rekkky

rekkky

Nový Zéland

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 6 8 9 10 11 12 13 14 16 21
    • 24.2.2014  15:20
    Český lev 2013 (TV pořad) (2014)
    **

    Ani moderátor Marek Eben nedokázal pozvednout kvality slavnostního předávání výročních filmových cen a z toho důvodu považuji celý tento večer, jako promarněnou šanci českého filmového establishmentu, protože v celoročním kolotoči není dne, kdy je na něj směřována větší pozornost. Vysoce formální atmosféra podpořila strohý dojem. Předávání bez nějaké větší zábavy působí letargicky a vede tak k negativním reakcím s převažujícím názorem, že tímto směrem opravdu ne.

    • 24.2.2014  15:10
    The BRIT Awards 2014 (TV pořad) (2014)
    ***

    Prestižní udílení cen BRIT awards každoročně zvýrazňují úspěšné interprety v širokém poli hudební scény. I letos se díky pohledným vystoupením povedlo předvést, jak by to mělo vypadat, když se setká smetánka hudebního průmyslu. Honosné prostory O2 areny v Londýně daly opět možnost vyniknout nejpopulárnějším tvářím světové pop music, ale zmíněné byly také vycházející, talentované hvězdy, což oceňuji obzvlášť.

    • 24.2.2014  15:02
    The EE BAFTA Film Awards 2014 (TV pořad) (2014)
    ***

    Stephen Fry sází do pléna vtipy v duchu břitkého humoru ostrovanům sobě vlastním. Jednotlivé kategorie a nominovaní jsou pěkným způsobem představení v atraktivních sestřizích. Stav světové filmografie z pohledu Britské akademie filmového a televizního umění byl představen v ucelené podobě s dostatečnou grácií.

    • 20.2.2014  15:25

    Není pochyb o tom, že New Kids Turbo musí být hotový přízrak nejen v holandské produkci, protože natočit něco tak neobvyklého si snad nikdo nedovolil v celoevropském měřítku. Přehnaný, neurvalý, brutální a hodně bláznivý humor skupinky obyvatel z Maaskantje, kde se děj (pokud se tomu tak dá říkat) odehrává. Prostě se jedná o maximální absurditu s absolutně nepochopitelným úhlem pohledu na (ne)normální život a nepřeberným množstvím anomálií. Těžko říct, co je největší úlet, jestli hlavní postavy nebo scénář či obsah?!

    • 14.2.2014  14:42

    Tajemství hradu v Karpatech svým osobitým vzezřením a invencemi patří mezi skvělé komediální kousky a Oldřich Lipský vytvořil ojedinělou formu hraného filmu, který do sebe skládá spoustu žánrů. Divák si nemůže být jistý jestli sleduje romantickou komedii, detektivní román, operetu nebo dobrodružné sci-fi s prvky autobiografického dramatu. Jedná se o zajímavý mix jehož hlavním plusem je scénář, ale celková kompozice naráží na problémy s nastaveným tempem vyprávění, nevhodně zvolenou hudbou a umělecká výprava také není jedna z nejlepších. Nicméně opět excelují scény s tvorbou Jana Švankmajera a perfektní jsou herecké výkony od Miloše Kopeckého a Rudolfa Hrušínského. Umístění děje do podhůří Karpat, patřících pod Rakousko-Uhersko může zavádět myšlenky na politickou satiru, ale ono se spíše jedná o grotesku s cílem vyobrazit život aristokratů a jejich humorný folklór. Tvůrci dokázali skloubit opravdu hodně vjemů a námětů, což v konečném důsledku působí negativně, ale i tak film pobaví náramně.

    • 8.2.2014  13:40

    Moc pěkný dokumentární profil Martiny Sáblíkové, přičemž má divák možnost dozvědět se hodně o jejím nejbližším okolí, přípravě, rodině, ale také přibližuje pohled na prostředí rychlo bruslařského sportu. Prolínání s komentářem autorky stejnojmenné knihy má své opodstatnění a fakt, že dvojnásobná olympijská vítězka otevřela své soukromí natolik, aby z toho vznikl podrobný náhled na její osobnost, se musí vřele ocenit. Přes všechny úspěchy a bohatou sbírku medailí se jedná o skromnou šampionku s úctou jednak k druhým, ale hlavně k sama sobě. Závěr je jasný, vše stojí obrovskou dřinu, úsilí a sebeobětování, což z dokumentu přímo bije do očí. Sympaticky natočený obrázek jedné z nejúspěšnější sportovkyně narozené na území České republiky, kterou ještě velká sláva teprve čeká.// Po přečtení knihy se nabízí pochválit natáčecí štáb ještě více, protože nabídli ke shlédnutí dostatečně osobní pohled na život Martiny Sáblíkové. Natočený a nastříhaný materiál prakticky koresponduje s kapitolami knihy a navzájem se doplňují, kdy kniha obsahuje mnohem více subjektivních dojmů a pocitů autorky, která představuje objektivní element při pohledu na olympijskou vítězku z blízka.

    • 6.2.2014  22:52
    Blaník (divadelní záznam) (1997)
    ****

    Blaník společně se seminářem rozděleným do čtyř částí pojednává o jedné z nejslavnější české pověsti. S nadhledem českému národu sobě vlastním se autoři (Svěrák a Smoljak) rozebírají důležité dějinné události, které v roce 1848 zasáhly Habsburskou monarchii. V provedení ansámblu divadla Járy Cimrmana by to byl div, kdyby nedocházelo ke skvělým dialogům a vtipným scénám. Co by to bylo za národ, který si sebekriticky nedokáže dělat legraci ze svých dějin a cimrmani to v tomto dokázali výstižně.

    • 6.2.2014  12:53

    Director Steve McQueen once again showed his involvement in controversial topics. Of course slavery is currently not actual thing, but especially in american history it's very crucial point for conversation with a lot of flames in it. The authentic story of Solomon Northup (Chiwetel Ejiofor) is powerful way how to bring a lot of attention for watching, because his wrong and unjust fate was without the doubt regrettable incident. My mind was focusing on a lot of things and I have to say, that flow of the movie is consistently divided and those episodes of Solomon slave life may be good messages for true image of the USA. This movie is sharp, strong and hard look on fundamental things, which created one of the wealthiest nation in the world. In my opinion, the nominations for Oscar's are rightful, because this biographical and historical drama from the middle of the 19. centrury with such a great acting performances like Michael Fassbender's character. After all it's magnificent and perfect way of propagation of Hollywood. It's true, that there's only few movie with mainstream overlook on question of slavery and colour discrimination. I am hoping for the fact, that this is only the beginning of showing true face of another bad social phenomena. It would be very good for film industry, that filmmakres will create suffering of real people with the same effort. Even though Steve McQueen is one of the few directors, who are able to show realistically wrong effects of globalistaion and in this case colonization in particular. On the other hand, there are a lot of side details, which could be made differently, but it doesn't ruin impression from Twelve Years a Slave.

    • 2.2.2014  17:30
    Vyšetřování ztráty třídní knihy (divadelní záznam) (1997)
    ****

    Tentokrát Zdeněk Svěrák a Ladislav Smoljak prostřednictvím geniálního Járy Cimrmana představují fungování školství za císařské nadvlády Františka Josefa I. Seminář i hra si drží vysokou úroveň. Vyšetřování ztráty třídní knihy baví svou nezapomenutelnou absurdností a vynikajícím scénářem. Velmi dobře působí zvolení publika jako třídu žáků.

    • 1.2.2014  12:29
    Grammy Awards 2014 (TV pořad) (2014)
    ***

    56. předávání nejprestižnějších hudebních cen světa v Los Angeles se nese v duchu srdceryvných děkovných řečí, nikdy nekončící reklamy a spoustu více či méně známých osob z různých oborů a profesí, které buď vyhlašují jednotlivé výherce nebo uvádějí velké množství vystoupení interpretů. Vystoupení od Pink, Daft Punk, Lorde a Robin Thicke opravdu stála za to.

    • 31.1.2014  23:00
    Akt (divadelní záznam) (1997)
    ****

    Výborný divadelní záznam Akt těží hlavně z toho, že se jedná o vůbec nejstarší hru z repertoáru Divadla Járy Cimrmana a tím je zaručena exkluzivita řady informací. Ve scénáři úvodního semináře se objevuje spousta informací o smyšlené postavě Jára Cimrman a tak představitelé velmi umně rozvíjejí myšlenku o fiktivním géniovi. Dozvídáme se, jak to vlastně celé vzniklo a vše jde do základů. I na výkonech (ne)herců lze pozorovat, že se v podstatě jedná o jevištní genezi Jára Cimrmana a proto si tento fakt náležitě užívají. Stěžejní část Akt předčí očekávání v mnohém. Mluvené slovo v podání všech představitelů je perfektní, protože dokáže zabavit a rozesmát svou rozmanitostí faktů o rodině malíře Žíly.

    • 30.1.2014  23:03
    Lijavec (divadelní záznam) (1997)
    ****

    Divadelní záznam z produkce divadla Járy Cimrmana působí energicky hlavně svým "odborným" povídáním v rámci závěrečné besedy a klade důraz (jako obvykle) na slovní obraty, přesněji hru se slovy. Ve smyslu minimalistického hraní se nese celá první polovina 95 minut a jednotlivé postavy představující odborníky na Cimrmanův život vnesou do obsahu věcné rozpravy určitou dávku vtipu a humoru. Samotná hra Lijavec prakticky navazuje na některé již zmíněné vodítka v rámci otázek a odpovědí a postupně dostává puzzle závěrečnou podobu. Z toho všeho vychází zábavné a důmyslné pojednání o Cimrmanově genialitě, přičemž tvůrci se snaží vnuknout ideu několika zároveň probíhajících linií děje. To co se odehrává na jevišti je skutečně rarita, protože je obdivuhodné, jak málo stačí hlavním protagonistům k tomu, aby vytvořili solidní komedii za účasti více scénářů než je obvyklé.

    • 30.1.2014  10:35

    Režisér i herec Ben Stiller v jedné osobě si bere na paškál několik současných společenských jevů. Jedním z příkladů je navazování vztahů skrz internetové seznamky a jak film naznačuje, člověka dokáží pronásledovat doslova až do Himálají. Dalším příkladem může být globální korporátní kapitalismus, jehož prostředí je plné nenadálých fúzí a akvizic a prostému zaměstnanci nezbývá nic jiného než se přizpůsobit zákonům trhu. Těch příkladů je skutečně několik, protože postava Walter Mitty je výpravná alegorie k soudobému člověku, který poctivě plní své pracovní i rodinné závazky, ale tak nějak v koutku duše stále touží po životní lásce, která by jej naplnila natolik, že by nemusel snít o jiných alternativách svého života. Touha po dobrodružství, které by dodalo jeho běžným dnům trochu zajímavější spád nakonec převládá a Walter zahajuje svou pouť za lepším životem plným nejistoty. Jedná se o prvoplánovitý snímek typu „feel good", z něhož plyne dobrý pocit, ale tím jak je to vše až křečovitě zacílené na poznávání neznámého, nového a rádoby převratně skvělého, chybí tomu ten podstatný zlomový okamžik. Mé hodnocení je nižší také kvůli častým prostřihům toulek odehrávající se jen v mysli Waltera, protože s postupem času se mění spíše ve frašku než, aby více obohatily děj. Mezi kulisy jsou zahrnuty místa jako New York, Grónsko, Island, Himálaje, Los Angeles (scéna s letištní kontrolou) a jiné, ale kýžené dobrodružství na těchto místech ne a ne přijít. Předvídatelný šťastný konec přichází v očekávané podobě, kdy Walter spokojeně odchází s Cheryl (Kristen Wiig) vstříc společnému životu.

    • 29.1.2014  10:09

    Bláznivý, netradiční, důmyslný, nápaditý, ujetý a originální důkaz toho, že československá filmografie je bohatá na prvotřídní celovečerní komedie. Za účasti excelentního hereckého obsazení natočil Oldřich Lipský variaci na detektivní román, který neztrácí dech se záplavou svých osobitých nápadů až do úplného konce. Myšlenka, že Nick Carter (Michal Dočolomanský) je pozván do Prahy k vyšetření záhadného případu zmizení, má v sobě překvapivě zajímavý námět a o to větší šanci dostávají referenční odkazy na vnější obraz národa českého. V Praze se Cartera ujímá komisař Ledvina (Rudolf Hrušínský) a nastává přivítání se s Prahou s otevřenou náručí. Pestrá nabídka vtipných scén s neočekávanými zvraty na sebe nenechává dlouze čekat. Ve spolupráci s nejmodernějšími technologickými pomůckami renomovaný detektiv úspěšně vyřeší záhadný případ zmizení psa a zároveň zabrání vraždám. Mezi ohroženými byla i jeho milovaná Květuška (Naďa Konvalinková), ale i tu dokázal zachránit s patřičnou grácií. Hrozba byla zažehnána a pro hlavní postavu slavného vyšetřovatele nastává čas k přesunu do Egypta, kde musí vyřešit další zapeklitý případ. V celém tom brilantním představení výjimečných hereckých výkonů, humorných prostřihů a skvělé režie je zbytečné hledat chyby, protože u tohoto filmu se člověk baví a musí se smát všem těm neobvyklým námětům téměř neustále. Animace Jana Švankmajera, které svou surrealistickou atmosférou perfektně doplňují netradiční film, jen podepisují vysoké kvality.

    • 28.1.2014  22:07

    Ryze válečný film Signum Laudis o absurditě jednak udílení, ale také plnění rozkazů během první světové války. Svým obsahem zaostává za špičkovými československými filmy v mnohém. Nicméně, některé silné scény (zahájení útoku, rozhovor s hejtmanem, utracení koní, poprava kaprála) dokážou povzbudit a navnadit k bedlivějšímu sledování, protože znamenají jistou parafrázi k častým negativním jevům mající vliv na prezentovanou dějinnou dobu. Míra nesmyslnosti chování štábu graduje během obklíčení ruským vojskem, přičemž nastavený kritický pohled od tvůrců směrem ke způsobu vedení války ze strany štábu je zjevný po celou délku děje. Lze jen těžko najít podobný projekt natočený na území Československa s tak odvážným názorem na průběh první světové války.

    • 23.1.2014  23:26
    Naši furianti (divadelní záznam) (1983)
    *****

    Divadelní záznam inscenace Naši furianti z prken Národního divadla, která byla nastudována podle předlohy Ladislava Stroupežnického (http://kramerius.mlp.cz/kramerius/MShowPageDoc.do?id=357753&mcp=&idpi=695456&author=). Komediální až satirické podání venkovského života s pitoreskním dějem, který se točí kolem zvolení Valentýna Bláhy ponocným, ale v průběhu se udává toliko dílčích událostí, že se člověk nestačí divit, jak je ten Stroupežnického náhled na toto prostředí malebný a bohatý. Na divadelní scéně se odehrávají skutečně vtipné zvraty, které svým nezaměnitelným realismem baví po celou dobu sledování.

    • 22.1.2014  22:56

    Děj filmu Stíny horkého léta je zasazený do specifického prostředí beskydského podhůří. Lze jednoduše ocenit kvality kulis měst Velké Karlovice a Štramberk. Dále je třeba vyzdvihnout ojedinělý mistrovský způsob jakým František Vláčil a jeho štáb dokázal zachytit kulturu v tomto regionu a zakomponoval ji do svého uměleckého díla. Perfektně napsaný scénář s vynikající hudbou podporují výjimečnost hrdinného příběhu Ondráše Berana (Juraj Kukura). Psychologicky dobře postavený příběh s minimálním počtem postav, ale za to s výživným obsahem, který svým koncem přesahuje kontexty poválečné, politicky komplikované doby, která je ve filmu vykreslována jen okrajově. Film již svým názvem naznačuje, že v létě 1947 panovaly nadprůměrně vysoké teploty a vržené stíny byly o to tím větší, protože od idylky má tato balada daleko. Ondráš, jak mu to svůj původ a výchova nařizuje, musí po nenadálém přepadení ochránit své nejbližší a chovat se tak, aby všem zachránil holý život, což vyžaduje hodně trpělivosti a odvahy. Vzhledem k zranění jednoho z členů pětičlenné skupiny banderovských mužů, kteří jsou na cestě z Ukrajiny do Německého exilu, dochází k nejednomu konfliktu s gazdou Ondrášem, jehož statek zajali jako svůj dočasný azyl. Po několika dnech dochází k rozhodující akci, kdy se Ondráš rozhodne zbavit nevítaných vykořisťovatelů. Svérázná akce, konaná v předvečer odbojové vlny místní četnické stanice, probíhá podle plánu až do okamžiku, kdy jeden z banderů nepředpokládaně vytáhne skrytou zbraň a zasadí hlavnímu hrdinovi smrtící ránu. Vyprávění je chronologicky výborně konstruováno a tak závěrečný funus se Štramberskou trúbou v perspektivě záběru přesně odpovídá smutnému vyústění života statečného rolníka.

    • 21.1.2014  10:39
    Don Jon (2013)
    ****

    Gordon-Levitt si vytvořil celovečerní film podle tabuizovaných, společenských a hodně známých (ne)vkusů, záleží na každém. Zároveň ztvárnil hlavní postavu se jménem Jon Martello. Stěžejní charakteristika extrovertního Jona je sebestřednost a omezený počet věcí, na kterých mu v životě záleží a mají svůj řád a důležitost. Nedá se říct, že by film v něčem vybočoval z plejády vyprodukovaných bijáků, ale jedná se určitým způsobem o změnu trendu, jakým jsou v hollywoodských produkčních poměrech milostné, mezilidské a interpersonální vztahy prezentovány. Tím myslím obecně probíhající vztahy mezi pětadvacetníky a lidí v podobném věkovém rozhraní. Zohledňuje neopomenutelný a všudepřítomný vliv masmédií, internetu, rodiny, známých a vůbec přirozeného prostředí na průběh životů. Všechno se to nese v odlehčené formě za doprovodu trefných vtípků, které věrohodně reflektují způsob trávení volného, potažmo uvolněného času již zmíněné generace. Scarlett Johansson skvěle zahrála protivnou, nepřizpůsobivou a arogantní pipinku s menším prahem empatie. Na druhou stranu Julianne Moore trefně ztvárnila vyzrálejší pětatřicátnici s širším viděním okolního dění. Dějový obsah, který byl nastartován přehlídkou Jonova života bez jakýchkoliv hlubších vazeb, byl zakončen pro mě osobně nečekaně a to nahrává k vyššímu hodnocení, protože dochází k určité katarzi hlavní postavy. Z pohledu uměleckého a produkčního zážitku se jedná o vizuálně přeplácanou přehlídku kombinací barev, moderních technologií a všemožných zaběhnutých konvencí. Všechno je to nahuštěno do 90 minut, ale v tomto případě to vůbec nevadí, naopak.

    • 20.1.2014  12:35

    Film, který autenticky popisuje ponuré, těžkopádné, venkovské prostředí. Typická atmosféra pro režiséra Františka Vláčila, kdy převažují záběry s malebnými scenériemi a vše je laděno do poetické nálady. Hlavní zápletkou je dobrovolné přeřazení doktora Meluzina (Rudolf Hrušínský), který upřednostní venkov před rušným městským životem. Krok zpět ve své kariéře pro něj nepřináší kýžený efekt. Postupem času si na nového strážce jejich zdraví okolí zvyká a meritum věcí se hýbají k lepšímu. Veškerý tok dění se nevnuceně uchyluje k postavě mladé Markéty, která svým těhotenstvím rozproudí mnohým postavám krev v žilách a vše se dramatizuje. Závěrečná cesta za záchranou Markéty končí tragédií, ale to nic nemění na tom, že postava doktora Meluzina je středobodem filmu a udává všemu spád. Z hlediska atributů jako jsou scénář, hudba, kamera, střih se toho nedá moc zkritizovat. Co film utváří, do zajímavého výsledku, je režie a herecké výkony.

    • 18.1.2014  13:28
    Jízda (1994)
    ***

    Jednoduchá dějová linka, kdy Radek a Franta koupí ojetou Mazdu, udělají z ní kabriolet a vyrazí směrem k letním dobrodružství. To, ale nepřichází a film je snůškou nezáživných rozhovorů a nepřichází spolehlivá zápletka, která by děj posunula o kus dál. Letní, uvolněná atmosféra sama o sobě nedokáže film utáhnout a i přes dávku nezávislosti nemá film v sobě patřičný náboj. Postava Anny místo toho, aby plnila funkci hlavního lákadla, má v sobě cosi nezdravého a vůbec nedoplňuje dění. Pohoda z filmu nevyzařuje, naopak konec je spíše depresivní a nudný.

    • 17.1.2014  23:38

    Čerstvé dojmy jsou ty nejlepší a musím říct, že právě na takové bohaté mozaiky se do kina chodí i odchází s radostí. Neobvyklá délka se může zprvu zdát jako přehnaná, ale tempo je natolik dobře vyvážené, že jednotlivé scény na sebe navazují perfektním způsobem až do samotného konce. Životopisné vyprávění se dostává do mnohých detailů. Divák má možnost si dosytosti užít, jak to ve správném hollywoodském trháku bývá, bujaré večírky, bláznivé prožitky a humorné gagy. Nechybí ani nahota, drogy, sex, dolary lítající do koše, zajímavé kulisy a tuny alkoholu. Život Jordana Belforta je podle všeho natolik hutný, že se ve filmové verzi dá pořád na co dívat. Režisér Scorsese si tentokráte vybral na paškál tématiku z úplně jiného soudku než jeho posledním počinu a téměř nelze co vytknout. Pohled na fungování systému Wall Street prostřednictvím jednoho jeho bývalého účastníka z velmi blízké vzdálenosti není příliš všeobecně známý a tak je tvůrčí obsah výživný, peprný a živelný. Paradoxní je, že film nevyznívá jako velká nafouklá bublina, jako je tomu v případě prostředí Wall Streetu, ale jedná se o filmařský zážitek v několika směrech. Vše bylo tak, jak má u správné jízdy být. Kdy jindy by měl Di Caprio získat Oskara v kategorii Hlavní herec, když ne teď. //Kino Kopřivnice//110,-//17.1.2014

    • 16.1.2014  23:38

    Jsou to takové netradiční medailonky zpracované ve stylu indii, což se mě moc líbí a skvěle se projevuje rukopis každého studenta zvlášť. Každý prožívá něco jiného, v jiném městě, za jiných okolností, s jinými příteli, ale přesto mají něco společného. Obsah je více než dostatečně divácky přátelský a nabízí pohledy jednak na kulturní památky, ale také na památky z bujarých nocí a večírků a všeho ostatního. O tomto dokumentu nelze říct, že detailně popisuje, jak to vlastně na ERASMU vypadá, ale jedná se o rychlý, velmi stručný průřez dění. Perfektní počin a přeji si více takových projektů.

    • 16.1.2014  23:33

    Tento film hlavně vyniká svými smysluplnými dialogy mezi osobami tvořící ať už milostný nebo manželský pár a to takovým způsobem, že Allen nutí přemýšlet nad spojitostmi v rámci více oblastí lidského života a nebojí se zabřednout do úplně obyčejných lidských starostí. Tendence zaměřit pozornost na předem nepředpokládané souvislosti zvládá Allen dokonale a jeho mistrný rukopis vede k pocitu, že vlastně vyjadřuje váš nevyřčený rukopis na danou věc, ale ještě jste jen neřekli nahlas. Unikátní je jednak způsob, jakým je zvládnutá režie, ale také scénář do sebe moc dobře zapadá. Je to prostě dohromady se vším všudy spleť vzájemně zdánlivě nesouvislých událostí, které ovšem v konečném důsledku hrají velkou roli v životech hlavních postav a těm jakoby nezbývalo nic jiného než se smířit se skutečností, kterou je třeba prožívat s co největší chutí a apetitem. Z filmu je patrná propracovanost a velmi dobře jsou zakomponované jednotlivé poučky či věty slavných a něčím proslulých lidí. Z mého pohledu je to příklad nenuceného, zábavného a zároveň poučného filmu, ale pokaždé v tom lze vidět něco jiného, což je hlavní plus.

    • 16.1.2014  23:23
    Moje Colours (TV film) (2013)
    **

    Vcelku nepovedené přenesení uvolněné atmosféry festivalu. Na druhou stranu oceňuji pohled do zákulisí, kdy je možné vidět organizátorům prakticky pod ruky, jak se postupně vypořádávají s nepříjemnými nástrahami při přípravách. Dokument mě nevyvedl z přesvědčení, že Coloursy plní úlohu pro Ostravu funkci jedinečné kulturní události.

    • 16.1.2014  23:19
    Dobytí severního pólu (divadelní záznam) (2006)
    ****

    Záznam divadelního představení Dobytí severního pólu v podání divadla Járy Cimrmana ohromí svým poeticky situačním humorem, který se jeví jako neurážlivý, ale za to trefný natolik, že při sledování se dá zažít několik záchvatů smíchu a to jen díky stylu hraní hlavních protagonistů. Jednoduché kulisy, nenáročně provedené jednotlivé scény společně s minimalistickým vzhledem kostýmů hrají všemu do karet, protože o tomhle to opravdu není. Jedná se o skromnou ukázku toho, jak hlavní práci odvádí slovo a je důležité bedlivě poslouchat, co bylo právě řečeno. Pozornost nahrává k ještě většímu zážitku, protože unikátní asociace a kompozice vět skutečně přenáší výpravu na severní pól se všemi těmi poznámkami a znaky typického čecháčkovství v ryzí podobě. Ostatně, kdo jiný než Svěrák se Smoljakem by se mohl pokusit o výpravu na severní pól na prknech a je jedno, že se jedná o prkna divadelní.

    • 16.1.2014  15:15
    Coldplay: Live 2012 (koncert) (2012)
    ****

    Záznam koncertu složený z písní, které byly prezentovány na různých místech. Je to zajímavý mix vystoupení kapely Coldplay, která svou tvorbou dokázala uspokojit moje představy o tom, jak by měl kvalitní film tohoto formátu vypadat.

    • 16.1.2014  15:11

    Detektivka, která je prošpikovaná humornými gagy a také výkon hlavních postav nahrává k absolutní zábavě v okamžicích, kdy se to ani nedá čekat a odhadovat. Vyšetřování nakonec dopadne dobře a záhada zmizení továrníka byla vyřešena za takových okolností, že člověk nestačí zírat nad invenčním zhotovením paradoxního objasnění případu. Dvojice Svěrák a Smoljak zde vyprodukovali kvalitní snímek pro pobavení.

    • 16.1.2014  15:06
    Zmizení (2013)
    ****

    Záhadné zmizení dcer na poklidném předměstí způsobí paniku v okolí, ale hlavně v šílenství se promění běžný život rodin, kterých se tento trestný čin bezprostředně týká. Chování se rodičům vymyká z rukou a to se přenáší i na oficiální vyšetřování odpovědnými orgány. Nicméně Keller Dover (Jackman) se pod tlakem zmizení své dcery rozhodne jednat na vlastní pěst, což se mu stalo osudným. Dcery jsou zachráněny, ale film není o šťastném konci. Jedná se o výživné vyobrazení důsledků jednání kriminálníků, kteří kvůli své psychické narušenosti vědomě ubližují rodinám a hýbou tak s životy šťastných lidí. Opravdu věrohodně natočená atmosféra, kdy drama nekončí ani s posledním záběrem.

    • 16.1.2014  14:59
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    ****

    Netflix found perfect way how to establish something, what stands out between TV and cable industry and ultimately offered unique project. Not only strong script itself, which is powerfull and direct to the point, but also whole mix with characteristic music, smooth fashion of costumes, memorable exteriors, excellent actors (especially Kevin Spacey), focused editing, balanced design of scenes and others. House of cards is truly the package from which you can pick card and you will be satisfied for each time. ____________________________________________________________________________________________ Konspiračně vyhlížející seriál se silně charismatickou hlavní postavou člena Sněmovny reprezentantů Franka Underwooda (Kevin Spacey). Pohled do zákulisí samotného fungování vztahů v americkém Kongresu je natočen atraktivní formou, která pomocí výborného střihu a vsuvek v již tak kvalitním scénáři upoutá pozornost na hodně dlouhou dobu. Vytříbený styl režie má dopad na znásobení dojmů z jednotlivých dějových posunů. V každé nové epizodě se objevuje silný důvod k dalšímu sledování se zájmem o to, jak vlastně veškeré rozehrané politické praktiky dopadnou.

    • 16.1.2014  14:48

    Poutavý příběh o životě jednoho houslisty světových kvalit. Ten se rozhodne zemřít a při mrákotách na smrtelné posteli rekapitualizuje svůj život. Dostává se k podstatným okamžikům, které měly rozhodující vliv na průběh jeho dní a dochází k závěru, že jeho láska z mládí vtiskla jeho hře ten magický zvuk a život s ní by byl mnohem procítěnější. Pomocí grafické podoby filmu jsem se jako divák velmi bavil a jediné co bych vytkl je tempo vyprávění. Jednotlivé nitky vyprávění se v závěru hezky spojí do zábavné retrospektivy s mnoha skvělými aspekty.

1 6 8 9 10 11 12 13 14 16 21
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace