Recenze (4 158)
Neopouštěj mě (2022)
Nevšedný road movie, ktorý sa napokon vyvinie úplne inak, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. John Cho je celkom fajn herec (kto by to bol čakal, že z toho "MILF" chalana z American Pie sa vykľuje celkom dobrý herec?), a v tomto filme predviedol ďalší vydarený výkon. Samozrejme spoločne s Miou Isaac, ktorá zahrala rozmaznanú a večne nespokojnú Wally rovnako kvalitne. Len škoda, že po scenáristickej stránke v tej "road" rovine to nebolo až také vydarené. Ale na také slabšie 3* to snáď je.
Srdce vítězů (2021)
Pekný príbeh o rozhádanej 8-veslici bez harmónie a nezdravej rivalite v jedno tíme. Aj keď dej ide v typickej a osvedčenej športovej schéme, tak aspoň to veslárske prostredie bolo z tohto pohľadu zaujímavé (keďže väčšinou pochádzajú športové filmy najmä z kolektívnych športov). Inak, ak mám pravdu povedať, tak ústredná dvojica rivalov (Alex a Jack) mi bola strašne nesympatická - fakt neznášam takýchto ego maniakov, čo si potrebujú stále niečo dokazovať. Takže ani tá osudová scéna ma až tak nebrala - v podstate to bolo logické vyústenie udalostí. No a ten záverečný závod, to pôsobilo fakt rozprávkovo... 3*, najmä za to originálne veslárske prostredie.
Podzim (2015)
Dej v podstate jednoduchý a priamočiary, takže od tohto žiadne terno nečakajte. Ale po obsahovej stránke to nebolo vôbec zlé, aj keď sa to celý čas točí okolo zaujímavého vzťahu medzi Ingvild a Jeppom. Medzi nimi vzplanula iskra, ktorá prerástla do spriaznenosti tiel i duší. Všetko to vyzerá dobre, až kým nepríde zásadný zlom, ktorý napokon uzatvára celý tento ťažkopádny film. Najviac zo všetkého sa mi páčili asi tie prechádzky Oslom, to malo svoje čaro. Ale inak film celkovo nič extra, aspoň pre mňa nie. 2*
Holky na hřišti (2015)
Z tohto futbalového filmu mám tak trochu zmiešané dojmy. Scenár bol totálna bieda, ale napriek tomu sa na to dalo pozerať. Ženušky futbalistky mali naozaj poriadne vulgárny humor a servítku pred ústa si rozhodne nedávali. Toto na mňa zvyčajne neplatí, ale v tom kontexte ma mnohé hlášky a narážky celkom pobavili, takže filmu to globálne určite prospelo. A aj keď bola Wyne taká sebecká krava, tak mi prišla ako filmová postava napokon sympatická. Len škoda, že ten scenár bol taký ... dosť úbohý. 2*
Drahoušci (2022)
Ďalšia indická "netflixovka", ktorá pôsobí na prvý pohľad nádejne, no potom sa to kdesi zasekne a namiesto napínavého deju prichádza akási trpká strnulosť. Námetovo bol tento film výborný, postavy mali potenciál, aby poriadne zamiešali karty, no scenár bol taký ... kolotočový (dejový rámec sa motá stále v tom istom kruhu). Navyše, tie akože "vtipné" zvraty tomu vôbec neprospeli a Badru s mamou pôsobili potom ako nejaké sliepky, ktoré si nevedia zrátať 2 a 2 (tým narážam hlavne na tie ich výstupy na policajnej stanici). Každopádne, pointa na podklade príbehu o žabe a škorpiónovi bola super. Len škoda, že to ostatné bolo také nedotiahnuté (á la Netflix).
Time Out (2018)
Tak toto nie je komédia ani náhodou, skôr taká melancholická severská dráma, ktorej dominuje téma ucelenej mestskej komunity neochotnej prijať nových obyvateľov. Vzťahy dospelých a detí v tomto filmu boli poriadne chladné, a fakt neviem posúdiť, ktorá z týchto dvoch vekových skupín bola menej infantilná a arogantná. Harriho a Sima mi bolo celkom ľúto, lebo mi prišli celkom správni. Nuž, ľudia sú krutí, často aj bezdôvodne, nieto ešte keď si dôvod nájdu... Celkovo bol scenár fajn, ale prevedenie príliš nenápadné. 2*
Otec nevěsty (2022)
Na prvý pohľad tuctová svadobná komédia, ale napokon to bolo oveľa lepšie ako som prvotne očakával. Aj keď scenár bol viacmenej prvoplánový a šablónovitý, tak tomuto filmu veľmi pomohli najmä zaujímavé postavy a predovšetkým výborné dialógy, ktoré obsahovali kopu dôvtipných narážok a sarkastických vsuviek. Neustále doťahovanie svadobných otcov sem tam prechádzalo až do extrémov, ktoré boli často zbytočné, ale inak to bolo fajn. Hispánska exotika a šarm to v mnohom zachránili, takže to bolo určite nad hranicou priemeru. Dávam silné 3* (mám chuť dať 4*, ale až také dobré to nebolo).
Rychle a zamilovaně (2022)
Stavím sa, že nie som jediný, čo prišiel do kontaktu so "stackingom" úplne po prvý raz až v tomto filme. Zrejme to bude tým, že táto zábavka je populárna najmä v Ázii, ktorá drží prakticky všetky rekordy v tomto "skladaní pohárov". Film ako taký vo svojej podstate nebol zlý, dokonca aj scenár bol fajn, ale na môj vkus sa to až príliš točilo okolo stackingu, takže popri tejto posadnutosti bolo všetko naokolo akosi v úzadí (čo bol možno aj samotný cieľ). A pritom tá dejová línia mala celkom dobrý potenciál, aby bola z toho zaujímavá vzťahová dramédia. Ale nevadí, nuda to nebola, a aspoň viem, čo to je stacking :) 3*
Norský dům (2017)
Úmysel bol síce fajn, ale tento spôsob pseudo-normatívnej satiry ma až tak neupútal. A to mám bizarnosti celkom rád, no toto mi proste nezapasovalo do tohto konceptu. Trochu mi to pripomínalo Borata, aj keď v obrátenom garde, keď sa bizarne správali domáci, a nie prisťahovalci. Navyše, dosť ma zarazilo, že tí ľudia čo sa tam školili, tak to zožrali všetko aj s navijakom, a nad ničím sa vlastne ani nečudovali a nekontrovali. Takže z tohto pohľadu to bolo na môj vkus príliš jednostranné. Ale aspoň námet bol fajn... 2*
Pohádky jsou pro děcka (2022)
Po scenáristickej stránke to nebolo zlé, ale na môj vkus zbytočne infantilné a nevyvážené. Ale keďže sú v hlavnej úlohe decká, tak tá infantilita k tomu asi aj patrí, či? Ale inak celkom fajn, dalo sa na to pozerať, myšlienku to malo dobrú, akurát mi občas ten Waldek išiel na nervy. Aspoň že ho teta dávala celkom dobre do laty. Trochu v úzadí stála najprv chorá matka, ale napokon sa to presunulo do popredia a film to aspoň zdramatizovalo, keďže bez toho by to bola fakt len detinská naháňačka za on-line hrami. 3*