Recenze (4 476)
Jadžú no seišun (1963)
Barevný japonský jakuzácký noir o detektivovi, který se snaží vypátrat vraha svého parťáka.
They Won't Forget (1937)
Drama ze soudní síně - profesor neprávem obviněný z vraždy studentky, drby, předsudky, jih vs sever ... skvělý Claude Rains v hlavní státního návladního, který si na případu chce udělat kariéru. Jeho závěrečná řeč byla vynikající. Napínavé až do konce. Nenápadný noir, který ale rozhodně stojí za to vidět.
Jusqu'au dernier (1957)
Francouzský noir z prostředí cirkusu ... nezajímavé postavy, hlavně hlavní (anti)hrdina není moc sympatický. Nic světoborného.
Kendžú zankoku monogatari (1964)
Japonský heist noir s velmi dobrou atmosférou a hlavně totálně noirovým koncem.
Blue Parrot, The (1953)
Průměrné britské nízkorozpočtové krimi béčko o britském a americkém policajtovi, kteří se snaží vraždu překupníka drahokamů.
'Džúsangó taihisen' jori: Sono gosóša o nerae (1960)
Dozorce postavený mimo službu pátrá po střelci, který při převozu zabil dva vězně. ___ Lepší průměr s výrazným atmosférickým závěrem. Jinak mě to příliš nevtáhlo.
Vice Raid (1959)
3,5 Polda vyhozený z mravnostního se snaží očistit z podezření z braní úplatků a rozbít zločinecký syndikát, který kontroluje hazard a prostituci. Za Mammie Van Doren a její výbavu hvězda navíc :-)
Inside the Walls of Folsom Prison (1951)
3,5 Film, který inspiroval Johnnyho Cashe k napsání jeho nejslavnějšího songu. ___ Klasický příběh o tehdejším vězeňském systému, nelidském řediteli věznice, krutých dozorcích, vzpourách, pokusech o útěk, práskáčích a jejich koncích a snaze o nápravu systému.
Aru kjóhaku (1960)
Když už "vyčistíte" všechny zásadní i nezásadní americké, britské, francouzské a a ty nejznámější japonské noiry a přesunete se dál, začínají na vás vyskakovat takovéto zajímavé filmy. Japonci umí stejně kvalitní snímky jako ostatní kinematografie.
The Tijuana Story (1957)
Zločinem prorostlá Tijuana a novinář, který se boj snaží zastavit. Sedmdesátiminutový zapomenutý noir, který je na jedno kouknutí v pohodě.