Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (242)

plakát

Princezna a žabák (2009) 

Jazz v animované pohádce od Disney? To je mi příjemné překvapení. Ale bohužel jediné, kterého se mi dostalo. Tolikrát omleté charaktery a situace nemilosrdně omleté znovu a znovu. Ovšem největší ironie je ukrytá v tom, že pohádka, která se snaží všem ukázat, jak důležité je být hodný k ostatním, nehledět peněz a věřit na lásku, si, co se morálky a tolerance týče, neustále podráží nohy. Je to takový nevýchovný kýč s hezkou hudbou. // 50%

plakát

Princ a pruďas (2011) 

Your Higness byl jedním z mých hlavních letošních must-see. Na daný žánr jsou zde přítomni velice zajímaví herci (převážně co se ženských rolí týče), Pineapple Express pro mě i přes místní dost vlažné hodnocení byla pecka a jakožto dítko naplno zasažené všemi formami fantasy jsem se cítil jako jasná cílová skupina. Proto jsem z toho všeho teď takový rozpačitý. Na různé variace slova 'fuck' v jinak vážně se tvářících situacích se jeden nemůže smát věčně a po pravdě, až na několik dalších wtf momentů, tu moc jiných zábavných situací nenajdete. Teda pokud neholdujete dost lacinému toilet humoru. Vůbec by mi nevadilo, kdyby do té parodie fantasy žánru šli více naplno. Takhle se film překvapivě chvílemi bere dost vážně a vy se pak nejednou přistihnete u zívání. // + za úvodní titulky // 60%

plakát

Strýček Jack (2010) 

Winans posbíral známé z Ink a střihnul si další kraťas. A ten nese všechny charakteristické znaky jeho práce. Zajímavý nápad, snaživí herci, výborná hudba, ale na druhou stranu také jakási lacinost a amaterismus. Nicméně u kraťasu to zase až tak moc (jako například u výše zmíněného Ink) nepálí, a tak jsem si tenhle výlet dětskou fantazií pořádně užíval. Jinak je to taky jedna z možností, jak udělat z R-ratingu například PG. Prostě zavolejte Jackovi, on už to nějak vymyslí. // 85%

plakát

Ink (2009) 

K Ink budu shovívavější. A to přesto, že amaterismus a lacinost z něho kouká na každém třetím kroku. Protože o podobné filmy člověk zakopává jen vzácně, protože nejedna zdejší postava, myšlenka či scéna má větší hloubku než většina americké hollywoodské produkce a protože pro jinakost já mám slabost. Vzhledem k více úrovním a několika možnostem interpretace si to ale celé budu muset dát ještě jednou. // 75%

plakát

Daria (1997) (seriál) 

Čas od času Daria pronese opravdu geniální hlášku, která by se měla zarámovat a pověsit na krk příslušným obětem jejího verbálního útoku. Bohužel ale také podstatnou část její znuděné existence na Lawndale High působí jako namyšlený pozér, který se za každou cenu snaží vypotit 'vtipný' komentář na jakoukoliv situaci. Působí to nepřirozeně a, což je mnohem důležitější, často je to dost nuda. Ostatní postavičky jsou stereotypní, ploché, bez jakékoliv tvůrčí myšlenky. To byl zřejmě účel, nicméně vzhledem k tomu, že dokážete s neomylnou přesností odhadnout, jak bude kterákoliv z nich reagovat a víceméně i co přesně řekne, jejich jediný příspěvek do mlýnku je nadhazování Darie. A ta mě teda zatím moc nepřesvědčila. // Vy všichni co tu citujete podle vašeho názoru ty nejlepší hlášky ze seriálu, nepřijde vám, že pro ostatní právě tyto nejlepší části ničíte? // Nejoblíbenější postava: Jake Morgendorff // 1.série: 55%

plakát

Uchazeč (2008) 

Tož natočené to bylo dobře a ani herci neškobrtali tak moc, jak jsem očekával, ale tolik scénáristických oslích můstků už jsem dlouho neviděl. Hlavní hrdinové/padouši se i po xté totální náhodě stále tváří jako prezidenti kroužku kombinatoriky a pokud mě dokáže na thrilleru něco rozladit, tak to je snaha dělat z hloupého geniální. Nicméně díky délce a absenci vyloženě nudných scén není nad čím brečet, nedělní odpoledne to zaplácne. // 55%

plakát

Luther (2010) (seriál) 

Hlavní rozdíl mezi Lutherem a většinou ostatních krimi je ve výstavbě příběhů (i těch epizodických). Standardní krimi má za jeden díl obvykle jednu vraždu/únos, spoustu podezřelých, hrdina má neomezené prostředky a postupnou eliminací oněch podezřelých nakonec vraha odhalí, dopadne a případné unesené zachrání. To vše se děje ve sterilním prostředí, daleko ode všech ošklivostí, které vrah páchá. Tady po několika dedukcích už máme my i Luther (ten si je na můj vkus občas jistý až moc) jasno a tak jde hlavně o to, jak a za jak dlouho bude vrah dopaden. A kolik toho stihne napáchat. Právě princip hry o čas, kdy vidíme, co všechno za svinstvo psychopati páchají zatímco se je snaží detektivové dopadnout, je na Lutherovi tak přitažlivý. Je cítit, jak pak každá další smrt těžce dopadá na záda vyšetřujících a jak snadno je to pak táhne k temnotě. A DCI Luther už jí je zatraceně blízko, ne-li uvnitř. Tady pak nastupuje unikátní vztah Alice/Luther, kde se zdá, že ona jediná ho v určitých věcech dokáže pochopit. Proto mě opravdu mrzí její dost nevyužitý potenciál v druhé serii. Linie s mladou prostitutkou jí ani Ianovi nesahala ani po kotníky. // Nejoblíbenější postava: Alice Morgan // 1.serie: 95% // 2.serie: 75% // 3.serie 75%

plakát

Lovci pokladů: Kniha tajemství (2007) 

Všechno co bylo v jedničce, akorát o řád slabší. A to už ona byla průměrná. Nulová chemie hlavního páru, více logických děr, více za vlasy přitažených scén, žádné podařené vtípky, při velkolepých scénách jsem zíval. A Sean Bean byl lepší záporák. // 45%

plakát

Na doživotí (2007) (seriál) 

Life začíná pěkně ode dna. Věřím, že Sarah Shahi poslala do mdlob kvůli nedostatku krve v mozku nejednoho mládence, ale jako policistka je dost nepřesvědčivá a u většiny případů pouze opakuje očividné nebo má ruku na pistoli. To když se Charliemu podaří těmi svými Zen kecy dopálit i někoho jiného než vás. Charlie se ale narozdíl od ní zlepšuje a ony kecy postupně začínají být i vtipné. Nízký počet epizod mě motivoval první sezonu dokoukat i přesto, že epizodické zápletky byly obyčejné a povětšinou nudné a hlavní děj spočíval v neustálém opakování stejných známých faktů. Světe div se, ono se to vyplatilo. Ke konci se skutečně začalo něco dít a Life má jedno z nejlepších finále, které lze v amerických kriminálkách najít. Povzbuzen úspěchem jsem teda s ač s nedůvěrou zkusil i druhou serií a ta hlavně díky nahláškovanému kapitánovi, většimu prostoru Tedovi a příchodu "neteře" konečně dostává i nějakou dynamiku. Děj díky tomu více odsýpá a i ty vraždy mi přišly zajímavější. Když jsem se nakonec propracoval i k druhému (opět slušnému) finale, dokonce mě i mrzelo, že to stopli. // Nejoblíbenější postava: Captain Kevin Tidwell // 1.serie: 45% // 2.serie: 75%

plakát

Bílý oleandr (2002) 

Jak já ji nesnášel. Jak já tu sobeckou mrchu po celý film nenáviděl. SPOILER: A ne, ani tu špetku vykoupení, kterou na konci dostala, jsem jí nepřál. Protože takoví lidé opravdu existují, stejně jako ostatní tu představení. Není nic horšího, než někdo s dostatkem odhodlání, inteligence, charisma a tendencí k manipulaci. Sledovat jak před vašima očima otravuje duši, mysl a život komukoliv, kdo to nerozpozná a nedokáže se bránit. Souhlasím, že většina z obětí už byla vychýlená předem, ale není každý z nás? Jde pouze o to, najít správný spínač. Nevím jestli "vědět" bylo pro Astrid požehnání nebo prokletí. Bylo zajímavé (A emocionálně i dost silné) pozorovat, jak ji každý jednotlivý úder mění. Kolik jich je asi potřeba, aby člověku pokroutily pohled na svět a kolik na to, aby člověka úplně zničily? // 80%