Everyone

Everyone

Everyone Noone

okres Benešov

homepage

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 19.10.2020  18:14

    Jediná skutečná krize je krize ekologická. Ztráta biodiverzity na úrovni celých ekosystémů. ___ Když pominu ojedinělé přírodní katastrofy, tak je primárně generována antropocentricky a to "rozvojem", chudobou, přelidněním, nevzdělaností, egoismem ve jménu mamonu a moci. ___ To přispívá k odlesňování, znehodnocování půdy, extinci druhů, aciditě oceánů, znečištění, změně klimatu, invazivitě nepůvodních druhů, nadměrnému rybolovu, lovu, chovu, intenzivní monokulturizaci, atd. ___ Kdo je tady vlastně "covid"? ___ Současná epidemie je oproti tomu banalitou. Proč se ji nedaří zvládnout, protože opravdu jen máloco, a to platí dvojnásob pro přírodu, lze řešit/řídit shora. Ta na personální výměny nebo politické proklamace neslyší. Úřednickými pákami se nezmění fyzikální, ani chemické zákony. Ani centrální řízení ekonomiky nefungovalo. Jak chcete řešit celé soubory habitatů/biotopů. Nelze, poněvadž příroda je komplexní systém a ten se skrze silné a slabé emergence řídí/organizuje sama - autopoiéze. Její síla je proto v rozmanitosti. ___ Cesta vede odzdola přes osvětu/uvědomění, uskromnění/pokles poptávky zbytného, výrazným navýšení chráněných území, změnou jídelníčku. Přelidnění, politické systémy, chudoba/distribuce bohatství jsou problémy ještě složitější a pomalejší, proto se obávám, že velká část Asie, Jižní Ameriky a Afriky, tedy i míst s nejvyšší biodiverzitou na světě, bude nenávratně, během několika dekád, ztracena. ___ Současný způsob života je jako život na dluh, který jako civilizace navyšujeme s aktivním vědomím, že účet nevyrovnáme. Vzniklý účetní rozdíl platí příroda, které jsme součástí, byť ti, zejména z vyšších urbanizovaných celků, mají i o svém (např. středoevropském) dvorečku jen zkreslené představy. ___ Je smutné, že největší mozky světa, nejsou verbováni do tohoto boje, ale svou životní energii vynakládají např. ve finančnictví. ___ Ohrožené skupiny lidí mívají svého ochránce a obhájce. Příroda má z řad lidstva mezinárodní/národní/místní organizace, které však stojí ve stínu svých mocnějších hlavně ekonomických bratří. Málokterá však dosahuje věhlasu jediného člověka, jejího "ombudsmana" sira Davida Attenborougha, jenž zasvětil celý život poznání, které se snažil zprostředkovat nejen v mnohých unikátních dokumentech všemu lidstvu. Ten poslední, který točil ve svých 93 letech nese název A life on our planet a s jeho tématikou a důsledky by se měl seznámit každý již na ZŠ. Naivně bych si představoval vyčlenit v rámcovém vzdělávacím plánu v 9. třídě alespoň měsíc. Není důležitějšího tématu. ____ Předmluvu k dystopii, v niž lidstvo hraje hlavní roli, si režíruje samo. Proem je již dávno napsán. Od průmyslové revoluce píše kapitolu s názvem genocida pozemského života. Děj i přes vzrůstající úsilí akceleruje a graduje. V poslední kapitole je prozatím jen tužkou napsána noticka - svědomí. ____ Naděje zde je ale je. Není ale moc času. Je nezbytné si seřadit jako civilizace priority. Přestat věřit hoaxům a trolům. Už se nepodaří vrátit vše zdaleka zpátky, ale mohli bychom se dostat někam do druhé poloviny minulého století, ve kterém divočina zaujímala pod 1/2 povrchu země, tedy až k 50% zničenému, nyní jsme na 2/3. Jde o to nalézt udržitelný balanc. Nerůst na úkor přírody, ale být v již zabraném a neobnovitelném území efektivnější. V opačném případě lidstvo a planetu čeká do 3 až 4 generací konec (vnuci, resp. pravnuci dnes narozených dětí ... je to generace, která může poznat globální utrpení větší, než jaká byla např. 2. světová válka) a tím nemyslím to, že když se nic neudělá, tak za 20-30let bude z Amazonského pralesa torzo/savana a změní se výrazně koloběh vody, nebo že 2 miliardy lidí budou kvůli tomu nuceni migrovat. Ta krize, o které jsem psal na začátku, přijde až poté. Jestli někomu dnes přijde, že roušky berou svobodu, tak ať si ve své hypersenzitivitě vyprojektujte do budoucnosti aspoň ten střípek, který jsem zde popsal. ____ 21. století nemusí být nakonec pesimistické. Požár lze uhasit a zachránit až polovinu hořícího domu. Je to naštěstí ta část s chladičkou, která však neukrývá moc živočišných produktů, ale bude, kde spát a jíst. Roh hojnosti ale vzaly plameny. Naděje umírá poslední. Pandora naštěstí byla dostatečně rychlá a víko zavřela.

    • 27.9.2020  14:00

    Hannah Arendt, jejíž knihy rovněž zdobí moji knihovnu, je světovou poněkud méně známou celebritou. Ve skrytu duše jsem očekával, že film rozšíří moje povědomí o odstíny jejího jiného pohledu. Věřím, že pro mnoho lidí bude film svým sdelěním novátorský a přínosný. Film postupně graduje a intelektuálně vyústí během její přednášky na vysoké škole, kde ve zkratce laicky interpretuje a obhajuje svůj postoj.

    • 20.9.2020  00:00

    Posledni dil byl skvely. Ve zbytku serie pak bylo par dobrych napadu, ale na tiskarnu holt tento prilepek nema.

    • 3.9.2020  08:00
    Karlos Show (TV pořad) (2020)
    odpad!

    Nejzajímavější na tomto pořadu je kreativní přístup k syntaxi vět mnoha hostí včetně moderátora.

    • 29.8.2020  21:27

    Neduhem všech seriálu je, že se často vyplňují vztahovou vatou. Druhá série tímto způsobem nabobtnala značně na úkor silných stránek opěvovaných v první řadě. Tuto sérii hodnotím v porovnání s první přísně, poněvadž kvalitativní skok je dle mého soudu nemalý. Sériál jako takový však hodnotím plným počtem, poněvadž v rámci žanru se jedná o viděníhodný šperk.

    • 29.8.2020  21:23

    Série vyniká silnými a dobře zpracovánými momenty, ale poetika první serie se ve své kompaktonosti a integritě rozplynula. Připodobnil bych úvodní díly k puzzle obrazu, ve kterém sestavujeme platónské těleso, kdežto tato série působí jako podnikatelské baroko v porovnání se svým starším já, ale v konkurenci jiných seriálu se jedná o silný nadprůměr.

    • 3.8.2020  23:09
    Easy (TV seriál) (2016)
    *****

    Swanberg chtěl být upřímný a to se mu povedlo! ___ Série střípků nevšedních všedností života. Zrcadlení zkušeností se seriálem může člověka udělat lepším, empatičtějším a pomůže si uvědomit, že ačkoliv to skoro vždy nevypadá, tak při kontaktu s jinými osobami máme vždy proti či při sobě citlivého člověka, který pod nánosem zkušeností a/nebo i jako obrana před zraněním vlastní duše, je více či méně na povrchu zatvrzelým, ale uvnitř je to komplikovaný labyrint zřetězených, nevysvětlených a často zmatených, ale vždy opravdových citů, jejichž odhalovaní není vůbec běžné, ať už před někým, nebo dokonce před sebou samým.

    • 25.7.2020  17:46

    Ten komplikovany emocni doprovod, ktery se uplne ciste zrcadlil v mimice Terezy Voriskove/Ramba behem sceny u stolu, kdy rika: "Ja neodejdu, protoze mne se tady libi!", "No, jasne drahuši, kde jinde si uzijete tolik srandy.", byl naprosto genialni.

    • 20.7.2020  01:17
    Dark (TV seriál) (2017)
    *****

    Po 6. díle první série se jakžtakž začnete orientovat v postavách, to neznamená, že tomu začnete rozumět :-). Nechce to mít hlavu příliš zatíženou, koncentrace je nutná - jedna postava může vystupovat v několika časových rovinách nebo jedna identita různého stáří ve stejné, přičemž paradoxy jsou odhalovány postupně. Problém začíná v momentě, kdy se rodinné vztahy začnou proměňovat v čase a v jedné rovině např. vaše známá, stejně stará jako vaše matka, má syna, který je váš otec, mladší než vy anebo že jedno já jedné osoby se snaží zabít své mladší já nebo že vaše dcera je vaši matkou atp. Pokud toto vstřebáte (pojmenování rodinných vztahů nemá napříč promýchání časovými skoky smysl), tak krom fantastické temné atmosféry si můžete užívat i logický rébus scénáristů postavené na podmínce existence Higgsovy částice, v periodách otevíraných časových smyček (červních děr) nebo paralelních vesmírů, které nabourají (zdánlivě) neochvějnou kauzalitu jednosměrně tekoucího kontinua - času. Až po 6. díle jsem zvedl hodnocení ze 3 na 4 a po prvních dílech 2. série na plný počet. Do detailu to promyslene nemam, ale tusim, že by nehrály genetické profily nejednoho aktéra.

    • 16.6.2020  23:48
    Tři tygři (TV seriál) (2019)
    ****

    Musel jsem prekonat umorny zacatek, zvyknout si a ejhle, z odpadu 4 hvezdy.

    • 6.6.2020  23:13
    Suburra: Krvavé předměstí (TV seriál) (2017)
    ****

    Za vykresleni zakulisnich machinaci, moci, ovlivnovani verejnosti a dopadu na lidskou individualitu (dale za hudbu) nelze jinak nez plny pocet. Za tu jistou steretypnost prakticky vsech schuzek/stretnuti, dlouhych pohledu a obcas i herecky vykonu strhavam.

    • 31.5.2020  23:43
    Deset století architektury (TV seriál) (1997)
    ****

    Forma značně zaostává za kvalitnim obsahem.

    • 31.5.2020  23:37
    Byl jednou jeden... vynálezce (TV seriál) (1994)
    *****

    Osobne si myslim, ze videt tento "detsky serial" v dospelem veku je lepsi a za jisteho penza znalosti, protoze pak teprve divak muze ocenit i dejovou/vykladovou zkratku tvurcu, kterou se chte-nechte museli dopustit a nasledne ji i ve zpetne smycce (o zdurazneni podstatneho a vypusteni mene duleziteho az zbytecneho) kvitovat.

    • 31.5.2020  01:22
    Too Hot to Handle (TV pořad) (2020)
    ****

    Diky mentalni (pod)prumernosti ucinkujich je show opravdova a uprimna, ponevadz sofistikovanejsich her nejsou schopni. Moralizovani stran zdejsich komentaru je zbytecne. I tvurci, vcetne Lany to berou s nadhledem a delaji si z ucinkujicich legraci. Je to zabava, je to sonda, je to boj se zakazanym ovocem, je to popreni bourliveho ja, je to predevsim zmena, vyvoj. ___ Z pohledu nabidky reality show - nadstandardni produkt.

    • 11.10.2019  20:27
    Premiér (TV seriál) (2019)
    odpad!

    Jaromír Soukup má nový pořad!, sitcom, jmenuje se Premiér. Dodal bych (Premiér) aneb hledání nového dna. Navrhuji trest tzv. natvrdo za použití zbraně hromadného ničení za tuto intelektuální genocidu. Tato "situační tragédie" by si zasloužila speciální známku. Dám všem těm, kteří neměli tu čest, pouze altruistické varování - nedívat se, jinak riskujete nevratné poškození mozku. Soukup a jeho produkty to není nějaký omyl, to je diagnóza. Osobně budu rád, když mi veškeré synapse z této mé odvážné zkušenosti zaniknou a zbyde jen pocit, který mi nedovolí se ani omylem vystavovat dalšímu sebepoškozování. Bohužel na výrazně tragické okamžiky nelze zapomenout. Každý ví, kde byl a co dělal při 11. září 2001, Američané při sdělení o zastřelení Kennedyho apod. Pokud nechcete riskovat toto ozáření lidskou blbostí, nenápaditostí, hereckou tragédií, trapnými pointami,...držte se v dostatečné vzdálenosti a nenechte se zlákat nevinným bizárem, je to past! a je to pro duševní integritu nebezpečné. Zlatá "neutrální tvorba" P.P.Pasoliniho nebo Toma Sixe. Civilizace a její kultura již nebude stejná, bude muset hledat novou rovnováhu. How dare you! /sledován 1. (a osobně poslední) díl v premiéře/

    • 20.4.2019  23:22

    Vizuálně famózní (od triků, bojových scén, vybavení, originální zbraně...), ale co nějaký neschématický děj? Zajímavý, byť jen slovní exkurz k nanitům a robotům vojákům s kostrou psa, na druhé straně směšný předpoklad o tom, že když se teď zabijí všechny smažky, že bude problém s narkotiky vyřešen, to jako opravdu? Co ta trapná krutost nebo laciné vyzívání na souboj v saloonu? Bylo mi místy trapně při pomyšlení, že toto někdo mohl pustit dál. No, já nevím, asi čím dál tím víc diverguji od středoproudu.

    • 13.8.2018  02:13
    Černé zrcadlo (TV seriál) (2011)
    *****

    U ktereho serialu se vam stane, ze i po x mesicich, pri pohledu na jediny obraz z galerie, se vam vybavi celicka epizoda s dejovymi zvraty a nacernalym poselstvim? U ktereho serialu je minimalni hodnoceni tri silne hvezdy? U ktereho serialu jsou/je ctyri hvezdy vlastne pet jen pro potreby nuancialni rozlisitelnosti? Favorit - silnych 5 hvezd - S01E02 a S03E04.

    • 20.2.2018  03:17
    Hrdina (2002)
    ****

    Vizuální skvost. Schopnosti hrdinů a jednoduchoučký příběh mě moc nepřesvědčily.

    • 8.2.2018  05:54

    I když je začátek trošku informačně ubíjející, tak pro celkové vyznění promyšlenosti příběhu to stojí rozhodně za překonání.

    • 28.1.2018  21:31

    Bude to znít urážlivě a možná, za nějaký ten rok svůj komentář změním, nicméně asi po 10 letech jsem se konečně uvolil zhlédnout tento snímek a netrvalo mi to ani týden, co jsem film dokoukal. Usnul jsem vždy po 10 až 15 minutách a asi jako jediný z diváků jsem ho měl na díly. Pomalé tempo a minimalismus byly pro mě takovým stimulem pro mikrospánek, posléze spánek, že jsem neměl sílu tomuto vábení vzdorovat. Půjdu do pekla.

    • 26.1.2018  21:43
    Česko hledá prezidenta (TV pořad) (2018)
    odpad!

    zpravodajské waterloo po česku

    • 26.12.2017  21:29

    Nízké hodnocení? Ano, je to nechutné a přízemní, ale právě toto (dle většinového vkusu) definuje zájem mainstreamu. Prázdný, hrubý a hlučný populismus nemůže nikdy oslovit člověka, který si umí spočítat 5 a 5. Volič je odrazem pomyslného zrcadla společnosti, která je navzdory vzdělání a noblesním hodnotám uvězněna ve svých pudech více než by kdekdo očekával. V modelu přímé demokracie obzvlášť, v nepřímé existuje vždy filtr, který spíše propustí někoho názorově neostrého. A je to právě střední proud, který se často veze na módní vlně a jenž politika dostane do popředí - s ním rozhodně nezchudne. Medvěd Waldo je symbolem protestních hlasů nespokojených voličů - ať už anarchistů, separatistů, komunistů, neonacistů, sociální spodiny, nekompromisních idealistů, zarytých nacionalistů, chtivých podnikatelů, recesistů a jiných. ___ Pokud člověk není natolik eticky zčernalý, tak soustavně trávit společnost, podrývat ideály, desintegrovat morálku, vytrhávat kořeny nevydrží a resignuje. Toto rozhodnutí je pro něj win-win situace, kdežto pro šedé emince, vlastníka licence pohroma. ____ Hodnotit tento díl je jako známkovat politiku. Ten negativní pocit z reality nelze vědomě vytěsnit. Nezbývá než přijmout naočkovanost a nad zdeformovaným hodnocením přimhouřit oko.

    • 28.10.2017  22:29

    Roztříštěné postřehy ___ Je to (další) důvod, proč nevzpomínat, např. proč nechodit na školní srazy nebo do hospody s dávnými přáteli, kde se setkání točí zejména okolo vzpomínání a v hrubých rysech k jejich vztahu k současnosti (ale tento vztah již nahradil např. facebook, to znamená, že pokud si lidé nesedí v současnosti, tak nebude neutné dolovat vzpomínky, protože reálné situace si každý může přehrát kdykoliv). ___ Vzpomínání pomocí aplikace bude vždy pomalejší. Mozek bude pracovat vždy mnohem rychleji. Informace, kterou zpracovává není ale jen vizuální. Je to celá škála vjemů a pocitů na různých úrovních, které sebelepší "film/nahrávka" nemůže zprostředkovat. Je to jak s televizním programem vs. právě prožívaná zkušenost. Z reality, byť se zdá být autenticky zachycená, zbude jen pahýl. Na druhou stranu vzpomínku si zazoomovat, číst mikromimiku tváře a řeč těla může poohalit nejednu nepravdu, nejistotu, leváctví, to je něco pro kontrarozvědku, analytiky, top management. ___ Je to další věc, která nás pohltí, kolem které se točíme jako planeta kolem slunce, věc, která nás může ovládat - jako dnes chytré telefony (místo pohledu na display, nepřítomný výraz se světlemodrým obrazem na čočce), sociální sítě, zkrátka virtuální nebo zvirtualizovaná realita. ___ Je to další aplikace, která nám bere identitu, která zabraňuje zapomínat a tím i odpouštět. Věc, která zachovává věci, tak jak byly. Věc, která dělá z lidí kyborgy. Divím se, že zde není propojení s internetem, to už měly Google glasses. Výslechy nebudou mít smysl, stačí hacknout vaše nahrané vzpomínky, při odpírání výpovědi. Kdyby bylo nošení zrna povinné, tak by se do velké míry potřela kriminalita, ubyly by dopravní nehody, prostřednictvím online uvědomění policie. Na druhou stranu to omezení svobody a vytváření falešných účtů (obcházení systému kontroly) by bylo nabíledni. Anarchisté, či zločinci by si sondu vyndavaly jako v Total recall, protože identifikace např. přes GPS by o Vás řekla své (dnes skrze smartphone také). Identifikace těl by nemusela být takovým problémem. ___ Něco pro žárlivce a paranoiky, zde mi se mohli nekonečně realizovat a nakonec se z toho zbláznit. Záznam by mohl posloužit jako důkaz u soudu. ___ Velký problém vidím například ve zneužití, které v rukou šikovného střihače a implantátora mohou být užity ke zničení osobnosti. V nesestříhané formě poslouží jako mobilní telefon, kterým každý druhý dnes nahrává dění kolem sebe. Pokus o vtip, byť drsnějšího charakteru (lidé jsou různi a mají různou signální úroveň), může být v kontextu militantního feminismu, chápán jako sexuální obtěžování. Seznamovací agentury by z toho jen profitovaly, protože lidé by si nebyli jistí, co si mohou v dané chvíli dovolit, aby to nebylo zneužito. Musela by být stanovena oficiální půda a čas pro vlastní seznámení, lidé by se báli možného udání, volili by raději jistotu, což by jim navrátilo pevnou půdu pod nohama pro tak přirozenou součást života. Klesla by porodnost. ___ V rukou nedemokratické společnosti, resp. při změně režimu by to způsobilo naprostou zkázu - jak během, tak i po. Nebyla by potřeba lustrační osvědčení, kdyby data byla přenášena a sdílena se státní organizací, nějakým ministerstvem vnitra/informatiky. Lidé by nemohli improvizovat, mlžit. Na druhou stranu při online sdílení zážitku by se vyloučila křivá obvinění. Slova vyřčená choleriky pod vlivem alkoholu by mohla být posouzena jako výhrůžky, za což by dotyčnému hrozil např. podmíněný trest. Piráti silnic by zmizeli (šlo by jen o nastavení - povinný implantát/dobrovolné vypnutí). ___ Dle mého v práci, kde se pracuje s tajnými informacemi (v bezpečnostních složkách - tam by musela být výjimka, pokud ne, tak mohla být ohrožena bezpečnost, což není státní zájem...podobná situace by musela být, i když by se to těm, kteří šlapou na osobní svobodu, nelíbilo - v technologických firmám nebo ve výzkumu, kde jde o objevy a nová poznání, které je tyto firmy/instituce/lidi živí) ___ To, co je přirozenou součástí lidí - tedy zapomínání - by zmizelo, lidé by byly nešťastní a měli tendence se utápět v minulosti, ve svých bolístkách. Procento sebevražd by patrně stouplo. Mnohem více by na tom vydělal stát, který by mohl řídit a ovládat obyvatelstvo.

    • 26.10.2017  00:30

    kdyby nic jiného, tak již podle té absurdní zápletky se pozná tvůrčí génius...ta myšlenka šokuje z každého úhlu pohledu, je jedno jak ji pootočíte...uráží, provokuje...vyráží dech, jak zvráceně někdo může postavit hodnoty, ten chaos bolí (možností interpretací je mnoho) a je matoucí, protože je absolutně vytržen z kontextu dobových priorit problémů, tak jako mnohé šokuje setkání s jinou kulturou, náboženstvím, názory...na nečekané věci, i když je společnost nebo jedinec sebevyspělejší, tak prostě neví, jak zareagovat, neexistuje protokol...opravdu zjednodušeně se lze na vše dívat prvoplánově, pouze v doslovném sdělení, jakože perverze fantazie nezná hranic, ale to bychom uráželi autora... /// úkrok stranou___ tento díl se dá číst v mnoha kontextech, takříkajíc i naruby (motivace je otazníkem, pohnutky únosce jsou explicitně neznámé)...jeden z alternativních scénářů by mohl tvrdit, že je to pomsta za práva zvířat, která jsou od nepaměti znásilňována lidskou společností kvůli produkci (ale když se to obrátí jako v Mad Maxovi, tak jsou najednou všichni v šoku) ...pomsta odbojové zvířecí organizace by byla pouze znouzecností, tak jako byl atentát na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heidricha během Operace Anthropoid, která nic nezmění, zde na masožravosti lidí, je pouze epizodou, která slepě přijaté návyky nezmění - nechť je tento díl například Farmou zvířat pro 21. století, pro kterou je příznačný posun pohnutek a pokrytectví ___ mohla by to být otevřená kritika západní civilizace blízkovýchodním pohledem...hodnoty a principy (liberalismus, demokracie, postavení jednotlivce, práva, atd.), které Západ hájí, jsou často v rozporu, až protikladu s tím, co je běžné, až nedotknutelné, či posvátné jinde a tím permanentně šokuje celý Střední východ...již pozření vepřového je formou, jak se zostudit před souvěrci Alláhovými - evropští jinověrci, tak běžně činí, což je pro mnohé muslimy atributem jisté dekadence, naprostým vrcholem by pak byla informace o tom, že vrcholný západní představitel (kontra projekce, v opačném gardu do Blízkého východu, například na sultána nebo dokonce na chalífu) má sex s něčím tak pro ně špinavým jako je prase, kdyby něco bylo popudem pro masové verbování fundamentalistů pro džihád, tak toto... úkrok zpět /// ___ naráží se zde opět na spoustu věcí - např. že ten snímek je také o tom, že prozatím opravdu nejvíce svobodné médium je dnes internet, vše ostatní se dá mnohem snáz cenzurovat, ale také o tom, že když je to v televizi, tak tomu dává větší důležitost, protože si již všichni zvykli, že internet je plný "fejků" ___ na očernění něčí pověsti stačí v druhých vyvolat představy, klepy, analýzy odborníku a elektronická tužka udělají své, ponížení a ztráta vlastního kreditu je mnohokrát vše s čím se ve veřejném prostoru zachází, ale také schází ___ ani nejde o to, být tak v absurdní situaci, nýbrž být mezi mlýnskými kameny, kde cokoliv uděláte, tak nedopadne dobře, které ovlivňuje přelétavé veřejné mínění, což je další důvod, proč je nebezpečná přímá demokracie, je nevyzpytatelná jako počasí na horách; (v obecné rovině) proč jen důsledky činů lidem dochází, až když se dotknou přímo jejich smyslů, myšlenkový konstrukt kriticky posouzený je opravdu výsadou jen hrstky (zde konkrétně - kor na poli takové banality jako je pudová záležitost) ___ opět vlastní vůle jde před názorem veřejnosti do pozadí, ideje jsou sekundární, vedení jde na ruku veřejnosti, egoismus a vlastní (úzké skupiny) prospěch jsou daleko před sebeobětováním za záchranu života, byť cizího ___ každý může být odejit, všichni jsou nahraditelní, člověk si to uvědomí, až se to dotkne i jeho...život se může změnit mžiku, ráno máte fungující život, rozjetou kariéru, rodinu, respekt okolí...večer můžete být v nemocnici bez nohy, s necitlivostí na půlce těla, doživotní impotencí, odkázání na cizí pomoc, bez dostatečně vysoké pojistky pro zajištění rodiny, zaplacení domu a zdravotní péči...jedna technická závada, mnoho důsledků...osud si nevybírá, okolnosti jsou různé s nesčetnými přívlastky ___ abychom to odanonymizovali...co by udělal náš premiér? ___ svět se takto zastavil jen párkrát (z pohledu středoevropského národa), od vynálezu televize, resp. od začátku vysílání v ČSR v 53 - smrt Stalina a Gotwalda v 53, Maďarské povstání v 56, Karibská krize v 62, když zabili JFK v 63, při obsazení v 68, Palach v 69, při přistání na Měsíci v 69, Mnichov 72, Charta v 77, Černobyl v 86, pád sovětského bloku v 89, zvonění klíčů v roce 89, při pohřbu Diany v 97, povodně 97,, Nagano v 98, při útoku na Dvojčata 2001, povodně 2002, Breivik 2011 a když premiér UK vojel prase ___ abych to shrnul, na veřejnou popravu opravdu nepotřebujete gilotinu, stačí když hlediště Kolosea (čti - pro současnost internet) bučí (ankety nedopadají příznivě, mediální prostor Vám nepřeje) a císař (dnes poradci, vedení strany, autority) je respektuje - "hlas lidu, hlas boží" ____ i když se mi druhý díl této série líbil více, tak i přesto dávám plný počet bodů

    • 23.10.2017  22:25

    Predem chci zduraznit, ze tento snimek neni o blizke budoucnosti, je o soucasnosti, je to dokonale podobenstvi, ktery sedi na spolecnost 1. a 2. dekady 21. stoleti! To, ze ma futuristicke kulisy, je jen podobenstvi. A podobenstvi je o symbolice. Nasledujici radky jsou sledem uzavrenych postrehu oddelenych podtrzitky. ___ vsudypritomna vyskakujici reklama (dokonce i v koupelne, kde mame chytre zrcadlo, ktere pribylo k rade smart vecicek), ___ sluchatka napojena k iphonum nahradila miniaturni (temer neviditelne) pripojene ke globalni siti - odtrzeni od reality je tim umocnovano; trapne ticho vymizelo ze spolecnost, nutkani ticho rozcisnout nejakou myslenkou neni treba, priliv podnetu (mluveneho slova, hudby), pak jen prohloubi letargii a vyprazdenost, ktera uvnitr trima ___ lide chodi do prace, ale unika jim jeji smysl (jako v Moderni dobe od Chaplina, jsou jen soucastmi stroje, ktera muzou byti nahraditelna; jedinecka identita jedince je vymazana (mraveniste, vceli ul, termitiste) a nahrazena stadnim, chcete-li univerzalnim, ci masovym konzumem, kde pro odlisnost neni prostor...vsechny strhl proud mainstreamu), pro nekoho je onim bicyklem zidle s pocitacem, pro nekoho sedacka autobusu a volant, pro dalsiho je to obrabeci stroj, atd. na ktery se diva jako na otrokare, ktery ho prikoval k sobe pomyslnym retezem ___ unitarnost a homogenita nahradila subjektivitu a originalitu ___ postradaji nadseni - absolutni vnitrni vyprazdnenost, pretechnizovany a odosobneny svet v totalnim protikladu k socialni povaze cloveka ___ skutecny svet a realne aktivity v nem nahrazeny virtualnimi - hra na housle, sport, (Kinect od XBOXu), erotika, sex, atd. ___ jediny unikem z tohoto sveta, zda se byt realizace (reality show, Talent, typicky Simon Cowell), ktera ma ale podoby jeste grandioznejsi virtualni bubliny, ktera vychrli dalsi rychlokvasku, ktera po 3 serii/sezone nikomu neutkvi v pameti ...cela nadeje je vsazena na nazor jednoho (resp. par) porotcu ze showbyznysu, se kterym roste, ale i pada, doslova smysl Vasi existence, protoze seberealizace v alternative zda se byt nedosazitelna ___ vsichni jen sni o lepsim, skutecnem zivote (uz jen ta pisen od skupiny ABBA, ktera se hraje "tak v 569 cover verzi" /kruhem zpet - pro neschopnost teto populace vyprodukovat neco, co odrazi jakoukoliv originalitu/inovaci - nemozne kvuli podobnemu az stejnemu stylu uvazovani - brainwashing - typicky diktatury, omezeni svobody slova, ale staci i prehlceni reklamou, neni prostor pro takrikajic smysluplnou myslenku/, to jen podtrhuje, I have a dream - byt ta pohadka, ci nebe neni zde nic jineho nez realita na zemi a virtualni pseudopohadka je peklo, ze ktereho se snazi vsichni pro tu odosobnenost uniknout), kteremu aniz by si to uvedomovali chybi kontakt s hmotou, realnymi city, at uz pozitivnimi, nebo negativnimi, lide prezivaji, neziji, jako na pristrojich, ve vegetativnim stavu ___ v osobnim kontaktu - lide se neumeji k sobe chovat, exhaltovany smich, hrubost, cynismus, verejne urazky na vzhled, upozonovani na cizi slabosti, atd. ___ prace ve virtualite vystridava odreagovani opet ve virtualite (v podobe her - strilecky; nebo porna), opravdobe peklo v dobe relaxace nastava v momente, kdyz nejde preskocit doterna reklama, pisklavy zvuk upozornuje na nedosatek pozornosti a blokne pristup k siti ci opusteni mistnosti, reklama opravdu dopadne, kam ma, je zcela personalizovana, nelze se ji vyhnout, lide jsou v rukou korporaci, osobni udaje neexistuji jsou ve verejnem prostoru k dispozici korporacim, ktere cili konkretne a tim maximalne efektivne ___ a takhle to jde den co den, clovek nic nevydela, vse co timto osobnim utrpenim za den vydelal a snad by teoreticky mohl z tohoto kolotoce uniknout, tak je onou doternou a neustale dolezajici reklamou nucen ji vyhovet, aby prestalo to nekonecne nalehani...asertivita vymizela, vlastni pohnutky jsou rizeny jen trhem, marketingem, reklamou ___ duraz na maximalni vykon, kdo jen trochu polevi a neni plne fit, tak je presunut, zapomenut, nekompromisne dehonestovan a pro neschopnost odsouzen, jakoby si ostatni lidska soukoli nepripoustela, ze jim se to stat nemuze (mrtvicka z prepracovani v 35 letech, uraz na silnici, atd.), coz hranici s nacistickymi praktiky, kdy neuzitecni/nevhodni jedinci byli zplynovani, jinde presidlovani, co je ale dulezite byli odstraneni z ocich verejnosti, kde nikdo neni stary, slaby, vsichni jsou silni, nadseni, mladi, oddani - takhle vypada svet, kde absolutne vymizela levice ___ socialni nuzky jsou rozevrene temer do nekonecna, je obrovsky rozdil mezi pozlatkem par vyvolenych, ke kteremu tihnou a vzlizi, ti upoceni drici, od kterych se neocekava premysleni, jen rutina, ty ale hreje, ze pod jejich nuznou existenci jsou taci, kteri byli z rad plebsu vylouceni a ti sbiraji po nich odpadky a vytiraji ukapnuty pot ___ toto k prvnim 15 minutam (1. casti), zbytek dilu ve zkratce ___ je smutne, ze clovek treba i celozivotni usili v podobe driny si nikdy neuzije a zemre, nasledne pokud toto dedictvi nepropadne statu, tak ho zdedi pribuzni, kteri mohou byt jiz take tak deprimovani systemem, ze zapomneli mit svoje sny a radeji je investuje do cizi osoby (nekdy zvirete, nekdy nadace) jen proto, ze v nich vyvolala cosi realneho, cit nebo vidi neco, co by je mohlo vymanit z toho sediveho marasmu, ci jen jako mnozi maji/meli spatne svedomi z praktik, ktere uplatnovali pri shromazdovani sveho bohatsvi (typicky temer kazdy miliardar) ___ ve finále, když už člověk dostane šanci, tak to většinou nemusí být, to co si představoval, ale vysvobodí ho to z pozice otroka systému, byť za cenu zaprodání sebe sama, svých snů, nadějí...nakonec do toho půjde, protože je to lepší, než se udřít u pásu, byť má supermoderní podobu bicyklu, ale do zrcadla se již na sebe do konce života nepodívá ___ ve finale clovek nemusi byt vubec stastnejsi jen se musi chovat podle pravidel, drzet krok, plany, delat prescasy, pretvarovat a nakonec si ty penize treba vubec neuzit, jen staci prijmout retoriku a s ni i roli zastupce teto socialni kasty, ze drahe sprerky, hodinky, auto, dum, luxusni dovolena je to, co po cem vsichni lide touzi a drzet pokrovou tvar, pokud dojde na opravdove hodnoty, ktery ma sice kazdy trochu jinde, ale vetsinou se nezakladaji na materialnich zakladech, zpravidla je to rodina a pratele --- symbolika stazenych (ti, co sni o lepsim zivote) a roztahnutych (ti, na ktere jiz sviji reflektory, a na ktere makaji vsichni delnici systemu - celebrity hudebni, sportovni, politicke, atd. - snadno srovnat platy) kridel je u operence z origami dokonala a podtrhuje cely dil serialu - je to personifikace snu o uspechu a lepsim zivote se vsim vsudy vysnena s detskou naivitou a bezelstnosti - a komu je dana sance? tem nejtalentovanejsim? mozna nekdy, vetsinou jsme svedky toho, ze lide jsou hodnoceni na zaklade vzhledu a principu dodrzovani korektnosti/neutrality (gender, rasa, ...) (jednou vyhraje Miss World Asiatka, po druhe Americanka, pak Evropanka, pak Afričanka, i kdyz jsou krasy nesoumeritelne, podobne Nobelova cena, atd.) ci primo pozitivne diskriminacnich kvót - neni divu, ze takovyto system ideastickeho jedince semele (udre se, spacha sebevrazdu - rychle ci pomalu - alkohol, drogy - zde jiz spolecnost vytesnila - v soucasne dobe jsme prozatim na urovni cigaret, nebo svuj vztek ventiluje jinak - agresi na celebrite - jako Chapman na Lennonovi, ci Gavrilo Princip na Ferdinandovi d-Este a mnoho jinych), je to stejne jako s politikou, jen ten zpusob vystrizliveni muze byt odlisny, do te doby lze hovorit jen o naivite, ci ruzovych brylich, o kterych jiz psal Komensky, historie (kontextu tohoto snimku se hodi doplnit lidska) se opakuje, protoze ji prostupuji stale sami lide, jen ma jine kulisy (od napr. trojiho deleni lidu ve stredoveku, nebo kast v Asii, po majetne a nemajetne v soucasnosti v euroatlantickem prostoru) ___ Když se odprostím od současnosti (byť již to tento proces začal), tak jen sledovat (princip followers, subscribers,...) a vydělávat, to je budoucnost, když téměř na vše jednou budou stroje, roboty a umělá inteligence (svět 4.0+). Co budou dělat ti, které se v žádném ohledu nepřekonají levný stroj. Skončí někde v propadlišti společnosti nebo budou pobírat nepodmíněný příjem.

    • 9.10.2017  00:14

    1 lod 3-3500 ppm oxidu siry, 1 auto v EU (euro V5) cca 10 ppm, 1 lod = 50 000 000 aut, 20 nejvetsich lod = 1 000 000 000 aut, ale na planete je 60 000 nakladnich lodi ... saze - astma, rakovina ... topi se vetsinou topnym olejem, ktery by jinak skoncil nekde na skladce v Bangladesi, je to levne palivo, ktere si schvalila organizace pro namorni dopravu IMO (International Maritime Organization)... ___ akusticke znecisteni - mrtvi keporkaci - sebevrazdy na plazi, nemuzou komunikovat - 90% jejich slysitelneho rozsahu (infrazvuk) je prehluseno lodnim motorem atd. ___ nikdo nevi, co je v kontejnerech - jen 2% kontejneru se kontroluje, dohoda je na 100% nedodrzuje se ___ lode pluji pod tzv. vyhodnou vlajkou - lode vlastnici napr. Nemecko, Japonsko, Norsko ... pluji pod vlajkou jnych statu - Panama, Liberie, Marshalovy ostrovy (3 nejvetsi flotily na svete - financuji IMO, ktera schvaluje predpisy - a oni si nebudou podrezavat vetev pod sebou, takze zmeny se prosazuji tezko - tyto staty haji zajmy svych neznamych majitelu - tim se nici priroda, zdravi vsech, podporuji se danove uniky, vykoristovani namorniku, globalni oteplovani, atd.), dale Mongolsko, Bolivie, Bahamy, Dominika - vetsinou danove raje ci neexistence minimalni mzdy, 40% namorniku pochazi z indonezie ___ lodni doprava je 2. nejnebezpecnejsi povolani na svete, po rybareni, rocne se utopi jednotky tisic namorniku ___ kazde 3 dny jedna namorni nehoda, vetsinou diky tomu, ze majitele neivestuji do udrzby ___ nejvetsi spolecnosti jako - Maersk - maji casto vetsi obrat nez softwarovi giganti - jako Apple nebo Microsoft, jmena vlastniku nejsou znama ___ pres to vsechno je lodni doprava nejefektivnejsi zpusob prepravy zbozi (ve srovnani s jinymi druhy dopravy)

    • 25.9.2017  05:40
    Letiště (1970)
    ****

    * pozn. -dobry scenar

    • 4.9.2017  09:57

    Viděl jsem bezmála 20 filmů s Al Pacinem a ve všech byl skvělý, ale herecký výkon, který předvedl zde, byl naprosto úžasný. Nejlepší na tom filmu ale je to vypořádávání se se skutečností, ve kterém musíte hájit něco, co je neetické, o čem víte, že je nesprávné a věnovat této obhajobě energii a přesvědčivě ji veřejně prodat u soudu. Jestliže se s tímto morálním dilematem vypořádáte, tak vám věru na rámec diplomu a zkušeností nic nebrání k tomu dosáhnout oslnivé kariéry. Většina se přizpůsobí, přeci jen studuje se dlouho, tlak rodiny je velký a od dobrého bidla se neutíká. Jen málokdo, snad z vysokého mravního přesvědčení, jak si to film přeje prezentovat, což by v reálu věřím působilo jako pouhá naivita, která zrovna zachycuje hlavního protagonistu v momentě, když naráží na realitu. Připomnělo mi to jeden konkrétní příklad, když Helena Třešťíková po pár dnech složila svůj mandát ministryně kultury.

    • 9.7.2017  06:53

    Neuvěřitelně negativní, až je mi z toho fyzicky špatně. Žít jen z ubližování, škodit, šířit beznaděj, ničit, co se dá. ___ Domnívám se, že plný počet uživatelé nedávají jen proto, aby si pak nikdo nemyslel, že s takovým chováním snad sympatizují či co (Vezmeme-li naivitu, dobrotu a laskavost Forresta Gumpa, tak zde hlavní hrdina je pravý opak. A to musím říci, jak dobře kladně byl vykreslen Forrest, tak hlavní hrdina snímku Mientras duermes je až hmatatelně hnusně záporný). Povzneseme-li se nad tyto obavy, tak je snadné připustit, že film dosáhl toho, čeho chtěl, ba překonal všechna očekávání, např. o vnitřním zlu, které může být v člověku a jeho šíření být důvodem k žití.

    • 20.6.2017  01:21

    Za dost věcí si můžeme sami :-) __ tolik ve zkratce ___ o něco podrobněji: Když se narodíte jako hermafrodit, sami sebe oplodníte, porodíte a vaše starší já vás přenese do sirotčince, posléze ztratíte jedno svoje pohlaví, podstoupíte hormonální léčbu, po nehodě transplantaci obličeje, začnete kooperovat se svým vlastním já ve všech výše zmíněných fázích svého života napříč časem, nakonec sám sebe opustíte, zklamete, zradíte a bezprostředně a zároveň v časovém odstupu několika let zabijete, abyste zachránili teroristickými útoky v konečném důsledku, co nejvíce lidi. ___ Obecněji: V podstatě film v bledě modrém řeší, zda byste zabili Hitlera jako dítě, abyste odvrátili budoucí tragédii a využívá k tomu časovou smyčku způsobenou samoplozením (v podstatě je vejce i slepicí - i když tento tentokrát logický paradox ladně řeší evoluce a na to jsem přišel dokonce i já sám ;-)) a paradoxů času. Většině lidí vykreslí osud, neuvažujeme-li multivesmír, čáru, resp. úsečku života vytnutou na časové ose. Jsou ale tací, jako náš hlavní hrdina/hrdinka, kterému osud vykresluje několik kruhů, tečně se dotýkajících a vzájemně se ovlivňujících a nikde nekončící, ale také nikde nezačínající, pouze v jisté časovém úseku existující, a to i v několika různých starých verzí svého já. ___ Podobenství: Abych příběh přiblížil, tak ho v podstatě nejlépe vystihuje metafora matematická, a to složená a implicitní funkce, kde funkcí je vaše vlastní já, které se točí v kruhu času, aby sloužil veřejnému zájmu - záchrany lidských životů. ___ Zajímavá je na tom ta názorová a hodnotová konfrontace svého vlastního já s různě starou variantou vlastního já.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16