Recenze (75)
Nespoutaný Django (2012)
Tarantino týmto filmom spravil definitívny kompromis Hollywoodu a Django je jeho najkomerčnejší kúsok. Každopádne aj tak to bola vlastne skvelá zábava.
Stud (2011)
Kubrickovsky čistá filmarina. Umelecké dielo.
Step (1977)
Poézia prírody. Podla novely A. P. Čechova
Fargo (1996)
Mne sa tá karikaturičnosť postav ktorá je tu vyčítaná páčila, to sú Coenovci, v tom tkvie tá ich jedinečnosť. Fargo je geniálny film, po Big Lebowskom asi najlepší od nich.
Bojovník (1997)
Pomalý, hypnotický, krásny aj špinavý nezávislý film o obetavosti.
Ty, který žiješ (2007)
Kompozícia obrazov, situácii, absurdít, snov, úvah o živote. Dlhé zábery ktoré sníma len statická kamera. Neskutočne osobitý rukopis.
Strom života (2011)
Pre bežného diváka zrejme veľmi ťažko stráviteľná forma, pobrať všetky tie filozofické významy a navyše keď je to ešte k tomu skoro až kolážovito postrihané. Pre mňa je to krásna hypnotická filmová báseň o živote, smrti, o radosti, smútku, o prírode a vesmíre. Pre vnímavejšieho diváka musí ta spojitosť obrazu a hudby zapôsobiť. Malick nesklamal, autorský rukopis rozpoznateľný vo všetkých jeho filmoch (možno až na jeho debut Badlands kde ešte nemal jednotný štýl). Fascinovalo ma ako si na chvíľu kamera odletela do vesmíru či do praveku a neskôr sa vrátila na zem. Malick je právom prezývaný aj ako americký "Tarkovský" a "Tree of life" je jeho skvelé spirituálne dielo. Čisté filmové umenie.
Příběh z Bronxu (1993)
Srdcová záležitosť a jeden z najlepších filmov o talianských američanoch.
Eva (2005)
Toto je Noé a jeho úchylná poetika, vydaná tým správnym smerom. Toto je jeho štýl v 6 minútovom kraťase v troch rôznych konceptoch. Nádhera ukrytá v tajomnej zvláštnosti, spojená s nadpozemskou hypnotickou hudbou ako z iného sveta.
Vyhoštění (2007)
Ruská duša. Čisté filmové umenie. A ten posledný zaber ma úplne odrovnal.