Poněkud šablonovitý a zjednodušující, přesto působivý a bohužel zřejmě i realistický popis přeměny bývalé manželky v pomstychtivou svini. Otevřený konec mě sice rozladil, ale hodí se tam.
Neinvenční zpracování klasického tématu. Především fáze seznámení na táboře a následného objevení příbuzenství je trestuhodně odbyté a nevyužité. Za klad považuju herecký výkon dvojčat a svižný střih.
Už koncept jako takový mě celou dobu dráždil - hudba pod všemi dialogy, primitivní barevná stylizace a filtry, upachtěný symbolizmus (šedivý lidé v tramvaji), schovávání pod stoly a postelemi. Sorry Jitko, ani za tvá pěkná ňadra to nebude hvězda navíc...
Takže tohle odvysílala RTVS? No tak už mám celkem zřetelnou představu, jaké seriály nám bude naše veřejnoprávní televize servírovat poté, co duo Zeman & Babiš dosadí do jejího vedení svého člověka... Pohádky o hodném vlku, prodejných novinářích, kritizujících za mrzký dolar soudruhy z KGB, a o britských trolích farmách v Moskvě...
Vůbec nechápu poprask kolem filmu. Snažím se představit si lidi, které to pohoršuje - vyrůstali v bigotní katolické rodině? Chlápci vyděšení nečekaným šimráním v podbřišku? To vaše děti jsou ty deformované a ohrožené - vaší výchovou!
Sorry kámo, dal jsem tomu i druhou šanci, ale to jediné, co se film snaží na(pod)bízet, tedy pokleslá romantika, u mě nefunguje. Z toho neodbytného (spíš slizce vlezlého) vousatého milce mi bylo zle.
Nedokážu bodově ocenit, jak odvážné toto téma nohlo být před 60 lety (a pochybuju, že vůbec bylo). Filmařsky nic objevného - konvenčně natočené divadlo (4 exteriérové záběry). Výborná hlavní dětská herečka a práce s ní.
Už jsem jen čekal, kdy se v záběru objeví Vladimir Vladimirovič, s obnaženou hrudí na cválajícím mustangovi, třímající v ruce antickou amforu, a ujme se velení...
Ano, přesně tak to chápu - pokud má být pohádka jako James Bond či Avengers stravitelná i pro dospělé diváky, pak jedině s takovouto mírou nadsázky a odstupu...
Nehledě na celkovou unylost a rozplizlost, v Charliem pořád vidím desetiletého Highmora v August Rush a jeho jediný herecký výraz - roztomilý nevinný ksichtík. Má nejvyšší čas z této škatulky vyskočit a střihnout si pěkně slizského záporáka
71%. Oceňuju především pro mě nečekanou působivost zvoleného minimalistického stylu (zvuk výstřelů + reakce herců), to bych předem nečekal. Divák je deformovaný klasickým bijákem, kde i necvičený hrdina bez speciálních schopností nakonec v tísni ukáže šmejdovi, zač je toho loket, nebo alespoň vynalézavě uprchne. Úplnému emocionálnímu souznění samozřejmě brání skutečnost, že člověk zná o případu fakta - hlavně ten, že střelec byl jen jeden. Pokaždé, když mi iracionální jednání Kaji lezlo na nervy, jsem se musel napomenout, že se jedná o dítě ve stavu psychického šoku.
Hodnotím po konzumaci seriálu, a ze srovnání vychází film jako povrchní zkratkovité dílko pro diváka neschopného delšího soustředění. Navíc koncepci vyprávění z pohledu jednoduché televizní pipiny nepovažuju za dobrou volbu.
Ano, s chlastem v ruce a nejlépe se stejně uvolněnými společníky by se ty dvě hodiny daly přežít - pokud by se ovšem tento formát obešel bez aranžovaných scének "budí mě TV štáb a jsem nahá", nepokrytá kalkulace se "zamilovaným párem" a nesnesitelně slizského Mareše, který komentuje výhradně fyzický vzhled zpěvaček a jejich interakce s mužskými kolegy.
Myslím, že jen dva faktory pozvedávají tento film z většinové žánrové bažiny ( např. zběsilá prokonspirovanost příběhu či "stojím v činžáku dole u schránek sám jako kůl v plotě, z obou stran zavřené dveře, a vtom mě vyděsí položená ruka na rameni" - to si nechejte pro malé děti) na úroveň kultu - výrazná erotická složka a Sharon ve vrcholné formě, herecké i fyzické. Jen si pánové nic nenalhávejme o věcech, které ovlivňují náš vkus...
Mám rád všechny možné mixy žánrů, ale zde mi ta komediální složka (možná nechtěná) na téma naprosto neschopná policie + další idiotské osoby vůbec nesedla a spolehlivě setřela veškerou thrillerovou atmosféru.
Koukali jsme s mojí oblíbenou profesorkou ve stejný čas na stejný film a zřejmě prožili stejné znechucení a odmítnutí oslavy tohoto způsobu života coby vrcholu svobody.
Provedením by to vyšlo i na solidní 3*, ale vadí mi černobílé pojetí bezcharakterního démonického manipulátora a zápletka založená na ignorování možnosti sexuologického vyšetření...
Titulní postava je vykreslena tak jednostranně, že na mě film mnohdy působil jako satira, a scény "krkavčí matka" na mé tváři vyvolaly lehký úsměv. Koneckonců, Karel May nikdy nebyl v Americe - proč by úspěšná autorka příběhů pro děti měla být vzorným rodičem?
Tu hromadnou averzi vůči moderní verzi klasické pohádky fakt nechápu - nenacházím žádnou slabinu: spousta vtipných hlášek, nápaditá kamera, celkový nadhled přesahuje žánr.
Moje komentáře
Osudný hřích (2013)
Scénář a dialogy mají úroveň japonského céčkového pornofilmu s "příběhem"...
Protože si moje (TV film) (2019)
Poněkud šablonovitý a zjednodušující, přesto působivý a bohužel zřejmě i realistický popis přeměny bývalé manželky v pomstychtivou svini. Otevřený konec mě sice rozladil, ale hodí se tam.
Mea Culpa (2014)
Stejně jako polik populista počítá s voličem idiotem, cílí produkce bezduchého akčňáku na diváka, který u tohoto žánru vypíná mozek...
Luisa a Lotka (TV film) (2017)
Neinvenční zpracování klasického tématu. Především fáze seznámení na táboře a následného objevení příbuzenství je trestuhodně odbyté a nevyužité. Za klad považuju herecký výkon dvojčat a svižný střih.
Stopy spravedlnosti (2017)
Rozehrané to nebylo špatně, ale čím dál déle, tím větší sračka...
Ruth to vidí jinak (TV film) (2004)
Už koncept jako takový mě celou dobu dráždil - hudba pod všemi dialogy, primitivní barevná stylizace a filtry, upachtěný symbolizmus (šedivý lidé v tramvaji), schovávání pod stoly a postelemi. Sorry Jitko, ani za tvá pěkná ňadra to nebude hvězda navíc...
Spjaščije (TV seriál) (2017)
Takže tohle odvysílala RTVS? No tak už mám celkem zřetelnou představu, jaké seriály nám bude naše veřejnoprávní televize servírovat poté, co duo Zeman & Babiš dosadí do jejího vedení svého člověka... Pohádky o hodném vlku, prodejných novinářích, kritizujících za mrzký dolar soudruhy z KGB, a o britských trolích farmách v Moskvě...
Tanečnice a zloděj (2009)
Pozor na komentář Vesecký - spoiler!
Kočičky (2020)
Vůbec nechápu poprask kolem filmu. Snažím se představit si lidi, které to pohoršuje - vyrůstali v bigotní katolické rodině? Chlápci vyděšení nečekaným šimráním v podbřišku? To vaše děti jsou ty deformované a ohrožené - vaší výchovou!
Věčně mladá (2015)
Sorry kámo, dal jsem tomu i druhou šanci, ale to jediné, co se film snaží na(pod)bízet, tedy pokleslá romantika, u mě nefunguje. Z toho neodbytného (spíš slizce vlezlého) vousatého milce mi bylo zle.
Dětská hodinka (1961)
Nedokážu bodově ocenit, jak odvážné toto téma nohlo být před 60 lety (a pochybuju, že vůbec bylo). Filmařsky nic objevného - konvenčně natočené divadlo (4 exteriérové záběry). Výborná hlavní dětská herečka a práce s ní.
Nouzový let (2016)
Už jsem jen čekal, kdy se v záběru objeví Vladimir Vladimirovič, s obnaženou hrudí na cválajícím mustangovi, třímající v ruce antickou amforu, a ujme se velení...
Vykonavatel (TV film) (2013)
Zpracování po všech stránkách amatérské až primitivní...
Thor: Ragnarok (2017)
Ano, přesně tak to chápu - pokud má být pohádka jako James Bond či Avengers stravitelná i pro dospělé diváky, pak jedině s takovouto mírou nadsázky a odstupu...
Skoro přátelé (2016)
Nehledě na celkovou unylost a rozplizlost, v Charliem pořád vidím desetiletého Highmora v August Rush a jeho jediný herecký výraz - roztomilý nevinný ksichtík. Má nejvyšší čas z této škatulky vyskočit a střihnout si pěkně slizského záporáka
To nejsi Ty (2014)
Ano, téma je ušlechtilé a dojemné. Ovšem Wolfe není režisérem, který by dokázal scénář pozvednout z klišoidního bahna.
Utøya, 22. července (2018)
71%. Oceňuju především pro mě nečekanou působivost zvoleného minimalistického stylu (zvuk výstřelů + reakce herců), to bych předem nečekal. Divák je deformovaný klasickým bijákem, kde i necvičený hrdina bez speciálních schopností nakonec v tísni ukáže šmejdovi, zač je toho loket, nebo alespoň vynalézavě uprchne. Úplnému emocionálnímu souznění samozřejmě brání skutečnost, že člověk zná o případu fakta - hlavně ten, že střelec byl jen jeden. Pokaždé, když mi iracionální jednání Kaji lezlo na nervy, jsem se musel napomenout, že se jedná o dítě ve stavu psychického šoku.
Nemilovaní (2017)
Přísně neefektní styl, který mi perfektně sedí.
Stážista (2015)
K dokonalosti už chybí jen to, aby si dědeček hříbeček při každém kouzlu cvrnknul do klobouku...
Escobar (2017)
Hodnotím po konzumaci seriálu, a ze srovnání vychází film jako povrchní zkratkovité dílko pro diváka neschopného delšího soustředění. Navíc koncepci vyprávění z pohledu jednoduché televizní pipiny nepovažuju za dobrou volbu.
SuperStar 2020 (TV pořad) (2020)
odpad!Ano, s chlastem v ruce a nejlépe se stejně uvolněnými společníky by se ty dvě hodiny daly přežít - pokud by se ovšem tento formát obešel bez aranžovaných scének "budí mě TV štáb a jsem nahá", nepokrytá kalkulace se "zamilovaným párem" a nesnesitelně slizského Mareše, který komentuje výhradně fyzický vzhled zpěvaček a jejich interakce s mužskými kolegy.
Základní instinkt (1992)
Myslím, že jen dva faktory pozvedávají tento film z většinové žánrové bažiny ( např. zběsilá prokonspirovanost příběhu či "stojím v činžáku dole u schránek sám jako kůl v plotě, z obou stran zavřené dveře, a vtom mě vyděsí položená ruka na rameni" - to si nechejte pro malé děti) na úroveň kultu - výrazná erotická složka a Sharon ve vrcholné formě, herecké i fyzické. Jen si pánové nic nenalhávejme o věcech, které ovlivňují náš vkus...
Bílé maso (2008)
Mám rád všechny možné mixy žánrů, ale zde mi ta komediální složka (možná nechtěná) na téma naprosto neschopná policie + další idiotské osoby vůbec nesedla a spolehlivě setřela veškerou thrillerovou atmosféru.
American Honey (2016)
Koukali jsme s mojí oblíbenou profesorkou ve stejný čas na stejný film a zřejmě prožili stejné znechucení a odmítnutí oslavy tohoto způsobu života coby vrcholu svobody.
Un Homme Parfait (TV film) (2019)
Provedením by to vyšlo i na solidní 3*, ale vadí mi černobílé pojetí bezcharakterního démonického manipulátora a zápletka založená na ignorování možnosti sexuologického vyšetření...
Enid (TV film) (2009)
Titulní postava je vykreslena tak jednostranně, že na mě film mnohdy působil jako satira, a scény "krkavčí matka" na mé tváři vyvolaly lehký úsměv. Koneckonců, Karel May nikdy nebyl v Americe - proč by úspěšná autorka příběhů pro děti měla být vzorným rodičem?
Vlčí volání (2019)
Líbil se mi ten ponorkový žargon, ale na víc než 2* to nestačí,,,
Slíbená princezna (TV film) (2016)
Tu hromadnou averzi vůči moderní verzi klasické pohádky fakt nechápu - nenacházím žádnou slabinu: spousta vtipných hlášek, nápaditá kamera, celkový nadhled přesahuje žánr.
Místo zločinu Ostrava - Krásné světlo (E01) (epizoda) (2020)
Je mi jasné, že Marek Taclík tu roli hodně chtěl (a možná se kvůli ní i vyspal s režisérem), ale samozřejmě z ní udělal sérii komických výstupů...
Dům u dálnice (2008)
Námět je skutečný bizár. Režisérka se celkem zdařile pokouší o komediální drama místo pouhé grotesky. Příjemně a přirozeně fyzické, neeroticky.