Recenze (1 453)
Skutečný Bling Ring: Okradený Hollywood (2022) (seriál)
Sláva je opojná. A očividně se to nemá přehánět.
Pomsta na druhou (2022)
Roztomile zašmodrchaná ne úplně klasická teenage podívaná se sympatickými hereckými výkony a trochu překombinovaným koncem. Rozhodně jde ovšem o nadprůměr.
Thor: Láska jako hrom (2022)
Taika se trochu utrhl ze řetězu, ale nemůžu říct, že by mi to vadilo. Tempo je bez ohledu na ne úplně krátkou stopáž rychlé, akční scény fajn, hromada easter eggs a cameo rolí také, záporák je povedený, jediné, co mi trochu vadilo byla občas infantilita, ale bavil jsem se.
Pán prstenů: Prsteny moci - Stín minulosti (2022) (epizoda)
Už by asi byl vhodný čas, aby někteří vytáhli hlavu z místa, kam slunce nesvítí a smířili se s tím, že doby, kdy byl jediným "přijatelným" hlavním hrdinou bílý heterosexuální muž jsou prostě pryč. Je to pro některé jistě velmi bolestivé přijmout větší rozmanitost a ano, v některých případech se tlačí na pilu až moc a je například pochopitelné zdvihnuté obočí v případě historické podívané, která se snaží být autentická, ale objevují se v ní postavy, které v dané době a na daném místě prostě být nemohly, ovšem tohle je fantasy, kde se vyskytují aspekty jako magie a mytičtí tvorové a je tím pádem k smíchu (nebo k pláči) to, že někteří udělují extrémně nízká hodnocení jen kvůli etniku elfa nebo hobita. Má to snad nějaký dopad na děj, vizuální efekty, krásu scenérií? Recenze jsou vždy více či méně subjektivní, ale udělit projektu, který je očividným nadprůměrem v rámci seriálové tvorby hodnocení nižší než tři hvězdičky je prostě a jednoduše obyčejné pozérství a patetické volání po pozornosti. Ne, první díl série Pán prstenů není dokonalý, ale vizuály jsou působivé, obsazení dobře vybrané a snaha jít si vlastní cestou a nebýt jen otrockou adaptací Tolkienovy práce není kontraproduktivní. Potenciál tu je a ne malý. Ale těžko to vysvětlovat těm, kteří z principu hodnotí dle pořekadla: "Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde."
Neslýchané: Přítelkyně, která neexistovala (2022)
Neuvěřitelný příběh, který je precizně natočený, není jednostranný a byť je místy tempo pomalejší, nudit se nebudete.
Top Gun: Maverick (2022)
Technicky brilantní podívaná, která umí zacloumat s divákovým adrenalinem. Dávka nostalgie je tak akorát hutná, pokud jde o sentimentální nádech, ten už je v určitých momentech na hranici mé únosnosti, ale to je subjektivní záležitost. Nicméně, příběh jako takový je v drtivé většině snadno předvídatelný a příliš překvapení přichystaných nemá. Na druhou stranu, v případě Top Gunu asi málokdo čeká a žádá, aby byl jeho děj extrémně originální. Je to příjemná retro jízda ve velmi moderním zpracování.
She-Hulk: Neuvěřitelná právnička - Normální nával zlosti (2022) (epizoda)
Jak se dalo čekat, seriál čelí review-bombingu, ale nezaslouženě. Očekávání jsem neměl velká s ohledem na zvěsti o chaotickém natáčení, ale nakonec jsem mile překvapen. Je to vtipné, není to přehnaně feministické, ale nebojí se to sázet na silnou ženskou hrdinku, triky nejsou doladěné, ale jsou lepší, než jsem se původně obával, odsýpá to a umí pobavit. A bonusem je odpověď na letitou otázku - Je Kapitán Amerika panic?
Zámek a klíč - Série 3 (2022) (série)
Slušné, ale ne excelentní zakončení. Je to poněkud chaotické, nedrží to úplně pohromadě, ale vysloveně to nenudí a konec je příjemně emotivní.
Denní směna (2022)
Takhle jsem se u "upírského" filmu nepobavil snad od dob Od soumraku do úsvitu. Je to ujeté béčko ve stylu Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, ale to je míněno v dobrém slova smyslu. Akce je nesmírně hravá, chemie a špičkování mezi hlavními postavami funguje na výbornou, ústřední záporačka je fajn a bez ohledu na vcelku dlouhou stopáž to utíká překvapivě rychle. Akční "výplach", který splní přesně to, co slibuje.
Sandman (2022) (seriál)
Pro diváky, kteří neznají komiksovou předlohu to asi bude působit roztříštěně, ale i tak to ve finále dává dostatečný smysl, aby se jednotlivé dílky relativně dobře spojily v jeden funkční celek. Co se týče větší rozmanitosti v případě postav, kdy bylo u některých z nich změněno etnikum nebo pohlaví, na seriálu se podílel autor předlohy Neil Gaiman, který je znám tím, že se nebojí rázně odmítnout to, co se mu nelíbí, tím pádem s tím očividně souhlasil a už trochu otravné fňukání o tom, že se Netflix snaží o větší rozmanitost tak není úplně na místě. Speciálně ne v případě fantasy, ve které postavy pocházejí ze snového světa, reinkarnují se do různých podob. Plus je na místě zmínit, že i předloha má silný LGBTQ+ nádech. Jediné, co mi trochu vadilo byly nedoladěné triky, nicméně velké plus mají tvůrci za obsazení v čele s Tomem Sturridgem.