Recenze (1 451)
John Wick (2014)
"Ušmudlané", potemnělé, stylové a dobře obsazené, ale přesto tomu něco chybělo. Drajv, který by mě usadil. Velmi mi to připomínalo Odplatu, která je ale pro mě ještě o stupínek výše.
Kingdom (2014) (seriál)
MMA mi nikdy nepřirostly k srdci, takže mě nějak netrápí, že soubojů je relativně málo. A také nemám tendenci dávat vyšší hodnocení jen kvůli prostředí smíšených bojových umění. S chladnou hlavu tak můžu říct, že jde o zajímavé rodinné drama s příjemnými hereckými výkony, který sice není něčím, co by bouralo hranice žánru, ale osudy hlavních postav vás zajímají. Trošku mě ale zklamalo finále, které se do posledních minut snažilo nacpat, co nejvíce překvapivých momentů. Šlo je rozložit trošku lépe napříč celým dílem, takhle působí dost uspěchaně.
Kingsman: Tajná služba (2014)
Říkal jsem si, že vím, do čeho jdu. Vaughnovy filmy mám rád a znám jeho styl, ale ouha, ten chlapík mě opět překvapil a posunul hranici šílenosti (v dobrém slova smyslu) ještě dál. Ne každý (respektive skoro nikdo) nedokáže tak umně zkombinovat parodii špiónských filmů s jejich poctou, přidat poctivou dávku absurdity, šišlajícího Samuela, elegantního "badass" Colina, sympatického Tarona a pár dalších skvělých herců a vytvořit z toho jeden z nejzábavnějších filmů posledních let. 9/10
Kundo: Čas pomsty (2014)
Po delší době historický akční film z Asie, který nesází jen na používání závěsných lan v každé druhé scéně. Bojové scény jsou svižné, ale přehledné, ústřední hrdinové i záporák zapamatovatelní, projekt umí být i docela temný, jen by možná nebylo od věci ho lehce prostříhat a musím se přiznat, že mě úplně neoslnila westernově laděná hudba. A také se mi těžce přistupovalo na to, že jedné z hlavních postav má být něco kolem dvaceti, vypadala tedy o dost starší.
Let's Dance All In (2014)
Dialogy hrozné, příběh také, navíc je tu "třešinka na dortu" v podobě otravné moderátorky, ale asi nikdo nečeká, že podobné filmy oslní po herecké nebo scenáristické stránce. Taneční čísla jsou choreograficky zajímavá, ale zaskočil mě výběr hudby, soundtrack by mohl být výrazně lépe sestavený. Další věc na zvukové stránce, která mě zarazila, je to, že se hudba ozývala "na pozadí", což ubíralo tanečním scénám na působivosti. Shrnuto: sexy lidé, zajímavá taneční čísla a nic, ale opravdu nic navíc.
Liga spravedlivých: Válka (2014)
V podstatě jedna dlouhá akční scéna, která ale nezačne nudit. Všichni hrdinové dostanou dostatek prostoru (má oblíbená Wonder Woman si pořádně zařádí), rýpání mezi postavami funguje, akce je dynamická, ale přehledná, jsem v podstatě spokojen. Přikláním se k názoru, že Flashpoint Paradox byl o něco lepší (hlavně po dějové stránce), ale i tak jde o hodně slušný animáč. 8/10
Lucy (2014)
Psychedelická šílenost plná filozofování, kterou si buďto zamilujete nebo ji budete považovat za naprostou ptákovinu. Pravdivé je zřejmě obojí.
Marco Polo (2014) (seriál)
Historicky ne zrovna autentické, ale jinak zábavné načrtnutí mongolského světa třináctého století. I když tu dojde na akci, nahotu a podobné "nutné" propriety moderních historických seriálů, tak podle mě jsou hlavním tahákem skvělé dialogy hlavních i vedlejších postav (které jsou navíc obvykle velmi dobře obsazeny). Asi nic, co by se promítalo během hodin dějepisu, ale jako představení příběhu Marca Pola novodobému publiku to funguje.
Mixology (2014) (seriál)
Asi půjdu proti proud, ale mě seriál okouzlil. Některé postavy jsou sice nesympatické, ale dohromady tvoří pestrou paletu charakterů, které pro mě dohromady dávají velice pěknou mozaiku. Na vztahy je nahlíženo s drsným humorem, sebeironickým nádechem, ale současně je v každém díle pár trefný a na reálných základech vystavěných poznámek. Pro mě jedna z těch nejsnesitelnějších romantických záležitostí, které aktuálně v TV běží.
Neranditelní (2014) (seriál)
Rozjezd je pozvolnější, ale čím více dílů přibývá, tím vtipnější seriál je. Příjemné obsazení, humor, který není úplně jemný, ale ani přehnaně vulgární, prostě pohodová záležitost.