Recenze (4 089)
Osmý smysl (2015) (seriál)
Neobľubujem seriály, ktoré nemajú jasne daný príbeh. Preto ma nezaujali HRDINOVIA a 4400 som tiež pomerne rýchlo prestal pozerať. Ale Sense8 je podobný prípad ako LOST. Perfektne natočené, výborne obsadené a jednotlivé osudy dobre vygradované. Wachowské sa konečne slobodne vybláznili pri erotike a diskotékach, a tu to pôsobí podstatne vhodnejšie, než v treťom MATRIXE. Takže minimálne po prvej sezóne nevadí, že príbehovo sa to až tak veľmi nehýbe... Ale Straczynski už v minulosti ukázal (BABYLON 5), že má zmysel pre seriálový príbeh na pozadí...
Příchozí (2016)
Parádne sci-fi. Námetom nie zázračné, ale spracovaním takmer dokonalé. Používa podobné grify (emócie vo finále) ako INTERSTELLAR, ale tu mi prišiel ten presah (mimochodom absentujúci v predlohe) o niečo silnejší a posolstvo uveriteľnejšie...
Svět za sto let (1936)
Na to, že malo ísť o akési negovanie Langovho METROPOLISU, je mu tento film dosť podobný. Minimálne v druhej polovici. A je aj zrovnateľne veľkolepý. Mňa najviac prekvapilo, že úvod je rýdze postapo, v štýle napr. Bessonovho POSLEDNÉHO SÚBOJA. Film sa neubráni určitému kazateľstvu (postavy vlastne len prednášajú svoje repliky, bez toho, aby mali nejaký vnútorný život), ale rozhodne ide o pilier filmovej sci-fi...
Metropolis (1927)
Úžasne moderný film. Vzhľadom na dobu vzniku, samozrejme. Skrátená verzia má svoje opodstatnenie, ale aj tak už dnes film pôsobí trochu naťahane. Ale zábery na Metropolis i veľkolepé finále (a herecký výkon Brigitte Helm!) robia z Metropolisu právom historický míľnik. Tu nájdete základy všetkého od TERMINÁTORA až po EQUILIBRIUM...
Sněhurka a sedm trpaslíků (1937)
Vždy sa mi páčilo, ako v tomto filme funguje aj tá temnejšia strana príbehu...
Kniha džunglí (1967)
Klasika rovnako dôležitá ako SNEHULIENKA A SEDEM TRPASLÍKOV či LEVÍ KRÁĽ...
Alphaville (1965)
Klasika. A keď si predstavím, ako som sa kedysi nudil pri BLADE RUNNEROVI, ani sa nečudujem nízkemu hodnoteniu ostatných. Godard totiž narába s kvázi detektívnym a noirovým príbehom rovnako voľne ako so sci-fi zápletkou. Skôr mu ide o myšlienky a pár zaujímavých postupov, ako rozprávať príbeh, než o jednoliate dielo. Tak trochu si myslím, že toto je presne ten starý typ klubového artfilmu, kde je dobre si najprv vypočuť (prečítať), o čom film je a o čo sa v ňom (pravdepodobne) režisér snaží, a až potom si ho pozrieť. Na prvý krát som tiež trochu tápal v jeho nejednoznačnosti, kým som film dokázal uchopiť... Bez tohto filmu by okrem Scottovho majsterštiku zrejme nevznikol ani skvelý a podobne temný SMRTIHLAV...
Hardcore Henry (2015)
Bontonfilm! Bontonfilm! Bontonfilm! Fakt skvelé. Dokonca aj ten "príbeh" dával zmysel. Mám rád oba CRANK filmy a možno aj preto som neveril, že dokážem pri podobnom non-stop výplachu až do konca žasnúť nad novými nápadmi a pestrosťou akcie. Je super, že tvorcovia to zbytočne netlačia na čistý real time a používajú aj strih, o to viac potom môžu vyniknúť všetky výhody fisrt person záberov. Takto s otvorenou hubou som naposledy čumel na PREPADOVKU, takže aj tu dávam plný počet (aj keď bez muzikálovej scénky by som sa obišiel :-)). Ak ste niekedy prepadli čaru Counter Strikeu či Call of Duty (alebo čomukoľvek podobnému), máte o hodinku a pol dokonalej zábavy postarané...
Vinnetou - Vinnetou: Poslední bitva (2016) (epizoda)
Šiel som skrátka do kolien. Temné, poetické, súčasne nostalgické... Málokto (aj kvôli prvým dvom dielom) čakal takýto TANEC S VLKMI, ale ja som sa od filmu nevedel odlepiť a občas sa mi fakt tlačili slzy do očí. Nie ani tak kvôli smútku ako skôr fanúšikovskému nadšeniu (Vitajte v Amerike)...
Apokalypsa (1979)
Redux. Silný film. Naozaj je taký atmosferický a meditatívny, ako sa o ňom hovorí. Ale má aj veľkolepé bojové scény. Coppola dokonale pracuje s prostredím, hudbou a svetlom. Sheen je úžasne suverénny, aj keď jeho postava emócie prežíva skôr vnútri. Vedľajšie postavy (Brando, Duvall) výborne načrtnuté...