Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (619)

plakát

Trojúhelník smutku (2022) 

Zábavná sociologická sonda, která vrcholí třeskutě vtipnou sekvencí kapitánské večeře. Škoda, že je to moralizování někdy až příliš okaté a hnané na sílu (dialogy kapitána s Rusem) + třetí akt je o level níž včetně docela alibistického konce. Jinak často velice trefné a zábavné.

plakát

Top Gun: Maverick (2022) 

Plnotučný blockbuster, který mistrně kombinuje oldschoolová dramaturgická témata se závanem nostalgie se současnými audiovizuálními možnostmi kinematografie na maximum. Je to napínavé, patřičně osudově rozehrané a příjemně nostalgické a byť se občas míří k hranici sebeparodie a divák se hladí až příliš po srsti, ve výsledku Maverick vítězí svým buldočím tahem na bránu a neprůstřelným scénářem. Vklad Toma Cruise je neoddiskutovatelný a tady jen potvrdil, že je snad jediným posledním žijícím mohykánem, jehož jméno ve filmovém světě znamená záruku kvalitní blockbusterové zábavy. Ta zabejčenost, odhodlání, tvrdohlavost a totální zasvěcení dané profesi jsou v podstatě kopírkou osobnosti Mavericka. Po dlouhé době jsem odcházel z kina nadšený, což je na pokračování po 36 letech v podstatě malý zázrak a zaslouží si pětikvalt.

plakát

The Batman (2022) 

Je mi sympatické, že je to tak ambiciózní a sebevědomý projekt, který má production values na maximu a je to audiovizuální žranice. Co je trochu škoda - film se ke konci rozřeďuje, rozuzlení jsou fádní a katarze minimální. Finále nemá koule ani jako akční inferno, ani jako fatalita v osobní rovině (což by filmu slušelo víc). Problém je i lehce s tempem - Reeves si krásně dává na čas u některých scén, ale některé podzápletky rychle utne nebo vyzní do prázdna (starostka, vztah s Alfrédem/Gordonem). V jednotlivostech výborné, celkově by tomu slušelo ještě jedno dramaturgické sezení a prostříhání na 2 a půl hodiny. Rád se ale do takto nastaveného světa vrátím.

plakát

Manželé a manželky (1992) 

Mohla to být jen další tuctová allenovka - vztahovka několika párů z New Yorku, ale díky vychladlému vztahu s Farrow nabírá film dalších významů a konotací. Vřele doporučuji podívat se na film až po dokumentu Allen vs Farrow, protože až potom divák konečně zjistí, že celý film je vlastně samoreflexe jednoho životního stádia režiséra. Bez tohoto kontextu je to "jen" civilní a velice přesné drama. Až budu mít krizi středného věku, věřím, že tam dám pětikvalt.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Chytrá, vtipná a suverénně sestříhaná a produkčně na vysoké úrovni ošetřená satira, která díky nekompromisnímu castingu baví celou dobu. Škoda, že se McKay nechal občas unést a lehce mu ujede původní sdělení v tom nánosu montážních sekvencí a podružných témat. Ocenil bych taky i větší příklon k dramatu a autentickému vyznění. Často je totiž film až příliš absurdní a hraje na komickou notu (Jonah Hill). Jinak ale velká paráda. Takto nějak by vypadal Armageddon, kdyby ho točil Barry Levinson...s úsměvech na rtech a při mrazení v zádech divák sleduje zkázu lidské rasy.

plakát

The Matrix Resurrections (2021) 

Lana Wachowská chce být tak podvratná, neuctivá a sofistikovaná vůči studiovému systému a původní trilogii, až zapomněla vyprávět soběstačný příběh a organicky zapustit slavné trademarky do čtvrtého dílu. Má to dostatek načrtnutých nápadů a myšlenek, ale ve své snaze být neustále nad věcí a s patřičným nadhledem a důvtipem komentovat kult kolem své vlastní ságy, nedělá v podstatě nic jiného než otrocky kopíruje a variuje již dávno viděné/řečené. V rovině filozofické a nároků na diváka to je poměrně svěží a neotřelé, ale v té pragmatické, exekutivní, to selhává na celé čáře. Nemá to ani dobře napsané postavy, ani působivý audiovizuál a ani nadstandardně vymyšlenou a nasnímanou akci. Je to generické, umělé a tak trochu podezřívám Lanu, že tento úkrok stranou udělala natruc stylem "víte co, tak já vám ten další Matrix teda udělám, ale postavím si hlavu a budu si dělat, co budu chtít...a uvidíte, že pak už žádný další díl chtít nebudete". A má pravdu. Další díl nechci a ve svých myšlenkách se spokojím s perfektně uzavřenou trilogií. Je to cheesy jako prase a místy jsem si vzpomněl na tragické uchopení Terminátora v Genisys...a to není dobrá vizitka.

plakát

Red Notice (2021) 

Šíleně vágní a nudná podívaná, která byla od začátku odsouzená být hitem. Možná právě proto se před i za kamerou nikdo nesnažil a vylezla z toho "oddychovka". Což je ale ve výsledku strašně málo. V celé své kráse je tady vidět, že Gal Gadot opravdu NEUMÍ hrát...

plakát

Není čas zemřít (2021) 

Výborné rozloučení s Bondem Daniela Craiga. Fukunagův dravý styl sedí výborně, má to epické akční scény a je to v důležitých momentech i patřičně dramatické a emotivní. Škoda jen, že se zde bere v potaz rozepsaný scénář od Spectre a nutně se musí vše dovysvětlit a uzavřít. Prostřední část tudíž lehce nudí a Rami Malek je zoufale nevyužitý. Úvod a závěr jsou ale perfektní a angažování Phoebe Waller-Bridge bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí za Craigové éry. Její břitký humor a ostrovtip nádherně doplňuje nasraného a znuděného Craiga jakožto Bonda. Důstojné završení série s Craigem. Uvidíme, kudy se značka posune příště.

plakát

Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta (2017) 

Dvojice Skandinávců pochopilo esenci Pirátů a nabídlo svěží vítr do plachet. Fajn je záporák v podání Bardema, množství akčních sekvencí, netradiční nápady, nové podzápletky i uzavření osudů starších postav. To vše za necelé dvě hodinky stopáže. Po zpackané čtyřce důstojné zakončení a na pátý díl velice solidní práce. Pevně věřím, že Disney má teď jiné starosti a Depp vlastně taky takže se značka nechá pár let ležet a pak se bude oživovat s jiným týmem a přístupem pro novou mladou generaci diváků.

plakát

Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna (2011) 

Výrazný sešup dolů. Marshall se sice snaží být temný a mýtický, ale tím potlačil vše, co bylo na sérii zábavné a poutavé. S tajtrlíkováním Deppa tak výsledný film moc dohromady nefunguje. Vše je navíc zbytečně tmavé, ukecané a nezajímavé. Mdlé pokračování ve všech směrech a jedna scéna s mořskými pannami ještě jaro nedělá. Nuda za čtvrt miliardy.