Lima

Lima

Libor M.

Česko

3252 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
    • 14.10.2018  22:17

    Velmi zajímavý film, s fantastickou atmosférou zapadlé vesnice uprostřed zasněžených hor. Vynikající je nečekaně poklidná, emocionálně nevyhrocená scéna setkání kapitána s vrahem, jenom jsem labužnicky pomlaskával. Ale tím pozitiva končí. Opravdu nemám rád, přímo nesnáším, když se pro potřebu filmu zabíjejí živá zvířata, jako se to děje zde. Ne žádně umělé figuríny, ale opravdu živé bytosti. Vlka a drozda jsem ještě překousl, tam to nebylo tak zřejmé, ale uříznutá hlava husy na konci, s ještě klepajícím se tělem v posmrtné křeči s odkapávající krví, to už je na mě moc silná káva. Něco tak otřesného jsem zažil již dávno, při Deodatově ´Cannibal Holocaust´, kde se in natura porcuje chudák želva. A tady to bylo podobné. Natočení žádného filmu neospravedlňuje zabití živé bytosti, jenom proto, aby scéna vypadala efektně. Žádného!

    • 13.10.2018  21:47
    Neviňátka (1961)
    ****

    Film velmi silný v detailech, v jednotlivostech, ale ne tak přesvědčivý v celku. Je tu několik opravdu vynikajících, strašidelných scén, které vyvolají mrazení v zádech, ale mám takový pocit, že to, k čemu celý film směřuje, nemá tak emocionálně drtivý dopad, jak by se z předchozího průběho mohlo stát. Prostě přijde konec a „…hm, to je všechno?“. Jinak ale fajn. Plusem je jednoznačně neurotický výkon Deborah Kerr, ten uzlíček nervů jsem jí sežral i s nitěma, obě děti hrají také dobře a všimněte si, jak jsou v detailním pohledu jejich tváře jemně podsvětleny, aby se zdály zřetelně zlověstné. Tady Freddie Francis, pozdější to slavný ´hammerovský´režisér, společně s hrou stínu v potemnělých místnostech, odvedl skvělou práci. Za ty občasné zimomřivky (hra na schovávanou!) a znepokojivou atmosféru dávám silné 4*.

    • 9.10.2018  22:45

    Hororem bych to určitě nenazýval, spíše takovým thrillerem, který až na dvě scény citelně postrádá dusivé napětí. Ale to by nevadilo, je tu ale jeden problém – nečekaný dějový twist, který je sice zrežírován působivě, ale staví na hlavu vše předešlé a postrádá jakoukoliv logiku. Stejně jako pointa a smysl počínání hlavní postavy, ty se bohužel s hloupostí twistu vezou do samotného lehce vygradovaného závěru. Je to fakt škoda, v první půli měl tenhle film našlápnuto opravdu „hitchcocovsky“, ale skončil jako úplné béčko.

    • 9.10.2018  00:16

    Jeden z prvních hororů (dokonce jsem někde četl, že úplně první), který přinesl téma reinkarnovaných čarodějnic, které vždy o sabbatu obětují nevinnou dívku, aby si prodloužily věčný život. V Itálii přímo na tenhle film zareagoval Mario Bava svojí Černou nedělí a odstartoval tam populární vlnu gotických hororů. Příběh sice není bez chyb. Padouch a oběť jsou od začátku přímo dáni (což nešťastně prozrazuje i dobový plakát k filmu), ale ta atmosféra je k nezaplacení. Krásné kulisy zchátralých domů města posedlého satanismem, hustá mlha se převaluje nízko nad zemí, nechybí zlověstná podzemní kobka a krásný pochmurný hřbitov s obřími kříži. Hudba zajímavě střídá jazzové pasáže s hororovými symfonickými, podepřené sborovým zpěvem. Zajímavé je, jak se zde opakují scény při obou návštěvách prokletého města – ty stejné pohledy občanů, ty stejné rituální prvky a všechno to směřuje k nevyhnutelnému. Konec je fakt paráda, výborně graduje, z kříže šlehají plameny a do toho zlověstný zpěv sboristů. Christopher Lee je bůh (jako obvykle), i když tady hraje spíš druhé housle, jednoznačným trumfem je Patricia Jessel, démoničtější čarodějnici byste těžko hledali.

    • 6.10.2018  00:37

    Criterion blu-ray projekce. Tarantinův inspirační zdroj. Neskutečně strohá, emocionálně chladná podívaná. Yates vždycky dělal takovéhle filmy, i ten slavný Bullitt byl vlastně takový, ale tam skrze McQueena aspoň nějaké emoce protlačil a měl několik nezapomenutelných scén. Tady jsou dvě loupeže banky, z nichž jedna trvá asi minutu, druhá na začátku filmu je mrazivě chladná, provedena se stoickým klidem, opravdu povedená, ale tím pozitiva končí. Všechno zde probíhá s takovým klidným ksichtem, i ti herci deklamují staticky, Mitchum je tu vysloveně jenom do počtu, jeho hra „na obě strany“ je vám vlastně celkem šumafuk, stejně jako strasti mladého překupníka zbraní. 100 minut stopáže se rozplyne jak pára nad hrncem, bez zapojení diváka do děje a to je vzhledem ke kultovnímu statutu, jako ten film má v zámoří, docela zklamání.

    • 2.10.2018  21:15

    Od snímku, který je nejoblíbenějším filmem a největším inspiračním zdrojem Nicolase Windinga Refna, jsem přeci jenom čekal více, než vyšeptalou gangsterku o soupeření tokijských gangů a stavovské cti :o) Prvních cca 40 minut (což je zhruba polovina stopáže) se tady toho opravdu moc nestane, mimo to, že se zde dva gangy přetahují o vliv, všechno podstatné jsme už viděli v mnoha jiných filmech. Dost často pro mě nepochopitelně se ustřihne náhle scéna uprostřed dění a přijde další, jakoby v tom měl střihač zmatek, každopádně zmatek v tom má divák. Co teda musím částečně pochválit, je vizuální stránka. Dokud se děj točí v Tokyu, volí režisér zajímavé strohé kompozice s pře-krá-sný-mi barvami, radost pohledět, ani kulisy nejsou k zahození (ten konec!), ale pasáž ze zasněžených hor není moc zajímavá a suma sumárum, ten film vyjma kamery mnoho zajímavého nepřinese. __ PS: Bluntman tady blábolí cosi o úprku před vlakem coby falickým symbolem. Prosím, tahle scéna trvá asi 4 vteřiny a vlak v ní skoro vůbec není vidět. Ti filmoví teoretici jsou opravdu občas blázni :o)

    • 21.9.2018  21:08
    Divočina (2014)
    *****

    Nádherná příroda, charismatická holčina, Simon a Garfunkel, smysluplný příběh a emoce. Kdybych měl zavzpomínat na typově a žánrově podobný snímek, tak naposledy jsem si takhle užil před jedenácti lety Pennův ´Útěk do divočiny´. Tam měl sice hlavní hrdina jiné motivace, ale něco měli oba společné – hledali sami sebe v nádherné, očišťující krajině. Ze zečátku jsem se moc nechytal, náhlé střihy působily trochu zmateně, ale s přibývajícím časem mě to neskutečně zaháčkovalo. Hlavní postavě jsem rozuměl, záviděl její odhodlání se sebou něco dělat a jsem strašně rád, že Vallée nesklouzl k laciným berličkám, že některé scény, které mohly sklouznout do fatálního konce, se vyřešily jiným způsobem a klišé obloukem obešly. A to, jak Vallée pracuje s flashbacky, to je přímo mistrovská práce. A hlavně Reese – do role dala všechno, sama si to i zprodukovala, holka já tě obdivuju! Reese je prostě talent od boha, stejně jako Vallée, ještě jsem od něho neviděl špatný, ba i jenom průměrný film.

    • 16.9.2018  02:54

    Jakoby Jodorowsky zplodil dítě s Panosovým tatínkem Georgem. Film rozhodně osobitý, svůj, obrazově působivý, od člověka, který má vizi. Zajímavá barevná paleta, funkčně použité filtry, ale zejméně v první půli (kterou tady mnozí kritizují, ale mě se líbila víc) překypující atmosférou a pozoruhodnými obrazovými nápady, vše podmalováno jedinečným zvukovým doprovodem. Druhá půle je grindhouse řezničina, nekompromisně přímočará, jednoduchá, ale pořád si zachovává vizuální svébytnost. Pološílený Cage je castingový triumf, Riseborough má ve své zajímavé, netuctové tváři cosi magického a Roache je charismatický padouch, zároveň však až žalostně komická figurka a tohle herecky uchopit není snadné. Mandy je pozoruhodný film, není pro každého, pro mainstream už vůbec ne, ale tluče srdcem tvůrce, který není tuctový a miluje vyprávět jednoduché příběhy skrze atmosférické obrazy.__PS: Po 2.shlédnutí jsem si to užil ještě víc. Tenhle film se tak vymyká 99% filmové tvorby, a přitom není hloupý, že smekám klobouk. Celosvětovým nadšeným ohlasům kritiků (aktuálně 8,2 na Metacriticu) se nedivím (a Cosmatosovi je ze srdce přeju).

    • 7.9.2018  05:31

    Scénář průměrný, někdy až přihlouplý. Příběh nenudí, ale nestrhne, Argentovo viuální kouzlení se tady nekoná, mordy nejsou nijak sofistikované, jak u něho bývá zvykem. Po zhlédnutí jeho dvanácti zásadních filmech mi Argentův kult zcela uniká a mám už jasno, že osobitý Fulci ve srovnání s ním u mě jasně vede.

    • 23.8.2018  22:23

    Obrazově opravdu krásné, ale příběhově a pointou tak hloupé, až to práská dveřmi. Argento měl cit pro kompozice, ale psal - až na vzácné vyjímky - samé scenáristické zmetky.

    • 21.8.2018  23:18
    The Punisher (TV seriál) (2017)
    ****

    Tímhle směrem – tj. postavy z masa a kostí, jež bolí každý úder, jejich konání, které má smysl, duchaplné dialogy, děj, který není primitivní a je oproštěný od klišé – kdyby se ubíraly i filmová zpracování ´marvelovek´, byl bych jedině pro. Zatím se tak neděje (čest vyjímkám, jako ´Guardians of the Galaxy´ a ´Thor Ragnarok´, ti jsou aspoň osobití a vtipní)). Seriáloví ´Daredevil´ a zejména ´Punisher´ jsou tak úplnými protipóly filmovým generickým CGI atrakcím, přestože je zastřešuje společné studio, což je zajímavé. Zejména ´Punisher´ ma tak velký otisk reálnosti a uvěřitelnosti, že si říkám, jestli má vůbec ještě něco společného s komiksem a předvádí fakt skvělou scenaristickou práci.

    • 6.8.2018  21:35
    Coco (2017)
    *****

    Ještě tak tři čtvrtiny stopáže se to jeví jako prima čtyřhvězdičkový animák, se spoustou vizuálních vychytávek a nápadů, s trocha odhadnutelnými postupy a jednou slabší scénou, kterou už jsem viděli v jiných filmech (odhalení záporáka veřejnosti). Ale pak to vygraduje do neuvěřitelného dojáku a při stěžejní scéně s písničkou na konci jsem se rozbrečel jak malý dítě. To už se mi dlouho nestalo. Je to tak, nejdůležitější v životě je soudružnost rodiny a vzájemná rodinná láska a úcta ke starým lidem. K tomu to oku lahodící, v hollywoodské produkci neokoukané mexikánské prostředí, jeho šmrnc a pozitivní nálada. Jo, bylo to moc fajn.

    • 6.8.2018  14:59

    Den předtím jsem viděl přeplácanou digitální omalovánku, nový Avengers, a z těch nekonečných soubojů tam na mě nedýchal život a jediný, kdo se při nich zpotil, byly procesory kompjůtrů, když renderovaly CGI. V Cruisově filmu naopak z kontaktních soubojů sálá živočišnost, jelo se na dřeň a každý úder byl sakra cejtit a pro mě to byla veliká úleva, že se ještě točí takovéhle oldschool áčkové akční filmy. Charismatický Cavill je zvíře, představil bych si ho klidně jako nového Bonda, i s tím božím knírem. A Cruise? Nevím, jak to dělá, jestli požírání pupečních šňůr prodlužuje mládí, nebo uzavřel smlouvu s ďáblem, Hubbardem, nebo Aštanem Šeranem, to je fuk, ale v 56-ti takhle vypadat a ještě provádět takovéhle kousky, to smekám klobouček. Já jsem o 11 let mladší a když jdu s nákupem do 6.patra, tak ve třetím si už nasazuju kyslíkovou masku, protože mám pocit, ža asi chcípnu :o)

    • 4.8.2018  22:14

    Neuvěřitelně čistý film. Ve svém prostém sdělení a skromné síle obrazu. Sice se míjí s mým světonázorem a do budoucna dám vždy raději přednost podvratnému a interpretačně mnohem bohatšímu Scorseseho majstrštyku, ale tohle Davisovo nahlížení na „nejslavnější příběh ze všech“ skrze ženské oči byl velmi osvěžující a nedá se ani říct, že byl silně konzervativní (zdánlivě), protože jak vám také osvětlí závěrečné titulky, s postavou Máří Magdaleny se to mělo v očích církevních pohlavárů po celá staletí tak trochu jinak, eufeministicky řečeno. A Mara a Phoenix tady jedou herecký absolutorium.

    • 2.8.2018  21:01

    Pro někoho jsou dítka produkční společnosti ´CANNON Films´ synonymem špatného vkusu, jiní zase na ní nedají dopustit, sám stojím tak na pomezí těch dvou protipólů. Dokument se zaměřuje hlavně na éru dvou hlavních šéfů, izraelských kamarádů Menahema Golana a Yorama Globuse. Nechybí levné počátky (SCHIZOID, X-RAY, HOUSE OF THE LONG SHADOWS, kultovně špatný „nejhorší muzikál všech dob“ THE APPLE), koketování s asijskými prvky (Nerův ENTER THE NINJA, pokračování REVENGE OF THE NINJA, NINJA III: THE DOMINATION), žánrové fúze (HERCULES, AMERICA 3000, Hooperův přebujelý LIFEFORCE), řídké pokusy o nějaké to umění (Zeffirelliho OTELLO, SAHARA, kde byl Golan přesvědčen o Oscsaru pro Brooke Shields :o), Končalovského velmi kriticky úspěšný RUNAWAY TRAIN) i svezení se na popularitě break-dance stylu (pekelně špatné BREAKIN´2: ELECTRIC BOOGALOO, BEAT STREET). Je tu hezky vysvětlena snaha studia o „námluvy“ s hereckými hvězdami, aby si divák identifikoval konkrétní tvář právě s Cannon Films. Takže ukecali Chucka Norrise a produkovali jeho většinu brakových fláků z 80.let, INVASION U.S.A. počínaje, DELTA FORCE a sérii MISSING IN ACTION konče, objevili Dudikoffa (AMERICAN NINJA) a potvrdili popularitu Van Dammea (CYBORG), plácli si s uvadajícím Bronsonem (čtyři pokračování kultovního DEATH WISH) a přinesli světu tehy populární sexsymbol Sylvii Kristel (EMMANUELLE jedna až milión). Snažili se svézt na vlně popularity filmů s Indianou Jonesem, takže vyprdli na svět tři (pod)průměrné dobrodružné fláky s Allanem Quatermainem. Chvályhodné ovšem bylo, že občas podali i pomocnou ruku progresivním, nebo nějak šikovným režisérům, takže mě velmi překvapila jejich produkce BARFLY o Charlesu Bukowskim od Barbeta Schroedera, nebo finacovali tehdejší tvorbu Toba Hoopera (INVADERS FROM MARS, propadák TEXAS CHAINSAW MASSACRE 2). Poslední čtvrtina dokumentu se hlouběji věnuje analýze, proč vlastně CANNON zkrachovali. Zatímco jiná srovnatelně velká studia produkovali 5 až 7 filmů ročně, u Cannonu to bylo rovnou 50 a více. Na tuhle nenasytnost postupně dojeli a posledním hřebíčkem do rakve byly nákladné propadáky OVER THE TOP (Stalloneho tupá pohádka o jednom „páčidle“) a zejména přepálený Lundgrenův MASTERS OF THE UNIVERSE a trikově i produkčně příšerný SUPERMAN IV.: THE QUEST FOR PEACE. Finanční bublina splaskla, dlouholetí kámoši Golan a Globus šli od sebe a Cannon skončil v dluzích. Ne, že bych je nějak litoval, ale nemohu jim upřít významný podíl na utváření estetiky a tvorbě popkultury 80.let, ať si o ní myslíme cokoliv.

