Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (152)

plakát

Marie Antoinetta (2006) 

Možná příliš barevné a rozjařené, ale já styl paní režisérky nakonec přijal. Kirsten se pro tuto roli (do tohoto filmu) velmi hodila a byla roztomilá - možná až moc. :) V každém případě byla vylíčená spíše jako oběť. Poprvé jsem dal 3*, ale to je málo. 4* si to opravdu zaslouží; i za ten závěr.

plakát

Panic je nanic (2006) odpad!

Kdysi jsem si to omylem pustil...

plakát

Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže (2006) 

Mně to opravdu nepřišlo slabší než jednička, v podstatě vše zůstalo na stejně vysoké úrovni - včetně tří hlavních postav/herců. Navíc se tu objevily zajímavé nové postavy ztvárněné Billem Nighym a Stellanem Skasgårdem. I když... nevím, jestli bych Nighyho poznal, kdybych nevěděl, že je to on. :) Zato Geoffrey Rush se příliš nepředřel, ale i jeho výstup byl velmi dobře promyšlen. Hlavní je, že zůstala zachována původní atmosféra.

plakát

Růžový panter (2006) 

V první řadě urážka Petera Sellerse. Místy přehrávající a místy křečovitý Steve Martin mě přesvědčil, že už ho opravdu v žádném filmu vidět nemusím. To, co bylo u Sellerse přirozené a vtipné, bylo tady až na pár světlých výjimek spíše trapné. Režie byla špatná, scénář dementní (když už nového Pantera točili - jako že neměli -, tak se měli držet aspoň trochu předchozích filmů). Co si tady vymysleli za bláboly, to by člověk nevěřil... Nesmyslná postava Jeana Rena; Martin vytváří v každé hlásce, co vysloví, přeřeknutí a navíc takový zločin: Dreyfus s knírem!! Určitě by působilo lépe, kdyby ho hrál digitálně omlazený devadesátiletý Herbert Lom. Také by nebyla od věci realizace nápadu, že postava sluhy Katoa bude ponechána a ztvární ji Jackie Chan. Katastrofální český dabing mě tak iritoval, že jsem si to po 5 minutách přepnul na originál s titulkama, protože jsem si nechtěl kazit už tak bídný dojem. Teď vlastně nechápu, proč jsem dal dokonce 2 hvězdičky... Zřejmě proto, že jsem se dvakrát zasmál...:) (Za což se hluboce stydím.) Ale zase to nebyla nesnesitelná nuda, to ne. Popravdě řečeno: čekal jsem to ještě o něco horší... :-)

plakát

Skrytá identita (2006) 

Pochopil jsem, že Scorsese dostal Oscara spíš za zásluhy, ale opravdu tomu nemuseli dávat "holohlavce" ještě za nejlepší film. Jedná se sice o povedený, ale ničím výjimečný thriller. Takových už bylo. Navíc mi nepřijde rozumné cpát do jednoho filmu podobné typy DiCapria a Damona. Jinak z herců byl samozřejmě nejlepší Nicholson, ale jeho role byla spíše vedlejší a jeho postava mohla být napsána líp. Tentokrát jsem neměl pocit, že by ta role byla přímo pro něj a že by ji nemohl hrát nikdo jiný. Vše mohlo být lépe promyšlené. Celkově se mi to ale líbilo - napětí, zábava, atmosféra. Ale zkátka jsem (myslím, že právem) čekal víc...

plakát

Spojenec (2006) 

Sledování Spojence mě bavilo, tento thriller si celou dobu držel slušné tempo (na to, že se neodehrával na moc místech) - zkrátka můžu s klidem napsat, ře nebyl špatný nápad to natočit. Ale přece jen by neuškodilo, kdyby se Spojenec opíral o nějakou převratnější myšlenku. Ale to mně nevadilo. Horší to bylo s (podle mě) mírně nezvládnutým závěrem a s postavou Jodie Foster. Ano, vidíte dobře, kritizuju paní Jodii. Poprvé nepředvedla žádný strhující, ale jen velice průměrný výkon a hlavně měla velice malý prostor. Vypadala sice lépe než ve většině jinýách filmů, ale jako by jí tento účes omezoval v herectví. Hlavní chyba je ale v tom, jak jednoduše byla napsaná ta její postava a jak strašně málo prostoru tam měla. Když ve filmu hraje Jodie (byť je v titulkách až na třetím místě), tak člověk od ní zcela oprávněně čeká víc. Myslím, že tuto roli brát neměla. Má hrát jen v těch filmech, které na jejím výkonu stojí - asi jedině pak má ode mě může ten film dostat ***** (i když její kratičké mihnutí v v Příliš dlouhých zásnubách zase nikoho zklamat nemohlo). Samozřejmě, její přítomnost filmu sice neškodí, ale bohužel ani nepřispívá. Sice je to tak maximálně na 3,5*, ale zaokrouhluju nakonec nahoru - aby si Jodie u mě příliš nepokazila statistiku. Ale hlavně díky skvělé hlášce Denzela Washingtona v restauraci, která to zachránila: "Můžu vám vzít klobouk?" "Nemůžeš, kup si svůj!" :-))

plakát

Batman začíná (2005) 

Proč to tu ode mě mělo jen 2*...??? Třetí díl mě donutil tento první po několika letech zkusit podruhé, tudíž zaslouženě zvyšuju o 3*. Zvláštní, jak mi dřív Nolanův styl neseděl...

plakát

Beowulf: Král barbarů (2005) 

Byl jsem zvědavý, jak bylo toto historické téma zpracováno. Nakonec jsem ohodnotil slabšími 4*. Filmu nemám co vytknout, ale také nemůžu nic pochválit. Prostě to bylo udělané. Je to film, který člověk jednou vidí a vzápětí na něj zapomene a už ho víckrát vidět nemusí. A od Skarsgårda jsem čekal víc - resp. jsem čekal, že bude mít lepší roli.

plakát

Krajina přílivu (2005) 

Jsem naprosto šokován, nemohu se s tím smířit - a nesmířím se s tím. Nejsem velký znalec Terryho Gilliama, toto je teprve čtvrtý snímek, co jsem od něj viděl, avšak předem říkám, že se neřadím mezi jeho odpůrce: Imaginárium Dr. Parnasse se mi líbilo a z 12 opic a Krále rybáře jsem byl vyloženě nadšený. Avšak co mělo být toto, to možná neví i sám režisér Gilliam. Ani takovýhle námět, který je mimochodem nosný, se nemusí podat stylem, který působí, že se tvůrce filmu zbláznil, zhulil či oboje. Nechápu ani všeobecnou chválu na adresu Jodelle Ferland - pravda, byla lepší a méně křečovitě teatrální než většina hereckého ansámblu, avšak její výkon byl zcela průměrný, málo zajímavý a především její brebentění s hlavami panenek bylo nesympatické až otravné. Film je nudný a nepřesvědčivý, jedinou skutečně věrohodně a nesmírně kvalitně odvedenou práci předvedl geniálně zfetovaný Jeff Bridges, který opět dostal roli, se kterou by se nikdo takto popasovat nedokázal. Bohužel je to první film s ním, který se mi nelíbil, navíc nemá velký prostor. Každopádně nebýt něj, dám maximálně jednu hvězdičku a tento rozčilující film vypnu po pár minutách - nebo ho spíše vůbec nezapínám...

plakát

Mezi mužem a ženou (2005) 

Ohodnotit toto pozoruhodné dílo není snadné a napsat smysluplný komentář už vůbec ne. Pro někoho bude zřejmě i obtížné takovýto styl přijmout - zřejmě proto ho českomoravský prostor po všech stránkách ignoroval. Přitom je to tak kvalitní a inteligentní film. Ale do značné míry se jedná o jistou formu experimentu, která rozhodně nebyla vytvořena pro masy. Co to vlastně je: Drama? Ano. Komedie? Trochu. Romantický film? Určitě. Celé je to postaveno na dialogu muže a ženy (tedy nejen dialogu, oni se samozřejmě i pohybují a ne jen sami v jednom vymezeném prostoru), kteří se náhodou po velmi dlouhé době potkali na jisté svatbě. Jak se k sobě chovají, co cítí? A co vztah k jejich "skutečným" partnerům? ... Víc prozrazovat nebudu, abych nevyzradil celý děj, jen podotknu, že scénárista zaslouží velkou pochvalu. Ale v čem spočívá ten hlavní experiment, když odmyslím, že (vlastně i psychologický) příběh se odehrává v malém prostoru a čase mezi dvěma lidmi? Jde o odvážný tah režiséra Hanse Canosy natočit vše pomocí dvou kamer - v polovině je obraz rozdělen. Toto může někoho odradit s tím, že režisér se zbláznil a že to bude nuda, která se nedá sledovat. Omyl! Podle mého názoru mu záměr vyšel, protože to filmu body vůbec neubírá, ale naopak mu to přidává na zajímavosti, atraktivitě, originalitě a také zábavnosti. Práce s kamerami je zkrátka dokonalá. A na závěr obrovský potlesk pro ty hlavní dva jedince, na kterých to celé stojí a bez kterých by to nešlo: Aaron Eckhart a především Helena Bonham Carter.