Recenze (309)
Toxický mstitel (1984)
100% súhlas s Mattyho komentárom.
Kagemuša (1980)
Nuda, nuda, šeď a strašne dlhá a pomalá nuda. Ale keď máte radi samurajov, tak nech sa páči...
Kronika psaná mečem (1963)
Japonskú mentalitu asi európan 21. storočia tak ľahko nepochopí... Pre milovníkov samurajských filmov absolútna povinnosť, pre nás ostatných príjemne strávené dve hodinky. Super je, že film nestráca postupom času tempo, ba naopak skvele graduje (posledné tri poviedky (etudku z druhej svetovej vojny nepočítam) sú bravúrne).
Babie leto (2013)
Babie leto je spestrením slovenskej filmovej tvorby, čo automaticky nemusí znamenať, že ide o dobrý film. Teda z objektívneho hľadiska (ak teda vôbec môžeme pri hodnotení filmu narábať z kategóriou nestrannosti) nie je. Z toho subjektívneho pre niekoho asi aj môže byť. Dezorzov celovečerný debut v sebe nepoprie (aj keby chcel) viacero rôznych vplyvov. Badať tu náznaky westernu, film noir, francúzskej detektívky, tarantinoviek, čiernej (nie veľmi vtipnej) komédie a bohužiaľ aj nízkorozpočtových (cháp lacno vyzerajúcich) akčných seriálov z produkcie nemeckej televízie. Takýto mišung so sebou zákonite musí prinášať rozpačité prijatie publika (čo je vidno aj na hodnotení tunajších užívateľov). Film samotný má však omnoho väčšie nedostatky: veľmi úsporná dejová línia, ktorá diváka môže nudiť; obrovské dramaturgické lapsusy; nekonzistentnosť hereckých prejavov (smrteľne vážny Bárta aka Biely, ktorý je podľa mňa veľkým plusom filmu, je v ostrom kontraste so zvyškom temer až pitoreskných postavičiek a figúrok); angažovanie nacistického kokotka Rogela; absolútne nefunkčná a na nervy lezúca Čekovského hudba; dialógy, ktorých komika je postavená na samoúčelných vulgarizmov atď. Na druhej strane by som medzi pozitíva zaradil "exotické" a pre kameru "lúbivé" lokácie metropoly východného Slovenska, už spomínaný kvalitný herecký výkon Alexandra Bártu, atmosféru a remeselne zvládnutý vizuál (čo je pri cca 14 natáčacích dňoch skvelý výkon). Mám slabosť pre filmy z okrajového prostredia "lumpenproletariátu" a tak dávam tomuto dielku 2 hviezdy a dúfam, že tvorcovia nabudúce nepodcenia príbeh.
Mesiac (2012)
Surreálny kraťas, ktorý po užití patričného množstva psylocibínu, môže byť na veľkom plátne kina ozaj slušnou jazdou :)
Šmejdi (2013)
Ako komentár použijem citát z jedného Tarantinovho filmu: "Já bych to rovnou zabíjel. Žádnej soud, žádná porota, rovnou na popravu." :)
Lovelace: Pravdivá zpověď královny porna (2013)
Predvídateľný, zle zahratý a zbytočný americký gýč, ktorý zo mňa "nevymáčkol" ani kúska emócie. Shit!
Kauza Cervanová (2013)
Nie je to film (len) o jednej justičnej kauze, v ktorej je viac otázok ako odpovedí, ale je to výpoveď o stave našej prehnitej spoločnosti.
Běžec (1984)
Never give up the fight!
Obchod pro sebevrahy (2012)
Potenciál v téme je obrovský, no príbeh je triviálny, nudný a predvídateľný. Čakal som viac zábavy, irónie i zaujímavých myšlienok v štýle Mary a Maxa (réžia Adama Elliot), no moje očakávania neboli naplnené ani na štvrtinu. Pre mňa veľké sklamanie.