    • 1.8.2018  22:16

    Plakátové info: ZŘETE ASTRÁLNÍ VESMÍRNOU LABORATOŘ!!! BRUTÁLNÍ MUTANTY OHROŽUJÍC KRÁSNÉ DÍVKY!!! ŠÍLENÉ ZLODĚJE TĚL A SMYSLU ZBAVENÉ LIDSKÉ TRANSPLANTACE!!! ____ Ted V. Mikels, hvězda půlnočních TV šou, má v zámoří stejný kultovní status, jako Ed Wood Jr., bohužel v Evropě je takřka neznámý, což je škoda, protože je s chlapcem kopa srandy. V jeho céčkových nízkorozpočťárnách se nikam nespěchá a tuplem už vůbec ne tady. Tehdejší hvězda B-filmů John Carradine (pro méně znalé – tatínek pozdějšího „Kill Billa“) tady svojí „operaci“ (tedy jak se ve filmu přesně praví: zavádění radioelektrických implantátů, koagulaci krve, extrakci paměti a instalaci solární energie do srdce) provádí dobrých 20 minut stopáže, během níž vám dopodrobna vysvětlí, co právě dělá, do toho jsou neustálé nudné prostřihy na jeho čumějícícho hrbatého sluhu, agenti různých organizací jezdí zmateně sem a tam, nebo se čtvrthodiny nahánějí kolem hotelu v – pro již tak zmatený děj – nepodstatné scéně a do toho zmatku tam pobíhá astro-zombie, který škrtí ženský. Postupně bující sexuální revoluce se projevuje i zde, takže ženské oběti jsou zbavovány svršků, legendární japonská sexbomba Tura Satana, zde v roli jakési šéfky agentů, má výrazné rozparky na sukni, takže neustále ukazuje stehna a výrazný dekolt k tomu a do toho hází rozkazy typu „Zabijte ho!“ a „Opovažte se příště zpochybňovat mé rozkazy!“. Kontaktní souboje a vůbec celá příběhová struktura, to je absolutní dno. Naprostou bizarností jsou úvodní a závěrečné titulky, běhemž nich pobíhají na plátně dětské robůtky a modýlky tanků a střílejí po sobě. Dává to stejný smysl – tedy žádný – jako ještěři v ´ROBOT MONSTER´. A co je pro cinefila absolutní perličkou? Že tenhle scenáristický bordel má na svědomí Wayne Rogers, pozdější sympaťák Trapper v seriálovém M.A.S.H. Každý holt nějak začínal :o) Resumé – pobavená 1* za nevěřící smích, ale nenechte se zmást, jinak je to strašná rozvláčná nuda :o)

    • 25.7.2018  22:03
    Womaneater (1957)
    ***

    Plakátové info: ZŘETE TANEC SMRTI, KTERÝ OTŘESE VAŠIMI NERVY!!! ZŘETE POJÍDAČE ŽEN, KTERÝ LAPÍ KRÁSKY NA DVOU KONTINENTECH!!! ZŘETE OHAVNÁ CHAPADLA, KTERÁ ŽENY POHLTÍ VE SMRTELNÉM OBJETÍ!!! ___ Překvapivě dobré na nízkorozpočtové britské béčko. Jasně, kdybych měl srovnávat s tehdejší tvorbou studia HAMMER, tak film neobstojí. Hammer produkoval vizuálně opulentní horůrky, plné barev a krásných rekvizit, zatímco ´Požírač žen´ je černobílý a ne tak vizuálně přitažlivý. Ale oceňuji, že se točilo i ve venkovních exteriérech (ačkoliv ve scéně, kdy hlavní padouch Dr. Moran vyhlíží na ulici svoji oběť, okolní chodci hážou přímé zvědavé pohledy do kamery, což dost ruší), George Colouris svého záporáka hraje skvěle a ta masožravá rostlina, schovaná v jeho sklepě je mile úsměvná a hezká na pohled. Vypadá jako chlupatý strom s chapadly, které se tak různě pohybují a ve dvou scénách jimi sevře vřeštící ženy, za doprovodu tamtamů doktorova poskoka. Děj je samozřejmě jedno velké klišé, domorodci mluví křováckou angličtinou (klišé typické i pro dnešek), ale herci jsou fajn, stopáž přiměřená, takže nemáte nutkání podívat se na hodinky a celé mě to neuráželo svojí blbostí. Ze ´Zlatého věku´jsem viděl spostu větších hloupostí a průměrný řemeslník Saunders si tady ostudu neudělal.

    • 21.7.2018  20:52
    Křižáček (2017)
    **

    Vláčil byl jen jeden, tohle se k němu ani zdaleka nepřibližuje. Není to póza, když řeknu, že mám opravdu rád pozvolně vyprávěné filmy s důrazem na atmosféru, ale tady to nebylo atmosféricky pomalé, ale jenom otravně pomalé a v první půli to vizuálně působilo jako TV inscenace brněnské ČT, plná staticky deklamujících panáků. Prostě takové to porevoluční pseudouměníčko čerstvého absolventa FAMU, který si myslí, že sežral Šalamounovo hovno :o)

    • 21.7.2018  16:02
    Rituals (1977)
    ***

    Na Boormana to kouká uctivě hodně zespoda. Nemá to ten správný tak na bránu, jako ´Deliverance´, ani to tak jedinečně negraduje, abyste o tom mohli kámošům nadšeně vyprávět u piva. Ale abych jen nehanil. Herci jsou skvělí, fakt si museli při natáčení vytrpět, po většinu stopáže to je fajn survival drámo, bohužel v samotném závěru se to překlopí do přepáleného hororu se směšnými maskami, nemluvě o pointě, kterou z pečlivě nakašírovaných rentgenových snímků dobrou opravdu neuděláte.

