Lima

Lima

Libor M.

Česko

3284 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 18 35 51 68
    • 5.5.2021  17:20
    The Marksman (2021)
    ***

    Šediny a vrásky přibývají, ale ty Liamovi sluší a on určitě umí stárnout s grácií. Není to klasická akční neesonovka, kterou asi lidi čekali, spíš takový lidský, civilní příběh jednoho stárnoucího mariňáka, ve dvou scénách okořeněné nějakým tím malým střílením, kde ke konci padne i nějaké to klišé, které tak nemám rád (vykecávání se záporákem). Docela příjemné dvě hodiny, ale za měsíc už to zapomenu.

    • 5.4.2021  03:01

    Co si budem povídat, godzillí filmy napříč víc jak půlstoletím nikdy nebyly výkvětem intelektualismu, ale ať jde o kousky Ishira Hondy, Juna Fukudy, či Takao Okawary, byly to zábavné pohádky, tak akorát přeplácané a tak akorát balancovaly na hranici trapnosti, pod kterou nikdy nepadly. Tady ale hloupost mytologie až vysloveně práská dveřmi, vše co se točí kolem těch týnejdžerů a toho černocha, který to zahrál naprosto příšerně (ups, nenapsal jsem zrovna něco politicky nepřijatelného?), bylo utrpením sledovat, takže zbývají jenom ty fighty. A těch je překvapivě poskrovnu a všechny highlighty prozradí trailery. Ale abych byl spravedlivý, právě ty pranice mezi opičákem, ještěrkou a mechagodzillou jsou vynikající, šťavnaté, přehledně podané a klobouček Wingardovi, jak to režijně podal. Jenom škoda toho scenáře, který asi vypotili fanboyové s vlhkými pubertálními sny.

    • 20.3.2021  18:42

    Vyjma fest přeplácané kapitoly, kde se útočí na Steppenwolfovo sídlo, je tohle první Snyderův film, kde jsem tak nějak ochoten akceptovat digitální bordel. Úplně se nabízí típnout jednotlivé záběry do screenshotů a k postavám přidat bubliny s textem. Je to prostě oživlý komiks, jak od nakladatelství Crew, či BB Artu. Díky aspoň za tenhle pocit, ale že bych skákal nadšením, to se říct nedá. Co totiž funguje na papíře, nefunguje ve filmu, ty 4 hodiny vjemového inferna a čtyři prdele zpomalovaček člověka až unaví, takže je vděčný za každou subtilní scénu, kde si jen tak povídají dvě postavy a těch tu je teda pomálu. Bez patetického epilogu bych se klidně obešel a trapného Letova Jokera nebrat.

    • 18.3.2021  19:24

    Nečekaně Vídeň je pro giallo vyvražďovačku cool místem a bylo hezké si ověřit, že okolí Schonbrunnu, jeho park a temná zákoutí, vypadá i po 50.letech pořád stejně sexy, škoda, že stejně sexy nebyl i závěr tohoto filmu. Ano, má to napětí, má to styl, má to atmosféru a nádhernou Edwige Fenech, ale konečná slabá pointa poslala celý zážitek do kopru. Takový zpatlaný scenář je nehodný zručnosti Sergia Martina.

    • 10.3.2021  21:41

    Křehké, subtilní sociální drama, které ve mně rezonovalo podobně, jako před lety žánrový indie bratříček ´The Florida Project´, který byl ale přeci jenom osobitější a pro mě zajímavější. Ale i tak jsem neměl problém vcítit se do kočovného osudu Fren a někdy, na sklonku svý padesátky, kdy mě všechno v práci sere, se sebrat a jet bydlet třeba do Kořenova v Jizerských horách uprostřed krásné přírody :o) Fakt jsem jí někdy tu nespoutanou svobodu záviděl, i ty příjemné lidičky kolem ní, to se u nás nazažije. Stejně mám ale neodbytný pocit, že ten oscarový buzz kolem tohodle filmu je důkazem, jak chudý filmově byl minulý rok. Jindy, v tučnějších letech, by Chloé Zhao sbírala ceny maximálně v Sundance, teď si holt může v covidovém marasmu myslet i na zlaté plešouny.

