Recenze (2 052)
Larry, kroť se (2000) (seriál)
Člověk si musí k tomuto seriálu najít cestu. S každým dílem jsem si Larryho Davida a jeho příhod užíval čím dál více. Některé díly jsou přímo geniální (Crazy Eyez Killah). Velmi originální sit-com. Tvůrcům v čele s Davidem tleskám.
Zelená zóna (2010)
Skvěle natočené, ale příběh - který se na první pohled zdá velmi zamotaný - je ve skutečnosti strašně prostinký. Zápletka si rozuzlí do klasického lehce uchopitelného "hollywoodského" konce, po kterém může divák ukázat prstem na viníky války v Iráku:-) Plno momentů navíc ve filmu nedávaly smysl a působily až úsměvně (servilní pomoc od civilisty "Freddyho", otevřená bitka mezi velícími vojáky v průběhu válečného nasazení (?) atd.) Taky by mě zajímalo kde Damon sebral všechny ty emaily na konci...měl celkem přehled chlapec:-) No...průměrný film šitý na míru americkému publiku, které snese přiměřené množství kritiky do vlastních řad a zároven má rádo výbuchy. Hodně výbuchů. Ale palec nahoru za ztvárnění postavy iráckého generála - ten měl charisma na rozdávání!
Maradona režie Kusturica (2008)
Toto si Kusturica mohl odpustit. Blahopřeji mu, že se s Velkým Diegem setkal, ale to je tak vše. Natočil totálně chaotický film bez koncepce a jasné myšlenky co vlastně chce zdělit. Neustále se snaží nacházet paralelu mezi Maradonovým životem a svými filmy (filmové vsuvky po čase vyloženě iritují). Divák se místo názorů na Maradonu a větší sondy do jeho života dočká pseudofilozofických úvah o tangu a levicového pranýřování politiky USA v Jižní Americe...a také rádoby vtipných skečů, ve kterých po Diegovi střílí Bush a Blair je vyobrazen jako ďábel. Dokonalá slátanina. Kladně hodnotím jen využití autentických záběrů, návštěvu Maradony v Bělehradě (jak zdraví obyčejné chodce z auta a představuje se jim:-) a celkem dojemnou pasáž za zvuků písně "Marado". Ale jinak tragédie!
Šílenci z Manhattanu (2007) (seriál)
Parádní atmosféra 50. let, skvělé dialogy, propracované charaktery a záplatky na pracovišti a v neposlední řadě charismatický až noirový hl. hrdina (skvěle zahraný Jonem Hammem). Na můj vkus je seriál přehnaně maskulinní. Myslím, že než o věrohodné vykreslení doby jde o cílenou provokaci scénáristů, kteří se u diváků snaží vyvolat emoce. A daří se jim to:-) Druhá série Mad Men je ale v tomto směru trochu reálnější. Zatím si ale seriál užívám. I to jak v každém záběru kouří:-)
Láska, s.r.o. (2005) (seriál)
Velmi šablonovitý a předvídatelný humor. Podprůměrný seriál.
Collapse (2009)
Velmi zajímavé! Nemohu se ale zbavit dojmu, že konspirativní vidění světa a totální ztráta víry v moderní společnost má u Rupperta i iracionální kořeny. Některé jeho důkazy a argumenty jsou zajímavé a věrohodné...o tom žádná. Ale já jsem hlavně ke konci viděl člověka, kterému se rozpadl život pod rukama. A nabyl jsem dojmu, že zaručené předpovědi o konci moderní civilizace by bylo pro tohoto člověka jistým hořkým vysvobozením z mizérie, kterým se jeho život stal. Každopádně ale mimořádně zajímavý dokument. Některé argumenty skutečně stojí za to slyšet a pouvažovat nad nimi! Ruppert není žádný idiot.
It's Always Sunny in Philadelphia (2005) (seriál)
Místy pořádně švihlé...vtipnost dílů ale dost kolísá. Průměr
Chirurgové (2005) (seriál)
Příjemně se na tuto přeemancipovanou doktorskou ságu kouká...ale obrovskou hloubku a kultovnost v tomto seriálu nevidím. Když to hodně přeženu tak jde o hybrid seriálů Scrubs a ER. Po první sérii 70% Popravdě mne udivuje, že nemocniční prostředí pořád lidi tak táhne.
Karate Kid (1984)
Dost otřesné...příběh, herci, hudba. Ale z nostalgie aspoň 2 hvězdy:-) - 50%
Dva a půl chlapa (2003) (seriál)
Další seriál z dílny Chucka Lorreho (Roseanne, Dharma & Greg, Big Bang Theory...). Je výtečný - pokud vidíte v originále samozřejmě. Sheenovi jdou komediální role skvěle.