Poslední recenze (11)
Sisu (2022)
Potěšilo, velmi. K pátečnímu pivku a vypnutí na gauči nemůže unavenej chlap dostat nic lepšího. Ve filmu se zbytečně nemluví a když, skoro až zbytečně. Jen se porcují náckové. Režisér nad pustým, ale malebně barevným Laponskem vytváří zajímavé kompozice létajících Edelstahlhelmů, kožených holínek a krvavých rumpsteaků. Skvělá potrava pro víkendový večer.
Ještěr (2023)
Sleeper hit Netflixu. Benicio suveréně táhne celý film. Věřil bych mu i kdyby mi prodával tlakový hrnec za 40 tisíc. Ale jak mu mohli nad jeho várskami zkroucenou tvář s perfektním výrazovým herectvím lupnout uhlově černý přeliv? Mno nic. Režie jistá, hrátky s obrazem v kombinaci se zlověstnými ambienty. Prospělo by o půl hodiny zkrátit. Závěr slabší.
Bod obnovy (2023)
Vizuálně podmanivá kombinace známé Prahy se strukturami budoucnosti. Ocel a sklo, do absurdní výšky vytažené a zakroucené, třeba za Národním divadlem. Brutalistní stavby, jen se ubralo na betonu, přidalo na skle a oceli. Ještě více přestřelilo měřítko. V bližším pohledu také na výbornou. Modifikovaný Citroën XM, jako retro-futuristický, kyberpunkový vůz. Moderní Škodovky přelité inteligentními displeji a špičkově zvládnutým interiérovým UI. Konzole bodu obnovy jak 90-kový walkman. Industrial design na jedničku. Andrea Mohylová, agentka Em Trochinowská je neokoukaná, velmi charismatická postava. Detektiv s vlastním, vnitřním kodexem hodnot. Neužil, Dobrý, Hádek, skvěle obsazené a zahrané. Jedinou výtkou jsou lehce nedopilované dialogy. Doslovné, leckde by stačilo naznačit. V závěru tolik nedovysvětlovat. Scénář ještě lehoulince zaiterovat. Detektivní zápletka mi přišla příjemná, nosná. Vítám, že se drží při zemi a nepředhazuje extrémní kataklizma a záchranu světa. Ve výsledku velmi, velmi spokojen. Odcházel jsem s pusou dokořán. Film mi zůstal ležet v hlavě. Rozhodně ho chci vidět znovu a znovu.