    • 10.3.2021  19:06

    Plakátové info: AMOK TERORU! HLADOVÝ PO LIDSKÉM MASE!! TYČÍCÍ SE NAD DŽUNGLÍ A MĚSTEM, PLAZÍ SE, MNOŽÍ SE A POHLCUJE VŠE ŽIVÉ!! ___ Neurážející průměr. Koncem 50.let vypukla módní exploze hororů s rosolovitými monstry, viz. třeba The Blob, X the Unknown, The H-Man. A Italové si taky „přihřáli svoji polívčičku“. ´Caltiki´ je hlavně práce legendárního Maria Bavy, který na rozdíl od Fredy strávil na place drtivou většinu doby (3 natáčecí týdny), obstarával kameru a je autorem triků. Hlavně optická kouzla na začátku proto vypadají pěkně, takže navodí dojem mexických reálií s pyramidou a obřími sochami a ani vám ani nepřijde, že bylo všechno spíchnuté v italských ateliérech, kde vznikla i drtivá většina sandálových filmů. A jak je známo, Bava měl cit pro obraz, takže velká většina stopáže se odehrává v noci a ta hra světel a stínů vypadá na levné béčko nezvykle pěkně. Stejně tak ústřední monstrum, které jsem si sice za začátku familiárně pojmenoval „smradlavá fusekle“, protože tak vypadá a herci s ní zachází v akvárku nenuceně beze strachu, ale ke konci se to zlepší, pěkně pulzuje, množí se na několik částí, které zase srůstají, plazí se a ta herečka u toho tak krásně řve :o) A co rozhodně nechybí, tak lehké gore (okousaná lebka v přímém přenosu, rozežraná ruka až na kost), což bylo pro Italy typické. Ale abych jenom nechválil, na konci se Bava utrhne ze řetězu a na scénu přichází modýlky tanků, které chrlí oheň a všem je zcela zřejmý pocit lehké trapnosti, protože proporce nefungují, model vily se rozpadá jako domek z karet a těm vojákům lítají z „plamenometů“ jiskry. Ale to nevadí, to je prostě daň za dobu vzniku. Co mě ale pobavilo, že Freda s Bavou se tak báli „posměšnému“ přijetí monstra ze strany publika, že ke scenáři ještě připsali postavu psychotického zabijáka Maxe, aby tak zacílili na dospělé publikum. Myslím, že to moc nepomohlo :o)

    • 4.3.2021  21:54
    Cosmic Sin (2021)
    odpad!

    Teď už jenom zbývá Bruceovi navštívit taky Lukašenka a přeměna bude kompletní.

    • 2.3.2021  22:18

    Pecka, krásně lavírující přesně na pomezí reality a snů, s trochou okultismu a Edwigou Fenech ve vrcholné formě. Ta holka prostě za celý film nesleze z plátna a její psychózy podává s mistrovskou noblesou, spojenou až s náročným fyzickým výkonem. Snové představy hýří obrazovými nápady, sídlo okultistů se svými uhozenými členy a jejich praktiky jsou krásně znepokojující a sem tam Martino přijde s pěknou hrou světel a barev, kde přavažuje rudá a je to tak krásně nakašírovaný, že by i Argento záviděl. Gore je decentní, což přesně pasuje do nálady snímku, i když takový Fulci by to rozjel asi ještě krvavěji. A ty ďábelský oči Ivana Rassimova jen tak z hlavy nedostanete.__ PS: Mám to jako kamarád p6qwre, musel jsem si Fenech, tuhle mezi fajnšmekry považovanou kultovní herečku italské giallo a hororové scény, dát do topky. Nejen, že se na tu holku krásně dívalo, ale ona fakt sakra uměla hrát.

    • 26.2.2021  02:22

    Samozřejmě jsem rád, že to dopadlo, jak to dopadlo …. ale skončit to o pár minut dřív, tak smekám pomyslný klobouček, protože na film s tak velkými cynickými koulemi by se vzpomínalo ještě za několik let. Blakeson prostě vyměkl, ale nevadí, moje idealistická dušička si oddychla, a tak aspoň posílám pusu Rosamundě, ty její zlomyslně ironicky pokrčené rty přesně ve správnou chvíli, ta hra očí, to byl herecký koncert.

    • 26.2.2021  02:01
    Torzo (1973)
    ****

    Giallo ostré jako pila, s níž zdejší vrah rozřezává své oběti. Málokdy bývám u těchto filmů napjatý, protože útočí na první signální a to mě prostě nebaví, včetně těch nezbytných nahotinek, kterými se italský fláky jenom hemžily, ale tady jsem opravdu napnutý byl. Poslední půlhodina je totiž špičkovou ukázkou gradace, kde není prostor na vtípky, ani nějaké odlehčení, jenom čistá hrůza a funící vrahoun s pilou. Pozor, na netu kolují dvě verze, ta anglicky dabovaná pro americké publikum je zcenzurovaná.

    • 25.2.2021  21:17

    Nicolas padá do karierních sraček čím dál hloubějc, ale….nebojí se toho, jde do toho po hlavě a snaží se (na rozdíl od stejného případu jako Willis a spol.) a mě to vlastně baví. Jasně, není to dobrý film ani omylem, ale ta premisa je fakt originální a říkám si, co by s tím za chuťovku provedl nějaký šikovnější a vhodnější tvůrce, třeba takový Robert Rodriguez. Navíc považuju za špatně tvůrčí rozhodnutí od pana režiséra zdejší Cageovu záměrnou mlčenlivost , přišli jsme tak o jeho vtipné hlášky a nenapodobitelnou intonaci, nikdo se tak vtipně neumí verbálně rozčilovat, jako právě Cage. Ale svůj účel to jinak splnilo, Nicolas zase narychlo spíchl nějakou levnou rychlovku, dostal na ruku kešeni a zčásti umořil své staré dluhy a o to přeci jde :o)

    • 17.2.2021  23:59

    No to byl ale divný film. Tak podivně rozkročený mezi giallem, policejním dramatem a slapstickovou komedií v automobilových honičkách, že si nejsm jistý, jestli Martino zvolil ten správný přístup. Každopádně, Claudio Cassinelli se svým rozháraným účesem je tady ultrasympaťák a jeho vyšetřovací způsoby silně připomenou neortodoxní metody Belmondova Stana Borowitze. Skoro bych se nedivil, kdyby tam byla nějaká pozdější inspirace.

    • 16.2.2021  19:22

    Ano, chvílema to je dost naivní (poznávací znamení prvotních giallo kousků), ale jinak velká spokojenost. Martino si šikovně hraje s divákem, odhalení záporáka bylo – aspoň pro mě – překvapivé, vražd je tu dost a nemusí být ani nijak efektně stylizované, brzké zabití jedné z postav je nečekané stejně jako u Psycha (což je pocta) a závěr v zátoce i docela napínavý. Je to rozhodně lepší, než cokoliv z přeceňovaného Argenta té doby, z jehož dementních scenáristických point jsem měl bolehlav. Zato ranné tvorbě Sergia Martina postupně přicházím na chuť.

    • 9.2.2021  23:05
    Střípky (2021)
    ****

    Jak je zde na CSFD zvykem, tak film, který hladí proti srsti, je osobitý a jde proti diváckým očekáváním, tak je brutálně podhodnocen. Ale že mě to ještě překvapuje. Tohle je atmosférická laskomina s netypickou, kongeniální hudbou Thomase Newmana, která přesně sedí k pomale vyprávěnému příběhu, jehož scenář je díky odhalování tajemství postavy Joea Deacona a ambivalentnímu vyvrcholení chytřejší, než by se zpočátku mohlo zdát. A Jared Leto, který jindy svým manýrismem nepatří mezi moje oblíbence, tak tady je klasa.

    • 7.2.2021  15:30
    Vykopávky (2021)
    ***

    První půle je výborná. Nechybí vzrušení z postupného odhalování velkého nálezu, předválečná atmosféra je tu hmatatelná a stačí k tomu jen pár záběrů na opevňující se Londýn a zlověstné přelety letadel. Nástupem Lily James se to ale pozvolna rozbředné do laciného melodramatu s nějakým tím filozofováním o životě a smrti a pro hodnotný filmový zážitek zbyde jenom pěkná kamera a jímavá hudba. Prostě chtěl režisér toho říct hodně, i s velkým přesahem, ale naložil si na bedra příliš a ve druhé půli to neukočíroval.

    • 2.2.2021  22:27
    Breach (2020)
    odpad!

    "Mám vás všechny v piči." Váš Bruce Willis.

    • 18.1.2021  14:54
    Angustia (1987)
    ****

    V Americe se celé osmdesátky točily x-té variace na Pátek třináctého, ale Španělé kujóni na to šli jinak. Film ve filmu, mistrně propleteny a pospojovány dvě časové roviny dělají z tohoto filmu jeden z nejoriginálnějších slasherů vůbec. Zdálo by se, že se ta premisa hypnotizující matky a její dokola opakující se promluvy k synovi zabijákovi nejpozději po půlhodině filmu vyčerpá, ale chyba – Bigas Luna má v rukávu ještě další překvapení a v druhé půlce to vše mistrně krvavě graduje. A to, jak film brnká i na lidské podvědomí, z něj činí krásně znepokojivý zážitek.

    • 29.12.2020  18:16

    Nejhorší komiksárna z obou stájí, DC i Marvelu. Předchozí díl byl moc fajn, ale tohle …. tohle je snad ještě větší vopruz než ten prťavý zelený Alzák, Babiš, komunisti a písničky Marka Ztraceného :o)

    • 21.11.2020  21:55

    Na Pennův ´Bonnie a Clyde´ se to dívá hodně zespodu, ale jinak je to kvalitní noir, ze kterého by byla nadšená hirnlego, protože žena je tady coby původce veškerého zla :o) Co odlišuje tento sympatický nízkorozpočtový kousek od tehdejší tvorby jsou ty použité novátorské prvky – zejména pohled kamery ze zadního sedadla, který snímá v přímém přenosu bankovní loupeže, mě naprosto dostával, to je do té doby nepoužívaný nápad, který udělá dobře vaším chuťovým pohárkům.

    • 19.11.2020  21:57
    Jiu Jitsu (2020)
    odpad!

    Nejsmutnější na tom celém je zjištění, že jediná dobrá věc je tady Nicky Cage, který si již 10 roků jede tu svou vlastní guilty-pleasure kategorii a on jediný sem přinesl jakýsí nadhled a jeden jediný vtipný moment za celý film (papírová čepička). Jinak je to úmorný, monotónní s naprosto mimózní hudbou (přitom sem by krásně zapadly ty techno vypalovačky z prvního Mortal Kombatu). A vedle toho naprosto necharismatického jelimana s obličejovou obrnou v hlavní roli (Alain Moussi) by i Jaroslav Sypal vypadal jako shakespearovský herec. Ale stejně vám řeknu, pro Nicolase to musí být práce snů. Podívá se na Kypr (nebo Rumunsko, Bulharsko atd.), moc se u toho nenadře, pokecá s kolegy a nažere se při cateringu. A z toho mála, co dostane, zčásti uhradí svoje dluhy. Nicky, já ti rozumím :o)

    • 15.11.2020  21:57

    Má to svoje slabší momenty (celá závěrečná půlhodina je takový klišovitý holywoodský konstrukt, náladou úplně odlišný od předchozího reálně působícího dění), ale jinak to má daleko do Geostormu a podobných kokotin z poslední doby, je to uvěřitelný pohled na chování lidí v mezních situacích, kdy tváří v tvář planetární katastrofě vyplave na povrch jejich egoismus a nízké pudy. Trikově je to střídmé, ale zlověstné pohledy na měnící se oblohu má své znepokojivé kouzlo a vizuálně to fakt vypadá dobře a uvěřitelně. Ale já to tušil, protože Ric Roman Waugh je šikula, už to párkrát dokázal a jeho zatím poslední film si určitě nezaslouží být v modré barvě.

    • 13.11.2020  18:34

    Plakátové info: NEUVĚŘITELNÉ SE STÁVÁ SKUTEČNÝM!!! NEMOŽNÉ SE STÁVÁ FAKTEM!!! TO, ČEMU SE TĚŽKO VĚŘÍ, SE STÁVÁ PRAVDOU!!! ___ Vůbec se nedivím ceně BAFTA za nejlepší scénář, protože tohle katastrofické sci-fi je úplně někde jinde, než žánrově spřízněné snímky té doby. Synopse je taková, že následkem masivních testů atomových zbraní jak rusáků, tak američanů se změní zemská osa Země a klimatické pohromy po celém světě jsou tragickým následkem. Ten nápad zní sice uhozeně, ale je to podáno skvěle, ve zcela vážném a realistickém podání, přitom to nepůsobí trapně a ten vážný tón je vyrovnáván příjemně netuctovou milostnou linkou dvou hlavních postav, kde se to hemží ostrými sarkastickými dialogy jedna báseň. Skrze optiku novinářů tištěného plátku je pak nahlíženo na celý příběh. Aby režisér Val Guest (šikula již od Quatermassu) navodil tu nejvěrnější atmosféru, nechal točit přímo v prostorách redakce Daily Express a jejich šéfredaktor si dokonce zahrál sám sebe. Zpočátku se možná nebudete chytat v té rychlopalbě dialogů a popichování novinářů, ale všechno to jsou výborní herci (což u nízkorozpočtových sci-fi snímků té doby nebylo úplně standartem) a je radost to sledovat a poslouchat. Po půlhodině pak přijdou ke slovu i triky - neohlášené a nečekané zatmění Měsíce, mlha nad Londýnem jako následek přehřívání oceánu, vysoušení Temže, prudké a ničivé vichřice v ulicích Londýna, a tím absolutním razítkem mé spokojenosti byla uvěřitelná ukázka chování lidí v extrémních podmínkách – sociální nepokoje, fronty na společné sprchy v Hyde Parku, lidé kupující vodu na černém trhu a ke konci, když už se má blížit konečná planetární zkáza, i anarchie ozbrojených občanů, dělajících bordel, kteří tvářím v tvář armageddonu už nemají co ztratit a tak si užívají, byť i kvůli tomu někdo násilně zahyne. Do trikových záběrů, jejichž „uvěřitelnost“ je prostě dána nižším rozpočtem, jsou integrálně nastříhány záběry skutečných pohrom, ale díky šikovnému střihu vám přijde, že tu prostě skvěle zapadnou a že sem patří. Prostě a jasně skvělé sci-fi, kde jsem uvažoval i o pětihvězdě (kterými teda dost šetřím). Jo, a díky za otevřený konec.

    • 11.11.2020  22:11

    Ten film je pořád svěží. Vyprávěný svižně, moderně, cením si nápad, že hlavní postavou je vlastně ta puška, která je tu v pozici jakéhosi nositele smůly svému majiteli, ale já už jsem díky trendům posledních desetiletí divácky někde jinde. Mám raději moderní přístup k westernům, jaký začal nejprve Peckinpah, ale pak hlavně Costner, nebo Eastwood, kteří demytizují Divoký západ, staví jeho odvěká klišé na hlavu a indiáni v jejich podání nejsou za tupé neandrtálce s copánky. ´Winchester 73´ je svojí moderní filmařinou pořád svěží, ale je také přežitým reliktem z časů Johna Waynea a Johna Forda.

    • 10.11.2020  20:36

    Plakátové info: ZÁVOD Z VESMÍRU DO SEDMI MIL POD MOŘEM, S ÚŽASNÝMI HLUBINNÝMI AQUANAUTY, NASEDNĚTE NA BÁJEČNOU ATOMOVOU PONORKU, RAZÍCÍ SI CESTU SKRZE NIČIVÉ LEDOVCE!!! ___ Člověk by čekal nějaký verneovský příběh, s bohatou faunou podmořského světa a dočká se úplně něčeho jiného. Prvních cca 50 minut to spíš připomíná ukecanou divadelní hru, kde se představují postavy, uvozuje se hrozba světu, což má být nově objevený fenomén tehdejší vědy, tzv. Van Allenův radiační pás kolem planety Země, který je napaden meteorickým rojem a hrozí, že jí uškvaří narůstající teplotou a přísný admirál Nelson si dává na poslední chvíli dostaveníčko s vědeckými kapacitami v New Yorku. Pak, téměř po hodině stopáže se dočkáme i nějakých podmořských výletů. Určitě pobaví scéna, která by v pozdějších desetiletích vypadala jak vystřižená z nějaké parodie – posádka ponorky se nemůže vysílačkami spojit s americkým prezidentem kvůli vysoké teplotě v ovzduší, takže se vymyslí plán, kde někde u Kanárských ostrovů na dně moře se napojí na telefonní kabel, aby si s prezidentem mohli zavolat :o) Tak trošku se to zvrtne, protože potápěči musí bojovat s nepřátelskou chobotnicí (jedna ze dvou za celý film) a včetně téhle scény jsou v celém filmu 4 akční scény, téměř všechny v druhé půli, pokud se k nim prokoušete skrze ukecanější první. Je tu souboj s nepřátelskou ponorkou, nepochopitelná scéna, kdy se ledovcové kry potápějí ke dnu a ohrožují plavidlo (efekt „korku“ asi tvůrcům nic neříkal) a plavba skrze trýznivou spleť minovým polem, zanechané za Druhé světové války. Nejabsurdnější na celém příběhu je pak jeho pointa – prostě když zavčas z Mariánského příkopu vystřelíte jadernou hlavici na hrozící meteoritický roj ve Van Allenově pásmu, nebe vyčistíte a všude zas bude všechno růžovoučké, s barevnými jednorožci na nebi, kteří prdí voňavou duhu. OK, přeháním, ale ta pointa je vskutku tak uhozená a ani zkušený Walter Pidgeon jí herecky neumí prodat. Ale vrcholem všeho je zde legendární Peter Lorre – tomu se říká nejzbytečnější role v historii kinematografie :o), prostě tu jenom je kvůli tomu, aby v bazénu držel maketu žraloka a občas zahlásí nějakou uhozenou repliku. Chvíli jsem uvažoval nad 2*, ale k vyššímu hodnocení převážil fakt, že film hezky vypadá, produkční hodnoty nejsou k zahození a na 35mm Panavision formát se krásně dívá.

    • 6.11.2020  22:20

    Zde se ty zdrobněliny hodí. Je to taková mile naivňoučká, ale veskrze pozitivní pohádečka pro udřené hospodyňky, které musí vyžehlit ještě 15 kg prádla, a při téhle feel-good hodince a půl jim to uteče báječně. Vlastně mě příjemně překvapilo, že to není úplně ulepený nějakou sentimentalitou, je to taková limoška, která chutná fajn a nekazí zuby. O něco podobného se před pěti lety pokoušel slovutný Cameron Crowe v jeho ´Aloha´, a i když měl mnohem zvučnější ansámbl, dopadlo to o dost hůře. I filmová limonáda se musí umět, a občas jsou takovéto pohádky taky třeba. A tu třetí hvězdičku dávám jako díky spojenému americkému, australskému a japonskému letectvu za péči, kterou bezištně poskytujou obyvatelům Mikronésie na ploše skoro 6 milionů km2 již od 50.let. Nedovedu si představit, že by něco takového dělala třeba invazivní Čína s Rusákama dohromady. Ti by možná shodili pár beden fušersky slátaných roušek a ještě si za ně dopředu nechali zaplatit.

    • 1.11.2020  17:45

    Geny Judy Garland se prostě nezapřou. Liza Minnelli byla, dle mého skromného názoru, dokonce ještě lepší zpěvačka a herečka, než slavná maminka, byla tak zajímavě, netuctově krásná (Slashere, ty jsi idiot) a talentu probrala celé hrstě. Film, točený převážně ve studiích, krásně nasvícený, takže oči se popásly, byl bohužel jeden z největších Scorseseho propadáků, protože biografy se v té době prohnala tsunami jménem Star Wars, a diváci raději dali přednost nekomplikované pohádce před nostalgickým, psychologicky složitým výletem do poválečné éry, kdy ještě pořád vládl jazz. Mé oči a uši se popásly taky, problém bych akorát viděl v postavě De Nira, který je tady i na můj vkus moc velký buran (a zejména v první půlhodině to dává patřičně najevo, že byste ho nejraději přetáhli baseballovou pálkou) a pak ve stopáži, která prostě neospravedlní poněkud řídčí zápletku, o takovou půlhodinu to prostříhat a bylo by to ideální.

