Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (315)

plakát

Donald's Golf Game (1938) 

Bubík, Dulík a Kulík jsou pěkní sígři, ani při hraní golfu si nedají pokoj! + Donald je samozřejmě tradičně nešikovný.

plakát

Dragnet (1951) (seriál) 

zlomový zlomový zlomový. to jsou tři slova, která charakterizují sérii dragnet a její vztah k policejnímu žánru. důraz na realismus: maximální. divákova schopnost vypozorovat přítomnost čtecího zařízení: více než pravděpodobná. jde o cross-over z rádia (který měl také na svědomý Jack Webb), který se velmi úspěšně podařilo převést na televizní obrazovku. v týhle době byla seriálová televize ještě v plenkách, podmínky si do scénářů diktoval sponzor pořadu (zde Chesterfieldovy cigarety - king size for the same prize at most places. the best for you), kterej věděl, že dobrý zločin mu k obrazovce přitáhne zákazníky, na druhou stranu ale nechtěl své jméno se zločinci příliš spojovat, cigarety vám tak nabídne váš oblíbený hrdina. Bez Dragneta by svět zločinu nikdy nebyl takový jako je, a poručík Columbo by asi vypadal úplně jinak... MOST RECOMMENDED!

plakát

Dragnet 1967 (1967) (seriál) 

dragnet konečně v barvě. dnešnímu divákovi uvyklému od sedmesátých let na akci v policejních/detektivních pořadech může důraz kladený na papírování a byrokracii připadat možná trochu (!) nudný :-) v šedesátých letech, kdy se z americké televize násilí oproti padesátým letům zase trochu vytratilo (obroti "boomu" v sedmdesátých letech) však tradičně patřil mezi nejoblíbenější policejní série. Jacku Webbovi tentokrát sekunduje plukovník Potter z M.A.S.H.e, společně učiní zadost kouzelné formulce detektivních pořadů: je spáchán zločin - zločin je vyšetřován - zločin je vyřešen, zločinec svému trestu neujde.

plakát

Dr. House (2004) (seriál) 

po nějaké době jsem sem zavítala nevěřila jsem svým očím, jak jsem mohla Houseovi dát jen čtyři hvězdičky (hodnotila jsem asi někde v půlce druhé sezóny). Tenhle pořad si drží pořádnej drajv i v sedmé sezóně, držím palce, ať se to daří dokud Hugh Laurie neumře

plakát

Drsný Harry (1971) 

Po formální stránce stránce (kamera, střih) ne dokonalý, ale rozhodně svérázný. Dnes už kultovní příběh se silně individualistickým hlavním hrdinou ohlásil příchod nového typu "drsného policisty", který během sedmdesátých let pronikl nejen na plátna kin, ale především do policejních seriálů. Hrdina možná páchá násilí, neposlouchá rozkazy nadřízených a s ničím se nepáře, ale dělá to pro dobrou věc - všeobecné dobro a společenskou bezpečnost. Kromě hrdiny je snímek také často skloňován stran násilí (stejně jako třeba Kmotr apod.), takovéto snímky pak vedly v sedmdesátých letech k rozpoutání společenské debaty ohledně zobrazování násilí v médiích. Clint Eastwood si taky v tohle snímku párkrát stoupl za kameru, když Siegel zrovna nemohl, a v témže roce si střihl svůj režijní debut "Zahrajte mi MISTY".

plakát

Duel (1971) (TV film) 

Tak propracovaný střih se v televizním filmu vidí málokdy. Prakticky vůbec. Doslova střihové orgie. Vynikající budování napětí (a to je to prosím celé o tom, jak po silnici jedou osobní auto a náklaďák) právě prostřednictvím především střihu a postavení kamery. Pokud chcete vidět jen jeden film od Spielberga, klidně přeskočte všechny ty Schindlerovy seznamy, Čelisti a Indiany Jonese a podívejte se na Duel. Nebudete litovat.

plakát

Dvojí život Veroniky (1991) 

nejzajímavější je ten použitý zlatý filtr, ale to člověka na hodinu a půl nezabaví. Pro mě jednoznačně nejhorší K. film, a to jsem zatím kromě Trilogie viděla všechny :( trochu mě to překvapilo vzhledem k tomu, že ostatní filmy jsem klasifikovala jako výborné. no jo, souvislosti, metafory, to je hezký pokus, bohužel ale na některé diváky tohle prostě nepůsobí (a Kieslowski si toho byl dobře vědom a počítal s tím, jak je poukázáno v knize Kiesloski on Kieslowski). Veroniko, nikdy více.

plakát

Dvojrole (1999) 

Vynikající herecký výkon, zdá se ovšem, jakoby za celkové stáří organismu mohlo jen opotřebením mozku, proto se například moje maminka podivovala, proč se Brodská belhá jako stařena, když by mohla mít svěží pohyby mladice, neb ji nic nebolí. Alzheimer je věc jiná. Po zajímavém, pěkně rozjetém začátku stojícím na vědecko-fantastickém podnětu film směřuje po trochu předvídatelné cestě k nedotaženému konci. Taková oddychovka na nedělní odpoledne pro důchodkyně, která však nepostrádá jistou svěží dávku humoru, a oplývá i filozofickými a humanistickými ambicemi. Technické zpracování některých "subjektivních" pohledů je jedním slovem otřesné a rušilo mě více než cokoli jiného. Na to, že to je české, mohlo být hůř.

plakát

Džusový román (1984) 

Mít kluka, dítě, postavit barák a koupit auto. Co víc by mohla od života chtít? Hlavní hrdinka ale nemá tak jasno, jako její kamarádka. Fatalisticky a pasivně se protlouká neutěšenou krajinou zařazení se do pracovního procesu / dospělého života. Tak nějak "osově" se jí do cesty připlete, nejspíš 'ten pravý' kluk. Na auto a barák to ale nevypadá. Happyend se nekoná, spíš hořká dávka realismu. Svým způsobem humorné prvky, jako každodenní dobíhání autobusu, nátlak okolí na hrdinku, aby si už konečně našla kluka a vdala se, hromadný zájezd pracovnic omylem místo operety na kulturistickou soutěž, nesmělá snaha o projevení přízně obézního brílatého nápadníka kontrastují s atmosférou neutěšenosti, zbytečnosti a bezcílnosti. Zvuková stopa výborným způsobem komentuje a ironizuje obraz (všimněte si zejména písniček z rádia, které mají přímý vztah k obrazu). Výborný snímek, který divákovi všechno polopatě nepředkládá, ale vede s ním dialog. Nenudí, ani když je o hrdince, která příliš nemluví a je dost pasivní. Doporučuji