Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (2 191)

plakát

I Married a Monster from Outer Space (1958) 

V zámoří již klasika půlnočních promítání, u nás prakticky neznámý film. Co se týče téma „infiltrace mimozemské rasy do lidské society“, tak patří mezi ty lepší kousky. Z úvodní půlhodiny by dokonce Hitchcock měl radost. Napětí se stupňuje jak v papiňáku, prvotní zjevení monstra (to krásné alienovské chapadlo!) ve své době asi zvýšilo nejednomu diváku tep, herci hrají znamenitě, na to, že to je v podstatě béčková produkce. Jenže potom se film postupně překlápí do nechtěně zábavně blbinky, kde se hodně umírá (včetně zvířátek), ke konce hodně střílí a mimozemšťani se roztékají do rosolové hmoty. Když se vyloží karty na stůl a alien v manželově těle vyjeví hlavní hrdince svou identitu a vysvětluje své pohnutky, napětí se vytratí a už to není tak zajímavé. Tady se prostě ukazuje, že Gene Fowler byl spíš dělník filmového pásu a ne vizionář, jako Jack Arnold, nebo Don Siegel, takže třeba žánrově a tematicky spřízněné ´Invasion of the Body Snatchers´ je přeci jenom jiná liga. Ale i tak dávám palec nahoru a trošku nadhodnotím, celkový dojem je slušný i v porovnání s většinou filmové produkce té doby.

plakát

7 životů (2017) 

Nápad dobrý, ale naloženo s ním bylo trestuhodně. Celá zápletka a pointa byla stejně trapná, jako botox Glenn Closeový. Jediný, kdo to drží nad vodou, je nasazení Noomi, ale bohužel snažila se v mizerným filmu. Poslední čtvrthodina je jak ze špatný parodie, koho tyhle filmový konce jak přes kopírák ještě baví?

plakát

Bába z ledu (2017) 

Tak na tomhle dělal Sláma pět roků svého života? V porovnání s jeho předchozími filmy je sdělení Báby z ledu až příliš banální. Rozhodoval jsem se mezi 3 a 4*, ale v porovnání s jinou českou produkcí i tohle Slámovo dílko září jako oáza na poušti, plná osvěžující vody. Což je vlastně dost nelichotivá zpráva o stavu dnešní české kinematografie. Sláma je dneska, v době kdy i ten Hřebejk pomalu upadá, jedna z mála jistot a jeho práce s herci je pořád, pořád obdivuhodná. A pořád mě ty jeho scenáře se sociálním ostnem o lidech, jejichž život je mírně řečeno v prdeli, nebo je v prdeli u jejich nejbližších, moc baví a ještě se neokoukaly.

plakát

Geostorm: Globální nebezpečí (2017) 

Emmerichovatější, než Emmerich samotný......a stejně tak pitomé. Vlastně ne, vůbec ne, tohle bylo zdaleka mnohem pitomější. Jenže zatímco Emmerich svoje pohádky bere s nadhledem, tady se samou vážností sere mramor. Devlin toho od kámoše moc dobrého neodkoukal. A že to má tři prdele triků? Ty už dneska nikoho neohromí. Dneska jsou CGI triky standartem, nikoliv výsadou dobrého filmu. Devlin zaspal dobu tak o 20 let a tahle nablblá splácanina zaslouženě v kinech propadla.

plakát

Barry Seal: Nebeský gauner (2017) 

Vtipně a s nadhledem napsáno, fantasticky sestříháno a já prostě žeru ten Limanův dravý vizuální styl. A taky Toma Cruise, který v šestapadesáti vypadá jako někdo, kdo by z fleku mohl balit čerstvý maturantky :o) On je taková lidská Věc Makropulos.

plakát

matka! (2017) 

Takhle to dopadá, když sebestředný tvůrce podlehne představám o své vyjímečnosti.

plakát

MINDHUNTER: Lovci myšlenek (2017) (seriál) 

První díl, paradoxně od Finchera, asi nejslabší - prostě se jen tak pozvolně vyloží karty na stůl a v té přemíře dialogů to není bůhvíjak zajímavé, ale od druhého dílu, od setkání s Edem Kamperem, se to začně rozjíždět a vy jen fascinovaně sledujete přerod hlavního hrdiny od bezejmenného ucha k arogantnímu geniálnímu vyšetřovateli. Výslech týpka v posledním díle považuju vůbec za to nejlepší, co jsem za poslední roky v seriálové tvorbě viděl. Okamžitě sem s 2.sérií!

plakát

Star Wars: Poslední z Jediů (2017) 

Předchozí ´Rogue One´ mě nadchlo, protože učinilo odvážnou odbočku, vykašlalo se na Sílu a ukázalo válku jako něco, co zatraceně bolí. ´Last of Jedi´ naopak zase vrací Star Wars ke kořenům, k odkazu páté episody. Ať jde o lokace (bílá planeta) ,Síla je tu hmatatelná (na rozdíl od Abramsova filmu), rozvržení Síly dobra a Síly zla se překrývá (hlavní postavy o sobě a významu Síly pochybují) a vůbec jde o nesrovnatelné zlepšení oproti sedmé episodě. Ať jde o zacházení s postavami (Kylo Ren je konečně charismatický badass a ne puberťácký spratek z Bradavic, který vypadal v Abramsově filmu, jako by mu právě ukradli kouzelnou hůlku), o scénář , který je spletitý a zajímavý, že se těšíte na každou další scénu (výcvik Rey a její hledání sebe sama na opuštěném ostrově s Lukem považuji vůbec za to nejlepší, co tahle série nabídla) a konečně také přišel humor, který tak zdobil stařičkou trilogii. Takhle to má vypadat! Takže abych to uzavřel – pro mě jde po ´Impériu vrací úder´ o jasně nejlepší zářez do Star Wars univerza.

plakát

Halloween III (1982) 

Že to vůbec nebylo o Michaelu Myersovi, mi nevadilo. Odklon od Halloween univerza mi přišel sympatický, námět si tykal s tím, co se točilo v 50. a 60.letech, tedy byl patřičně uhozený, ale tím milým, zajímavým způsobem, ale ta jeho filmová realizace je naprosto, naprosto příšerná. Takhle to dopadá, když točí někdo sice s vizí, ale s nulovým filmařským talentem. Zde se spojily nulová produkční hodnota, absence napětí, scény, které nechtěně parodují samy sebe a celé to je nefukčně sestříhané. Utrpěných 97 minut, kde potěšilo aspoň závěrečných pár sekund.

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Není snad většího obdivovatele původního Blade Runnera, než jsem já, takže……předně si nemyslím, že takovýhle film potřeboval nějaké – jakékoliv – pokračování. Z hlediska příběhu se to tady má jako s Matrixem. Tam se v dalších dvou dílech na sílu rozvíjela mytologie, tady se mermomocí rozvíjí příběh, který sice dává smysl, ale původní film nijak neobohacuje. Čistě řemeslně je to solidní kus filmařiny, ale ta atmosféra Scottova drahokamu, ta „babylonská“ směsice kultur a národů s převahou asiatského prvku, kde se snadno stanete anonymní figurkou, ta se na mně v tomto filmu nepřenesla. Deakins čaruje, ano, ale ta atmosféra, ta chybí a kdo tvrdí opak, ten nedokázal procítit jemné nuance prvního Blade Runnera. Chyběla mi tady nějaká zajímavá postava, jako byl v prequelu třeba J.F.Sebastian a jeho elektronické hračky, chyběla mi tady osudová postava, jakou byla Pris, chyběl mi tady výrazný záporák, jakým byl Roy Batty, jehož jste nenáviděli a zároveň litovali. Nic z toho ve Villeneuvově filmu není, pouze terminátorka v sukni a nevýrazný Leto. Díky aspoň za holografickou Joi, asi jednou zajímavou postavu ve filmu. Prostě….neubráním se mírnému zklamání.