kollis

kollis

Petr Kollár

okres Ostrava

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 30.4.2019  22:42

    Anthony Jeselnik, muž pomalého frázování, chůze a celkového výstupu, který nás často až otravně nechá čekat na pointu, má svůj další, na sesbíraných vtipech vytvořený stand-up. Většina komiků má svůj set vytvořený z vlastních zkušeností a odpozorovaných situací, Jeselnik jen hází jeden nekokretní a černohumorný joke za druhým. Nakonec to samozřejmě začne působit monotónně s tím, že značnou část vtipů lze odhadnout, přesto jsou mnohé Jeselnikovy pointy skvělé a do nudy jeho výstup nikdy nespadne.

    • 29.4.2019  16:02
    Christine (1983)
    *****

    Vlastně nechápu, proč se z Christine nestala větší klasika. Technicky je to prostě brilantní, vypiplaný kousek s realistickými vizuálními efekty a skvělým soundtrackem. Ten tvoří balanc rock-and-rollových songů a tradičně minimalistický synťákový doprovod dua Carpenter-Howarth. Na teen film je casting sympaticky věrohodný a Kingovo tematizovaní automobilového fetiše je pořád aktuální.

    • 25.4.2019  07:09
    Bonding (TV seriál) (2019)
    ****

    Ačkoli by téma mohlo svádět k lascivnosti, je Bonding překvapivě spíše decentní a vtipný průvodce po skrytých a nezvyklých tužbách Newyorčanů tak, jak je Rightor Doyle zčásti autobiograficky napsal a zrežíroval. Postupně oba hlavní hrdinové (skvělí Levin a Scannell) odkrývají více ze své minulosti a střídají se tlumené intimní momenty s extravagantními přáními zákazníků, které hrdinům paradoxně pomáhají najít odvahu či sebevědomí.

    • 24.4.2019  12:54
    Special (TV seriál) (2019)
    **

    Samotný problém Special není v tom, že jsou postavy dotaženy k naprosté karikatuře, mnoho jiných seriálů a filmů s tím nemá problém. Aby seriál fungoval, musí ovšem obsahovat i jiný prvek či další hodnotu, kterou by se ty karikatury staly funkčními. Bohužel se zde pracuje jen po povrchu, všechny postavy jsou sebestředné a stokrát viděnou zlou a povrchní šéfku módního časopisu můj mozek už nepobral. A ne, "nastavování zrcadla" zde nevidím.

    • 18.4.2019  13:25
    After Life (TV seriál) (2019)
    ***

    Ricky Gervais stále umí být velmi vtipný, ví, jak načasovat pointu a rád obnažuje lidskou blbost a šije do věcí, které ho štvou. Oproti Kanclu se ale téměř vytrácí práce s trapností, a nárůst "lidsky" dojímavých scén a pronášení mouder už bohužel není vybalancovaný jako u Extras, a více vyplyne jejich plytkost. A Ricky "hrdina" z několika scén by zasloužil zesměšnit svým minulým já.

    • 15.4.2019  17:35

    Film, který nejprve navnadí na neonoirovou detektivku plnou industriálu, insomnie a neonů se záhy promění v observační sociální drama, aby se v druhé půli vyprávění postupně měnilo v zahleděnou kryptickou výpověď. Značná působivost a podmanivost několika scén je ovšem nepopiratelná.

    • 25.10.2010  20:50

    Vzpomínání střední generace na to, jací byli kdysi drsní buřiči, natočený uhlazeným hollywoodským stylem, kde je nejdrsnějším gestem ulomení znaku z mercedesu. Popíková hudba a značně dementní zápletka s ufňukaným konstatováním o starých dobrých časech. Malá dávka rebelie pro tatíka uvelebeného v křesle.

    • 1.4.2010  23:23

    I Chorvati mají svého chcípáka.

    • 1.4.2010  10:29
    Koncert (2009)
    **

    Přestože se v budování komiky využívá klišé o divoké, ale zároveň citlivé a melancholické ruské duši, rasových stereotypů o romech a židech, stejně tak bordelu v postsovětském Rusku, nelze upřít dobrý casting, timing pro gagy a dravé tempo v první půli (takové kusturicovské to je). Ovšem po příjezdu Rusů do Paříže se staví na typu humoru o buranech v lepší společnosti a i ten v průběhu ustupuje absurdní zápletce, tentokrát využívající klišé o Rusku sovětském. V závěru nás proto drtí Brežněv s gulagy a jako bonus k tomu výlevy o síle a důležitosti hudby. Druhá slza kape, dojetí nad svým dojetím rozněžňuje, Kundera se směje.

    • 1.4.2010  10:27

    Dlouhé statické záběry nebo naopak táhlé kamerové jízdy, minimální střih, nepřítomnost hudby a neherci jsou primárními prostředky, jichž režisér Vladimir Perišić využívá. Na diváka se tak lehce přenesou pocity hlavních hrdinů: dlouhé čekání a obavy z toho co se bude dít, úmorné horko, nuda, únava, apatie. Určitou změnu nabízí netradiční hledisko, kdy na válečné události nenahlížíme skrze oběti, ale pozorujeme vojenskou jednotku, toho dne jako popravčí četu, v rámci níž jako většího celku probíhá nivelizace vlastní identity a individuality. Hlavní hrdina postupně prochází odosobnělostí, lhostejností a dochází až k jakési robotické mechaničnosti, kdy si od původního mírného vzdoru a částečné lítosti a sounáležitosti, sám aktivně oběti vybírá. Svým minimalismem film nedokáže vzbudit okamžité a silné (ale o to prchavější emoce), ale naopak se zadře a je poměrně složité jej dostat z hlavy.

    • 23.1.2010  23:51

    Zatímco Stallone své stáří a unavenost svými nejúspěšnějšími postavami v posledních filmech tematizuje, Van Damme se vrací k jedné ze svých nejúspěšnějších rolí spíše se snahou si je nepřipouštět. Možná je ale chyba v tom, že role výkonného supervojáka se už z podstaty věci pro jeho věk nehodí a on sám při jeho nynějším vzhledu vyvolává lítost. Lundgrenovu epizodní roli je zde nutno chápat spíše pro pobavení (jeho i diváků). Co však překvapí jsou velmi slušně natočené akční scény. Jak tvrdé, zdi prorážející tělo na tělo souboje, tak i popravování mnoha protivníků při dlouhých, složitě komponovaných kamerových jízdách. Nedostatek financí se pravděpodobně projevil v přenesení děje do jediné lokace opuštěných továren, což se nakonec jeví jako výhodné při budování atmosféry. A příběhem se asi nemá smysl vůbec zabývat.

    • 23.1.2010  11:13

    Nejasné motivace, logicky nenavazující scény, řada nepovedených záběrů, ucházející triky s pestrou škálou barviček. Syntetizátorová hudba využita dokonce jako dramatický prvek posunující děj. Záporák drží slovo, šéf policie co pět minut efektně nabije brokovnici, aniž by vystřelil. Tomu všemu samozřejmě odpovídající herci s patetickými proslovy a s ultra božím toporným Lundgrenem v čele. Osmdesátá léta, vzpomínka na dětství, obrovské potěšení. Don't say goodbye. Say Good Journey.

    • 17.10.2009  19:35

    Perspektivou italské společnosti musíme nahlížet na bizarní zápletku, kdy se hlavní hrdina musí zbavit své manželky, aby mohl rozvinout vztah s mladinkou sestřenicí. Germi tvrdě zesměšňuje zkostnatělý pohled na nedotknutelné pouto manželství a my společně s hlavním hrdinou podstupujeme neuvěřitelně složitou cestu k dosažení svobody. Místo rozvodu (společensky nepřijatelný) se osnuje ďábelský plán k získání milence pro vlastní manželku, aby je nato mohl oba zabít (vražda ze cti - společensky i zákonem tolerovaná), komedie plná omylů může začít. Hladce působící režie s tempem italského temperamentu, vypravěčskou svěžestí a dokonalým Mastroiannim.

    • 12.10.2009  12:10

    I když se Karel Janák posunul žánrově, spolupráce s dětským, respektive teenagerským hercem se nevzdal. Ti překvapivě ani moc neserou. Snad krom té nejmladší, jakoby vypadla z vánoční reklamy na Kofolu - "ja nemusim, ja už ho vidim", ta sere velmi. Přestože mají Ať žijí rytíři na české poměry stále nadstandardní rozpočet, nedokáží zastřít pocit levnosti. Ano, je tu pár efektních, zpomalených záběrů, obstojných bojových akcí, ale ty o to více obnažují nedostatečnou (televizní) výpravu. Navíc Rytířům chybějí neotřelé scénárististiské nápady, smysl pro rytmus a tempo, což ke konci vyvolává dojem, že stopáž je neúměrně dlouhá a přichází nuda. Prostě průměr co rychle vyšumí.

    • 26.7.2009  13:13

    Yates umí pracovat s herci, umí vyvolat napětí (také díky výborné hudbě), stejně tak humorné scény vyznívají poměrně vtipně a vybrané kamerové filtry vytvářejí patřičnou atmosféru. Problémem je, že sice baví v krátkých epizodách, ale selhává v celkovém vyprávění a budováním dramatičtějších scén, než jen prvoplánově efektních. Což je samozřejmě spíše chybou samotné předlohy a scénáře. Princ dvojí krve se tak nakonec jeví jako řada epizod, které se sebou nemají víceméně mnoho společného a spojují je jen dvě ubohé dějové nitky. Šestý Harry Potter je podívanou, která vymazává z účasti i poslední zbytky neznajících literární předlohu a bavit se u ní můžou jen fanoušci. A chudák Ginny je naprostým castingovým omylem.

    • 30.6.2009  00:04
    Cabin Fever (2002)
    odpad!

    Roth ocituje co se dá, ale zapomněl to zakomponovat do soudržného celku, který by nebyl otravně nudný už po pár minutách. A navíc zoufale nevtipný.

    • 21.6.2009  22:38

    Raimi si odskočil od Spidermana (který se v posledním díle ztratil v přebytku, čímž v důsledku nepůsobil kompaktně, ale nudně) a fanoušci teď můžou jásat. Něco tak napínavého a vtipného už delší dobu v hororovém žánru v rámci Hollywoodu chybělo. Skloubení rané tvorby, obměna ruční práce za digitál a vyváženost strachu a humoru. Jeden z nejzábavnějších kinozážitků. Thx za Miloše.

    • 17.6.2009  23:17

    Tak bezvýrazný blockbuster, který nedokáže vytvořit jakoukoli atmosféru a napětí, tu dlouho nebyl.

    • 13.6.2009  12:02
    Hostel (2005)
    **

    Překvapivě nudné a ve své nablblosti ne tak zábavné, jak jsem očekával.

    • 27.5.2009  11:55

    A X-Meni padají ještě níž. Snad už je toto úplné dno.

    • 18.5.2009  22:57

    Znáte ten pocit, kdy ja vám za někoho trapně?

    • 13.5.2009  22:03
    Star Trek (2009)
    *****

    Za použití obdobných stylistických a narativních prostředků jako v MI:III natočil Abrams opět dechberoucí komplexní podívnanou. Mňamka

    • 12.5.2009  10:19
    Voják (2006)
    ****

    Je to uvědoměle hloupé, je to vtipné a je to zábavné. Skloubení 80's (muscles, přímočará akce) a současného akčního filmu (frenetický střih, odkazy) ve vyvážený mix.

    • 11.5.2009  14:10

    Každý jen zběžně znalý filmu, odhadne pointu nejpozději do poloviny, takže moc nechápu natahování onoho odhalení a prezentování ho jako wow efektu z kterého si mám asi sednout na prdel. A ten dovysvětlující závěr je už jen pro naprosté idioty. Navíc tv look a tv herci umocňují pocit bolesti při sledování tradičních hororových klišé (nic proti nim, ale i s něma se musí umět pracovat), takže vzniká dojem, že film má přes tři hodiny.

    • 27.3.2009  17:50
    Studio 6 (TV pořad) (1994)
    ***

    Pražské studio za čtyři, brněnsko-ostravská grupa za jednu.

    • 20.3.2009  16:45

    Fajn herci (Rourke, Jane) versus nefajn herci (Lane, Gordon-Levitt) se topí v neoriginalitě, fádnosti a podpůrných berličkách a divák si jen odškrtává odhadnutelné položky děje. Navíc umělá dějová linie manželské krize láme vaz úplně. Jako direct-to-DVD za 50%.

    • 11.3.2009  17:34

    Při sledování se mi neustále vkrádalo do hlavy, že za kamerou sedí Stone s Parkerem a točí parodii na Deliverance. Přepálená a v naprosto nevhodných místech hrající patetická hudba, zahloubané pohledy herců, polsko-česko-rusko-srbsko slovanská hatmatilka (co to kurva?) a závěrečná incestní pointa (tipnul jsem si ji už v půlce, ale modlil jsem se, aby tak film opravdu neskončil) mě v tom utvrzovaly. Jenže z prohlášení v tisku to vypadá, že to Renč myslel vážně. A to je pak kurevský průser.

    • 11.3.2009  12:16
    Mučedníci (2008)
    ****

    Film si doslova pohrává s divákem a jeho očekáváními (už tu dlouho nebylo něco tak nepředvídatelného a zároveň funkčního). Ve vysokém tempu a při rytmickém střídání hororových subžánrů se doskáče do poloviny, kde následuje odhalení a přepne se do opačného módu. Z nezaujatých a nechápavých se staneme prožívajícími. Mno závěr ať už si každý přebere sám.

    • 10.3.2009  13:25

    The Reader je pro mě typickým příkladem oscarového filmu a to především v oněch záporných konotacích. Namícháme velký tragický příběh, nejlépe z období druhé světové války, nadhodíme témata viny, trestu nebo fatální lásky a necháme herce procítěně zahrát (dlouhé smutné pohledy - to zase bude hereckých koncertů). Diváci si popláčou a dojdou k závěru, že nic není takové jaké se na první pohled zdá. Blee

    • 5.3.2009  09:53

    Woody oslavuje vysoká patra a Španělsko a mě to velmi nebaví. Ze všech Allenových postav jsem nenašel ani jednu, byť jen trochu sympatickou. Co více, nebyl jsem schopnen žádné empatie a bylo mi záhadou jak jejich chování, tak jejich vymyšlené problémy. Respektive ta snobská partička mě velice srala a to co řešili mě nezajímalo a v podstatě taky sralo. Navíc, se opakuje jeho hra s divákem z Match Pointu. Film Woodyho Allena naprosto mimo mě. Aspoň, že ti herci byli fajn.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace