

    • 25.7.2018  22:03
    Womaneater (1957)
    ***

    Plakátové info: ZŘETE TANEC SMRTI, KTERÝ OTŘESE VAŠIMI NERVY!!! ZŘETE POJÍDAČE ŽEN, KTERÝ LAPÍ KRÁSKY NA DVOU KONTINENTECH!!! ZŘETE OHAVNÁ CHAPADLA, KTERÁ ŽENY POHLTÍ VE SMRTELNÉM OBJETÍ!!! ___ Překvapivě dobré na nízkorozpočtové britské béčko. Jasně, kdybych měl srovnávat s tehdejší tvorbou studia HAMMER, tak film neobstojí. Hammer produkoval vizuálně opulentní horůrky, plné barev a krásných rekvizit, zatímco ´Požírač žen´ je černobílý a ne tak vizuálně přitažlivý. Ale oceňuji, že se točilo i ve venkovních exteriérech (ačkoliv ve scéně, kdy hlavní padouch Dr. Moran vyhlíží na ulici svoji oběť, okolní chodci hážou přímé zvědavé pohledy do kamery, což dost ruší), George Colouris svého záporáka hraje skvěle a ta masožravá rostlina, schovaná v jeho sklepě je mile úsměvná a hezká na pohled. Vypadá jako chlupatý strom s chapadly, které se tak různě pohybují a ve dvou scénách jimi sevře vřeštící ženy, za doprovodu tamtamů doktorova poskoka. Děj je samozřejmě jedno velké klišé, domorodci mluví křováckou angličtinou (klišé typické i pro dnešek), ale herci jsou fajn, stopáž přiměřená, takže nemáte nutkání podívat se na hodinky a celé mě to neuráželo svojí blbostí. Ze ´Zlatého věku´jsem viděl spostu větších hloupostí a průměrný řemeslník Saunders si tady ostudu neudělal.

    • 21.7.2018  20:52
    Křižáček (2017)
    **

    Vláčil byl jen jeden, tohle se k němu ani zdaleka nepřibližuje. Není to póza, když řeknu, že mám opravdu rád pozvolně vyprávěné filmy s důrazem na atmosféru, ale tady to nebylo atmosféricky pomalé, ale jenom otravně pomalé a v první půli to vizuálně působilo jako TV inscenace brněnské ČT, plná staticky deklamujících panáků. Prostě takové to porevoluční pseudouměníčko čerstvého absolventa FAMU, který si myslí, že sežral Šalamounovo hovno :o)

    • 21.7.2018  16:02
    Rituals (1977)
    ***

    Na Boormana to kouká uctivě hodně zespoda. Nemá to ten správný tak na bránu, jako ´Deliverance´, ani to tak jedinečně negraduje, abyste o tom mohli kámošům nadšeně vyprávět u piva. Ale abych jen nehanil. Herci jsou skvělí, fakt si museli při natáčení vytrpět, po většinu stopáže to je fajn survival drámo, bohužel v samotném závěru se to překlopí do přepáleného hororu se směšnými maskami, nemluvě o pointě, kterou z pečlivě nakašírovaných rentgenových snímků dobrou opravdu neuděláte.

    • 20.7.2018  15:54

    Plakátové info: NA JEDEN SVĚT JSOU AŽ PŘÍLIŠ DIVOCÍ!!! ___ Bud Abbott a Lou Costello byli komická dvojka, jejichž popularita byla ve 40. a 50. letech srovnatelná třeba s Budem Spencerem a Terence Hillem o dvě desítky let později. No jak tohle hodnotit? Tvůrci se svezli na vzrůstající populariě sci-fi žánru 50.let, ale název je trochu zavádějící. O Mars tu nejde, v první půli se mrcasíme v maškarní New Orleans, v té druhé na planetě Venuši, obývající pouze ženskou populací. Příběh nepostrádá občas zajímavé nápady, triky jsou pěkné (průlet raketou skrze New York, obří venušanský pes), kdy na vás nekřičí okaté zadní projekce, výprava je bohatá, podpořená i exkluzivní účasti missek z celého světa, ten film má ale zásadní 2 problémy: humor a Lou Costella. Humor je křečovitý, chvílemi infantilní, zhusta předvídatelný, i když pár povedených fórů se tady najde. A ten druhý problém je Costello sám – „herec“, smím-li to tak nazvat, který nemá ani špetku talentu, ale myslí si o sobě opak, trapně se pitvoří a stále háže pohledy přímo do kamery, aby jako zvýraznil joke, který právě učinil. Sledování jeho působení způsobuje skoro až divácká muka. Hodnocení je rozporuplné. Film nenudí, rychle uteče, oko se popase, ale Costella máte celou dobu chuť vystřelit až na Pluto. Resumé – 3 hvězdy.

