hobbitko

hobbitko

okres Olomouc
vysokoškolský učitel

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 25.10.2014  23:41
    Zmizelá (2014)
    *****

    Plný počet už jen za tu krásnou hru s nespolehlivými vypravěči.

    • 12.4.2014  22:06
    To (TV film) (1990)
    ***

    Tento film nemůžu hodnotit objektivně. Viděla jsem ho jako dítě, asi v 10 letech a nikdy předtím, ani potom, jsem z ničeho nebyla tak zes.... strachy (hodně se tomu přiblížil Kruh, viděn v mých +- 22 letech. Když jsem se na něj podívala v 15 letech, říkala jsem si, že už se přece nebudu bát, protože jsem velká holka. Omyl. Když se na ten film podívám dnes, spíše než horor vidím prvky parodie a nechápu, čeho jsem se tak bála. Není to žádný zázrak, předloha ostatně taky ne, herci spíše špatní (kromě samotného klauna), příběh nic moc. Ale nápad jako taký je zajímavý a Tim Curry válí. A Eddie spaghetti forever!

    • 5.1.2014  19:55
    Teorie velkého třesku (TV seriál) (2007)
    ***

    Bohužel kvalita s dalšími a dalšími sériemi klesá jak kámen hozený do studny..Veliká škoda, protože první série byly skvělé.

    • 1.12.2013  13:13
    Černé zrcadlo (TV seriál) (2011)
    *****

    Co epizoda, to zásah do černého. Doslova. Nejlepší zrcadlo naší doby a hodnověrně zobrazené nebezpečí, které vývoj a stále větší implementace nových technologií do naších životů skýtají. Seriál nabízí správně kladené otázky a velice možné odpovědi na ně. Akorát ty odpovědi poněkud děsí.

    • 27.11.2013  20:55
    Sherlock (TV seriál) (2010)
    *****

    Subjektivní pětihvězda. Ačkoliv racionálně si uvědomuji, co tomu kde schází, na Cumberbatchova Sherlocka bych se mohla dívat hodiny a hodiny...a hodiny. Skvělý casting, neotřelost a navíc - je to britské! Druhá série je o třídu lepší než první, ovšem šest hvězdiček čsfd nenabízí.

    • 6.7.2013  20:26
    Atropa (2013)
    odpad!

    Epileptikovo peklo a dokonalý spouštěč migrény. Tyto kvality se tomuto psychedelickému něčemu nedají upřít.

    • 12.5.2013  18:31

    Proboha proč? Proč někdo cítí potřebu točit film o vraždícím monstru? Tento film je pouze perverzní přehlídka eskapád, místy nesnesitelně odporných a zvrácených. Chápu, že tady byla snaha o černý humor, extrémně černý humor, ale na to, smát se tomuto, jsem ještě neodrostla dostatečně do cynikova bot. Tohleto je proste film, který svým vznikem vůbec ničemu neprospěl, právě naopak. Začínám mít obavy, co všechno už může někdo otevřeně ukázat a tím posouvat hranici mezi běžným a nemožným. Jak kdysi řekl jeden můj známý, psychiatr - jsou věci, které člověk prostě nepotřebuje vidět, aby si lépe uchoval psychické zdraví. Tento film je daleko za onou hranicí.

    • 8.5.2013  13:08

    Velice milý snímek, který střílí do (a často SI stříli z) témat, které děsí hodně lidí - stárnutí a celkový úpadek a co si s ním počít. Přes jeho vysoký věk, obdivuji charisma hlavního hrdiny.

    • 24.3.2013  21:29

    SPOILERS. Možná jsem to akorát nepochopila, nicméně podle mě naprostá hovadina. Variace na Saw 1 - 195 + Kostka, lítající prsty, střeva a jiné části těla, zkrátka film, který se za každou cenu snaží z hororového žánru vyždímat poslední kapku krve svých obětí, protože nedokáže atmosféru budovat sofistikovanějším způsobem. A tu nechutnou vraždu černé kočky si tvůrci také opravdu mohli odpustit.

    • 16.1.2013  21:45
    Bídníci (2012)
    *****

    Hugh Jackman is to die for...Pro tuto roli ani nepotřebuje obličej, odehrál by Valjeana levou zadní pouze hlasem. Obvykle muzikály nesnáším, ale občas se objeví výjimka, která mě posadí velice hluboko do křesla. Bídníci jsou jednou z nich. Nechápu, jak může někdo nadávat, že ten zpěv byl takovej makovej, bla bla bla, prostě nedokonalej. Mě osobně by k smrti unudil unylý, sterilní, studiový, vyšperkovaný a k dokonalosti dovedený zpěv. Prostě se k těmto postavám, které se doslova brodí životem v bahně (a horšími věcmi) nehodí, aby zpívaly jako profesionální operetní hvězdy, co na hlas cucají Evian. Pokud jde o filmové muzikály, vždycky budu preferovat zpívající herce před hrajícími zpěváky. Protože když něco takového, jako tento příběh, odehrají herci, kteří to ještě k dokonalému herectví velice, VELICE slušně odzpívají způsobem, který ladí s jejichž fenomenálním ztvárněním, dostávají postavy a příběh rozměr, který u filmu vždycky hledám a málokdy dostávám. Tleskám nápadu nechat herce zpívat přímo na place, celé ztvárnění tak dostává hloubku a duši, kterou by studiový předzpěv/post-zpěv úplně zabil. Krásně to vyjádřil Jackman, když v jednom rozhovoru předváděl, jak by určité pasáže zpíval ve studiu (právě ona sterilní snaha o hlasovou perfekci) a jak je opravdu zazpíval na place (živelný, procítěný zpěv, který koresponduje s postavou v té které životní situaci).

    • 15.9.2012  16:37
    Prometheus (2012)
    odpad!

    Takové slávy a keců a ono je to vlastně film pro příznivce Alien vs. Predator. Anebo někdo ty plochý kecy o víře snad myslel i vážně?

    • 10.6.2012  10:24
    True Blood: Pravá krev (TV seriál) (2008)
    **

    SPOILERS: Nečetla jsem románovou předlohu, ale pokud je hlavní zápletka stejná jako v tomto seriálu, tak je najednou jasné, kde autorka slavného Twilight našla svou inspiraci (já bych to nazvala kopírováním, ale kdo se ptal :-) Přesto tohleto dílko není originální ani omylem. Předvidatelné postavy, předvidatelné chování, předvidatelné dialogy, seriál padá do naprosto každé léčky, lze tam najít asi všechna klišé, které k tomuto žánru patří. Stokrát viděné, stokrát natočené. Co mě rozčilovalo nejvíc byly neustálé nelogičnosti - jedna ampulka upíří krve způsobí smrtelníkovi x hodin trvající erekci, jedna kapka ho dovede do drogových výšin, ale zároveň je možné vypít neomezené množství přímo z upíří žíly a smrtelníka to vyléčí, ať už mu je cokoliv? Hlavní postava se chová, jak se tvůrcům zrovna hodí, upíra chce/nechce/chce/nechce/chce, její motivace je minimálně pochybná, upírský geroi Eric jeden moment smrtelníky pohrdá, kope je přes celou místnost, hned na to jednoho z nich zachraňuje vlastní krví, protože se mu ta konexe může hodit - wtf? Borec promyšleně vraždí celou první sérii ženské, zvolené dle podivného klíče (některé proto, že mají sex s upíry, některé proto, že upíry milují, některé proto, že spí s bratrem ženské, která upíry miluje - wtf II?) a jeho motivace je, že upíry nemá rád?? Oceňuju snahy o alegorii a roztomilý jižanský přízvuk většiny postav, ale výsledek je velice podivná směs vyčpělých klišé, které si hrají na něco víc, než opravdu jsou. A postava Tary je pravděpodobně ta nejnesympatičtější postava, jaká kdy byla vytvořena.

    • 5.5.2012  20:56

    Zajímavý počin. Mě to docela oslovilo, byť neoslnilo.

    • 31.3.2012  23:11
    Miláček (2012)
    *

    Dívat se na Pattisonův herecký antitalent fyzicky bolí a za celý film se snad neobjevila jediná postava, která by nebyla v křeči nebo v póze. Také mě několikrát napadlo, jak moc se mi už zajídá rutinná, dokonale nenápaditá a klišovitá práce s kamerou a obrazy, které může divák vidět stopadesátkrát snad v každém filmu hollywoodské produkce (postava zezadu si myje obličej a kamera ukáže odraz obličeje v zrcadle místo, aby postavu ukázala zepředu apod.) Opravdu velice, velice špatné, hlavně když jsem se na Pattisona od půlky filmu už nedokázala dívat, protože mi z jeho výrazu "lovce" bylo trapně.

    • 18.2.2012  14:27
    Všemocný (2011)
    *

    Pokud si vy sami chcete zachovat alespon elementární funkci mozku - NESLEDOVAT, některé "logické" zvraty vám leda tak potrénují nadledvinky a (a)morální poselství filmu by se dalo označit za přímo nebezpečné. SPOLERS - BEWARE! Takže - opravdu mi chtějí tady pánové scénáristé namluvit, že tento superinteligentní megacool borec si musí půjčit stotisíc od té nejposlednější rusko-mafiánské zrůdy, ze které je cítit problémy na sto honů? Opravdu mám věřit tomu, že ruský mafián sežere libovolnou pilulku, co někomu vypadne z tlapy? Nebo že droga takových účinků nebude mít na tělo příjemce pouze a jedině efekt závislosti? Ok, pěkný pokus s první ženou hlavního hrdiny, ale tato větev scénáře vyzní leda tak jako slepá ulička, vzhledem k závěru filmu. A co si jako diváci máme z tohoto filmu vzít? Že jediný způsob, jakým dosáhneme ve světě nějakou hodnotu a osobní štěstí je sežrat ilegální drogu a vrhnout se na wall street? A vydělat těžký chechtáky? A pařit s živými Barbie dolls až do rána bílého? Že chytrost a inteligence slouží jenom k tomuto účelu? A co přítelkyně hlavního hrdiny? Ta se nejdřív úpřimně zamiluje do bídáka, povaleče, ale spisovatele, pak ho přesně z těchto důvodů nechá, aby pak byla těžce ohromena, jaký borec se z něj stal, pak ho přesně z těchto důvodů nechala a pak se k němu vrátí z neznámých příčin? Co má borec č.3 (v závěru filmu) a chlap č.1, do kterého se jakože zamilovala, společného? Takže slečna je buď povážlivě emocionálně flexibilní anebo? Závěrem - jednu hvězdu za potenciální existenci druhé interpretace - a sice, že by tohleto snad někdo mohl myslet jako naprostou kritiku konzumní společnosti, která jediný zdroj štěstí (pro chlapa) spatřuje v tuně prachů a tuně krásných ženských, v rychlých autech a všech těch věcech, o kterých sní každej jedenapůltej "manažer." Máloco tomu v průběhu filmu sice nasvědčuje, ale budiž.

    • 13.2.2012  21:20

    Fenomenální. Příjemně rozkmitá záhyby zlenivělých mozků, pokud to diváci připustí. Magická atmosféra je všeobjímající, a v těch multi-vrstvách se všímavý a analýzychtivý divák může rochňat hodně dlouho. Pro mě výjimečný počin, který hyzdilo pouze několik drobných kosmetických vad (hlavně nutně nevyhnutelná závěrečná expiace hlavního hrdiny).

    • 18.8.2011  22:53

    Alane, Alane, pro živýho boha proč...Tohle snad ani jako scénář nemohlo vypadat dobře..

    • 18.8.2011  15:18

    Místy zbytečně zklouzává do pathosu, ale jinak velice originální provedení Petra Pana. "This play is about innocence, not about seduction." Tento film je o obojím a ještě s bonusem navrch. Kdo chce přemýšlet, může najít komplexní alegorický příběh, který si vyhrál se symbolikou. Beryl Bainbridge rulez. A samozřejmě, needless to say, Alan Rickman je bůh.

    • 31.7.2011  17:54

    Fantastické herecké výkony, zejména Alan Rickman (koho by to ovšem překvapovalo, že ano), kterého postava je důveryhodná, dojemná a na konci odehrána s takovou přecizností, až z toho člověka mrazí. Co se hodně nepovedlo, je scénář. Naprosto mě nepřesvedčil o tom, že ti dva (sourozenci) mají důvod to všechno dělat. Proměna sourozeneckého vztahu v milostný je v naší společnosti naprosté tabu a zlomit ho potřebuje silnější důvod, než to, že ti dva zůstali bez rodičů. Navíc jsem z filmu absolutně nepochopila, proč se postava Saskie Reeves na svého bratra tak vytrvale vrhá a proč on posléze tak vytrvalo v tom "vztahu" chce zůstávat. Nevysvětlené motivy, chybějící hloubka. Dvě hvězdy za božského Alana, jedna za výkon Clive Owena a Saskie Reeves.

    • 21.7.2011  13:07

    Až na ty závěrečné typicky columbovské (čti americký rodinný film) scény, kde je pathos víc než snesitelný, je to moc pěkné.

    • 21.7.2011  13:05

    Příjemný film, dobře se na to dívá a má to moc pěknou, kouzelnou atmosféru. Pro mě tento film znamenal vstup do světa Harry Pottera, až po shlédnutí jsem si přečetla knížky. Takže míň než 3 hvězdy dát nemůžu už jen kvůli sentimentu, který se pro mě k němu váže. A samozřejmě - Alan Rickman, který stojí za pět hvězd sám o sobě!

    • 8.5.2011  20:26
    Dexter (TV seriál) (2006)
    ***

    První série brilantní, zbylé už poněkud zbytečné a vyčpělé. Obzvláště mě otravovalo, jak mu pořád někdo šel po krku. To Američani skutečně nedokážou přenést přes srdce, že by projednou byl hrdinou asociální psychopat? Musí ho scénáristé neustále "trestat" tím, že mu za zadkem pořád a pořád slídí nějakej polda? Ze strany Michaela C. Halla skvelé herectví, postavy jsou také vykresleny velice zdařile .

    • 5.1.2011  10:07
    Stav beztíže (TV seriál) (2009)
    ****

    Hodně, hodně, hodně mě naštvali, že stopli natáčení..

    • 5.1.2011  10:05
    Angel (TV seriál) (1999)
    ***

    Slušně se na to kouká.

    • 5.1.2011  10:04
    Bostonská střední (TV seriál) (2000)
    **

    Krásná ukázka amerického myšlení, americké morálky a amerických ideálů, které skrze evropskou optiku vyznívají naprosto zrůdně. Člověk se nad tím slušně zamyslí.

    • 4.12.2010  14:25

    Iritující slátanina, která se snaží být najednou 3 žánry, člověk by si myslel, že se tvůrci nedokázali dohodnout, co to vlastně točí a tak tam pro jistotu nacpali ode každého trochu.

    • 18.11.2010  17:11

    Paráda, konečně Yates opustil hru s filtrama a natočil skvělý film. Tentokrát víc než na tricích to stojí na hercích, kteří udělali viditelný posun, zejména Radcliffe, který dozrál ve velice charismatického a moc dobrého herce. Atmosféra skvělá, z postav cítíte, že to, co se jim teď děje, není žádné hraní si na dětské hrdiny, ale holý boj o přežití lidí, kteří jsou dospělí, zralí a zoufalí. Ovšem tu patetickou Dobbyho řeč a lá "freeman" na konci si fakt mohli odpustit..

    • 9.10.2010  23:54
    Agora (2009)
    *

    Dlouho jsem zvazovala, jestli si tato slatanina zaslouzi alespon tu jednu hvezdu, ale nakonec jsem usoudila, ze to mohlo byt jeste o neco malo horsi. Film bez koherentniho pribehu, rozplizly, nezajimavy, bez klimaxu. Klimax se v pribezich vyskytuje proto, aby nim bylo neco receno. Pokud jim v tomto filmu mela byt zaverecna scena, tak skutecne nechapu, co mi chtelo byt receno. Ze krestane jsou spatni? Stejne spatni jako dnes extremisticti muslimove? Ze vsechny nabozenstvi ve sve radikalni podobe jsou stejne znicujici? Anebo po mne snad nekdo chtel, abych s napetim sledovala, jak ta chytra holcina objevi elipsu? Ja chapu, ze v tehdejsich dobach o spouste veci nemeli a ani nemohli mit poneti, ale tvurci nemuzou od dnesniho divaka cekat, ze bude to "nove" objevovat se stejnou dychtivosti jako filmovy hrdina. On ani nemuze, stejne jako hrdina nemuze znat to, co zna divak. Anebo to vlastne cely bylo o zakazane lasce, ktera vrcholi smrti? no vida, nakonec si je z ceho vybrat, ovsem jedna moznost je horsi a plossi nez druha. A ta elipsa, kterou spatrila na konci v momentu smrti, to si snad uz scenariste delali srandu..

    • 11.7.2010  22:18

    Geniální důkaz toho, že Švédové mají dokonalý, byť naprosto zvrácený smysl pro humor :-)

    • 5.7.2010  22:14
    Devil (2001)
    *

    Ano, po tomhle definitivně přestávám věřit v umělecký um a know-how Guillerma del Toro. Taková nuda a tolik klišé zaráz, to se jen tak nevidí.

<< předchozí 1 2 3 4