Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (152)

plakát

Vražda na večeři (1976) 

Po všech stránkách geniální! Herci byli skvělí - především Sellers a Guinness, byla to zábava, ale hlavně, hlavně ten nápad... Kdo byl vlastně vrah...?? :-))

plakát

Hilary a Jackie (1998) 

Bravo, Emily! Vítej na pozici mé nejoblíbenější herečky! :-)

plakát

Střelci na útěku (1998) 

Mně se tento snímek líbil a považuju to za Chowův velmi dobrý vstup do Hollywoodu. Největším kladem je rychlý spád a koukatelnost a také to, že se tvůrcům podařilo docílit toho, aby mi hlavní postavy a vývoj děje nebyl lhostejný. Jinak Mira Sorvino byla vynikající volba. Já jsem tedy (narozdíl od spousty jiných lidí) viděl víc než jen solidní thriller a netrápí mě, že scénář nebyl příliš objevný, protože blbý nebyl v žádném případě a film přesně splnil (a možná ještě předčil) to, co jsem od něj čekal. Zásluhu na tom kromě dvou hlavních herců má i svižná režie. Ale pozor: vůbec se mi nelíbí, co všechno je tu prozrazeno a zmíněno v "oficiálním textu distributora"! Naštěstí jsem si ho přečetl až teď, protože jinak by mi to mírně zkazilo zážitek z filmu a možná bych musel s hodnocením o * dolů...

plakát

Černí baroni (1992) 

"A od té doby a na jeho počest staví soudruzi v Sovětském svazu tzv. Potěmkinovy vesnice..."

plakát

Proposition (2005) 

Snímek na mě opravdu zapůsobil a velmi se mi líbil, takže nižší hodnocení dát nemůžu. Zajímavé a věrohodné převedení australské reality 19. století na plátno. Musím pochválit také kameru a především scénář a hudbu Nicka Cavea. Nejdůležitější je pochopitelně příběh samotný a jeho podání. Nejde o to, že se mi Guy Pearce příliš nezdál v Mementu a ani teď jsem mu nepřišel na chuť - ale objektivně jsem toho názoru, že hlavní postavou je zde kapitán Stanley Raye Winstona, který se své role zhostil vskutku výborně. V tamním prostředí, které chce, jak se vyjádřil, zcivilizovat, to však má mnohem těžší než by to měl v rodné Anglii. Chce určitým způsobem pomoci spravedlnosti. Otázkou je, zda se rozhodl správně... Na závěr je potřeba se zmínit o Emily Watson - a rozhodně nejen proto, že právě kvůli ní jsem si tento film půjčil. Předvedla na nevelkém prostoru další mimořádný výkon - ne každá herečka dovede promítnout do svého hraní a výrazu obličeje tolik pocitů a emocí, aniž by se musela nějak pitvořit nebo něco takového. Zároveň vždy dovede vzbuzovat u diváků obrovské sympatie. Ještě jsem s ní neviděl moc filmů, tak nevím, ale rozhodně si jí vůbec nedovedu představit v záporné roli, protože se mi na to typově nějak nehodí - to ale neznamená, že by to bez problémů neuhrála. Mám pocit, že jí v mém žebříčku nejoblíbenějších hereček bude průběžně čekat šplhání vzhůru. :-)

plakát

Prolomit vlny (1996) 

Nejlepší film Larse von Triera, nejlepší výkon Stellana Skarsgårda a hlavně - to, co předvedla Emily Watson, byl jeden z nejlepších hereckých výkonů, jaké jsem kdy viděl. Na to, že to byl její první film, se jedná vyloženě o zázrak. Měla dostat Oscara...Výborně natočené drama a Trier si řekl o místo mezi mými oblíbenými režiséry. Emily Watson si o místo mezi mými oblíbenými herečkami neřekla, ta to vyloženě zařvala! :-) Takové sžití s postavou se vidí málokdy, jednalo se o velmi procítěný výkon plný emocí - ale pozor, vůbec to nebylo přehnané, bylo to naopak už neuvěřitelně věrohodné. Trier zkrátka umí dostat z herců to nejlepší - tím ale nechci říct, že to je jen jeho zásluha. Jeho zásluha je především to, že tuto mimořádně talentovanou herečku objevil a dal jí šanci. Fakt velmi silný zážitek a toto drama doporučuju každému, kdo to ještě neviděl.

plakát

Bezstarostná jízda (1969) 

Na tento snímek Dennise Hoppera jsem se netěšil, ale byl jsem "jen" zvědavý. A i když jsem měl předem obavy, jestli mi ten styl sedne, tak teď je z mého hodnocení vidět, že asi moc námitek nemám. Je to nepochybně originální a na svou dobu i odvážný a hodně kritický film. Ze začátku má člověk pocit, že sleduje dokument (výborná kamera). Poté začne film mírně stagnovat, ale naštěstí se k Hopperovi a Peteru Fondovi připojí Jack Nicholson a jízda nabere mnohem větší obrátky. Ve druhé polovině se ale začne ukazovat, že i když tam ze začátku přinese Nicholson větší veselí, že to vlastně jen nějaká bezstarostná jízda opravdu není. Film dostává hlubší rozměr, má i velkou myšlenku - nejen Nicholsonovo mluvení o svobodě (výborný scénář, během jehož psaní měli jeho autoři určitě hlavu naprosto jasnou), ale především konec, který tomu nasadil korunu a leccos ukázal....

plakát

Krajina stínů (1993) 

Neuvěřitelně nádherné dílo, které na mě zapůsobilo minimálně tolik jako Cena za něžnost - a nemyslím, že jsem si na tento film vzpomněl jen díky přítomnosti opět vynikající a přesvědčivé Debry Winger. Z kolika procent se to zakládá na skutečnosti mi může být úplně jedno, protože to opravdu není klasický případ životopisného filmu. Stojí to na scénáři, Attenboroughově režii a především, především na neskutečném výkonu Anthonyho Hopkinse, který v roli spisovatele C.S. Lewise opravdu zazářil. Pro mě je to možná jeho nejlepší výkon vůbec a je nepochopitelné, že za to nedostal Oscara. (To, že nebyl ani nominován, je už vyloženě zločin.) Mám pocit, že tento film si zaslouží být umístěn mezi mé oblíbené.