Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (2 196)

plakát

Vražední ptáci (1987) 

Pornoguru D´Amato se pochlapil, tohle je vyjímečně oproštěno od nelogismů a logických lapsů, a i laciné nahoty tady chlapec šetřil. Pomo měl asi slabší chvilku, protože nic pohoršujícího, nechutného, zde není, pokud člověk je zvyklý na osmdesátkovou brutalitu italské kinematografie. Zcela neznámí mlaďoši byli v pohodě, holky to zahrály fajn, věřil jsem jim každý záchvěv strachu, násilí bylo decentně dávkované, ve druhé půli i s příjemně skličující atmosférou.  Jenom ten název – „Killing Birds“ je nesmyslný, ale takhle prostě Taloši v 80.letech prodávali svoje filmy, no.

plakát

Jolt (2021) 

No jo, ostrý holky a hloupí mužští trubci, to dnes v Hollywoodu frčí. Navíc Tanya Wexler má ponětí o tom, jak se točí akční žánr, asi jako já o vaření, nebo o tom, jak se štupují ponožky. Ale na rozdíl od ní, která není v tomhle femi terroru schopna sesmolit jedinou zajímavou akční scénu, já aspoň zvládnu ukuchtit vajíčka natvrdo :o) Její předchozí ´Vrtěti ženou´ byl velmi příjemný, decentní snímek, ale páni kravaťáci, opravdu necpětě za každou cenu ženy někam, kde se necítí komfortně (čest vyjímkám jako Kathryn Bigelow). __ PS: Botox tentokrát nenadělal větší škody jako u kolegyň (Nicole Kidman že pozdravuje), Beckinsejlka je pořád hot.

plakát

Krvavě rudé nebe (2021) 

Skvělá práce maskérů, hlavní herečka se svým naprostým fyzickým nasazením se snaží a klaustrofobických thrillerů z vnitřků letadel není nikdy dost. I dějová linka, jak přišla ke svému vampirismu, mi přišla působivá. Problém je, že od scény ´barbecue v autě´ to nebezpečně koketuje s naprostým béčkem, kde si logika dává prázdniny, s příšerně přehrávajícím hlavním záporákem, který se mylně domníval, že čím víc se bude křenit, trhat hlavou jako holub a vydávat skřeky, tím bude hrůznější. Omyl. Na toho malýho protivnýho smrada ale neměl, ten byl sympatický jak čerstvě přisáté klíště a hereckýho talentu pobral asi jako Okamura s Babišem férovosti.

plakát

Expedice: Džungle (2021) 

Já to vážně nechápu. Jsem stejně ztepilý jako Rock (plus mínus 50cm), jsem stejně bohatý jako Rock (pravidelně vracím zálohovatelné láhve), tak proč mě ženský nechtěj? :o) ….. Asi proto, že nehraju v podobných zaměnitelných pásových prefabrikátech na jedno použití. Tak Disneyho myšáku, co tam máš dál?

plakát

Sebevražedný oddíl (2021) 

Nic pro lidi bez nadhledu. Ani jsem nedoufal, že v dnešní politicky korektně připosraný době uvidím něco podobnýho. Svět komiksovýho filmu, který dnes úpí pod vládou marvelovských dětinských omalovánek, potřeboval někoho takového, jako je James Gunn - bývalý Tromák, originální svéráz, což je silně znát na jeho tvorbě. Jeho film je neskutečně odvázaný, se smrtící kadencí přepáleného humoru, ale přitom to ve výsledku není žádný chaotický bordel. Gunn má jasnou vizi, umí fantasticky načasovat nekorektní vizuální fórky a spousta jeho scenáristických nápadů dokáže překvapit. Prostě talent od pánaboha. A chvílema v té záplavě čvachtavého R-kového gorefestu mi připadalo, že koukám na nějaký drahý půlnoční film v nějakém grindhouse kině v hlubokých 70.letech. A závěrem jako bonbónek nejoriginálnější kaiju monstrum všech dob. Klobouček Warnerům, že se nebáli a tohle Gunnovi odklepli do široké kinodistribuce.

plakát

Rychle a zběsile 9 (2021) 

V době ´Černočerný tmy´ jsem byl z Vin Diesela nadšený, přišel mi jako cool akční týpek a těšil jsem se na jeho další filmy. Dnes, kdy Dieselovo ego nakynulo do objemu jeho telecí šíje, mě už jenom nudí. A kdybych pokaždý, kdy se ve filmu zrovna popřou fyzikální zákony, nebo zazní „bratr“, „sestra“, „otec“, „matka“ či „rodina“, dostal niklák, koupím si ostrov na Karibiku. Nebo byt v Praze.

plakát

Black Widow (2021) 

Nemám vůbec nic proti silným ženským postavám, které si dávají chlapy k večeři, pokud jsou uvěřitelné a mají nějaký logický základ v příběhu, ale když jádrem záporácké organizace jsou rachitické dospívající slečny (jinými slovy 40 kg i s postelí), s jejichž pomocí má být ovládnut svět, tak mám prostě problém. Nehledě na to, že nápad s feromony je jak z mých pubertálních pokusů o literaturu, když jsem se pokoušel psát sci-fi příběhy. A tak mě napadá – Kevine Feige, nechceš mě najmout jako scenáristu? Nějaká kačka na přilepšenou by bodla :o)

plakát

G. I. Joe: Snake Eyes (2021) 

Zářný příklad toho, že dnes psát scenáře k hollywoodským blockbusterům je jako pobírat sociální dávky, to musí být lahoda. Ne, neuráželo mě to svojí blbostí, ale bylo to šablonovité až na půdu a bylo mi to všechno šumák. Má to jeden skvělý nápad (čisté srdce mezi starobylými anakondy) a tím pozitiva končí. Iko Uwais se svými pár minutami zcela nevyužitý, akce je průměrná a je jí málo, směřování na děcka zcela zřetelné, ale ty stejně do kina nepřišly, tak kdepak asi soudruzi z Paramountu udělali chybu.

plakát

Ve jménu vlasti (2011) (seriál) 

Jó špión, ten tvrdej chleba má. Nejsem fanda alternativních  historických  reálií se skutečně žijícími osobnostmi, ale tohle je vyjímka. Fantastický seriál, po většinu sérií zcela nepředvídatelný. Je obdivuhodné, jakou psychologickou proměnou Carrie Mathison napříč celým seriálem prošla, tomu se, milá Claire, říká životní role. A úplně poslední díl mě naprosto rozsekal, v úžasu z toho, jak geniálně hořkosladké zakončení celému příběhu dali. Vím, že to k tomu svádí, ale doufám, že žádné pokračování, žádný přídavek už nenatočí, takhle je to perfektní.

plakát

Válka zítřka (2021) 

Tyhlety vetřelčí deriváty v roce 2021 snad už baví jenom verbala a další jednobuněčné organismy. Kdyby to občas nemělo bombastické CGI, nemá to nic. A mimické pokusy Chrise Pratta o vyjádření hlubších emocí jsou poměrně komické, jako Star-Lord je O.K., tam jeho topornost nevadí, ale do charakterního herce má jinak sakra daleko.