    • 5.10.2020  23:40

    Plakátové info: JSTE TAM S NIMI….NA NEJVÍC VZRUŠUJÍCÍ, NEZAPOMENUTELNÉ CESTĚ V HISTORII LIDSTVA!!! ___ Viděl jsem zkrácenou americkou verzi, takže se mohu vyjádřit jenom k ní a nemám s ní sebemenší problém. Předně je na ní vidět štědrý rozpočet, větší, než u celé řady hollywoodských bratříčků té doby, přeci jenom pro východní blok to byla otázka prestiže, natočit výživný, výpravný sci-fi film, který by se vyrovnal těm „ošklivým imperialistům“. V americké verzi nejsou žádné plenární schůze, žádné známky internacionalizace, žádné držení se za ruce v samém závěru. Kosmická loď v kontextu doby vypadá věrohodně (je vidět, že si tvůrci hodně vzali ze základního sci-fi kamene ´Destination Moon´), dočkáme se dokonce i stavu beztíže a dialogů, které natahají za uši. Samotná Venuše je docela působivá, tady si tvůrci vyhráli s kulisami – prostředím planety je pokryto mlhou, nebe je osvětlené polární září a architektura Venušanů je krásně bizarní, všechny ty špičaté věže s desítkami oken, které se vinou jako obří vývrtky, obklíčené plazícím se živým rosolem. No, kouká se na to hezky. Strašná škoda, že se dochovala jenom opravdu ošklivá kopie, jako byste VHS kazetu hodili do pračky na půlhodiny při 60 stupních Celsia :o) Nechybí i ekologický apel v podobě závěrečná pointy, která je jako vystřižená z Rocketship X-M (1950), kde je taky zřejmé, že si Venušané zničili planetu svým špatným přístupem.

    • 5.10.2020  23:04
    Zabijáci (1985)
    ***

    Duch Paula Kerseyho se v 80.letech vznášel nad celou americkou kinematografií, a tohle je jeden z důkazů, byť ne tak známých (ale třeba slavná společnost Arrow ho zařadila do své ediční kolekce). Na rozdíl od kolegů zde bych to nepřeháněl s tím líčením násilí, dneska je to už spíše úsměvné. Střílení z bambitek a pěstní souboje jsou tady dost naivní, někdy to skoro vypadá, jako když si kluci hrajou na vojáky. Paul Koslo v roli záporáka srandovně přehrává, jediný, kdo tady předvádí nějaké charismatické herectví, je Christopher Stone coby vůdce party samozvaných ctitelů, ostatní jsou spíše takové zapomenutelné figurky. Natočeno to není moc dobře, ale je to svižné, utíká to rychle a je to takové milé guilty-pleasure. Teda hodně guilty, nutno říct.

    • 23.9.2020  22:37

    Millie je tu fakt skvělá, bez ironie. Její bezprostřední herecký výkon a k tomu příjemně utlumený, šarmantní Henry Cavill coby Sherlock spolu s netflixácky nezvykle drahou výpravou jsou jedinými klady téhle podívané. Jinak ale tuto chtěně uvědomělou, do ksichtu řvoucí politicky korektní báchorku nebrat. A to nemám vůbec nic proti ženskému hnutí za rovnoprávnost, rozhodně ne, ale tady to je až příliš „vymknuté z kloubů“, a kdykoliv se v 19.století ženy perou jako muži, nebo se chtějí prát jako muži, přijde mi to dost pitomé a odtržené od reality, jaká tehdy byla. Ve výsledku je to jen takový – dnes tak módní – politický statement dnešních hollywoodských studií.

    • 15.9.2020  14:54
    Cobra Kai (TV seriál) (2018)
    *****

    80.léta stále žijou a Ralph se Zabkou jsou pořád sympaťáci. Není na TV scéně v současnosti jiný seriál (zejména jeho 1.série), který by tak vkusně a chytře pracoval s NOSTALGIÍ, jako právě Cobra Kai. Ale i bez ní je to pořád skvěle odvyprávěný příběh, který stojí na svých nohách, dílem jako absolutní osmdesátkové béčko a zároveň jako depresivní (ale přesto svým způsobem vtipná) sebereflexe mužů středního věku. Pro mě nejpříjemnější seriálové překvapení posledních let, a to se mi původně do něho vůbec nechtělo.

<< předchozí 1 2 3 4 18 35 51 68