    • 11.6.2018  16:42
    Nepřátelé (2017)
    *****

    Nádherný příběh od citlivého Scotta Coopera. Minimalisticky servírován, skromnou výpravou opentlen, ale hluboký ve svém sdělení. Chvíle mlčení, přemýšlivě pronášených dialogů a všeříkajících pohledů byly pro mě poutavější, než scény hrůz a násilí, které tu ale měly také své pevné místo. Chápu, proč tohle v kinech propadlo, v dnešní době superhrdinského Marvel a DC plevelu je tohle starosvětské vyprávění jak z jiného světa, jinde, než 99% zbylé současné filmové produkce. A chápu, prož Christian Bale chce dělat zrovna tyhle filmy, já mu za to děkuju a přeju mnoho zdaru v další filmové kariéře.

    • 7.6.2018  23:29
    The Werewolf (1956)
    ***

    Plakátové info: POSTRACH CELÉHO LIDSTVA DĚSÍ PLÁTNA KIN!! VĚDCI MĚNÍ ČLOVĚKA V BESTII!! OPRAVDU SE TO DĚJE!! ___ Předně musím ocenit rozhodnutí producentů vyměnit nakašírované studiové kulisy za skutečné přírodní scenérie hor v Montaně. Borovicové lesy a sem tam poslední zbytky sněhu vypadají v černobílém obrazu moc pěkně. Škoda, že zpočátku sympaticky se projevující horůrek se ke konci mění v uplakané melodrama, kdyby za kamerou stál lepší režisér, než Fredík Searsů, tvůrce nejsměšnějšího monstra v dějinách kinematografie (ano, ten pankáčsky obří pták v THE GIANT CLAW), třeba mě napadá takový Jack Arnold kdyby to točil, mohla to být dnes klasika, protože tady se evidentně na penězích nešetřilo a ta vlkodlačí maska je moc fajn. To, že film zapadl, je vinou také faktu, že v 50.letech prostě už o vlkodlačí téma nebyl zájem (v kinech vládli ufouni a radioaktivitou zmutovaná monstra), časy, kdy se Lone Chaney proháněl ve vlkodlačí masce v klasických Universal hororech, byly už pasé. Trošku se sice tvůrci svezli s dobou, protože zdejší vlkodlačí mutace způsobovaly radioaktivitou ozářené injekce, ale jinak se tematicky opozdili o dobrých deset, patnáct let. Což mě je šumafuk. Škoda, vyškrtnout mizerně zahranou postavu expresivně vzlykající manželky, dal bych i příjemně naladěné 4* :o)

    • 24.5.2018  21:43

    Del Torův film byl uctivou poctou kaiju žánru a přes své nedostatky (nicotné postavy, akce výhradně v noci, aby se snadněji renderovalo CGI) měl jakýs takýs půvab a pro člověka odkojeného Godzillou, Gamerou a spol i vlastně pěkným zážitkem . Tohle pokračování je jen blbinou pro infantilního Fuku a pro děcka s pařáty umaštěnými od popcornu. Ale zase si z toho člověk odnese čtyři poznatky: 1) Hollywood už je definitivně pevně přisátý k čínským ceckám plných chechtáků a s hlavou až po uší zaraženou v zadnici _ 2) Boyega má překvapivě herecké schopnosti spolehlivého tahouna filmu a ještě nám v budoucnu ukáže _3) genderová vyváženost dnešního Hollywoodu už sahá až do prepubertálního věku a člověk se jenom děsí, jestli příští Bond nebude třináctiletá holka _ 4) Scott Eastwood je herecký dřevo a věru se příliš nepotatil

    • 16.5.2018  20:08

    Děr ve scénáři to má více, než švýcarský ementál, což si uvědomíte hlavně při ne až tak příběhově zvládnuté loupeži a pak při závěrečně pointě, která je všechno, jen ne chytrá. Přitom by chtěla být něco jako ´Obvyklí podezřelí´. A co tu jinak máme? Střet dvou silných osobností a příběh, který sází spíše na atmosféru, než akci, které se tu stejně na začátku a samém konci dočkáme. Tedy je to takový ´Nelítostný souboj´ ze second–handu, Butler není Al Pacino, Schreiber pak ani zdaleka osobností typu DeNira a Gudegast se na Manna dívá hodně zespoda s úctou. Ale když nebudu srovnávat, pak důraz na postavy, pozvolnější tempo, atmosférické reálie L.A. a ultra-macho Butler, tak jak ho chceme vidět, to všechno mi dost sedlo a ty čtyři mírně nadhodnocené hvězdy dám, navzdory té nevydařené pointě.

    • 28.4.2018  00:27

    Je chvályhodné, že si někdo střílí z takového dobytka, jako byl Stalin, potažmo si utahuje z bolševických kádrů, nicméně film mi nepřišel moc vtipný. Humor byl dost na sílu a křečovitý, asi nejsem ten správný divák pro takové bezuzdné taškařice. Casting, vyjma Chruščova a Molotova (nikdy neslehávající Buscemi s Palinem) byl jeden velký omyl, zejména pak u samotného Stalina, který působil spíš jako milý stařík, než ten charismatický, démonický satan.

    • 16.4.2018  18:04
    Pokoj (2003)
    *****

    Při sledování tohoto neskutečnýho fláku jste v pozici laboratorní myši, či křečka, hozených do akvária ke kobře královské. To, co vidíte, se vám hnusí, ale jste tak hypnotizování pohledem kobry, že jen fascinovaně zíráte do jejích oči, tak dlouho, až vás had spolkne. Od tohohle exkrementu nespustíte oči, tím, jak je až galakticky hloupý, má své nepopiratelné charisma, ač to zní absurdně. Je to jako když hodíte do velkého mixéru Velmi křehké vztahy, Deníky červených střevíčků, Ulici, Ordinaci v Růžové zahradě, Esmeraldu, decentně pojatý libovolný díl Emanuelly a kompletní bibliografii Rosamunde Pilcher, smíchali to s Bleskem a Aha!, Tinou, Doteky štěstí, Moje chvilka pohody a Moje sladké tajemství, okořenili to Zdeňkem Troškou, Ovčáčkem, tureckými Hvězdnými válkami a nočními TV přenosy esoteriků na TV Barrandov, pořádně zamíchali a tuhle sračku vypili na ex, nebo se v ní rovnou utopili. Tohle si dám minimálně ještě jednou s dobře naladěnou partou. ___PS: Díky dramaturgům ´Festivalu otrlého diváka´ za vynikající titulky!!

    • 12.4.2018  21:47

    Dlouho, opravdu dlouho nepamatuji tak ladně plynoucí film. P.T. Anderson je Umělec, Day-Lewis předvádí nesnesitelnou lehkost herectví, Vicky Krieps je obrovský herecký objev a ta hudba, ta geniální hudba, ladí k filmu stejně jako Woodcockovy šaty k ženám. To, jak příběh vygraduje a cynicky se zakončí, to byla pastva pro moje smysly a černohumornou duši. Fantastický zážitek.

    • 11.4.2018  21:37

    Tvorbu Alexander Paynea mám moc rád a zatím mě nikdy vysloveně nezklamal, ale tady šlápl pořádně vedle. Prvotní nápad je fajn, chápu myšlenku, co chtěl publiku sdělit, ze začátku to hýří zajímavými výjevy a nápady, ale v poslední třetině se to režisérovi úplně rozpadne pod rukama, kdy máte pocit, že si z vás Payne buď solidně střílí, anebo prokazuje ztrátu soudnosti. Už tam chyběli jenom Monty Python v objetí s Aštanem Šeranem, asi takhle nechtěně sebeparodicky to na mě působilo. No prostě úlet, co vám mám povídat.

    • 26.3.2018  23:19

    Opravdu jsem to viděl, nebo se mi to jenom zdálo? ´The Cloverfield Paradox´ je vesmírný ´The Room´, který se svojí hloupostí letí až někam za hranice nevkusu, kde si podává ruku s ´Robot Monster´, tureckými Hvězdnými válkami a míří až do nekonečna. Julius Onah, společně se scenáristy, je nový Tommy Wiseau. Věřím, že tohle bude za pár let hvězdný přírůstek do ´Festivalu otrlého diváka´, za asistence podpůrných alkoholových prostředků by to mohl být interesantní skupinový zážitek, asi jako když diváci ´The Room´ při půlnočních projekcí bombardují plátno plastovými lžičkami. Hell, yeah!

    • 26.3.2018  16:05

    Několik dní po projekci a pořád na ten film musím myslet. Je to neuvěřitelně „barevný“ film, nejenom díky kameře, která s chutí snímá křiklavě zabarvenou architekturu na periferii Floridy, ale i co se týče pocitů. Pocitová jízda na horské dráze, která má až nakažlivý energický drajv a kde se mísí nekonečný smutek se štěstím a naivitou malých dětí a jejich rodičů z okraje společnosti, kteří – i když jejich život je totálně v troskách – se dokáží radovat i z maličkostí. Na jedné straně je to dost deprimující zážitek (nechtěli byste být v kůži té mámy - smažky), ale vždycky to vyrovná bezelstný dětský pohled na svět, který nic neřeší a raduje se z toho mála, co život přináší. Ten film na vás nepřenese depresi zpackaného života, naopak vás pohladí, i díky postavě Willema Dafoe, který je sice tvrdý manažer hotelu, ale férový, rovný chlap s ochranitelskými instinkty (geniální scéna s pedofilem!), kterému byste s klidným srdcem svěřili své děti, nebo s ním s chutí zašli na pivko. Je tak brilantně zahraný, že se jeho postava ve své dobrotivosti nezvrhne do karikatury, ale skutečně věříte, že takoví lidé mezi námi žijí. Americké indie filmy se často zaklínají pocitem autenticity, ale vždycky tak nějak vidíte, že si na to jenom hrají. Tenhle film ne, to je autenticita až na dřeň. Tohle je ten pravý portrét lidí na periferii americké společnosti, kterým se přezdívá „white trash“, tohle je ta „pravá Amerika“, kde se s opulentností sobě vlastní předvádí Disneyland, aby jen o dvě ulice dál živořily v pronajatém laciném hotýlku lůzři, kteří ale na svůj osud nežehrají a nestěžují si. Postava feťácké mámy Halley, v pozoruhodné kreaci neherečky Bria Vinaite (režisér jí našel na facebooku), je tak nad věcí a vlastně tak v pohodě, že to je až nakažlivé. A její dcerka, v podání Brooklynn Prince? Mám za sebou všechny filmy Tomáše Holého, Haley Joel Osmenta a jiných skvělých dětských herců, ale Brooklynn si je svým geniálně bezprostředním hereckým výkonem maže na chleba! Prostě….mě se po tom filmu tak stýskalo, že jsem si ho po dvou týdnech musel pustit znovu. Všech 165 (!!) festivalových nominací na ocenění, posbíraných z celého světa, je naprosto zasloužených.

    • 8.2.2018  20:32

    Plakátové info: JE NELIDSKÝ! JE NEPŘEMOŽITELNÝ! JE NEZASTAVITELNÝ! KŘIK JAKO REAKCE ŠOKU, Z PLÁTNA NAPUŠTĚNÉHO 300.000 VOLTY HRůZY!!! ___ Neřekl bych, že Lone Chaney Jr. tady ostatní herecky převyšuje, jak tady chlapci píšou. Spíš je to smutný pohled, na kdysi hororovou hvězdu. Za celý film, vyjma začátku, nepronese jedinou větu (jak mu velel scénář „volty mu zničily hlasivky“), sem tam sejme nějakého poldu, gangstera, či vlastníma rukama zvedne auto, jinak je pořád mírně shrbený, ruce v kapse a do toho detailní prostřihy na jeho tvář, kdy vypadá, jak by měl zrovna zácpu a tlačil ven něco nepěkného. Jak říkám, smutný to pohled. Oceňuji, že většina filmu se odehrává v zajímavých exteriérech L.A. namísto nudných kulis, finále je patřičně explozivní (doslova), ale jinak moc zábavy tenhle přímočarý revenge filmeček nenabízí. Snad jen pobaví skutečnost, že Chaney přežije jako správný nezničitelný muž zásah pancerfaustem a grilování plamenomety, což mu sice uškvaří obličej, ale košile, ta zůstane neporušena. Snad aby hvězda neukázala tukové faldíky, či co :o)

    • 8.2.2018  09:56

    Plakátové info: ZABÍJÍ, ALE NEMůŽE BÝT ZABITO!! VYCHÁZÍ Z HLUBIN ZEMĚ, ABY ROZPUSTILO VŠE, CO MU STOJÍ V CESTĚ!! KULKY Z PUŠEK, ANI PLAMENOMETY HO NEZASTAVÍ!! ___ Legendární studio Hammer po úspěchu ´Quatermass´ série ještě chvíli obcovalo s několika málo monster-horrory, tenhle je jeden z nich. Existuje několik TV verzí, protože kino-verze byla na svou dobu dost „násilná“, jak usoudili tehdejší cenzoři. Takže ve většině TV kopií nejsou vidět ty scény, jak se roztavují lidské tváře. Dneska už by to nikoho nešokovalo, ale ve své době na to lidé nebyli zvyklí a mělo to podobně šokující účinek, jako třeba stejně starý ´Monster of Piedras Blancas´, kde se v detailním záběru zjeví uříznutá lidská hlava. Bohužel je menším problémem jinak tohoto vcelku sympatického horůrku, že není příliš vizuálně přitažlivý. Vše se točí kolem zabláceného vojenského cvičiště, do toho přijde pár záběrů z nemocnice a vědeckého centra a první smrtící sliz se naplno objeví až deset minut před koncem filmu. Hollywood by to opepřil nějakými efektními triky, bombastickými předními, či zadními projekcemi, tady nic takového není (když pominu těch pár několikasekundových záběrů na valící se sliz ulicemi) a ten středobod filmu, to zablácené kamenité cvičiště není pěkné na pohled a není magnetem na hezké záběry kamerou. Je to škoda, protože herci jsou jinak sympatičtí, v závěru to celé pěkně graduje, ale celkový dojem je takový ….jak to říct ….ušmudlaný. Nízký rozpočet je tady prostě znát více, než je zdrávo.

    • 6.2.2018  23:32

    Plakátové info: LÁKÁNA DO DOMU NESTVůR, ODKUD NENÍ ÚNIKU!!! ZARUČENĚ SE BUDETE BÁT!!! ___ V 30. a 40. letech frčel v kinech hororový subžánr, jejichž středobodem byl šílený vědec, podnikající své ještě šílenější experimenty (Bela Lugosi by mohl vyprávět). V 50.letech to přestalo být pro diváky zajímavé a tak s filmy jako ´Bride of the Monster´(1955), ´The Fly´(1958) atd. tenhle subžánr zvolna z kin vymizel. Společně i s tímto dílkem, který díru do světa příliš neudělal, i když obsazení přes nízký rozpočet měl pozoruhodný - jména jako Carradine, Tor Johnson a Allison Hayes (padesátistopá žena!), to už byli protřelí mazáci béčkových filmů. Asi se přidám ke zdejším komentujícím a částečně budu v opozici. Na tom filmu není vysloveně nic špatného, oprvadu blbého, že byste mlátili hlavou o zeď. Není tak pitomý, abych se mu mohl smát, ani tak zábavný, abych se bavil, je prostě jenom nezáživný. Celý se odehrává v jednom domě, ven se kamera dostane krátce jenom dvakrát a to „zdravé jádro“ hororu, tj. zvrhlé experimenty a chlupatá monstra, tu jsou v podstatě na vedlejší koleji a zabírají mizivou část stopáže. Jinak se tu hodně povídá, řeší mezilidské vztahy a asi sedm minut (!!!) operuje, aniž by kamera cokoliv ukázala. Jediné, proč si ten film budu pamatovat, je to, že jsem poprvé uslyšel Tora Johnsona mluvit (!!). Pronese pár vět, jinak se klasicky mračí a mručí, tak jak ho známe třeba z filmů Eda Wooda.

    • 5.2.2018  23:00

    V zámoří již klasika půlnočních promítání, u nás prakticky neznámý film. Co se týče téma „infiltrace mimozemské rasy do lidské society“, tak patří mezi ty lepší kousky. Z úvodní půlhodiny by dokonce Hitchcock měl radost. Napětí se stupňuje jak v papiňáku, prvotní zjevení monstra (to krásné alienovské chapadlo!) ve své době asi zvýšilo nejednomu diváku tep, herci hrají znamenitě, na to, že to je v podstatě béčková produkce. Jenže potom se film postupně překlápí do nechtěně zábavně blbinky, kde se hodně umírá (včetně zvířátek), ke konce hodně střílí a mimozemšťani se roztékají do rosolové hmoty. Když se vyloží karty na stůl a alien v manželově těle vyjeví hlavní hrdince svou identitu a vysvětluje své pohnutky, napětí se vytratí a už to není tak zajímavé. Tady se prostě ukazuje, že Gene Fowler byl spíš dělník filmového pásu a ne vizionář, jako Jack Arnold, nebo Don Siegel, takže třeba žánrově a tematicky spřízněné ´Invasion of the Body Snatchers´ je přeci jenom jiná liga. Ale i tak dávám palec nahoru a trošku nadhodnotím, celkový dojem je slušný i v porovnání s většinou filmové produkce té doby.

    • 3.2.2018  23:49
    7 životů (2017)
    **

    Nápad dobrý, ale naloženo s ním bylo trestuhodně. Celá zápletka a pointa byla stejně trapná, jako botox Glenn Closeový. Jediný, kdo to drží nad vodou, je nasazení Noomi, ale bohužel snažila se v mizerným filmu. Poslední čtvrthodina je jak ze špatný parodie, koho tyhle filmový konce jak přes kopírák ještě baví?

    • 30.1.2018  02:47
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Tak na tomhle dělal Sláma pět roků svého života? V porovnání s jeho předchozími filmy je sdělení Báby z ledu až příliš banální. Rozhodoval jsem se mezi 3 a 4*, ale v porovnání s jinou českou produkcí i tohle Slámovo dílko září jako oáza na poušti, plná osvěžující vody. Což je vlastně dost nelichotivá zpráva o stavu dnešní české kinematografie. Sláma je dneska, v době kdy i ten Hřebejk pomalu upadá, jedna z mála jistot a jeho práce s herci je pořád, pořád obdivuhodná. A pořád mě ty jeho scenáře se sociálním ostnem o lidech, jejichž život je mírně řečeno v prdeli, nebo je v prdeli u jejich nejbližších, moc baví a ještě se neokoukaly.

    • 30.1.2018  02:31

    Emmerichovatější, než Emmerich samotný......a stejně tak pitomé. Vlastně ne, vůbec ne, tohle bylo zdaleka mnohem pitomější. Jenže zatímco Emmerich svoje pohádky bere s nadhledem, tady se samou vážností sere mramor. Devlin toho od kámoše moc dobrého neodkoukal. A že to má tři prdele triků? Ty už dneska nikoho neohromí. Dneska jsou CGI triky standartem, nikoliv výsadou dobrého filmu. Devlin zaspal dobu tak o 20 let a tahle nablblá splácanina zaslouženě v kinech propadla.

    • 28.1.2018  23:03

    Vtipně a s nadhledem napsáno, fantasticky sestříháno a já prostě žeru ten Limanův dravý vizuální styl. A taky Toma Cruise, který v šestapadesáti vypadá jako někdo, kdo by z fleku mohl balit čerstvý maturantky :o) On je taková lidská Věc Makropulos.

    • 26.1.2018  23:55
    matka! (2017)
    *

    Takhle to dopadá, když sebestředný tvůrce podlehne představám o své vyjímečnosti.

    • 9.1.2018  00:55
    Mindhunter (TV seriál) (2017)
    *****

    První díl, paradoxně od Finchera, asi nejslabší - prostě se jen tak pozvolně vyloží karty na stůl a v té přemíře dialogů to není bůhvíjak zajímavé, ale od druhého dílu, od setkání s Edem Kamperem, se to začně rozjíždět a vy jen fascinovaně sledujete přerod hlavního hrdiny od bezejmenného ucha k arogantnímu geniálnímu vyšetřovateli. Výslech týpka v posledním díle považuju vůbec za to nejlepší, co jsem za poslední roky v seriálové tvorbě viděl. Okamžitě sem s 2.sérií!

    • 20.12.2017  21:13

    Předchozí ´Rogue One´ mě nadchlo, protože učinilo odvážnou odbočku, vykašlalo se na Sílu a ukázalo válku jako něco, co zatraceně bolí. ´Last of Jedi´ naopak zase vrací Star Wars ke kořenům, k odkazu páté episody. Ať jde o lokace (bílá planeta) ,Síla je tu hmatatelná (na rozdíl od Abramsova filmu), rozvržení Síly dobra a Síly zla se překrývá (hlavní postavy o sobě a významu Síly pochybují) a vůbec jde o nesrovnatelné zlepšení oproti sedmé episodě. Ať jde o zacházení s postavami (Kylo Ren je konečně charismatický badass a ne puberťácký spratek z Bradavic, který vypadal v Abramsově filmu, jako by mu právě ukradli kouzelnou hůlku), o scénář , který je spletitý a zajímavý, že se těšíte na každou další scénu (výcvik Rey a její hledání sebe sama na opuštěném ostrově s Lukem považuji vůbec za to nejlepší, co tahle série nabídla) a konečně také přišel humor, který tak zdobil stařičkou trilogii. Takhle to má vypadat! Takže abych to uzavřel – pro mě jde po ´Impériu vrací úder´ o jasně nejlepší zářez do Star Wars univerza.

<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace