kollis

kollis

Petr Kollár

okres Ostrava

10 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2
    • 25.7.2008  12:09

    Debilita filmu překonala očekávání, ale nejvíce zamrzí, jak moc se ten film tváří vážně. Škoda. Zábava, i ta nechtěná, se nekoná. Spíše jen zoufalé čekání na konec.

    • 19.6.2005  16:36

    Skvěle vybudovaná atmosféra, stojící na vizuálně odosobněném panelákovém Bělehradu, dokonale přenáší stísněný, nepříjemně dusivý pocit na diváka. Výborná reflexe zobrazující pohled na účastníka válečného konfliktu, jeho neschopnost zapojit se zpátky do normálního života (drogy) a jeho bratra v dokonalé herecké kreaci Vuka Kostiće. V roli snipera, který bere nespravedlnost do svých rukou. Každou další vraždou můžeme pozorovat dokonalou přeměnu z jistého mladého muže na labilní trosku. Tento film se vám zaručeně dostane pod kůži.

    • 18.4.2019  13:25
    After Life (TV seriál) (2019)
    ***

    Ricky Gervais stále umí být velmi vtipný, ví, jak načasovat pointu a rád obnažuje lidskou blbost a šije do věcí, které ho štvou. Oproti Kanclu se ale téměř vytrácí práce s trapností, a nárůst "lidsky" dojímavých scén a pronášení mouder už bohužel není vybalancovaný jako u Extras, a více vyplyne jejich plytkost. A Ricky "hrdina" z několika scén by zasloužil zesměšnit svým minulým já.

    • 30.4.2019  22:42

    Anthony Jeselnik, muž pomalého frázování, chůze a celkového výstupu, který nás často až otravně nechá čekat na pointu, má svůj další, na sesbíraných vtipech vytvořený stand-up. Většina komiků má svůj set vytvořený z vlastních zkušeností a odpozorovaných situací, Jeselnik jen hází jeden nekokretní a černohumorný joke za druhým. Nakonec to samozřejmě začne působit monotónně s tím, že značnou část vtipů lze odhadnout, přesto jsou mnohé Jeselnikovy pointy skvělé a do nudy jeho výstup nikdy nespadne.

    • 12.10.2009  12:10

    I když se Karel Janák posunul žánrově, spolupráce s dětským, respektive teenagerským hercem se nevzdal. Ti překvapivě ani moc neserou. Snad krom té nejmladší, jakoby vypadla z vánoční reklamy na Kofolu - "ja nemusim, ja už ho vidim", ta sere velmi. Přestože mají Ať žijí rytíři na české poměry stále nadstandardní rozpočet, nedokáží zastřít pocit levnosti. Ano, je tu pár efektních, zpomalených záběrů, obstojných bojových akcí, ale ty o to více obnažují nedostatečnou (televizní) výpravu. Navíc Rytířům chybějí neotřelé scénárististiské nápady, smysl pro rytmus a tempo, což ke konci vyvolává dojem, že stopáž je neúměrně dlouhá a přichází nuda. Prostě průměr co rychle vyšumí.

    • 16.10.2005  16:37

    Burton znovu dokázal stylizací sobě vlastní vytvořit temný, atmosférický svět, plný zvláštních bytostí, působivě infantilních serepetiček a až roztomile černého humoru. Samozřejmě, že za pomoci Elfmanovy dokonalé hudby. Znovu na úkor spíše nevýrazného Batmana získávají prostor ostatní hlavní postavy a nádherná Pfeiferová, Walken a De Vito si prakticky kradou film svými kreacemi pro sebe, stejně jako v předchozím díle Nicholson. Naopak oproti prvnímu dílu je tempo vyprávění a akce svižná a nenacházejí se hluchá místa. Nejlepší batmanovský film.

    • 25.4.2019  07:09
    Bonding (TV seriál) (2019)
    ****

    Ačkoli by téma mohlo svádět k lascivnosti, je Bonding překvapivě spíše decentní a vtipný průvodce po skrytých a nezvyklých tužbách Newyorčanů tak, jak je Rightor Doyle zčásti autobiograficky napsal a zrežíroval. Postupně oba hlavní hrdinové (skvělí Levin a Scannell) odkrývají více ze své minulosti a střídají se tlumené intimní momenty s extravagantními přáními zákazníků, které hrdinům paradoxně pomáhají najít odvahu či sebevědomí.

    • 30.6.2009  00:04
    Cabin Fever (2002)
    odpad!

    Roth ocituje co se dá, ale zapomněl to zakomponovat do soudržného celku, který by nebyl otravně nudný už po pár minutách. A navíc zoufale nevtipný.

    • 29.4.2019  16:02
    Christine (1983)
    *****

    Vlastně nechápu, proč se z Christine nestala větší klasika. Technicky je to prostě brilantní, vypiplaný kousek s realistickými vizuálními efekty a skvělým soundtrackem. Ten tvoří balanc rock-and-rollových songů a tradičně minimalistický synťákový doprovod dua Carpenter-Howarth. Na teen film je casting sympaticky věrohodný a Kingovo tematizovaní automobilového fetiše je pořád aktuální.

    • 4.8.2005  00:06

    Commitmens neopouští klasické schéma filmů o vzestupu a pádu skupiny. Co jej však vynáší do nadprůměru jsou nádherné soulové songy, dokonalé obsazení a především výborný humor. Alan Parker natočil zábavnou a ani na chvíli nenudící podívanou.

    • 27.3.2006  15:26
    Diši duboko (2004)
    ***

    Mladá dívka Saša má odjet se svým přítelem do Kanady. Tu ale přeruší jejich autonehoda a vážná zranění přítele, který musí být delší dobu připoután na nemocniční lůžko. Během jeho rekonvalescence je náhodnou svědkyní setkání její matky a milence. Na povrch začnou vyvstávat dlouhotrvající problémy matky a otce (uzavřenost otce, dvacet let bez sexuálního styku...). Dále se v nemocnici seznamuje se sestrou přítele Lanou. Krásnou, nespoutanou a vášnivou mladou dívkou, se kterou navozuje po spřátelení lesbický vztah.____ Je patřičné ocenit snahu tvůrců a jejich uvedení homosexuálního tématu do srbské homofobní společnosti. Ale, bohužel, jejich ambice ničí příliš schematické zpracování této látky a neoriginální příběh s mnoha klišé a neustálým vtíráním myšlenek, v jakém filmu jsem měl možnost tu danou scénu vidět.___ Diši duboko je film, který nemá západnímu divákovi co nabídnout. Téma homosexuality bylo zpracováno mnohokrát dříve a častokrát mnohem lépe (a odvážněji). Co ovšem zamrzí více, film nefunguje ani jako sonda do srbské společnosti a jejího vztahu k tématu homosexuality. Ten je v některých scénách jen načrtnut, ale díky schizmatu filmu, který neví jestli řešit rodinnou krizi nebo lesbický vztah dívek, tak nakonec díky krátké stopáži působí povrchně v obou rovinách.

    • 20.3.2008  10:19

    Drama o mezilidských vztazích, unylá klavírní hudba a Juliette Binoche jako uprchlice z Bosny. Vražedná trojkombinace dobrá možná tak na zahnání špatného spaní.

    • 28.11.2008  15:41
    Earth (TV film) (2007)
    *****

    Informace - nula. Působivé? Kurevsky.

    • 16.10.2005  16:47
    Fakulta (1998)
    *****

    Teenagerskou variaci Invazi lupičů těl pojal Rodriguez a Williamson spíše v akčnějším hávu a za doprovodu vtipných situací, narážek a odkazů. Na druhou stranu na úkor jakékoli atmosféry. Ale i díky dobře zvolenému castingu a výbornému písničkovému soundtracku vznikla ani na chvíli nenudící zábava. A odhaduju si tipovat, že o víc ani tomuto filmu nejde.

    • 3.8.2008  16:39
    Hancock (2008)
    ***

    Kurva, v traileru lákají na zábavnou a vtipnou jízdu s načumováním pod pokličku superhrdiny, ale vyšlo něco nedomrlého na půli cesty. Trailer už všechno zábavné ukázal a to vytváření nové hrdinské mytologie je trochu mimo. Ale moc děkuju za Charlize.

    • 26.7.2009  13:13

    Yates umí pracovat s herci, umí vyvolat napětí (také díky výborné hudbě), stejně tak humorné scény vyznívají poměrně vtipně a vybrané kamerové filtry vytvářejí patřičnou atmosféru. Problémem je, že sice baví v krátkých epizodách, ale selhává v celkovém vyprávění a budováním dramatičtějších scén, než jen prvoplánově efektních. Což je samozřejmě spíše chybou samotné předlohy a scénáře. Princ dvojí krve se tak nakonec jeví jako řada epizod, které se sebou nemají víceméně mnoho společného a spojují je jen dvě ubohé dějové nitky. Šestý Harry Potter je podívanou, která vymazává z účasti i poslední zbytky neznajících literární předlohu a bavit se u ní můžou jen fanoušci. A chudák Ginny je naprostým castingovým omylem.

    • 13.6.2009  12:02
    Hostel (2005)
    **

    Překvapivě nudné a ve své nablblosti ne tak zábavné, jak jsem očekával.

    • 1.4.2010  10:29
    Koncert (2009)
    **

    Přestože se v budování komiky využívá klišé o divoké, ale zároveň citlivé a melancholické ruské duši, rasových stereotypů o romech a židech, stejně tak bordelu v postsovětském Rusku, nelze upřít dobrý casting, timing pro gagy a dravé tempo v první půli (takové kusturicovské to je). Ovšem po příjezdu Rusů do Paříže se staví na typu humoru o buranech v lepší společnosti a i ten v průběhu ustupuje absurdní zápletce, tentokrát využívající klišé o Rusku sovětském. V závěru nás proto drtí Brežněv s gulagy a jako bonus k tomu výlevy o síle a důležitosti hudby. Druhá slza kape, dojetí nad svým dojetím rozněžňuje, Kundera se směje.

    • 15.9.2008  12:00
    Kouzelný most (studentský film) (2008)
    *

    To si tady kurva vsichni delate srandu? Takova sracka. Uplne me to nasralo. Hlavne ten dement v hlavni roli.

    • 11.5.2009  14:10

    Každý jen zběžně znalý filmu, odhadne pointu nejpozději do poloviny, takže moc nechápu natahování onoho odhalení a prezentování ho jako wow efektu z kterého si mám asi sednout na prdel. A ten dovysvětlující závěr je už jen pro naprosté idioty. Navíc tv look a tv herci umocňují pocit bolesti při sledování tradičních hororových klišé (nic proti nim, ale i s něma se musí umět pracovat), takže vzniká dojem, že film má přes tři hodiny.

    • 12.5.2003  21:26

    Pribeh hovno, akce hovno, triky hovno, sranda neni. Xena chlap v celovecerni podobe - spatny napad.

    • 30.10.2005  13:52

    Někdy více, někdy méně, působivé části tvořící mozaiku, která jako celek přináší pocit uspokojení nad dokonalým romantickým dílkem. Curtis až drze balancuje na hranici přeslazeného kýče kterou, alespoň v mých očích, nepřekračuje a udržuje v mezích únosnoti, jak díky sympaticky hvězdnému obsazení, tak díky příjemnému britskému humoru a zvolenými songy.

    • 24.2.2009  08:57
    Mamma Mia! (2008)
    **

    High School Musical pro důchodce.

    • 1.4.2010  23:23

    I Chorvati mají svého chcípáka.

    • 13.8.2005  10:16
    Mistrův syn (1978)
    ****

    Alkohol jako kouzelná meducína díky níž se zlepšují vaše fyzické schopnosti. Jste rychlejší, přesnější a mnohem silnější. Dokonalý nápad.___ Jackie Chan dokonal své pitvoření a přehrávání spolu s neuvěřitelnými akrobatickými kousky k dokonalosti a vytvořil komediálně akční postavu, kterou prakticky dodnes neopustil.

    • 11.3.2009  12:16
    Mučedníci (2008)
    ****

    Film si doslova pohrává s divákem a jeho očekáváními (už tu dlouho nebylo něco tak nepředvídatelného a zároveň funkčního). Ve vysokém tempu a při rytmickém střídání hororových subžánrů se doskáče do poloviny, kde následuje odhalení a přepne se do opačného módu. Z nezaujatých a nechápavých se staneme prožívajícími. Mno závěr ať už si každý přebere sám.

    • 11.3.2009  17:34

    Při sledování se mi neustále vkrádalo do hlavy, že za kamerou sedí Stone s Parkerem a točí parodii na Deliverance. Přepálená a v naprosto nevhodných místech hrající patetická hudba, zahloubané pohledy herců, polsko-česko-rusko-srbsko slovanská hatmatilka (co to kurva?) a závěrečná incestní pointa (tipnul jsem si ji už v půlce, ale modlil jsem se, aby tak film opravdu neskončil) mě v tom utvrzovaly. Jenže z prohlášení v tisku to vypadá, že to Renč myslel vážně. A to je pak kurevský průser.

    • 13.1.2009  23:26
    O život (2007)
    *

    Chudák Šteindler chtěl být tak moc moderní, až vytvořil hovno. Jedna hvězda za pana doktora Klečku.

    • 1.4.2010  10:27

    Dlouhé statické záběry nebo naopak táhlé kamerové jízdy, minimální střih, nepřítomnost hudby a neherci jsou primárními prostředky, jichž režisér Vladimir Perišić využívá. Na diváka se tak lehce přenesou pocity hlavních hrdinů: dlouhé čekání a obavy z toho co se bude dít, úmorné horko, nuda, únava, apatie. Určitou změnu nabízí netradiční hledisko, kdy na válečné události nenahlížíme skrze oběti, ale pozorujeme vojenskou jednotku, toho dne jako popravčí četu, v rámci níž jako většího celku probíhá nivelizace vlastní identity a individuality. Hlavní hrdina postupně prochází odosobnělostí, lhostejností a dochází až k jakési robotické mechaničnosti, kdy si od původního mírného vzdoru a částečné lítosti a sounáležitosti, sám aktivně oběti vybírá. Svým minimalismem film nedokáže vzbudit okamžité a silné (ale o to prchavější emoce), ale naopak se zadře a je poměrně složité jej dostat z hlavy.

    • 15.9.2008  20:56
    Plácek (2003)
    **

    Tato jugoslávská dramata z válečné a poválečné doby jsou jako přes kopírák. Na scénu kolem hlavních hrdinů naskáčou bizarní postavy (magoři), chvilku se kolem sebe točí, a když už se neví coby, utne se to nějakou tragedií, samozřejmě na balkánský způsob - tedy nesmí chybět buďto vražda, nechtěná vražda, sebevražda nebo lynčování. Fakt už to začíná být otravné.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace