Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi
  • Akční

Recenze (2 922)

plakát

Bajkeři (2017) 

Je to přesně tak jak píše xxmartinxx, nesympatické postavy opravdu dostanou to (tu) co chtějí jen proto, že to začnou chtít. On je to tak nějak osvědčený formát, (ne)vynalezený ve Snowboaďácích. Zde povýšeno na další level neboť Kotek Mádl měli něco do sebe, kdežto tady ústřední trojice naprosto nemá ani zbla osobnosti. Ono břímě ústředního motivu tedy vláčí na svých bedrech skvělý Pavel Nečas, který není buhvíjaký herec, prakticky stále trne v jedné pozici a hereckém výrazu, ale když toho využijete a napíšete postavu s tímto výrazem, nemá to chybu. No a pak snad kromě samoúčelné scénky z lomu prakticky není co zmínit...

plakát

Emoji ve filmu (2017) 

Úporná snaha o reverzní humanizaci smajlíků, čili statického otisku lidské emoce. Úkol vpravdě nadlidský a podle toho vypadá výsledek. Parádní jízda plná technicky kvalitně vymyšlených můstků, které tak nějak i ukotvují děj (dá-li se to tak říct) nemůže zakrýt prvotní přehmat a logicky neobhajitelný "nápad za všechny prachy". Ehm... :-/

plakát

Ledová sezóna (2016) 

Po všech stránkách nepovedený ba špatný animák. Animace je někde na úrovni prvního Madagaskaru a příběh a gagy někde na mentální hladině prvního stupně... školky. Přesto to není úplný odpad, záporák je docela šikovný a lumíci aspoň nenudí. Znovu se na to dívat ale určitě nebudeme.

plakát

Sexmise (1983) 

Vynikající film s nadčasovou myšlenkou. V podstatě takové 1984 a autoři tak nějak počítali, že to režimu dojde, tak ke kritice totalitního režimu přidali ještě často samoúčelnou lehkou erotiku. Nejvíc zamrzí, že největší kočka Boženka nic neukáže, no nevadí. I tak se nezapře inspirace Barbarellou a podobnými sci-fi veledíly. Každopádně jeden z nejlepších polských filmů.

plakát

Skalpel, prosím (1985) 

Těžko stravitelný film. Není ani nějak extra dobře natočený (myslím technicky), ale téma je natolik silné, že divák leccos přehlédne. Dobré je, že příliš netlačí na pilu, přesto neomylně zasáhne.

plakát

Kvočny a Král (1974) 

Děj opravdu není složitý. Poctivá pracovnice, čarokrásná devatenáctiletá Milena Steinmasslová, prožívá pletky se socialisticky nesmýšlejícím frajírkem s dlouhými vlasy, motocyklem a partou podobných "vyvrhelů". Její blankytný kádrový profil je navíc akcentován tím, že se po smrti rodičů stará o nezletilého bratra Pinďu (čtrnáctiletý Vladimír Dlouhý), kterého puberta táhne právě do party jejího amanta, kde může po vzoru např. Jana Krause zevlovat, kouřit, popíjet lahváče chlazené v kašně a podnikat spanilé jízdy na československých harlejích. Po zjištění, že "král" si zajišťuje občerstvení v hospodě sázkami o zprznění té které pletařky, se od něj odklání a podléhá hodnému leč úlisnému mistrovi se žigulíkem (pro jistotu předabovanému Viktorem Preissem). Král toto nese nelibě, zjišťuje, že Milenu upřímně miluje a rozhodne se také pořídit automobil, aby byl konkurenceschopný. Protože si ale dokáže spočítat, že při jeho pracovním nasazení si během této pětiletky nevydělá ani na trabanta, začne se svou partou plánovat krádež a zpeněžení několika rolí látek. Souběžně s tím se snaží Milenu vylákat z poklidných večírků SSM na pařbu do "protistátního" Ontaria. Milena jde, divák trne, ale ona je motivována snahou vytáhnout Pinďu ze spárů flinku, cigaret, alkoholu a vůbec nezřízeného života. Co se jí nepodaří u Pindi, podaří se u krále, který je láskou ke spanilé svazačce vyvázán ze spárů pokleslého smýšlení. Celý film je ozvláštněn způsobem vyprávění, kdy je fakticky zaznamenáván ve formě flasbacku do vyšetřovacího spisu... Naivní normalizační báchorka pro mladé rebely, aby vyměnili dlouhé vlasy za pozitiva a sociální jistoty režimu.

plakát

Školní výlet (2012) 

Tak nějak nevím co napsat. Prázdné, nudné, špatně natočené...

plakát

Červený pavouk (2015) 

Překvapivě poutavý noirový film s neokoukanými postavami a nečekaným příběhem. Tedy, příběhem... Jde jen o takové fáborky, které diváka nenechávají se úplně ztratit, ale že by nějak moc naváděly, to se říct nedá. O to víc prostoru dostává divákova fantazie, která ač tápající, rozhodně se nebude nudit. Ve výsledku potěší i dobře srozumitelná šišlavá polština a hry s kamerou s častými zajímavými kompozicemi se stropem atp. Jediné co mě tedy zklamalo byla hudba Petra Ostrouchova na kterou jsem se těšil, ale v podstatě jsem ji vůbec nezaznamenal. Možná že to znamená, že tam geniálně zapadla nebo jen zapadla. Nejsem si jist.

plakát

Dáma a Král (2017) (seriál) 

Je zbožným přáním producenta, že mezi jiskřivou dvojicí to výborně funguje. Nefunguje. Nerad to používám, ale ty příhody mi přijdou lehce dementní. Tohle se nepovedlo.

plakát

Únos (1952) odpad!

Je dobře vidět, jak si byli komunisté jistí, protože nechávají Američany argumentovat mnohdy uvěřitelně a srozumitelně, nechávají je používat slova jako "svoboda" či "volný pohyb. Samozřejmě to je proložené kapitalistickými šablonami nadřazeného obtloustlého bosse s doutníkem, vysmátého gestapáka, bezcitnými agenty atd. Chtělo by se pochválit řemeslně dobře zvládnutou práci, ale za cynické popírání skutečných pocitů lidí a nechutnou manipulaci nemůžu.