Recenze (1 009)
Zpátky ve hře (2012)
Sypmaťák Clint možno vo svojom poslednom filme, no ako vždy vo veľkom štýle - suchý humor a hlášky, ktoré z jeho pier znejú úplne lahodne. K tomu jednoduchý príbeh, kde rodinné hodnoty prevyšujú aj nad láskou k baseballu. Postavy robia z tohto filmu nadpriemerne dobrý a oddychový film, pretože na to, ako zahrali Justin a Amy, sa veľmi príjemne pozeralo. A Clint je skrátka legenda.
Rock of Ages (2012)
Ak si odmyslím prehnanú gýčovitosť a naivitu, aj tak zostáva len nepodarený muzikál so scenárom ako z najhoršej červenej knižnice. To, čo fungovalo boli rockové songy a ich dramaturgia, primiešali sa však aj také, ktoré pílili uši a mali skôr popovú prímes. Ústredná zaláskovaná dvojica síce nič moc, no keď nastúpil Tom Cruise - to, čo bolo pred tým zle sa stalo ešte horším. Postavu drsného rockera skazil hlavne výrazovo, to, že pretiahne pár ženských, chlastá, nosí kožené spoďáre a zabučí si na pódiu z neho ešte nerobí charizmatickú megahviezdu. Baldwin s Russelom Brandom zahviezdili a pobavili suverénne najviac.
Poslední výkřik (2012)
Český horor s Ivetou Bartošovou a Mirom Šmajdom. Už herecké obsadenie napovedá, že sa jedná o naozajstnú špecialitku:) vraždí sa "chladnokrvne" a nik nezostane na žive...to sa naozaj nedalo brať vážne...
Ten, kdo stojí v koutě (2012)
Film so svojským kúzlom, ktorý je aj romantický, aj milý, má výborne napísané postavy a scenár. Boliestky obdobia dospievania sú podané úplne jednoducho a účelne. Pár scén bolo neskutočne silných, vrátane záveru, ktorý bol úplnou čerešničkou na torte.
Hon (2012)
Severská záležitosť, ktorá nenechá diváka v kľude a na pokoji. Príbeh stojí na jednej obyčajnej detskej výpovedi, ktorá rozpútala psychologické peklo - vo vzťahoch, v rodine, v mysliach, v psychike "malých a veľkých. Svojim spracovaním ponúka veľa priestoru na zamyslenie. Mads Mikkelsen zahral na výbornú a Vinterberg má na konte film, na ktorý sa ľahko nezabudne.
Atlas mraků (2012)
Jeden z najkreatívnejších filmov roku 2012, ktorý v úvode popletie hlavu, nasýti zmysly a celkovo uspokojí hlavne po vizuálnej a hereckej stránke. Zanechá pamäťovú stopu na dlhé obdobie a niektorých možno podnieti k opätovnému vzhliadnutiu. Za seba môžem vyhlásiť, že by som tých 172 minút už ťažko znova dala...Filmu by neuškodila len o niečo kratšia minutáž a vynechanie niektorých scénok (napr. línia s dôchodcami na úteku). Kombinácia Tykwer & Wachovski zahviezdila absolutne odlišným spôsobom filmárčiny a to, že každý herec si zahral minimálne 5-6 postáv tu už dávno nebolo. Hugh Granta ako vodcu kanibalov si budem ešte dlho pamätať. Kinematografia má zasa o jeden hodnotný kúsok naviac.
Anna Karenina (2012)
Literárna klasika ožila na filmovom plátne so zaujímavou formou. Divadelné kulisy, rozprávanie tancom a celkový svieži štýl, ktorý nie je zviazaný tradičnými filmárskymi mantinelami robí z tejto klasiky viac než priemerný film.
Skyfall (2012)
Absolutne štýlový Bond, ktorý má baví a takto ho mám rada. Úvodné titulky s vynikajúcim songom navnadzujú zrakovú predstavivosť na niečo špeciálne. Následné úvodné prestrelky a akcia definujú Bonda v úplne inej rovine, trochu ľudskejšej, zároveň stále do seba zahľadenej. Nový Bond je lahôdka , tak ako čarovné prostredie Skyfall-u a perfektný peroxidový Bardem.
Argo (2012)
Affleck si pomaly buduje istejšiu a kvalitnejšiu pozíciu na režisérskej stoličke a tentokrát jeho "nový look" urobil z postavy špecialisty CIA nezabudnutelnú pamäťovú stopu. Argo si budem pamätať kvôli atmosfére a nie kvôli Oskarom. Záver trochu odfláknutý (preteky liedadla s colníkmi?hahaha) a všetko ostatné po tej scéne už bola čistá Amerika..Inak výborný film.
Je třeba zabít Bona (2011)
Miestami amatérske a to najmä v hereckých výkonoch, miestami originálne, zábavné a nostalgické. Hlavne pohodové, v tom sa mnohí zhodneme. Z témy "..o jednej malej rockovej kapele" sa dalo vyžmýkať trochu viac ako to, čo sme nakoniec dostali, v tom prípade by to chcelo zmeny hlavne v scenári. Pohoda bola a žiadne iné emócie sa nedostavili.