Lima

Lima

Libor M.

Česko

3291 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 18 34 51 67
    • 30.4.2020  23:13
    Watchmen (TV seriál) (2019)
    *****

    Po prvních dvou dílech jsem to chtěl vzdát, nepřišly mi ničím podnětné, byly zajímavé pouze Reznorovou hudbou a tím, jak nepřipravenému divákovi dají do čumáku svojí totální jinakostí a nepodbízivostí. Ale potom, jak se začaly rozvíjet jednotlivé dějové linky, začaly mít náhle smysl, napojení na Mooreův komiks a Snyderův film se ukázalo hladkým a logickým, reminiscence na Dr. Manhattana byly zajímavé a sám velký modrásek se nakonec ukázal v celé své kráse a předvedl pár svých triků. Všechno to krásně do sebe zapadlo. Nečekal bych, že to u mě mnou neoblíbeném Lindelofovi řeknu, ale „Bravo! Tohle je tvůj scenáristický masterpiece!“

    • 30.4.2020  00:06

    Na sofistikovanější scenář sere pes, to neřeším, ale tohle je jen systematické dvouhodinové vyprazdňování bezedných zásobníků bez jakkýchkoliv emocí. A ta zde tak opěvovaná 15-ti minutová scéna "na jeden záběr"? S šikovným použitím střihů (chvilkové makrodetaily přímo do ksichtu) a nepostřehnutelných prolínaček můžete tak třeba zaplácnout celou stopáž (Sam Mendes by mohl vyprávět), ale je to samozřejmě jenom iluze, ikdyž to vypadá cool, jasně. Takže nic nového pod sluncem, jenom prozívaný kus, na který si za čtvrt roku už nikdo nevzpomene.

    • 8.4.2020  23:09

    Ta politická rovina je tu dost přitažena za vlasy, byť nádherně odehrána přesvědčivým Brosnanem. Ale Jackie Chan je frajer, o tom žádná. Já, když ve své blížící se padesátce nesu tašku s nákupem, a zrovna v baráku nejede výtah, propadám panické hrůze při představě, že musím šlapat do šestého patra :o) a Jackie, ten ve svém požehnaném věku tady metá roznožky a skáče po střechách jako mladík. Je to borec, musím se zeptat na jeho kardiologa :o)

    • 8.4.2020  00:27
    21 Bridges (2019)
    ****

    Skvělá žánrová jednohubka. Přestřelky jsou správně drsné, a ta atmosféra nočního Manhattanu tomu dává fajnově temný říz. Pomohlo i to, že se celý děj odehrává na ploše několika ulic a několika hodin, takže není čas na zbytečné odbočky, zbytečné plkání, jde se rovnou na věc a nezpomaluje se. To srovnání bude trošku nadnesené, ale nahánění těch dvou padouchů mi svou přímočarostí a svým tempem připomnělo druhý a třetí díl bourneovek.

    • 7.4.2020  13:43

    Will Smith je pořád frajer, Lawrence je tady překvapivě zábavný a vtipný, akce je sympaticky střídmá, bohužel na konci z toho scenáristi udělali debilní mexickou telenovelu. Doslova.

    • 2.4.2020  23:07
    Gentlemani (2019)
    ****

    Těsné 4*. Není to tak sofistikované, jak se to tváří, závěrečná pointa je celkem banální a první vlažná nepřehledná půle tomu filmu čest nedělá. Ritchie umí i lépe a současných 89% tady je úplně přestřelených. Celkem jsem si to užil, protože je tu pár dobrých nápadů a nadmíru elegantnímu McConaugheyovi prostě musíte fandit ..... ale podruhé už to vlastně vidět nemusím. Skoro se mi chce shakespearovsky říct - mnoho povyku pro (nic) lehký nadprůměr.

    • 2.4.2020  19:36
    Pod vodou (2020)
    ***

    Kristen Stewart to svým bezemočním výrazem herecky těžce nedává, ale film sám o sobě je lepší, než jaké o něm kolovaly předpremiérové zákulisní zvěsti. Má solidní výpravu, takovou správně špinavou, že si říkáte – takhle by to fakt mohlo vypadat po katastrofě 10 kilometrů pod mořem. Bohužel uvěřitelnost toho jde tak do důsledků, že když se hrdinové dostanou do volného prostoru mimo základnu, není skoro nic v té temné vodě vidět a chaotický střih tomu nepomáhá. Závěrečné lovecraftovské bububu mě taky moc nebralo.

    • 30.3.2020  18:31

    Plakátové info: JEJICH PRVNÍ CELOVEČERNÍ FILM! ___ A to jsem myslel, že nic horšího, než Abbott a Costello mě už nemůže potkat :o) Těch komediálních partiček po drtivém úspěchu bratří Marxů bylo tolik, že byste to nespočítali ani na prstech několika rukou. The Three Stooges byli jedni z nich, výhradně televizní „komici“, před tímhle filmem natočili téměř 200 slapstickových kraťasů a na scéně trapošili skoro tři desetiletí. Společně s úspěšnějšími Abbottem a Costellem měli ale jedno společné – byli zoufale nevtipní. Jinak to asi viděli tehdejší diváci, protože film vydělal 12 milionů, a přitom byl pořízen za nějakých 130 tisíc, takže velký úspěch. Vystačili si se dvěma exteriérovámi lokacemi, triky – pavouk šlehající oheň (jak tady zmiňuje Oktavianus) – byly nevyužité záběry z ´Tarantule´ Jacka Arnolda a proto vypadaly nečekaně kvalitně a v té mizérii celkové produkce tady nezvykle vyčnívaly. Nesmím opomenout Venušana - robota s šesti chapadly, který ty tři zoufalce zmenší do miniaturní podoby a uzavře do klece pro ptáky. Nechybí ani umělí dvojníci, kteří se s hrdiny nahánějí, no prostě srandy kopec, hehe (ironie). Vizuálně to nebylo tragické a díky nechtěnému Arnoldově vkladu i trikově zvládnuté, ale ta situační komika těch tří prťavců (všichni o hlavu menší, než jedna z ženských postav) byla zoufalá a infantilní. Tehdy se to evidentně líbilo a dneska? Asi jako kdyby Troška zasadil pokračování Babovřesk do kosmu.

    • 30.3.2020  15:48

    Plakátové info: K ZBLÁZNÉNÍ HROZIVÉ VESMÍRNÉ DĚTI STAHUJÍ MASO Z LIDSKÝCH TĚL!!! ___ Promiňte mi mou útočnost na začátek, ale zde absolutně přestřelená procenta v celkovém hodnocení a uživatel s nickem ´vypravěč´ asi moc nízkorozpočtových sci-fi z 50.let neviděl, protože by jinak nemohl napsat takové bludy. Považuju se za zkušeného diváka "Zlatého věku" 50.let až poloviny 60.let, viděl jsem zhruba 190 sci-fi kousků z té slavné epochy a mohu s klidným svědomím napsat, že tenhle kousek patří mezi ty nejhorší. Tady je všechno špatně, počínaje prkennými herci, neexistující výpravou, až po monotónní hudební doprovod a příšerné triky (monstrum „gorgon“ , neboli amatérsky odfláklá přední projekce raka říčního, neumětelsky naroubovaná do obrazu tak, že se vznáší ve vzduchu). Statická režie, kde se 15 minut ve stoje kecá na ploše pěti metrů čtverečních (hned úvodní scéna) to pak celé zabíjí. Nechápejte mě špatně, béčkovou naivní poetiku nízkorozpočtových sci-fi miluju, ale musím tam cítit aspoň trošku řemesla, trošku nadšení pro to, co dělám (Bert I. Gordon také neuměl točit, ale svoje filmy dělal s láskou a věřil jim), ale tady nic takového není, žádný řemeslný vklad. Odpady dávám zcela vyjímečně, protože i za sebevětší srágorou je aspoň troška práce, a tady teda za nechtěně vtipnou mimozemskou pistoli, která mění lidi na vybělené kostry a absenci happy-endu dávám jednu upocenou hvězdu.

    • 25.3.2020  20:24

    Plakátové info: KOSMICKÝ FANTÓM, Z ČASU A PROSTORU! CÍTÍME HYPNOTICKÉ OČI, KTERÉ BLOUDÍ NAD NAŠIMI TĚLY, SLEDUJÍ NÁS, ŠPEHUJÍ! ___ Film tak nějak bez života. Již dávno zapomenutý klon klasiky ´Den, kdy se zastavila Země´, akorát o dost levnější. Ten, kdo je vysazen na vizualitu, si nepošmákne. Je to hlavně taková nezajímavá konverzačka, která si vystačí jen s osmi herci a celá se odehrává jen na dvou lokacích – malé údolíčko kdesi v Bronson Canyon a pak v nedalekém penzionu, kde přebývají vědci a pár členů armády, kteří zkoumají záhadnou mimozemskou bílou kouli, vznášející se metr nad zemí. Triky tu vlastně absentují (koule je pověšena za špagát), jedinou trikovou sekvencí je postava mimozemšťana Johna Carradina, který se zde dvakrát mine jako černá silueta za pomocí jednoduché kamerové prolínačky, a pak v lidské formě s gestapáckým pláštěm, kloboukem a velkými brýlemi. V těch dvou krátkých výstupech vypadá přesně jako nájemný vrah Max von Sydow v Pollackově Tři dny Kondora :o), akorát s lehce mesiášskými schopnostmi, když vyléčí dítě z obrny. Ten film mě naurážel, nebo nerozesmíval svojí hloupostí, vlastně na něm není vysloveně nic špatného, akorát je hrozně nezajímavý, vůbec ničím. Nedivím se, že v 60.letech se jeho jediná kopie ztratila a objevila až po 20.letech uvedením na VHS. Dokonce jeho vydání na DVD bylo limitované a dnes jeho edici na Amazonu seženete za 250 liber za kus. Dévédéčko! Tomu říkám výhodný kauf!!! :o))))

    • 23.3.2020  20:53
    4D Man (1959)
    ***

    Plakátové info: PROCHÁZÍ SKRZ ZDI Z PEVNÉ OCELI A KAMENE …. AŽ DO ČTVRTÉ DIMENZE!!! ___ A já bych nebyl tak přísný, jako zdejší kolegové, kteří si stěžují na jalovou love story linku. Ano, milostné tokání se tady v 1.půli rozvíjí možná více, než by bylo záhodno, ale příběhu to nijak nevadí a zhruba od 40.minuty se už řeší jenom procházení hlavního hrdiny skrz materiály, loupež banky a vysávání životní energie obětí. Abych tenhle malý „vampirismus“ vysvětlil - při průchodu zdmi, respektive pevných překážek všeho druhu ztrácí hlavní postava životní energii, stárne, což se zde řeší nejprv jemným mejkapem a šedivými vlasy, potom docela povedeným vrásčitým maskováním. Aby si navrátil zpět svoji ztracenou životní sílu, vysává jí dotykem těl jiných lidí (třeba i polibkem prostitutky) a ti vzápětí umírají. Na papíru to zní dobře, bohužel triková stránka je docela chudá, těch pár prolínaček sice vypadá dobře, ale je jich málo, za což může hlavně Jack H. Harris, notorický známý lakomý producent, který vždycky šetřil, kde se dalo. Tam, kde se triky nabízely nejvíc, v různých vypjatých situacích, je vždy kamera mimo záběr, což prostě zamrzí a třeba o loupeží banky se zde jenom mluví. Ale jinak jsem spokojen, jazzová hudba, která zde zní téměř neustále, je bezva a herci jsou skvělí, všichni, zejména pak charismatický Robert Lansing coby 4D muž. Docela by mě zajímalo, jak by v této roli obstál původně zamýšlený Steve McQueen, který si zahrál v režisérově předchozím proslulém scifi snímku The Blob, ale jeho kariéra pak nabrala takových obrátek, že roli 4D-Mana odmítl a dále se věnoval již áčkové produkci.

    • 22.3.2020  23:02
    Neviditelný (2020)
    ****

    První půle byla s náběhem na 5*. Whannell tu předvádí jeden nápad za druhým, podobně svěžím a neokoukaným způsobem jsem si moderní horor užil naposledy u Wanova prvního Conjuringu. Jak Wan, tak i Whannell mají leccos společné - oba dva nesporně šikovní tvůrci, kteří si ve svých začátcích vystačili s málem, prostě stačí jen talent a invence, bez většího finančního zázemí. Skvělý Upgrade prostě nebyla náhoda. Teď je jasné - a vsadil bych na to svoji blu-ray sbírku - že po Whannellovi také šáhne nějaké velké studio a čeká ho také slibná režisérské kariéra (vedle těch dvou takhle začínal třeba i Scott Derrickson, taky další šikula). Bohužel druhá půle Neviditelného se trošku překlopí do béčkové podívané a už mě tolik nebavila. Ale lehce cynický konec s jednou trefnou hláškou potěšil. Kdo nepotěšil, byla Elizabeth Moss. Nemá charisma, postrádá ženskou křehkost ….. a k tomu hraje blbě :o)

    • 21.3.2020  21:47
    Polednice (2016)
    ***

    Příběh by se dal shrnout do jedné věty, ale ta atmosféra tady, ta je k nezaplacení. Dlouho to pro mě bylo na 4*, bohužel poslední třetina by potřebovala tak o deset, patnáct minut více, protože jsem neuvěřil tomu zlomu v chování Geislerky. Celý film k tomu totiž vůbec nesměřoval, pouze jen tak lehce naťukával v náznacích, a to, co se v poslední desetiminutovce událo, bylo příliš překotné. Lépe to příběhově doplnit a byla by to pecka, protože na režijní celovečerní debut velmi dobrá práce. Prostě takový prima skoro horůrek, prosluněný, s atmosférou spáleného léta a kamerou působivě snímající zlatavé lány polí. A výbornou zvukovou složkou.

    • 21.3.2020  13:03
    1917 (2019)
    *****

    Do maniakálních detailů promakaná výprava (všechny ty zákopy s válejícími se mrtvolami, vystříleným střelivem, ostnatými dráty a rozbořenými hořícími městy), mistrovská práce s mizanscénou, skvělé triky, které ale na sebe neupozorňují a nebijí do očí. Zkrátka produkce, jakou jsem ještě u žádného filmu s tématem 1.světové války nezažil. A taky Mendesova virtuozita, působivá kamerová ekvlibristika a od setkání s mladou francouzkou i potřebný příval emocí. Upřednostnit plytkého Parazita před tímhle majstrštykem považuji za smutné selhání filmové Akademie.

    • 9.3.2020  23:28

    Babinec si hraje na bondovku, ve stylu Vogue magazínu a podobných srágor. Úplně vidím tu zoufalost zaměstanců specializované firmy na výrobu trailerů, jak naložit s tímhle materiálem, protože tady nic není, žádný pro oko chytlavý moment, o kterém by se s chutí referovalo známým. Úplná zbytečnost, to už je skoro lepší koukat na noční záznamy z Poslanecké sněmovny. Tam vám aspoň zvedne tepovou frekvenci Babiš při jeho samožerských kecech o tom, jak maká 18 hodin denně, ale tady, tady se 2 hodiny pronudíte až ke spásnému konci. Patricka Stewarta mi bylo za to zdejší tajdrdlíkování regulérně líto.

    • 9.3.2020  18:39
    Hastrman (2018)
    ***

    Někdy se říká, že film je tak dobrý, jako je dobrý jeho hlavní představitel. S démonickým Karlem Dobrým tedy tvůrci nešlápli vedle. Bohužel v posledních zhruba dvaceti minutách se to Havelkovi dramaturgicky a režijně úplně sesypalo pod rukama a ty na sílu vložené rádoby hororové prvky úplně vyšuměly do ztracena. Je to škoda. Každopádně, z koho mi v dobrém spadla čelist, byla Simona Zmrzlá. Pro mě největší herecký objev za poslední léta. Charismatická, živočišně divoká a přitom půvabná, herecky přirozená, tu bych chtěl ve filmech vídat častěji.

    • 23.2.2020  23:39

    Ideální definice tříhvězdičkového filmu. Člověk tak kouká na tu ústřední bitvu, na ten shluk pixelů a přemíru CGI renderovaných záběrů a říká si, že lepší je počítačové hry hrát, a ne se na ně dívat. Ale zvykne si a nakonec uzná, že to celé vyprávění má překvapivě paramatry ucházejícího historického bijáku. Dávkování informací je tu poměrně strohé, což je dobře, vyjma závěru na nás Emmerich netlačí nepříjemný patos, a ve výsledku je to o dost lepší (pokud mám srovnávat) než Bayův Pearl Harbor. Ten byl hlavně červenou knihovnou, tohle je při zemí držící se umírněný náhled na zásadní událost války o Pacifik. Nic, z čeho by si člověk sedl na zadek, ale ani průser a vlastně to Emmerich ustál se ctí.__PS: Známý představitel záporáků Ed Skrein umí být i docela sympaťák. Pokud zrovna nežvýká jako kráva (začátek filmu), to by mu člověk hned dal pěstí :o)

    • 8.2.2020  23:36

    Další z důkazů, proč jsem nikdy nepřišel na chuť filmovému klasikovi Jean-Pierre Melvillovi (s jednou vzácnou vyjímkou – Delonův Samuraj). I tady je vyprávění podivně strojené, nepřirozené, nevěrohodné. A ano, neváhám říci, v některých momentech režijně a produkčně nezvládnuté (běh před samopaly, či proč zmlácení odbojáři musí vypadat jako Romerovy rozpadající se zombíci). Navíc, to co se tam stane, neospravedlňuje obludně přepálenou stopáž, a to mám jinak pomalu vyprávěné filmy v oblibě. Na druhou stranu, Lino Venturu a Simone Signoret vždycky rád uvidím.

    • 8.2.2020  23:35

    Mám rád pozvolně vyprávěné filmy, ale zde je to dohnáno až ad absurdum. Navíc práce s mizanscénou je tady až katastrofální, v první půli se tady střídají povětrnostní vlivy zrovna tak, jak se postavila kamera a nikdo si s tím hlavu nedělal. Takže ve dvou pár minut na sebe navazujících scénách je podzim a vzápětí hned husté sněžení se sněhovým popraškem, a pak…zase sucho, brzký podzim a přitom utekla půlhodina děje. Je to fakt vtipný, ale u Melvilla mě to nějak nepřekvapuje, jeho kultovní status jsem nikdy nepobral :o)

    • 4.2.2020  22:47
    Drahokam (2019)
    *****

    Lahůdka pro fajnšmekry. Energií překypující, jak jízda na horské dráze, nesmírně vtahující, s hypnotickým soundtrackem. Drtivá většina dnešní mainstreamové kinematografie mě posledních pár let už nudí, protože je tak předvídatelná a ve svých postupech na jedno brdo, takže díky za každý film, který dokáže překvapit, jde si svou cestou, a přitom je tak jiný, je osobitý a je mu jedno, že ho ocení jenom úzký okruh diváků. Safdie bráškové, díky vám moc, myslel jsem, že se v dnešní záplavě marvelovského a komiksového hnoje už ničeho takového nedočkám. A Sandler, jak ho nemám rád, tady byl fantastický.

    • 16.1.2020  16:31

    T-800 žije s rodinkou na chajdě u lesa, je odborníkem přes dámské záclonky, chová a hladí pejska na verandě, a prostě se z ničeho nic rozhodne (naprogramován, nenaprogramován, je to jedno), že bude konat dobro. Zkrátka takové terminátoří Velmi křehké vztahy . Do toho ještě na sílu naroubovanej dnes tak módní girl-power element (teen holčina metr padesát vysoká dělá vůdkyni odboje) a v poslední půlhodině přeplácanej digitální bordel. A ani jedna zdejší akční scéna nemá náboj čehokoliv od Camerona. Je smutné, že nejlepším - a vlastně jediným dobrým prvkem celého filmu je stárnoucí Linda Hamilton, která si to při své karierní bídě posledních 20-let očividně užila a bavilo jí to. Jinak strašný provar a celá mytologie, kterou tak pečlivě dříve nastínil Cameron, je úplně v hajzlu. A jak tak koukám na zdejší čtyřhvězdy, lidé buď už úplně zblbli, nebo jim stačí málo. A mimochodem, v kině jsme na tom s kámošem byli v prázdném hlavním sálu úplně sami dva, ve večerním vysílacím čase, stopadesátitisícovém městě Liberci a čtyři dny po premiéře. I to o úpadku kdysi tak slavné frančízy něco svědčí.

    • 30.12.2019  16:56
    Černobyl (TV seriál) (2019)
    *****

    Lidská paměť je tak nastavena, že se zásadními událostmi kolem nás je na tom většina lidí podobně. Prostě si přesně pamatujete, co jste ten osudový den dělali. Mám to tak s 11.zářím 2001 a mám to tak i s Černobylem. Ten den, kdy vyletěl do luftu, bylo u nás krásné, bezmračné, slunečné počasí a půlka města se smažila u přehrady, včetně mě. Večer sprchl lehký deštík, i když podle předpovědi pršet nemělo :o) A věřím, že to není jen má sugesce, protože to říká více pamětníků, ale další týdny tak nějak jinak chutnalo mléko, asi do něho soudruzi dávali jód, nebo co :o) Soudruzi tutlali a tutlali, když to pak prasklo, tak co mi přišlo hrozně vtipný, že první zmínky o katastrofě byly až na třetí, čtvrté stránce Rudého práva, malá zprávička pod čarou. __ A k seriálu – výborná věc, přímočará, mířící rovnou na komoru, bez zbytečného dějového balastu okolo. Tak to má vypadat.

    • 21.12.2019  23:34

    Zhruba do půli stopáže výborná, svižná pohádka, která dávala smysl a sem tam nabídla i nějaký osvěžující vtip. Bez ironie pohoda. Ale od momentu vyjevení původu Rey se z toho jak mávnutím kouzelného proutku stala příšerně hloupá, bizarní, klišovitá, bezradná pitomost, kterou by krásně zparodovaly Monty Python, kdyby ještě fungovaly. Trpěl jsem jako zvíře, schovával hlavu do dlaní a celou druhou půlku počítal minuty do konce. Při Finnově „Cítím to.“ jsem dostal záchvat smíchu, ale ne radostný, nýbrž zoufalý, nevěřícný, z toho co vidím a slyším. Nevěřím, že ten všudypřítomný patos v závěru má na svědomí tak šikovný člověk, jako Abrams, nejel třeba náhle na dovolenou a nevzal to místo něho Emmerich? Úplně vidím tu brainstormovou poradu pohlavárů Disneyho, jak se sejdou kolem stolu, a v panice vymýšlejí, jak to nejlépe zfouknout, aby se neopakovaly bídné tržby osmého dílu (mimochodem výborného, za tím si pořád stojím). Ten nabídl odvážnou odbočku, vzal to po svém a bohužel narazil. Takže Disney to srabácky celé znegoval, postavil na hlavu, nesmyslně zakomponoval staré motivy a postavy a jeho výsledkem je ten pověstný eintopf, co uvařily pejsek s kočičkou, po kterém bolí bříško. A ani živočišné uhlí vám nepomůže.

    • 14.12.2019  23:12

    "Nepřišel jsem léčit rakovinu, přišel jsem jí šířit."

    • 6.12.2019  21:02
    Příběh života (TV seriál) (2014)
    *****

    Ta scéna v posledním dílu, jak sloni v zadumání citlivě osahávají kosti svých zemřelých druhů, mě skoro dohnala k slzám. Lidi by se mohli od zvířat co učit, jejich lásku, empatii, citlivost k bližním. Zvířata jsou nádherná a bez nich by život neměl smysl.

    • 16.10.2019  23:57

    Pokud jde o technickou stránku, filmařské a produkční hodnoty, je Marhoulovo vydupané arcidílo filmem světových parametrů. Vzhledem k tomu, co se u nás točí a točilo za posledních dejme tomu 30 let, vzhledem k té bídě s nouzí, tak ´ptáče´ absolutně nemá žádné srovnání a celá česká porevoluční kinematografie se za ní plouží s vyplazeným jazykem jak zpráskaný pes. Mám s tím filmem, respektive s jeho předlohou, ale jeden problém. Proč mě to emocionálně vůbec ani nelízlo, je skutečnost, že jsem nevěřil té upřímnosti sdělení. Víte, Jerzy Kosinski byl tak trochu exhibicionista. Miloval záři reflektorů, byl rád, když se o něm mluví, a prostě ve svém stěžejním díle tak trochu exhiboval. Film se chválihodně nesnaží šokovat za každou cenu, spíš se drží při zemi, ale některé stěžejní scény nemohl opominout. Takže se i tady, jako v knížce, hraje na efekt. Vidíme tu vydloubnuté oční bulvy válející se po zemi, znásilnění flaškou, sex se zvířetem (nutno ale podotknout, že to kamera zabírá pokud možno decentně) a i ta umírněná scéna se sniperem a kruté zbavení se pedofila vlastně tak trochu na ten efekt hrají. Nic se tu neděje přirozeně, prostě jsem tomu nevěřil, a emocionálně mě to nechalo chladným. K ženským charakterům Kosinski (a proto musel i film) přistupoval stereotypně, obě dvě velké ženské postavy jsou sexuálně narušené agresivní nymfomanky, aspoň že tu tetičku z toho vynechal (velký smajlík). Dobře, prostě s knihou mám velký problém, s filmem v zásadě ne. Každopádně – KAMERA (!!!), ta má světové parametry, doslova světové. Každý záběr je do nejmenších detailů promyšlen, nádherné vláčilovské kompozice (spodní záběr na nahou kráčející Čvančarovou lesní loukou je jasná Marholouva inspirace Alexandrií v Marketě Lazarové) se tu střídají s interiérovými záběry, kde je radost sledovat tu hru světel a stínů, prostě nádhera. A vlastně až po skončení jsem si uvědomil, že tu úplně chybí hudba a přitom to ničemu nevadí. To je také umění, vyprávět jenom obrazem a tady dávám Marhoulovi palec nahoru. Když pominu závěrečnou „kapitolu“, kdy se kluk dostane do civilizovaného světa a vyprávění se trochu zacyklí a začne to být maličko úmorné, tak film mi velmi rychle utekl. Tempo je sice pomalé, ale vtahující, takže ty tři hodiny mi přišly jako hodina a to je také dobré vysvědčení pro Marhoula. Jsem rád, že jsem to viděl, ale jsem také rád, že jsem si udělal jasno, kterou knížku ve své sbírce nechci :o) ___ PS: Ale stejně si do Marhoula dloubnu. On otevřeně přiznává jako inspirační zdroj Klimovův ´Jdi a dívej se´, i díky přítomnosti Alexeje Kravčenka v jedné z menších rolí. Ale když srovnám tehdy malého Kravčenka a Petra Kotlára, to je jako nebe a dudy. Kravčenko byl na konci Klimovova filmu malý stařec, chlapec se šedivými vlasy, na kterém se útrapy války nesmazatelně a navždy zapsaly. Kotlár je na konci takový vypulírovaný, ve tváři ani náznak nějakého strádání, rovnou by se mohl přihlásit do nějakého dětského modelingu. Tady jsem teda měl s autenticitou velký problém a ujištění , že ´Jdi a dívej se´ je přeci jenom jiná váha, boxerskou terminologií taková ruská těžká, proti té české velterové :o)

    • 9.10.2019  21:54

    Za tuhle NEZIŠTNOU historiografickou dřinu by si Peter Jackson zasloužil všechny metály světa. A pokud to ještě nevíte, důrazně bych chtěl upozornit na fakt, že internetem kolují 2 verze dokumentu – jedna z nich je ve VHS formátu 1,33:1, po vzoru starých záznamů, takže i ty kolorované, do HD převedené a nazvučené pasáže (poprvé tenhle technický zázrak okusíte až zhruba v 25.minutě stopáže) jsou ořízlé, a proto ne tak působivé. Druhá verze je pak v širokoúhlém formátu, jak jí původně zamýšlel i Peter Jackson, a prostě výsledný dojem z filmu hodně záleží právě na tom, kterou verzi uvidíte. Dokument vlastně informačně nepřináší nic nového, ale za tu technickou vymazlenost, která je zároveň i pietní vůči obětem strašné války, dávám PJ palce nahoru.

    • 5.10.2019  14:44
    Joker (2019)
    *****

    Komiksový pozadí je jenom chabá berlička (díkybohu), tohle je naprosto realistický, výživný drama o duševním rozkladu jednoho nešťastnýho týpka, takový Taxikář pro 21.století. A věřte, že číst si tady, jak byl Joaquin Phoenix fantastický a pak to vidět ve filmu na vlastní oči, je úplně jiný level. Takové absolutní ponoření se do role jsem viděl naposledy u Daniela Day-Lewise v ´Až na krev´ před 12 lety. Každý sebemenší pohyb těla, každá vráska, hra očí i ten přepálený smích, to byla velká škola herectví a jenom mi potvrzuje, proč Joaquin, tenhle velký, zapálený bojovník za práva zvířat, tahle nonkomforní, nezařaditelná plachá bytost, je už více než dekádu mým nejoblíbenějším hercem. Jeho ´metodické herectví´ (jehož vyznavačem byl právě Daniel Day-Lewis), které vykazuje přejímání chování a myšlení vaší postavy a ponoření se do ní po celou dobu produkce filmu, v dnešní době asi nemá srovnání s žádným jiným hereckým kolegou.

    • 29.9.2019  23:24
    Anna (2019)
    **

    Není to překombinovaný, je to jenom úplně blbý. Navíc prostě nedávám tyhle ostrý holky, který mají anorektickou tělesnou konstituci, že by jim ruce ztěžkly i s párátkem v dlani, a přitom si to dávaj na férovku s přesilou namakaných bodyguardů. Besson je už jenom parodií sama na sebe, ale Europa Corp. mu sype, tak proč by to měnil.

    • 29.9.2019  23:23
    Kořist (2019)
    **

    Aja ve službách mainstreamu marně vzpomíná na svoje skvostné začátky a přitom přemýšlí, kde za ta léta ztratil koule.

<< předchozí 1 2 3 4 18 34 51 67