    • 20.7.2018  15:54

    Plakátové info: NA JEDEN SVĚT JSOU AŽ PŘÍLIŠ DIVOCÍ!!! ___ Bud Abbott a Lou Costello byli komická dvojka, jejichž popularita byla ve 40. a 50. letech srovnatelná třeba s Budem Spencerem a Terence Hillem o dvě desítky let později. No jak tohle hodnotit? Tvůrci se svezli na vzrůstající populariě sci-fi žánru 50.let, ale název je trochu zavádějící. O Mars tu nejde, v první půli se mrcasíme v maškarní New Orleans, v té druhé na planetě Venuši, obývající pouze ženskou populací. Příběh nepostrádá občas zajímavé nápady, triky jsou pěkné (průlet raketou skrze New York, obří venušanský pes), kdy na vás nekřičí okaté zadní projekce, výprava je bohatá, podpořená i exkluzivní účasti missek z celého světa, ten film má ale zásadní 2 problémy: humor a Lou Costella. Humor je křečovitý, chvílemi infantilní, zhusta předvídatelný, i když pár povedených fórů se tady najde. A ten druhý problém je Costello sám – „herec“, smím-li to tak nazvat, který nemá ani špetku talentu, ale myslí si o sobě opak, trapně se pitvoří a stále háže pohledy přímo do kamery, aby jako zvýraznil joke, který právě učinil. Sledování jeho působení způsobuje skoro až divácká muka. Hodnocení je rozporuplné. Film nenudí, rychle uteče, oko se popase, ale Costella máte celou dobu chuť vystřelit až na Pluto. Resumé – 3 hvězdy.

    • 11.6.2018  16:42
    Nepřátelé (2017)
    *****

    Nádherný příběh od citlivého Scotta Coopera. Minimalisticky servírován, skromnou výpravou opentlen, ale hluboký ve svém sdělení. Chvíle mlčení, přemýšlivě pronášených dialogů a všeříkajících pohledů byly pro mě poutavější, než scény hrůz a násilí, které tu ale měly také své pevné místo. Chápu, proč tohle v kinech propadlo, v dnešní době superhrdinského Marvel a DC plevelu je tohle starosvětské vyprávění jak z jiného světa, jinde, než 99% zbylé současné filmové produkce. A chápu, prož Christian Bale chce dělat zrovna tyhle filmy, já mu za to děkuju a přeju mnoho zdaru v další filmové kariéře.

    • 7.6.2018  23:29
    The Werewolf (1956)
    ***

    Plakátové info: POSTRACH CELÉHO LIDSTVA DĚSÍ PLÁTNA KIN!! VĚDCI MĚNÍ ČLOVĚKA V BESTII!! OPRAVDU SE TO DĚJE!! ___ Předně musím ocenit rozhodnutí producentů vyměnit nakašírované studiové kulisy za skutečné přírodní scenérie hor v Montaně. Borovicové lesy a sem tam poslední zbytky sněhu vypadají v černobílém obrazu moc pěkně. Škoda, že zpočátku sympaticky se projevující horůrek se ke konci mění v uplakané melodrama, kdyby za kamerou stál lepší režisér, než Fredík Searsů, tvůrce nejsměšnějšího monstra v dějinách kinematografie (ano, ten pankáčsky obří pták v THE GIANT CLAW), třeba mě napadá takový Jack Arnold kdyby to točil, mohla to být dnes klasika, protože tady se evidentně na penězích nešetřilo a ta vlkodlačí maska je moc fajn. To, že film zapadl, je vinou také faktu, že v 50.letech prostě už o vlkodlačí téma nebyl zájem (v kinech vládli ufouni a radioaktivitou zmutovaná monstra), časy, kdy se Lone Chaney proháněl ve vlkodlačí masce v klasických Universal hororech, byly už pasé. Trošku se sice tvůrci svezli s dobou, protože zdejší vlkodlačí mutace způsobovaly radioaktivitou ozářené injekce, ale jinak se tematicky opozdili o dobrých deset, patnáct let. Což mě je šumafuk. Škoda, vyškrtnout mizerně zahranou postavu expresivně vzlykající manželky, dal bych i příjemně naladěné 4* :o)

