Vitex

Vitex

Vít Zapletal

okres Břeclav
a Praha

101 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 13.2.2018  22:11

    Překvapivě nudný film.

    • 9.2.2018  21:06

    Dostaly, co chtěly. V něčem je to opravdu fenomén hodný pečlivého studia. Film dokonale sestrojený tak, aby v každém momentě odpovídal představám a touhám naivních puberťaček (a evidentně nejen puberťaček). Ve výsledku pak nemá sice naprosto nic společného s realitou, ale o to přece ani nešlo (chraňbůh!)... takže všechno v pořádku.

    • 30.1.2018  23:44

    Ne, Anderson nepůjde divákovi napřed. Fassbinderovsky "nevýrazný" konec vybízí k hlubšímu přemítání o předešlém ději. Bál jsem se, že po Inherent Vice bude chtít PTA natočit něco víc "na jistotu", co posbírá zase pár Oscarů, aby mu investoři znovu začali věřit před nějakým následujícím ambicióznějším projektem. Ale opak je pravdou. Jsem spokojený a těším se na druhou projekci.

    • 23.1.2018  21:12

    Nemá to tempo, ale jinak je ten celkový koncept super :-)

    • 18.1.2018  22:26

    Den před projekcí jsem přečetl původní knihu H. Pawlowské, která se mi vlastně docela líbila. Film s ní nemá moc společného a nevěřím, že scénář psala stejná autorka. Nechápu, proč všechny fóry, které v knize fungují, tvůrci filmu záměrně vykuchali a zkazili. A to by bylo to nejmenší... Všechno, co je ve filmu oproti knize navíc, je už pak z úplně jiného vesmíru, velmi pitomého, trapného a nevkusného vesmíru.

    • 17.1.2018  08:43
    Kvarteto (2017)
    **

    Dalo by asi se říct, že dokonale chápu záměry tvůrců, respektive jejich výchozí pohled a myšlenku, kterou chtěli vystavět, a souzním s ní. To ale neznamená, že mi ten film není dokonale ukradený. Tautologické konstatování nesmyslnosti číchsi životů. Bez analýzy, bez načrtnutí možného východiska. 93 minut?!

    • 11.1.2018  13:04

    Měl jsem mnohé výhrady, zvláště k těm místům, kde se film drží postdardennovského festivalového kánonu. Řešení některých situací mi přišlo moc na první, respektive byl použit první nápad, co byl po ruce. A úvod se závěrem jsou jakoby jiný film, o úroveň jinde. Ale vše nakonec přebije síla poslední scény, ten pocit bezvýchodnosti v závěru života ženy, která dostala, co požadovala, ale zákonitě tím přišla o všechno, které se povedlo emancipovat, což ale neznamená, že mohla kdykoli cokoli ovlivnit, která opustila své místo ve světě, protože si myslela, že je odsouzeno k zániku, ale za celý život se nedokázala ztotožnit s místem novým, zatímco to staré se proměnilo, sice mírně, ale natolik, že při návratu do něj by stejně zůstala cizinkou.

    • 4.1.2018  21:33
    Velká hra (2017)
    *****

    Film, který vydá za tři. Sorkin není tak skvělý režisér, jako je skvělý scénárista, ale bohatě to stačilo.

    • 28.12.2017  12:04
    Městem chodí Mikuláš (TV film) (1992)
    *****

    Scénáristický masterpeace. A Abrhámův masterpiece.

    • 1.11.2017  08:35

    Funguje to asi 50 minut, nějak. Pak se to nečekaně a nepochopitelně zhroutí do sebe. Nefunkční model, který předpokládá velkou znalost dobových souvislostí, aby člověk věděl, o co právě jde (i když se většnou nedá v ději zorientovat, v jakém roce konkrétně se nacházme, pokud se zrovna někdo nezmíní, že umřel Stalin), ale zároveň k tomuto holému konstatování nejtypičtějších projevů popisované doby nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Scéna s ruským vojákem a vojákyněmi je sama o sobě skvělá jako groteska, ale v celku filmu působí nevěrohodně a přepáleně. (spoiler) A nikdy u žádného jiného filmu mi nebylo tak nekonečně ukradné, že hlavní postava spáchá sebevraždu - protože prostě není funkčně vykreslená, což se týká scénáře i jejího hereckého představitele. Jen o něco málo lepší než Rodinný přítel.

    • 5.10.2017  21:46
    Safari (2016)
    *****

    Film o banalitě konce světa.

    • 12.9.2017  22:03

    Fungují jen dvě scény - se stromečkem a když má Tříska kladívko (protože konečně na chvíli přestane znít hudba!), plus scény se Zd. Svěrákem, který jako jediný z herců vnáší do filmu jakýsi život až šmrnc. Překvapivě slabý film po všech stránkách (kromě kamery, kostýmů a scénografie).

    • 24.8.2017  10:30

    Pravděpodobně jedna z TOP 10 krátkých grotesek všech dob.

    • 13.6.2017  21:50

    63%? Kam to spějeme, dámy a pánové...? Pro mě jeden z nejlepších filmů roku. (A jestli ne nejlepších, tak rozhodně nejkrásnějších.) Poctivá elegantní filmařina a promyšlené budování výsledné emoce (komplexu emocí). Film určený k svobodnému vnímání a přemýšlení, který je "cool" takovým způsobem, jaký mi nevadí.

    • 4.6.2017  11:10
    40 let panic (2005)
    *****

    Steve Carell...

    • 11.5.2017  22:07

    Je to samozřejmě ptákovina, ale poctivá :-) :-) :-)

    • 25.4.2017  20:44
    Lví žena (2016)
    *****

    Sloní muž pro holky. Filmařsky špičkové. Herecky především. Emocionálně skvěle dotažené až do konce (paní Zajíčková plakala a nebyla sama). Výprava poctivá. Masky taky. Zůstává jen otázka - proč na to ti lidi nechodí?

    • 18.4.2017  22:48
    Agnus dei (2016)
    ***

    Nepříliš věrohodný film, sice jen ve dvou věcech, ale klíčových. (spoilery!) Rudoarmějci přistiženému při pokusu o znásilnění francouzské sestřičky Červeného kříže by se pravděpodobně stalo něco o dost nepříjemnějšího, než jen kopanec do zadku od velitele. To je věc, která film činí černobílým. A pak, především, ústřední zápletka/pointa s matkou představenou, která novorozence likviduje, je tak odflákle vystavěná a sama o sobě absurdní, že dokonale shazuje celý film, přestože vše ostatní je vlastně v pořádku. I kdyby se v reálné historii něco takového stalo, tady to každopádně nebylo vyjeveno uvěřitelně. Nejen že by matka představená v reálu měla asi více rozumu i empatie, a celý problém mohla řešit mnoha různými způsoby, např. s pomocí jejich biskupa nebo jiného kněze, nějaký mlčenlivý by se jistě našel, ale opravdu máme věřit, že abatyši nenapadne, jak rychle bude její lež, že děti posílá do rodiny z blízké vesnice, odhalena? Dozvěděla by se to přece okamžitě kterákoli z jeptišek, která by se někoho z té rodiny zeptala, jak se dětem daří... Při vší eleganci formy a ztišenosti je ten film v jádru nemístně efektní.

    • 5.4.2017  08:01
    Masaryk (2016)
    **

    To si děláte zadek? Masaryk není zdaleka tak špatný film jako třeba Lída Bárová nebo Ve stínu, ale zároveň to není ani trochu dobrý film, už jen kvůli tomu, že je diváku naprosto všechno, co se tam děje, dokonale ukradené. Není šance dostat se blíž k postavám, protože neexistuje jakýkoli přirozenější vnitřní rytmus scén, vše je nám jen spěšně verbálně oznamováno, nic se nedá prožít / spolužít. A především, dialogy jsou ve většině případů přinejmenším pitomé (ale zároveň ne dost na to, aby se člověk v kině aspoň smál, kromě scény s TGM). Věrohodnost v politické či historické rovině nemůže ani z části nastat, protože státníci se tu mezi sebou baví jako desetiletí kluci, kteří si hrají na válku. Výprava ve výsledku působí vlastně strašně levně, neustále chybí pár komparzistů v pozadí... Jsem vlastně dost překvapený, protože jsem čekal, že to bude dobré aspoň jako průměrný Hřebejk.

    • 12.3.2017  14:37

    Hodně, hodně depresivní. Viděl jsem to spolu s děckama z gymplu na školní projekci. Byli samozřejmě úplně v šoku, ale z diskuse pak vyplynulo, že se těch svých hraček od Applu stejně nevzdají.

    • 20.2.2017  21:03
    Sieranevada (2016)

    Tak tohle jsem nezvládl. Hrozně otravný film. Po hodině jsem začal odcházet ze sálu. Když jsem se občas vrátil, narazil jsem i na poměrně zajímavé scény, ale znovu je střídaly lajdácky švenkované panorámy z chodby a další a další prázdné plácání v unilém tempu. Mé nepochopení rumunské vlny trvá.

    • 9.2.2017  21:05

    Tak aspoň mají filmaři v Hollywoodu na chleba. Žádný jiný smysl ten film nemá a neměl mít. Chtěl jsem napsat "Eric Rohmer meets Tinto Brass", ale hodně bych tím Rohmera urazil, protože jeho filmy nedějově jen na první pohled působí, ale nakonec se vždycky něco stane. Tady ne.

    • 26.1.2017  09:57

    Film o tom, jak někdo čte knížku! ;-) Super.

    • 19.1.2017  21:26

    Ve finále jsem skoro plakal.

    • 14.12.2016  13:12
    Příchozí (2016)
    ***

    Geniální režisér, nekongeniální scénárista. Druhého dne o tom filmu člověk sice přemýšlí, ale jen o logických chybách v příběhu.

    • 12.12.2016  22:45
    Zdaleka (2015)
    **

    Nuda.

    • 6.12.2016  22:23
    24 týdnů (2016)

    (spoilery) Neexistuje-li Bůh, vše je dovoleno. Co je ale horší, nejsou pak ani žádné orientační body. Vše se řídí jen podle pocitů konkrétního jednotlivce. A nejsilnějším či nejpádnějším z pocitů je často strach (např. o kariéru, jak doslova ve filmu padne, ale jednoznačné to samozřejmě není, beztoho i nepojmenovaný strach má ukrutnou sílu). Druhý v řadě je pak pocit, že nejlepší je udělat to, co je "normální", tzn. co by udělalo devět lidí z deseti. Film má pitomou hudbu, která vnucuje diváku něco, co mně třeba k příběhu vůbec nesedělo. Nepotřeboval jsem ani tolikrát šmírovat těhotné ženy ve sprše, natož nahlížet do ložnice při jistých aktivitách. A charaktery postav i konkrétní situace jsou budovány velmi "svévolným" způsobem - nechci přímo napsat, že je to špatně, protože chápu, že skoro až do konce filmu máme být zvědaví, jak se kdo zachová či rozhodne - ve výsledku se pak ale díváme na postavy, které se rozhodují opravdu jen podle aktuálních pocitů, protože žádné dlouhodobější názory či hodnoty nemají (nesmějí mít, aby scénář takto fungoval, nebo aspoň nesmí být moc zjevné pro diváky). Člověku dnešní doby koneckonců takové počínání není až tak vzdálené. Zbývá jen dodat, že film končí ve chvíli, kdy začíná být opravdu zajímavý (podobně jako snímek 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny), protože situace předtím je tak vyšponovaná, že zajímavá vlastně není (jestli si nechat vzít dítě, protože má dvě nepříjemná onemocnění, i když reálnou možnost žít s nimi šťastně, dá-li osud, je jistě menší dilema, než například zbavit se zdravého dítěte jen proto, že je vám teprve sedmnáct, nebo protože ho čekáte s někým, kdo vás zajímal tehdy před pár týdny na diskošce, ale dnes vás už rozhodně nezajímá - kdo by se ale dobrovolně identifikoval s takovou hrdinkou? - film proto musí být náležitě vystavěný tak, aby měl i diváky). Mnohem víc by mě zajímalo, co se bude dít dál. Jak budou po tom všem tato žena a tento vpravdě moderní muž spolu žít?

    • 29.11.2016  22:51

    Otravná hudba. Komické momenty nadbytečné. Kinematograficky nuda. Ale "psychologicky", nebo dokonce až sociologicky podle mě dost přesné. (spoiler) Ta / ten Ray je nakonec nejsympatičtější postava (pokud nepočítám otce), protože má jako puberťák aspoň trochu výmluvu pro svoje hystericky sebestředné chování. Film skoro působí tak (i když hudba jde úplně proti tomu), že Ramoniny / Rayovy problémy s identitou vznikly právě kvůli nepřítomnosti otce. Možná to tak tvůrci i mysleli, ale dnes samozřejmě není korektní to vyjevit příliš přímo. Film se tak každopádně číst dá a moment u zrcadla v poslední scéně vypadá skoro jako znovuobjevení ženskosti.

    • 23.11.2016  22:58
    Toni Erdmann (2016)
    *****

    Shodou okolností jsem den před Erdmannem viděl znovu Tatiho Playtime. V něčem jsou ty filmy podobné - podobné téma, které je podáváno skrze humor, respektive humor sám je jedním z témat. Ale Ade samozřejmě není Tati a Erdmann jeho filmům filmařsky nesahá po paty. Což není špatně. Všechno je naopak v pořádku. Tati je geniální, elegantní a smutný, Ade je srozumitelná všem a optimistická. Všechno je v pořádku. Záměr naplněn dokonale. // A funguje to i napodruhé.

    • 19.11.2016  13:04
    Láska z kláštera (studentský film) (2015)

    Obdivuhodně upřímný a vtipný film s poněkud jednostranným pohledem na jisté věci.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace