Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Pohádka

Recenze (88)

plakát

Bábovky (2020) 

Odedávna chtějí tvůrci příběhy nějak propojit. Možná to kulhá na jednu nohu, ale propojení ostav je slušné a funguje. Skvělé obsazení na jistotu. Ondřej Vetchý a Jiří Langmajer se ve svých rolích trochu trápí... Pekelná je hudba, která vám v každý okamžik říká co máte cítit. Rozsáhlá symfonie vykradených motivů z Glasse, Nymana, Zimmera (Zimmer krade taky). Za Janu Plodkovou hvězda navrch. Pro mě největší chameleón mezi herečkami, která zahraje skvěle cokoliv a zároveň si ji nespojim s jednou postavou.  Dějově je to směšné, ploché, hlubší smysl to nikdy animít nemělo (chyba předlohy) a často se tu tlačí na pilu, aby i dojetí bylo.

plakát

Základní instinkt (1992) 

S odstupem, a po mnoha letech zpětně, by si film zasloužil nominaci, ale lépe Oskara pro Sharon a Jana de Bonta. Asi i pro režiséra, aspoň nominaci. Neměli nikdo ani tu nominaci... Zpětně pohlédnuto, oceněné filmy z daného roku nevypadají lepší, ale nahá herečka v erotickém thrilleru přeci nemůže být oceněná a lépe se dávají ceny psychologickému dramatu než thrilleru nebo komedii...

plakát

Smrt talentovaného ševce (1982) 

Jiří Kodet tu dostal velký prostor a ať hrál nebo ne, byla radost se na něj divat. Velmi civilní a uvěřitelný, pomalý, klidný metodický, elegán v pěkném veteránu. Trošku mě štvali jeho podřízení... Obrovský bonus je skvělá hudba. Dramatická instrumentální hudba ve druhé třetině se hodně podobá partům z Heroes Symphony Phillipa Glasse, jenže Petřina svůj part napsal o 14let dříve 😉

plakát

Holka na zabití (1975) 

Pro mě životní role Ilji Prachaře i Dagmar Veškrnové. Je tu opravdu na zabití, ale myslím, že to byl záměr režiséra a dobře zahrané i zrežírované to je. Ilja Prachař byl velký herec, možná by se mnou nesouhlasil, ale dostal velký prostor a hlavn díky jemu film není nudný a protivný. Jen škoda, že polidštil SNB, která lidská nebyla. Um Karla Augusty v roli kuchaře a Jiřího Německa jako pekaře skóre vylepšuje. Je tu hnusný socialistický duch, ale na propagandu zapomněli. Teď jsem shlédl asi 10 starých detektivek a tuhle jednou rád znovu...

plakát

Divoká svině (1989) 

Asi to nebylo cílem, ale je tu skvělá atmosféra (dokonalá konzerva tehdejší doby a ošklivosti, připomnělo mi to moc, jak tu bylo hnusně), je tu cítit, že režim už nemůže, řada věcí by filmařům o pět let dřív neprošla. Většina herců je tu dodnes neokoukaných, zápletka očekávatelná, ale určitě ne špatná (nevím jak moc bych to řekl v roce 89). Ideologie tu moc není, shnilé je skoro vše. Film je chvílemi i napínavý a já byl velmi spokojen. Poprvé jsem viděl 2022, takže 33let od vzniku. Po shitstormu hodnocení tady musím dát 5

plakát

Stíny v mlze - Klec (2022) (epizoda) 

Vyorálek kouří jednu od druhé, za díl pohodí tak dvacet vajglů a vypije litr kafe... Jinak drsnej a tupej je akorát. První hrdina. A pak maličká hrdinka, zatímco mamina Špalková mě nijak nepřesvědčila, tak dcera je krásně bezprostřední a asi talentovaná. Kdyby nic, tak další dětský herec. Regina má comeback za sebou, ale pořád skvělá herečka, která strhne všechno na sebe.

plakát

Jedině Tereza (2021) odpad!

Herecké výkony podprůměr, styděl jsem se i kvůli banalitě děje 1/3 filmu. Jediný, komu jsem jeho roli věřil byl Matouš Ruml a asi Emma Smetana, která je aspoň sexy. Veronika byla nesnesitelná, Matásek standard, Vlasáková asi ne, Igor Orozovič patří mezi herce, co nemůžu a nevěřím. Kamera - jo , barevné ostré, centrum Prahy, za mně podprůměr, a to měli i drona.... Nevím, zda je Viktor syn Vladimíra, ale jeho kvalit zatím nedosahuje. A nejdůležitější věc: dialogy a scénář. To bych napsal asi věrohodněji a nemusel bych se 1/3 děje stydět. Scenáristce bych doporučil nepsat. Tvůrci dialogů bych zakázal psát i SMS, nejde Vám to a naděje na zlepšení není. Hudba jen dokresluje celek, za mě otravná, ale ladila, ne že ne. RIP

plakát

Případ Roubal (2021) (seriál) 

Tereza Kopáčová je etalonem kvality. Svůj tým nemění. V Metanolu měla skvělou hudbu od Davida Hlaváče, většinou se spoléhá s hudbou na Jiřího Hájka. Ten pro mě velmi dobře kombinuje minimalismus, symfonickou hudbu a elektroniku, takže hudba umocňuje obraz, ale rozhodně pro mě nerozbíjí. V ochránci je hudba asi to nejlepší!  S paní režisérkou zajištěnou práci kameramana Pavel Berkovič. Určitě dobrá volba a dobrá práce. Její díla mám spojená se skvělými dialogy. Tady je laťka níž než u předchozích sérií. Scénář je bohužel příliš plytký, shlédnutí série vám nedá víc, než přečtení hesla Roubal na Wikipedii. V tomto ohledu jsem čekal mnohem víc a třeba si někdo dá víc práce s psaním a s podobným týmem natočí lepší dílo.  A k hereckým výkonům: Hynek Čermák je stále hvězdou 1.velikosti a komentovat nemá cenu. Jan Čenský, jehož jako herce nemůžu je tu skvělý a toporné herectví mi nevadilo a k roli dobře sedělo. Kamilu Trnkovou jsem neznal a budu se těšit, na další. Dagmar Havlovou, kterou mám fixovanou jako první dámu filmu, (opravdu filmu) tu nevím proč zrazoval hlas/intonace a za mě škoda.  A David Švehlík je dávno taky hvězda první velikosti. Zapomněl jsem na Reginu Rázlovou, která byla vždy skvělá a užila si to. Na to co umí je málo obsazovaná. Nerozpačitější pro mě byl Jan Slovák. Mám rád Sklep a jejich způsob hraní, ale tady to nesedělo. Projev měl nedůvěryhodný. To by si měla režie ohlídat.  Takže v mnoha ohledech nadprůměrné výkony (kamera, hudba, reálie, většina herců), ale pár hereckých výkonů sráží dojem a skoda scénáře, který je banální a to je škoda.

plakát

Dauntless (2019) odpad!

Pokud jste měli Microsoft flight simulator cca 12let starou verzi, pak jste půlku filmu viděli. A ta druhá s herci v bazénu, vše se strašným světlem za viděnï taky nestojí...

plakát

Metanol (2018) (TV film) 

Shlédl jsem v desítkách a nemohu se nabažit. Neznám český film nebo sérii s tak uvěřitelným dějem. Nejvíce bych vyzdvihl hudbu, která neobtěžuje, je jí akorát a dobře podkresluje děj. Cimbál je geniální prvek. Kamera je velmi dobrá a nic tu neruší záběrů z dronu je tak akorát. Střih dynamiku nekazí a režie a herecké výkony to pro mě posouvají k těm 100 %. Asi je to genderově nekorektní, ale díky ženě režisérce je film civilní, není moc akční a jeo to lepší. Nenapadá mě dílo za posledních dvacet let, které by mě tak oslovilo, takže klidně 100%, nejsme v Prostreno...