    • 24.5.2018  21:43

    Del Torův film byl uctivou poctou kaiju žánru a přes své nedostatky (nicotné postavy, akce výhradně v noci, aby se snadněji renderovalo CGI) měl jakýs takýs půvab a pro člověka odkojeného Godzillou, Gamerou a spol i vlastně pěkným zážitkem . Tohle pokračování je jen blbinou pro infantilního Fuku a pro děcka s pařáty umaštěnými od popcornu. Ale zase si z toho člověk odnese čtyři poznatky: 1) Hollywood už je definitivně pevně přisátý k čínským ceckám plných chechtáků a s hlavou až po uší zaraženou v zadnici _ 2) Boyega má překvapivě herecké schopnosti spolehlivého tahouna filmu a ještě nám v budoucnu ukáže _3) genderová vyváženost dnešního Hollywoodu už sahá až do prepubertálního věku a člověk se jenom děsí, jestli příští Bond nebude třináctiletá holka _ 4) Scott Eastwood je herecký dřevo a věru se příliš nepotatil

    • 16.5.2018  20:08

    Děr ve scénáři to má více, než švýcarský ementál, což si uvědomíte hlavně při ne až tak příběhově zvládnuté loupeži a pak při závěrečně pointě, která je všechno, jen ne chytrá. Přitom by chtěla být něco jako ´Obvyklí podezřelí´. A co tu jinak máme? Střet dvou silných osobností a příběh, který sází spíše na atmosféru, než akci, které se tu stejně na začátku a samém konci dočkáme. Tedy je to takový ´Nelítostný souboj´ ze second–handu, Butler není Al Pacino, Schreiber pak ani zdaleka osobností typu DeNira a Gudegast se na Manna dívá hodně zespoda s úctou. Ale když nebudu srovnávat, pak důraz na postavy, pozvolnější tempo, atmosférické reálie L.A. a ultra-macho Butler, tak jak ho chceme vidět, to všechno mi dost sedlo a ty čtyři mírně nadhodnocené hvězdy dám, navzdory té nevydařené pointě.

    • 28.4.2018  00:27

    Je chvályhodné, že si někdo střílí z takového dobytka, jako byl Stalin, potažmo si utahuje z bolševických kádrů, nicméně film mi nepřišel moc vtipný. Humor byl dost na sílu a křečovitý, asi nejsem ten správný divák pro takové bezuzdné taškařice. Casting, vyjma Chruščova a Molotova (nikdy neslehávající Buscemi s Palinem) byl jeden velký omyl, zejména pak u samotného Stalina, který působil spíš jako milý stařík, než ten charismatický, démonický satan.

    • 16.4.2018  18:04
    Pokoj (2003)
    *****

    Při sledování tohoto neskutečnýho fláku jste v pozici laboratorní myši, či křečka, hozených do akvária ke kobře královské. To, co vidíte, se vám hnusí, ale jste tak hypnotizování pohledem kobry, že jen fascinovaně zíráte do jejích oči, tak dlouho, až vás had spolkne. Od tohohle exkrementu nespustíte oči, tím, jak je až galakticky hloupý, má své nepopiratelné charisma, ač to zní absurdně. Je to jako když hodíte do velkého mixéru Velmi křehké vztahy, Deníky červených střevíčků, Ulici, Ordinaci v Růžové zahradě, Esmeraldu, decentně pojatý libovolný díl Emanuelly a kompletní bibliografii Rosamunde Pilcher, smíchali to s Bleskem a Aha!, Tinou, Doteky štěstí, Moje chvilka pohody a Moje sladké tajemství, okořenili to Zdeňkem Troškou, Ovčáčkem, tureckými Hvězdnými válkami a nočními TV přenosy esoteriků na TV Barrandov, pořádně zamíchali a tuhle sračku vypili na ex, nebo se v ní rovnou utopili. Tohle si dám minimálně ještě jednou s dobře naladěnou partou. ___PS: Díky dramaturgům ´Festivalu otrlého diváka´ za vynikající titulky!!

    • 12.4.2018  21:47

    Dlouho, opravdu dlouho nepamatuji tak ladně plynoucí film. P.T. Anderson je Umělec, Day-Lewis předvádí nesnesitelnou lehkost herectví, Vicky Krieps je obrovský herecký objev a ta hudba, ta geniální hudba, ladí k filmu stejně jako Woodcockovy šaty k ženám. To, jak příběh vygraduje a cynicky se zakončí, to byla pastva pro moje smysly a černohumornou duši. Fantastický zážitek.

    • 11.4.2018  21:37

    Tvorbu Alexander Paynea mám moc rád a zatím mě nikdy vysloveně nezklamal, ale tady šlápl pořádně vedle. Prvotní nápad je fajn, chápu myšlenku, co chtěl publiku sdělit, ze začátku to hýří zajímavými výjevy a nápady, ale v poslední třetině se to režisérovi úplně rozpadne pod rukama, kdy máte pocit, že si z vás Payne buď solidně střílí, anebo prokazuje ztrátu soudnosti. Už tam chyběli jenom Monty Python v objetí s Aštanem Šeranem, asi takhle nechtěně sebeparodicky to na mě působilo. No prostě úlet, co vám mám povídat.

    • 26.3.2018  23:19

    Opravdu jsem to viděl, nebo se mi to jenom zdálo? ´The Cloverfield Paradox´ je vesmírný ´The Room´, který se svojí hloupostí letí až někam za hranice nevkusu, kde si podává ruku s ´Robot Monster´, tureckými Hvězdnými válkami a míří až do nekonečna. Julius Onah, společně se scenáristy, je nový Tommy Wiseau. Věřím, že tohle bude za pár let hvězdný přírůstek do ´Festivalu otrlého diváka´, za asistence podpůrných alkoholových prostředků by to mohl být interesantní skupinový zážitek, asi jako když diváci ´The Room´ při půlnočních projekcí bombardují plátno plastovými lžičkami. Hell, yeah!

    • 26.3.2018  16:05

    Několik dní po projekci a pořád na ten film musím myslet. Je to neuvěřitelně „barevný“ film, nejenom díky kameře, která s chutí snímá křiklavě zabarvenou architekturu na periferii Floridy, ale i co se týče pocitů. Pocitová jízda na horské dráze, která má až nakažlivý energický drajv a kde se mísí nekonečný smutek se štěstím a naivitou malých dětí a jejich rodičů z okraje společnosti, kteří – i když jejich život je totálně v troskách – se dokáží radovat i z maličkostí. Na jedné straně je to dost deprimující zážitek (nechtěli byste být v kůži té mámy - smažky), ale vždycky to vyrovná bezelstný dětský pohled na svět, který nic neřeší a raduje se z toho mála, co život přináší. Ten film na vás nepřenese depresi zpackaného života, naopak vás pohladí, i díky postavě Willema Dafoe, který je sice tvrdý manažer hotelu, ale férový, rovný chlap s ochranitelskými instinkty (geniální scéna s pedofilem!), kterému byste s klidným srdcem svěřili své děti, nebo s ním s chutí zašli na pivko. Je tak brilantně zahraný, že se jeho postava ve své dobrotivosti nezvrhne do karikatury, ale skutečně věříte, že takoví lidé mezi námi žijí. Americké indie filmy se často zaklínají pocitem autenticity, ale vždycky tak nějak vidíte, že si na to jenom hrají. Tenhle film ne, to je autenticita až na dřeň. Tohle je ten pravý portrét lidí na periferii americké společnosti, kterým se přezdívá „white trash“, tohle je ta „pravá Amerika“, kde se s opulentností sobě vlastní předvádí Disneyland, aby jen o dvě ulice dál živořily v pronajatém laciném hotýlku lůzři, kteří ale na svůj osud nežehrají a nestěžují si. Postava feťácké mámy Halley, v pozoruhodné kreaci neherečky Bria Vinaite (režisér jí našel na facebooku), je tak nad věcí a vlastně tak v pohodě, že to je až nakažlivé. A její dcerka, v podání Brooklynn Prince? Mám za sebou všechny filmy Tomáše Holého, Haley Joel Osmenta a jiných skvělých dětských herců, ale Brooklynn si je svým geniálně bezprostředním hereckým výkonem maže na chleba! Prostě….mě se po tom filmu tak stýskalo, že jsem si ho po dvou týdnech musel pustit znovu. Všech 165 (!!) festivalových nominací na ocenění, posbíraných z celého světa, je naprosto zasloužených.

<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace