Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Sci-Fi

Oblíbené filmy (10)

Vetřelec

Vetřelec (1979)

Tak. Tento snímek je pro mě alfou a omegou filmové tvorby. To znamená, že se o něm zde, budu zmiňovat velmi neobjektivně. Sci-fi jsem četl už jako malý kluk. Vždy jsem se rád nechal unášet představivostí, kterou bravurně někteří spisovatelé dokázali, u mě, svým textem navodit. A to byl dobrý předpoklad k tomu aby mě filmy s touto tematikou celkem logicky učarovaly. U ságy vetřelec, jsem prvně viděl pokračování od J. Camerona. Až teprve nějaký rok po té v rakouské televizi ORF jsem poprvé, někdy kolem roku 1989, shlédl snímek R. Scotta. Tenkrát už nevím jak to se mnou bylo. Myslím s pocitem, který jsem měl. Jen se pamatuji, že to bylo asi dobré (hodnocení bravurní, není-liž pravda?). S přibývajícím časem film zraje a zraje a zraje.....dokonale vymyšlený děj. Jednoduchý. Bez nějakých zamotanin. Čistá myšlenka strachu a bezmocnosti někde v černu vesmíru. A pak neskutečná hromada technických detailů o které jsme si mohli v naši kinematografii jenom nechat zdát. Hudba od Goldsmitha naprosto famózní. Jiná by se sem snad ani nehodila. Prostě podle mého názoru to je nej a nej. Jestli člověk má mít v životě jen jeden nejoblíbenější film, tak já mám rozhodně ALIENa.

Čínská čtvrť

Čínská čtvrť (1974)

Patří mezi mé nejoblíbenější filmy. Už když jsem ho shlédl poprvé tak jsem si tu zvláštní horkou atmosféru L.A. 30. let minulého století zamiloval. Film nikde nespěchá...dokáže vás přinutit k tomu aby jste se po dlouhé minuty soustředili na děj. Žádná klipovitost a přesto nikde žádná nudná pasáž. Bezesporu vedle Hnusu jeden z nejlepších Polanskiho filmů. Velkou měrou zde dozajista přispěl svým výkonem Jack Nicholson. Jako opět usměvavý a věrohodný ve své roli. Pokud by jste chtěli vidět jak vypadal Roman Polanski v těch letech tak si dobře prohlédněte muže s nožem. Jak všichni asi víte je to on sám. Více se snad ani nedá připsat. Jako vzdání pocty žánru film-noire, se tento snímek povedl na výbornou.

Tři dny Kondora

Tři dny Kondora (1975)

Já naprosto zbožňuji jednoduché zápletky, kde se jedná hlavně o rozporcování představitelů (myslím duchovní, ne tělesné). Ano složitý děj a nečekané zvraty jsou také krásné, ale když někdo dokáže načrtnout lehkou linku děje a po ní nenásilně klouzat, tak to jsou chvíle které dokáži hodně ocenit. A při tomto skluzu, ten tvůrce, dávkuje povahy hlavních hrdinů po částech a se zjevnou lehkostí. Na Redforda zde dokáži hledět pořád a opravdu mu věřím. A hlavně si představuji, že by bylo krásné kdybych v jeho situaci dokázal být taky takový sekáč jako on. Ano jistě, scénář mu hodně pomáhá, nejsem naivní, ale přeci. Ta představa je prostě hezká. A není účelem zázraků na stříbrným plátně, právě navozovat a bavit?

Blade Runner

Blade Runner (1982)

Scott dokázal pouhé tři roky po vynikajícím Vetřelci natočit další sci-fi film, který podžanrově splňuje jiné kritéria, ale který není o nic méně úspěšný. To se podařilo jen velmi málo režisérům. Snímek točený ve stylu film noir je opravdu velmi originální a rozdělil diváky na dva tábory. Znám jen málo lidí kteří by řekli že je film nechal bez emocí. Já patřím do skupiny která snímek vyzdvihává do výšin. Výborná atmosféra vytvořena triky, hudbou a zvukem. Dobře napsané dialogy, pěkná linka děje a šťastná ruka při výběru hlavních rolí. Myslím si že zatím nikdo tento příběh nedokázal co se týče filmového řemesla překonat. Ano je to svým způsobem blbost, ale je tak bravurně podávána. Že člověk smeká. Děkuji za každý takový zážitek.

Tenkrát na Západě

Tenkrát na Západě (1968)

V tomto snímku je již Leone silný v kramflecích, produkce mu nabídla spousty peněz a je to ve filmu vidět. Příběh je to v celku uhlazený, se spousty hollywoodských klišé. Ale to nemění nic na tom, že ho mám rád jelikož jeho realizace dopadla výborně a herci hrají jedna radost. A samozřejmě v neposlední řadě ta úžasná hudba, která fantasticky podmalovává všechny ty scenérie amerického středozápadu.

48 hodin v Paříži

48 hodin v Paříži (1988)

Možná je to asi i tím, že mám odjakživa slabost k Francii a Paříži. Kombinace H. Forda, Francie a Pollanského umu znamená dodnes stále pro mě jeden z málo překonaných zážitků. Člověk prostě nevěří jak se dá s hercem pracovat tak, že ho necháte se plazit po všelijakých střechách a výsledek je veskrze dokonalý. A to zmiňuji pouze jeden moment. Samotný příběh pak působí dobře na moji představu o filmovém příběhu, jelikož mám rád děj, ve kterém je člověk postaven tváří tvář proti nepřízní osudu a bez nadpřirozených vlastností si s ní musí poradit. Pro mě zkrátka jednomyslně uděleno pět hvězdiček. (A jako u všech mých TOP 10 filmů, udělených dosti neobjektivně) Ale jsou to mé nejoblíběnější filmy.

Pulp Fiction: Historky z podsvětí

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

Dialogový film, který má ovšem své dialogy naprosto originální. Tarantino přišel jako režisér nové generace a ještě se svými specifiky a hned dokázal že je pan režisér. Se svým druhým filmem udělal tzv díru do světa a jeho snímek je a bude hodně dlouho napodobován, ale ve svém pojetí, už nikdy překonán.

„Pane, vy jste vdova!“

„Pane, vy jste vdova!“ (1970)

Jeden z malá českých, tehdy československých filmu, který je velmi profesionálně natočen. Technické zpracování se tu krásně snoubí s filmovým uměním. Neboť nezapomínejme film je hlavně umění. Režisér nenechal nic náhodě. Vše propracoval do nejmenšího detailu. Všimněme si například úžasných barev v salónu profesora Somra. Kostýmy počínaje, interiéry konče. Mimochodem Besson v pátým elementu se nechal asi scénou zrození Janžurové inspirovat. Děj je skvělá česká crazy komedie v které najdeme humor, sci-fi, drama a trochu toho zamyšlení nad lidským počínáním. Vynikající herecké obsazení a také jejich nasazení. Film byl natočen na kvalitním kodaku ve formátu obrazu 2.35:1, který umožní více se ponořit do děje.

Sedm

Sedm (1995)

Pomalá mrazivá detektivka. Od prvních vteřin se hned dostávám do atmosféry a děje. Jedna scéna pečlivě buduje prostor pro nadcházející. Zvrácenost vraha je vykreslena do detailu a ztvárněna s milimetrovou přesností. Po celou dobu je nám tak živě a s přesvědčivostí představován, že když se pak zjeví v podobě Spaceye, člověk prostě uvěří, že je zlý a že byl toho všeho schopen. Děsivé skoro černobílé scény, hučící hudební doprovod. A pak výborně, všechny tři zahrané role. Nakonec několik dějových zlomů a ne hollywoodský závěr. Výborně uvařený thillerový kotel.

Apokalypsa

Apokalypsa (1979)

Nějak mě uniklo že jsem zde měl v hodnocení 4 hvězdy. Asi přehmat. Protože tento snímek plně zasluhuje více než pět. Tak dokonale skloubit filmové umění a realistické prostředí jako je vietnamská džungle a reálné události jako je slavně neslavná válka tamtéž, se podařilo jen málo režisérům, pokud vůbec nějakému. Děj neskutečným způsobem graduje a každá scéna, která před vámi byla rozehrána a dokončena, připravuje prostor další, která je o stupeň dramatičtější a o stupeň šílenější. Společně s hlavní postavou se více a více noříme do nesmyslnosti válečné mašinérie a více a více cítíme její důsledek přímo ve svém srdci. Scény v hluboce vysunutých jednotkách, kde vládne takřka bezvládí, nebo ve francouzké rodině mě opravdu dlouho zůstávají v paměti. Perfektní ztvárnění, skvěle udržená atmosféra, herecké výkony na slušné úrovni a z technického hlediska výborný střih a na přepisu dvd úchvatný zvuk. A ještě poznámka k Duvalovi, toto je opravdu tvrdý a drsný důstojník jako vystřižený z armádní příručky. A naprosto brilantně zahraný.