Lima

Lima

Česko

3263 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 32 47 62
    • 22.5.2017  22:50

    Svůj obdiv k The Beatles dělím na dvě etapy - před albem ´Revolver´ a to, co přišlo po něm. První etapu jsem vždycky nějak blahoskloně přehlížel, bral jí jako dobu chytlavých písníček (takové to bezstarostné "ona tě miluje, jééé, jééé, jééé..."), které si v rádiu klidně poslechnu, ale už se k nim nevrátím, ale počínaje albem ´Revolver´, kdy Beatles byli téměř rozhodnuti skoncovat s koncertováním (jak oni doslova prohlásili "s tím cirkusem, který nemá s hudbou nic společného"), protože v tom řevu šedesátitisícových davů nebylo slyšet vlastního slova, natož pak instrumentních odposlechů, tak tuhle jejich etapu tvorby považuju za to nejlepší a nejprogresivnější, co kdy rocková muzika přinesla. Beatles nasávali jak houby po dešti mraky hudebních vlivů, počínaje dřevním rock´n´rollem (ty hlavně v počátku), přes symfonickou hudbu až po indické prvky se zvuky sitár. Jako první přinesli hudebnímu světu přebustrované zvuky kytary, takže některé jejich písně jsou považovány za první hardrockové skladby vůbec, na již zmíněném albu ´Revolver´ přinesli odvážnou fúzi s indickou hudbou ve skladbě ´Tomorrow Never Knows´ s dosud v rockové hudbě neslyšeným rytmem bicích a pak už jejich hudební genialita, kdy nadobro sekli s koncertováním a věnovali se čistě studiové práci, jela jak na běžícím páse. Ne nadarmo se alba ´Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band´, ´Abbey Road´a především mnou nejvíc milované ´The White Album´ (těch prvků, žánrů a odvážných hudebních experimentů, co tahle dvoudeska obsahuje, to je něco neuvěřitelného) v pravidelných anketách hudebních kritiků umísťují všechny tři v první dvacítce nejlepších rockových alb všech dob. Takové např. ´ Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band´, to je triumf hudební produkce (George Martin byl génius!!!), se všemi jejími zvukovými vychytávkami, páskami přehrávanými pozpátku, smyčkami, využitím symfonické hudby atd. atd. A právě touhle tvůrčí etapou se Howardův film nezabývá, ten pouze přibližuje jejich tvůrčí etapu před zlomovým albem´Revolver´, ukazuje, že celosvětová ´Beatlesmánie´v první polovině 60.let byla něco bezprecedentního, co se žádné jiné hudební formaci zopakovat již nikdy nepodařilo. Jak jeden slavný hudební publicista prohlásil, Beatles nás navždy zbavili nudy. Byli něčím zcela novým. Do té doby se prosazovali pouze jednotliví intepreti zpěváci (Elvis Presley, Sinatra atd.), doprovázeni anonymním orchestrem a pak přišli přidrzlí kluci z Liverpoolu a veškeré zažité popkulturní pořádky zbourali do základu. Nahrávala jim i doba - počínající společenské změny v 60.letech, jejich obrovský baby boom, kdy právě dospívající mládež postrádala někoho, s kým by se mohla identifikovat (s kým jiným, než s klukama s rebelskými účesy, že ano), a v tomto nesmírném společenském kvasu (konec "nevinnosti" a naivity 50.let , protesty proti válce ve Vietnamu, proti rasové segregaci, počínající éra hippies v 2.pol 60. let, revoluční hnutí v Evropě a v neposlední řadě i počínající "sexuální revoluce") byli Beatles jedněmi z nejvýraznějších "vlajkonošů" těchto změn. Můžete milovat Floydy, Led Zeppelin, Black Sabbath, Metallicu a jiné, ale nikdo nemůže popřít, že největší vliv na moderní rockovou tvorbu měli tihle čtyři kluci z Liverpoolu.

    • 20.5.2017  22:44

    Čína si hraje na Hollywood. Akorát že na ten dementní, hodnotu to má jako produkce studia Asylum, jenom s tím rozdílem, že tady je vidět obří rozpočet. Děkuji Čínské lidové republice za obohacující zážitek, koukal jsem na to na monitoru značky Huawei, myslel při tom na Hedvábnou stezku a v duchu si sesumíroval znění dopisu pro Ovčáčka, ve kterém jsem přibalil blu-ray pro Miloše, aby se také potěšil.

    • 14.5.2017  13:50

    Ubylo nudných soubojů, posílil se ženský prvek (hlavní hrdinka je samozřejmě uvědomělá vědkyně, bez které by celé Japonsko bylo v troskách) a především se zlepšily triky a to do takové míry, že je to vzhledem k ročnímu odstupu téměř až neuvěřitelné. Některé trikové záběry a ohnivé atrakce při šlehání plazmy Gamerou byly obdivuhodně krásné, jenom si je típnout a dát jako pozadí na váš monitor :o)

    • 9.5.2017  20:38

    Film nepřináší nic nového, objevného, jiného, než co 22-krát předtím předvedla Godzilla, nebo Rodan či Varan ve svých spin-offech. Ale lkát nad tím, je stejně zbytečné, jako si stěžovat, že 90% všech Shaw-Brothers bojovek je také na jedno brdo. Prostě se to tak musí brát, jako svůj jedinečný subžánr, který má svá pravidla a vybočení z nich není v konzervativním Japonsku žádoucí. Při zběžném srovnání jenom musím konstatovat, že to má o dost horší triky, než stejně staré Godzilly, rozpočet byl asi nižší, je vidět, že Gamera přeci jenom nemá tak zvučné jméno, jako přerostlá ještěrka. Psát o ději je zbytečné, to jako, kdybyste rozebírali Ulici, nebo jiný nekonečný seriál. Na konci jsou jasně otevřena vrata pro další dvě pokračování, se stejným filmařským týmem.

    • 3.5.2017  21:24

    Skvost. Absolutní skvost, po všechny 3 díly natřískaný obsahem. Plný dobových záznamů, ukázek propagandistických filmů, ať byly hrané, či z dílny např. Walta Disneyho, plný ukázek tehdejších plakátů (k filmům, či pin-ups s holkama pro vojáky), ukázek ze zázemí vojáků na bojištích, či televizních skečů, kde se propagovaly ty "pravé hodnoty" a zvaly mladé muže do armády a ženy napříč generacemi do služeb tovární výroby, kde se vyráběly zbraně. Celé je to skvěle strukturované, od zmínek o vojenské službě holywoodských hvězd (např. Clark Gable coby bojový instruktor, nebo James Stewart jako pilot bombardéru), až po ukázky monstrprojektů filmových studií, které svými filmy burcovaly národ. A hlavně - je to celé oproštěné od patosu, i když by k tomu materiál sváděl. Doporučuji každému, v současné době k vidění třeba na archívu ivysílání České televize.

    • 30.4.2017  00:23
    Patriots Day (2016)
    ****

    Peter Berg konečně splnil na výbornou filmařskou maturitu, kterou mu tu kazil jedině Wahlberg, jemuž jsem policistu nevěřil. Hodně lidí tady opěvuje přestřelku, já bych vypíchl jiné momenty. Ze začátku Berg skvěle dávkuje napětí, kdy víte, že TO přijde a stejně jste v pozoru, zajímavý byl náhled do vyštetřování ze strany FBI (celá ta rekonstrukce s hi-tech udělátky) a vynikající byla i scéna výslechu manželky jednoho z teroristů. Patos mi nevadil, Amerika prostě taková je, hrdá a pyšná. Závěrečné vzletné proslovy tam byly jaksi navíc, bez těch bych se obešel. ___ PS: Body navíc za ujištění, že teroristi jsou idioti, kteří věří, že 11.září bylo komplotem vlády Spojených států. Pro ujištění, že takových debilů chodí po světě spousta, nemusíme chodit daleko. Stačí si pročíst čtenářské diskuze na Novinky.cz, že ano, to je přímo demonstrace „výkvětu intelektuální elity českého národa“.

    • 12.1.2017  22:12

    Není to nejlepší film o Rasputinovi, nicméně Christopher Lee JE nejlepší Rasputin. Podmanivý, charismatický, s ďábelskou jiskrou v oku. Jeho léčitelské a hypnotizující schopnosti jsou zde dost nadnesené, v druhé půli (začleňování Rasputina do carského dvora) děj plyne dost zkratkovitě, ale tomu filmu to prostě odpustíte, sotva na vás Lee začně házet ty své zábavné maniakální pohledy. K tomu si připočítejte pěknou studiovou výpravu, jak bylo u společnosti HAMMER zvykem (vyjma 2-3 minut stopáže se celý film natáčel ve studiu), přihoďte do kotlíku jednu useknutou ruku, rozleptaný obličej kyselinou a nadržené paničky, zamíchejte a máte chutný eintopf, který se díky Leeovi, jenž celý film „udělal“ svým charismatem, nepřejíte. ___ PS: Nechápu, proč je dobrých filmových adaptací Rasputinova života tak málo. Zrovna on, tak velezajímavá historická postava, si říká o výživný biják.

    • 8.1.2017  19:30

    Tyhle staré černobílé klasiky mají tak ohromné kouzlo. Příběh ženy, kterou její manžel deptá psychicky tak důsledně, že jí chce připravit o rozum, má důmyslný scenář (chtěl bych vidět remake od Finchera :o), kamera fantasticky pracuje se světlem a stíny, Chareles Boyer je záporák, kterého budete upřímně nenávidět, ale ten největší trumf, který tady tak všichni chválí, tj. Ingrid Bergman, byl pro mě jedinou slabinou. Její herecký projev byl někdy až příliš teatrální, někdy jsem jí to nevěřil, někdy naopak mi z jejích emocí lezl příjemný mráz po zádech. Prostě rozporuplný výkon, který bych asi Oscarem neodměnil, ale film jako takový je znamenitý.

    • 2.1.2017  21:33
    Timeslip (1955)
    **

    Plakátové info: BYL NEJSMRTELNĚJŠÍM ZE VŠECH TAJEMSTVÍ ..... MUŽ S RADIOAKTIVNÍM MOZKEM!!! ___ Co naplat, že základní nápad je tak zajímavý, když je zde absolutně nevyužit. Sci-fi premisa, že hlavní hrdina, s velkou hladinou radioaktivity v těle, žije s jakýmsi 7-mi vteřinovým náskokem oproti ostatním, je utopena v rutinní špionské story, kde více než jindy je znát nízký rozpočet a zřejmě neschopnost kameramana si nasvítit jednotlivé scény. Ten film je strašně, strašně tmavý, 80 procent stopáže je utopeno ve tmě, už jen stačilo, aby tam každý popotahoval z cigarety, jako v dobových noir snímcích (ale hodně laciných). Ani bych to vlastně neoznačoval za sci-fi, o to se jenom zlehka otírá, spíšem se tu kujou špionské pikle a ke konci střílí z revolveru. Je to škoda, originální nápad s časovým paradoxem mohl být v rukou schopnějšího tvůrce využit mnohem lépe. Angličani prostě v době ´zlatého věku´ neuměli točit sci-fi (čest vyjímkám).

    • 1.1.2017  00:31

    Blaxploitation jako řemen, kde primitivní zápletka hraje druhé housle, ty první tady fidlá neustálá akce, kdy se mezi pauzami jednotek minut střídá jedna akční sekvence za druhou, s tehdejšími třemi velkými hvězdami - Jim Brown je tady ten usedlejší, nadsamec Fred Williamson naopak dříve tasí, než myslí a trousí jednu ironickou hlášku za druhou a krátkodobá hvězdička Jim Kelly (který v té době plul na vlně popularity ´Draka přichází´ s Brucem Lee) předvádí něco jako chvaty bojového umění (moc mu to nejde, vypadá to spíše komicky). Bílá populace je tady samozřejmě opět za podrazáckou rasu (jak velila blaxploitation žánrová pravidla), která se sdružuje v neonacistických bojůvkách s červenými barety a symbolem SS, hlavní záporák vysloveně trapný, že by ho zfackovala i jeho uklizečka. Mrtvých (zejména bílých zkorumpovaných poldů a červených baretů) tady napočítáte na desítky, IQ celkově pod bodem mrazu. Náhle ustřihnutý konec je spíše diváckým vysvobozením.

    • 31.12.2016  21:33
    Havran (1963)
    ***

    Vincent Price býval ohromný sympaťák, který dokázal svým charismatem prodat i sebepitomější repliku a 26-leté ucho Jack Nicholson byl .... no prostě ještě ucho, byť v jedné scéně ukáže i svoji pověstnou ďábelskou jiskru. Corman tady vehementně znásilňuje Poeovu povídku, pojal to spíše jako grotesku (duel čarodějů v závěru je ohromně zábavný a zdaleka to nejlepší na celém filmu) a rozvedl jí do úsměvné blbiny, to vše v béčkových mantinelech, které nikdy nebyl schopen opustit.

    • 31.12.2016  18:50

    Začátek pozvolného úpadku kdysi velkého herce ve vážně míněné sci-fi, která se díky fušerské režii stává parodiíí sebe samou. Heston tu je jenom proto, aby mohl pobíhat s obnaženou chlupatou hrudí, zlí nakažení budí hrůzu bílými parukami, bílými kontaktními čočkami a tvářemi pomazanými pudrem. Budete se smát nad zhovadilostí scenáře a žasnout nad nemotorně natočeným akčními scénámi s jasně viditelnými kaskadérskými náhradníky. I Bert I. Gordon by to natočil lépe. Sagala do gulagu, Douglase do psychiatrické léčebny!

    • 27.12.2016  21:59
    Joy (2015)
    ****

    Trnitá cesta mopu do amerických domácností. Přiznám se, ža tahle synopse mi přišla tak fádní a nezajímavá, že mě to předem nelákalo ke shlédnutí. Od začátku filmu to bylo "celkem zajímavé, ale ničím zvláštní", někdy celkem bizarní, kdy se postavy chovají divně (klasický to neduh Russellových filmů), ale od setkání Joy s postavou Bradleho Coopera v polovině filmu jsem byl pevně zaháčkován až k výslednému dojmu "výborné". Samotná scéna představení mopu její stvořitelkou v TV reklamě byla pětihvězdičková, stejně jako bylo ponoření se do role ze strany Jennifer, která to tam emocionálně hrnula jak sněhový pluh. A propós zima byl dobrý tah, poletující vločky tomu vyprávění dodávaly přitažlivou atmosféru, společně s hudbou, kterou Russell vždycky uměl ve filmu správně použít.

    • 21.12.2016  20:14

    Trvalo to dlouhých 33 let, ale dočkali jsme se. Po Episodě 6 nejlepší filmový zářez do Star Wars univerza. Nepůsobí vyumělkovaně, nevypráví skrze dějové oslí můstky pro blbečky a s hlavními i epizodními postavami zachází neurvale a bezútěšně, tedy jako ve skutečné válce. Její rozjezd je možná příliš pozvolný (má jediná výtka), jinak je to čirá fanouškovská radost. S Garethem Edwardsem bych zašel rád na pivo, nejenže ve svém předchozím filmu jako jeden z mála pochopil poetiku původních japonských Godzill, ale ani Star Wars v jeho podání nevypadají jako kýčovitá omalovánka. Dejte mu další Star Trek! :o)

    • 19.12.2016  22:11
    She Devil (1957)
    **

    Plakátové info: STVOŘILI NELIDSKOU BYTOST, KTERÁ ZNIČILA VŠE, ČEHO SE DOTKLA!! ___ Synopse je jednoduchá. Žena umírá na tuberkulózu a je zachráněna dvěma lékaři kolegy, kteří jí píchnou speciální uzdravovací sérum, které z ní učiní zlou bytost, která se umí přeměňovat (což se projevuje změnou barvy účesu a make-upu) a zabije každého, kdo jí stojí v cestě. První, co zaujme je, že film byl natočen v oku lahodícím cinemascope formátu, který tehdy ještě nebyl v kinech běžnou věcí. Za druhé - hlavní herečka neumí hrát a v roli se nejde pouze, když propadně vzteku a někoho morduje, jedině tehdy jsem jí to věřil. Triky jsou docela pěkné (v zrcedle pozorovaná již zmíněná náhlá změna barvy účesu, mizející jizvy na ruce po škrábnutí leopardem), muži jsou tu výhradně v pozici přitroublých pasivních trubců, se kterými si dominantní žena dělá co chce, ale především - ten příběh je tak přihlouple podán, že ho nemohli brát vážně ani tehdejší diváci (a že tehdy čelili stovkám naivních a ještě naivnějším filmečků). Některé scény fakt spadají až do sebeparodie, naštěstí si to u mě Neumann plně vyžehlil rok poté, s fantastickou Mouchou.

    • 18.12.2016  22:23

    Milostný trojuhelník, o nic víc tam nejde a celé to nějak vyšumí do ztracena. Woody už točí jenom ze setrvačnosti, ale zrovna Café Society je tak hladivé, milé a svým způsobem i sympaticky staromódní, obzvláště, když to má bezchybnou atmosféru Hollywoodu 30.let, tedy doby, která mě, staromilce, vždycky přitahovala. K tomu jsem učinil poznání, že Stewart umí být i půvabná, když jí to role umožní. A vlastně i ten konec byl přesně tak melancholický, jaký asi měl být.

    • 23.11.2016  10:57

    "Který černý soukromý očko utáhne spoustu ženských? Shaft!", zpívá se ve filmu. Shaft byl první. Přinesl filmovému světu žánr ´blaxploitation´, přinesl černošského hrdinu, kterému do náručí padají ženský jak na běžícím páse, který se nebojí černých ani bílých, který, když je potřeba, je patřičně agresivní, ale přitom inteligentní. Na to všechno slyšeli černoští mladí kluci z předměstí, kteří se na film hrnuli v zástupech. Přesto pověst filmu trošku předhází kvalitě. Čekal jsem to víc nahláškovaný, víc sexuálně podbarvený (2 holky za celý film? - Shafte jseš salát), víc akční, potažmo násilný (tři menší akční sekvence to nevytrhnou). I tak je to zajímavé vidět, už kvůli skvělé atmosféře New Yorku začátku 70.let, dobového oblečení, vozového parku a dealujících černých feťáků. A bílá populace tu hraje stafáž, nepodstatné druhé housle, tak to má ve správném blaxploitation být.

    • 21.11.2016  22:18
    Příchozí (2016)
    *****

    Nikdy bych nevěřil, že film ze sci-fi žánru může vypovědět o povaze lidí obecně více, než stovky jiných psychologických filmů, které se kdy přehnaly přes plátna kin. Tohle je filmová událost s velkým U za poslední roky, na podobné sci-fi jsem čekal od vynikajícího Zemeckisova Kontaktu z roku 1997. A zároveň je to takový lakmusový papírek o naší populaci, jestli jste idioti (jako ti hošani dvě řady za mnou, kteří celý film jakoby vtipně hláškovali a nevědomky se řechtali vlastní idiocii), nebo citliví lidé, kteří něco takového dokáží docenit. A Amy Adams je božská.

    • 1.11.2016  20:30
    Mzda strachu (1953)
    ****

    Nedá se říci, která verze je lepší. Obě mají svůj emocionální vrchol, ta francouzská v podobě přejezdu přes ropné jezírko i s jeho tragickým důsledkem, Friedkinova má zase nezapomenutelnou scénu přechodu po lanovém mostě nad rozbouřenou řekou. Ale jinak jsou obě v podstatě úplně jiné a krásně se vzájemně doplňují. Snad jen francouzský originál má zbytečně dlouhou úvodní seznamovací část, která stopáží překračuje více jak hodinu a potřebovala by prostříhat, jinak je to ale vydatná porce prvotřídní filmařiny. A Yves Montand zamlada vypadal jak David Gahan z Depeche Mode :o)

    • 31.10.2016  22:47

    Tak co tu máme? Dvě solidní lekačky, ale jinak je to kompilace těch nejprovařenějších hororových propriet a postupů, které jsme mohli vidět v desítkách jiných žánrově spřízněných filmů. Navíc horory ze 70.let, na které Wan odkazuje, to uměly lépe. K tomu se tady operuje se scénářem, který je prostě…..hloupý, až to práská dveřmi hlasitěji, než to uměl ten duch. V první půli to Wan ještě kočíruje s přehledem, druhá půle už je jen festival hlouposti a trapnosti. Při některých scénách, třeba toho výslechu ducha ergo dívky s plnou pusou vody, jsem se za tvůrce až styděl. Ale Wana přesto nezatracuju, pořád umí z „prdu udělat kuličku“, třeba v povedeném prequelu, který byl v mnoha ohledech prostě lepší.

    • 6.10.2016  00:29
    Neon Demon (2016)
    ****

    Nemainstreamový, obrazově podmanivý, hypnoticky vtahující zážitek pro ty, kteří dokáží ocenit mimořádné vizuální cítění Nicolase Windinga Refna. Jenže také je tu Refn explicitně provokující, úplně zbytečně a bez několika scén (sex v márnici, blití oka) bych se fakt klidně obešel. Takže když sečtu pro a proti, Refn nakonec uhrál remízu, ale má kluk jeden talentovanej na víc, mnohem na víc. Takhle nějak by asi točil Jaromil Jireš, když zrovna tvořil ´Valerii a týden divů´, byl by přitom tak trochu zvrhlík a jel by permanentně na drogách :o)

    • 3.10.2016  23:55
    Ave, Caesar! (2016)
    ***

    Je to trochu rozhárané, nedrží to pohromadě, jsou tu zábavné scény, pak méně zábavné a pak úplně připitomělé (sovětská ponorka). Ale jako celek to je pořád milá exkurse do doby, kterou mám rád nade vše, tedy do zlatých 50.let ´Zlatého Hollywoodu´, kdy kinům vládli naivní westerny, ještě naivnější béčková sc-fi a sandálové filmy. A řeknu jedno jméno - Alden Ehrenreich. Ten kluk mě hodně baví, z něho bude jednou hvězda, dejte na mě.

    • 30.9.2016  23:16

    Člověk sleduje tenhle technologický zázrak a v mysli mu létá myšlenka, že "Budoucnost je teď" a ujištění, jaký obrovský skok vpřed filmaři udělali ve vývoji CGI animací a trikových prostředků za posledních 20 let, o tom se filmařům v "předjurském" období mnoha desetiletí mohlo jenom zdát. Tohle je bezesporu vrchol technických možností současného Hollywoodu a čichám čichám nějaké technické Oscary. A to prosím píšu jako divák, který nemá vůbec v oblibě digitální omalovánky, kterých je dnes ve filmech přecpáno a upřednostňuje manuálně vyráběné triky. Jenže tady vám do oči nebijou žádné digi orgie, které by působily nepatřičně, vše vypadá tak uvěřitelně a živě, až oči přechází. Když si uvědomím, že veškeré přírodní prostředí vznikalo v počítači, tak mi to prostě hlava nebere. Zážitek navíc umocňuje i báječná knižní předloha, a pokud její příběh naučil aspoň pár dětských diváků k lásce ke zvířatům, měl tenhle film smysl.

    • 19.9.2016  22:27

    Čistě řemeslně je to celkem o.k. (má to působivou výpravu postapokalyptického světa), nicméně můj dotaz směřuje k literární předloze: kdo píše tyhle verbální průjmy a hlavně - kdo je pak čte? Twilight, Divergence, Labyrint, Hunger Games - prostě jeden literární výblitek vedle druhého, vše zřejmě určeno pro teenagerovské čtenáře, jejichž duševní svět nechápu a ani nechci.

    • 10.9.2016  19:46

    Edward L. Cahn určitě nebyl špatný tvůrce, natočil několik velmi slušných filmů, i několik naprostých blbostí a tenhle stojí tak na pomezí mezi nimi. Smrtonosné monstrum, vycházející z moře, se povedlo, maska je zdařilá, no a ta dějová omáčka okolo je celkem žánrově snesitelná (samozřejmě v kontextu doby), byť samozřejmě úsměvně přihlouplá. Cahn to kočíruje celkem s přehledem, představitel Dr. Lombardiho má působivé záporácké charisma a protože on se na plátně zjevuje nejčastěji, dá se těch 70 minut celkem v klidu přežít. Škoda, že hlavní klaďas je takový nekňuba a jeho představitel Lance Fuller špatný herec, což vynikne v kontrastu právě s postavou Lombardiho. A neselhávající jistota (v tom záporném slova smyslu) Tom Conway je tu opět osinou v zadku, když na konci chytne facana od monstra, člověk cítí skoro zadostiučinění :o)

    • 6.9.2016  21:17
    Monstrosity (1964)
    *

    Snaha natočit co nejlepší sci-fi horor je tu zřejmá, ale marná. Občas se tu vykrádá Hitchcock, kamera občas zabírá zajímavé úhly a záběry a občas ….. občas je to nechtěně směšné. Herci jsou všichni bez vyjímky mizerní, herečky, které představují oběti šíleného vědce a jeho zaměstnavatelky, mají příšerný akcent a neuvěříte jim zhola nic a ten lidský vlkodlak je spíše pro smích. Produkčně to není žádné terno, protože 95% stopáže neopustíme lokaci jednoho domu, kde je laboratoř na duplikování lidí a kde se odehrává vše podstatné. Mascelli často nezvládá vedení herců a ti hrají jak ochotnický spolek Horní Dolní a to je asi má největší výtka. Jedna z obětí má hrát ženu s kočičím mozkem, takže přejala kočičí chování a gestikulaci, ale namísto kočičí ženy působí jako zfetovaná. Příběh není úplně pitomý, taková klasická hororová zápletka, ale ten film nemá charisma, je to nepodařené a nezábavné béčko. S příšernou hudbou coby nevyžádaným bonusem.

    • 15.8.2016  18:45

    Plakátové info: MONSTRA KRÁČÍ ZEMÍ V ÚCHVATNÉM BĚSU DRÁPAJÍCÍ ZUŘIVOSTI!!! ___ Viděl jsem obě verze, i tu novější, upravenou, jinak sestříhanou a s přidanými scénami pro americké publikum. A jednoznačně doporučuji tu starší, má přímočařejší tah na branku, té novější verzi přidané scény neprospívají, rozmělňují ji a úvod s Johnem Carradinem je úplně zbytečný. A jinak za mě dobrý. Oceňuji, že se točilo v poctivých exteriérech severního Švédska, herci jsou sympatičtí a hrají dobře (hlavně pak hlavní ženská postava si mě získala svojí bezprostředností), hudba je nebývale kvalitní na žánr B-filmů, mimozemšťani a monstrum vypadají fajn, útok monstra na vesnici Laponců, navzdory jednoduchým trikům, nepostrádá působivost. To, že ve dvou scénách film vypadá jako instruktážní video o lyžování za polárním kruhem, mi zážitek nekazilo. Pouze konec je dost uspěchaný a nepovedený, jako by tvůrcům náhle došel budget. A důležité upozornění – sledovat pouze ve kvalitní obrazové reprodukci, protože půlka filmu se odehrává v přítmí, v noci a v horších obrazových podmínkách se postavy a okolí slévají. Zdejší nelichotivé hodnocení některých kolegů připisuji delší americké verzi, která opravdu není dobrá.

    • 13.8.2016  22:54

    Chápu, že je těžké přijít s něčím novým pokud jde o adaptaci PC hry, zvláště když vám na záda dýchá dohled Blizzardu a s ním tisíce fandů, kteří progrindili ve WoWku stovky hodin. Ale i tak tvůrci mohli přecijenom přinést více, než jen recyklát nablblého fantasy klišé, který si okamžitě vybavíte, protože jste ho viděli u spousty jiných filmů, počítačových her, či četli v těch slabších fantasy titulech, kterých jsou portály knihkupectví plné. Chtěl jsem napsat přesně to samé, co zde Cervenak, ale on mě předběhl, takže to jenom zopakuju – jakkýkoliv 10 minut z Hobita je zábavnějších, než celé 2 hodiny Warcraftu. Nač to dlouze okecávat, byla to…....nuda.

    • 13.8.2016  15:46

    Plakátové info: ŠOKUJÍCÍ SENZACE!!! UVIDÍTE NEJPODIVUHODNĚJŠÍ ZE VŠECH RITUÁLů V CHRÁMU LÁSKY!!! UVIDÍTE NADZVUKOVÉ VZRUŠENÍ, KDYŽ SE ŘÍTÍTE VESMÍREM VSTŘÍC ZTRACENÉ PLANETĚ!!! UVIDÍTE OHNIVÉ PANNY, URČENÉ K JEDINÉMU ÚČELU – STVOŘENÍ NOVÉ RASY SUPERLIDÍ!!! ___ Mno, viděl jsem již zhruba 200 filmů ze ´Zlatého věku´ a tenhle bych zařadil spolehlivě mezi 10 nejhorších z nich. Jasný tip pro místní filmové fandy, kteří neváhají dát 1* nebo odpad! běžnému mainstreamu, tady by asi lapali po dechu. Zde je totiž špatně vše. Režie je úplně mimo. Záběry jsou zde natahovány, aby se vyplnil čas, takže sekretářka 10 sekund schází ze schodů, šteluje si židli, aby si napsala poznámku, 5 sekund zastrkává židli a 10 sekund jde opět po schodech nahoru. To vše v jednom záběru. Herci běžně čumí do kamery, když mají hrát strach, někteří z nich se očividně smějí, komparz poctivě a dlouho čumí a čumí, holky – Jupiterňanky – tancují a tancují….a tancují, běžné činnosti se v jednom záběru protahují a stopáž bobtná a n-aa-t-aa-h-uu-j-ee se, aby to mělo aspoň těch 80 minut a i to je moc. Výprava neexistuje, vyjma jedné místnosti s dekoracemi a statického náhledu do kosmické lodi. Triky neexistují, dokonce ani žádné profláklé zadní projekce, i když se to nabízí a záběr na stojící kosmickou loď na Jupiteru je naskenovaná fotografie. Z technického hlediska je to úplně mimo. Astronauti při startu a samotném letu sedí pohodlně v křesle, jako by čuměli v obýváku na fotbal, nepřipoutaní, pouze v bílých lékařských pláštích, raketa se ovládá volantem a dvěma páčkami a protože nebyly peníze, s dekoracemi Jupiteru se nikdo nenamáhal, takže povrch planety je běžná středoevropská krajina, navíc dost nehezká a fádní, zarostlá keřem. Mluví se tu o zemi ´New Atlantis´, jeho jezeru, chrámu, ale nic z toho nevidíte, protože rozpočet asi padnul za catering. Díky bohu za to monstrum (hubený týpek v černém overallu s hokejovou maskou), je směšné, takže se člověk aspoň nasměje v pauze mezi tlučením hlavou o zeď. Ed Wood se tady na CSFD démonizuje, ale přátelé, ten je proti tomuhle….Fellini. ___ Měl jsem tu „čest“ vidět HD verzi, ano i tyto obskurnosti se remasterují.

    • 31.7.2016  20:59

    Je to křiklavě barevné, je to přeplácané a Pokémoni to nejsou. Co to je?

<< předchozí 1 2 3 4 16 32 47 62
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace