Rohy212

Rohy212

Kristina Roháčková

Česko
filmový recenzent pro iRozhlas.cz

homepage
Twitter: kristirohacek

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 10.8.2020  14:06

    "Leží tam v oboře, nožky má nahoře, bojím se, bojím, že umře." Bezostyšně absurdní studie lidského chování zachycená v pohádce. Sklony se předávají, prázdné sliby se opakují, řecký sbor všechno vidí. Mira Fornay shrnula své Žáby bez jazyka nejlépe: agrese nemá logiku. (LFŠ 2020)

    • 9.8.2020  21:36

    Jestli jste někdy chtěli vidět Jessicu Chastain, jak německy říká "jsem malá kurvička", Geenu Davis, jak kartáčuje psa, nebo Johna Malkoviche s Colinem Farrellem v rolácích, jak se perou, zatímco jeden má kámen a ten druhý nůž, tak je Ava: Bez soucitu film pro vás. Víc nemám.

    • 13.7.2020  16:36

    Netflixovský Old Guard docela úspěšně vychází vstříc mým požadavkům na akční snímky. K tradiční řežbě přidává pětičlennou armádu nemrtvých a romanci sahající zpátky kamsi do doby křížových výprav. Výběrem soundtracku si ale teda tvůrci prostříleli obě nohy. Opakovaně. A taky velká gratulace těm, co stáli za obsazením. Je fakt těžké nekřičet u toho na televizi: Martin Eden! Sexy Jafar! Dudley!

    • 5.5.2020  20:06

    "I don't think you have anything to worry about. You're not his type." The Assistant zapadá do dvou mých oblíbených subžánrů: citový kopanec, jehož razance se nejvíce projevuje v odmlkách a rutině, a taky solidní drama o agresorovi, který není vidět a rozhodně není jediná osoba.

    • 1.5.2020  16:29
    Normal People (TV seriál) (2020)
    *****

    Minisérie Normal People mluví stejným jazykem jako knižní předloha Sally Rooney. Sice nevidíme nejniternější, nejzvrácenější myšlenky ústřední dvojice, i tak ale jejich psychologie působí zcela obnaženě. Syrové, intenzivní a naprosto frustrující v tom, jak dobře tomu lze rozumět.

    • 1.2.2020  00:02
    Malý Joe (2019)
    ****

    Happiness business, happiness business. Má radost z Little Joe vychází převážně z mé slabosti pro pastelové barvy, zneklidňující zvukové efekty a prostředí tak odcizelé, že se z něj chvílemi snaží utéct i kamera. Nakonec mi nevadila ani ta tišší bizarnost, než můžeme být zvyklí od Lanthimose nebo Black Mirror. Stylizované a zároveň komorní provedení téhle společenské alegorie v příběhu o květině s nakažlivým pylem (or is it?) mi to vynahradilo. (Future Gate)

    • 5.12.2019  20:13

    Jumanji: The Next Level má pár nápadů, které posouvají na novou úroveň (ha!) sequel k překvapivě povedené akční komedii. Tady je moc postav, dlouhý úvod, a i vtipy fungují lépe, když je vše při starém. Awkwafina je fajn přídavek. Danny DeVito také, ale jen když ho hraje někdo jiný. 2,5*

    • 12.11.2019  14:19
    Le Mans '66 (2019)
    ****

    Klobouk dolů před filmy, které mě dokáží zaujmout pro téma, které jindy jde zcela mimo mě. Ford v Ferrari ví moc dobře, co vypráví a kde je jeho konflikt. Z titulu to možná zní jako souboj dvou firem, ale opravdu jde o tahanice mužů ve slunečních brýlích z korporátu s muži ve slunečních brýlích, kteří žijí pro ten pocit, kdy přes řinčení motoru není slyšet okolní svět. Mangold nás bere na trať, otvírá hlavy závodníků a dává nám ochutnat tu sílu, co zažívají. Za mě solidní podívaná, co snese i patos. A ano, cítila jsem při projekci přesně takovou radost jako Caitriona Balfe, když si rozložila židličku, aby sledovala, jak se kluci perou.

    • 12.11.2019  14:18

    Kolik se toho dá vyjádřit tancem. Žízeň po svobodě, vzpoura rigidním tradicím a maskulinitě, touha po intimitě. Švédsko-gruzínský oscarový kandidát And Then We Danced hraje všechny ty noty s vášní i křehkostí. V jedné z mých nejoblíbenějších scén Levan Gelbakhiani v lehké opilosti tancuje pro Bachiho Valishviliho. A je v tom všechno: flirt, bezmezná radost, uvolnění, dychtivost. (Mezipatra 2019)

    • 24.10.2019  11:15

    Poslední aristokratka je vlastně takový rozkošně miloučký film. Nemohla jsem se ale při jeho sledování zbavit dojmu, že někdo čeká, že se budu smát. Jenže mně se vůbec nechtělo.

    • 15.10.2019  11:55
    The Friend (2019)
    ****

    - "I thought it was a story about Nicole." - "I thought so, too." Upřímná indie dramata o rodině a životě a smrti a přátelství a vším mezi tím mě na LFF drtilo na plné čáře. Asi všichni potřebujeme takového přítele, jako je Jason Segel v The Friend.

    • 15.10.2019  11:55

    "Úplnej Eldómovar!" Dva kamarádi, jedna sázka a jeden nevinný polibek. A pak smršť potlačených emocí. Na novinku Xaviera Dolana Matthias et Maxime jsem prostě nedokázala čekat na Mezipatra. Ale dám si určitě repete. Soundtrack, kamera, Dolanova předstíraná špatná angličtina a charakterizace snad každé z postav, to je naprostá láska. (LFF 2019)

    • 15.10.2019  11:53
    Jeskyně (2019)
    ***

    Je dobré spojit si fakta, obzvlášť když je ještě máte v čerstvé paměti, a vidět je před sebou v celistvém obrazu. The Cave dramatizuje loňské vysvobození týmu malých fotbalistů a jejich trenéra z thajské jeskyně. Hlavní roli přitom sehrávají i reální potápěči a záchranáři. Interakce neherců jsou roztomilé a celé je to spíš takový televizní film, ale stejně to dokáže nahnat hrůzu. Hlavně když divák vidí, jak se chlapcům dala dávka utišujících drog a svázali ruce, aby je dostali ven. (LFF 2019) Více tu: https://www.irozhlas.cz/kultura/film/film-jeskyne-thajsko-zachrana-fotbalistu-potapeci-tom-waller_1910240725_kro

    • 15.10.2019  11:48

    Jako životní cynik a člověk, co slyšel o panu Rogersovi teprve nedávno, jsem si naivně myslela, že mě A Beautiful Day in the Neighborhood nezasáhne. Ha! Stačilo, aby Tom Hanks svým klidným hlasem promluvil o odpuštění a podíval se na mě v naprosté tichosti skrz kameru, abych začala bulet. (LFF 2019)

    • 15.10.2019  11:47

    3 hodiny v obzvlášť pohodlné polohovatelné sedačce byly u A Hidden Life krušné, ale Malickovo rozjímání nad vírou v Boha a dobro v kulisách rakouských hor a nacismu je jednoduše skvostné. Takže se omlouvám, že jsem se smála vždycky, když se tam objevil někdo z Komisaře Rexe. (LFF 2019)

    • 7.10.2019  22:21

    Heil Hitler, you guys! Taika Waititi v Jojo Rabbit zdůrazňuje jednu věc: nacismus je skutečně absurdní ideologie. Z pohledu chlapce a současnou řečí tak buduje stejně absurdní komedii, z níž se stane povědomé, ale stále velmi milé válečné drama. (LFF 2019)

    • 7.10.2019  22:21

    Noah Baumbach natočil vztahový horor. Stačilo, aby věrně zachytil vztah dvojice, která prochází rozvodem. Lidé se nemění, jejich činy se ale náhle začnou odrážet v zakřiveném zrcadle. Asi můj nejoblíbenější výkon Drivera. Scéna s nožíkem je geniální tragikomické herectví. (LFF 2019)

    • 6.10.2019  23:13
    The Report (2019)
    ***

    The Report aneb skutečný příběh o sedm tisíc stránek dlouhé vyšetřovací zprávě k tomu, jak CIA vyslýchala (čti mučila) po 9/11 zajatce (viz třeba Zero Dark Thirty). Silný příběh, dobří herci, ale jinak velmi standardně natočené drama se standardními hudebními motivy. (LFF 2019)

    • 6.10.2019  23:12
    Maják (2019)
    *****

    Dva muži, jeden ostrov a několik lahví tvrdého alkoholu. The Lighthouse (novinka režiséra The Witch) je naprosto zvrácená lahůdka. Zvládá být vizuálně podmanivá i klaustrofobní. Dafoe a Pattinson jsou v neuvěřitelné ráži. Ohlušující siréna mě bude děsit ve snech. Žeru to. (LFF 2019)

    • 19.9.2019  17:19

    A Rainy Day in New York, film, který nezabil ani distanc distributora a několika herců, je přesně taková nanicovatá snobárna, jakou byste čekali od příběhu o postavě se jménem Gatsby Welles. Vlastně stejný snímek, co už Allen několikrát natočil. S preemptivními kopanci do novinářů.

    • 18.9.2019  21:49

    Blízká setkání ovčího druhu. Farmageddon nedává moc příležitostí vydechnout si od smíchu. Popkulturní narážky srší zleva i zprava. Jednou je to sonický šroubovák z Doctora Who, jindy autoopravna H. G. Wheels nebo ovce imitující dolly zoom z Čelistí. Slovy klasika: Ooh yar yar.

    • 26.7.2019  11:56
    Slunovrat (2019)
    ****

    Když rozchod, tak v drogovém rauši a v doprovodu obřadního hrdelního zpěvu a s pubickým ochlupením v pochybném masovém koláči. Po Asterově zcela narušeném, ale také okouzlujícím a dost komickém snímku Midsommar se u mě dostavil zvláštní pocit klidu. Jako bych dvě hodiny střídavě dýchala do pytlíku a mlátila do boxovacího pytle, a tím se konečně vyrovnala s jedním dávným špatným vztahem. Jak jsem ale zjistila na Václaváku v obchodě, severské jazyky teď ve mně vyvolávají lehkou paniku.

    • 7.7.2019  09:13
    Late Night (2019)
    **

    Filmové komedie z prostředí stand-up jsou často ty nejméně vtipné komedie. Zakončovací snímek KVIFF Late Night je toho důkazem. Šarm Emmy Thompson se scénáři daří přizabít ohranými vtipy o sexismu a fyzickou komedií s odpadky. Nadějné téma probíhá zcela předpověditelně. Jinak je to ale perfektně snesitelný film. 2,5*

    • 6.7.2019  12:58

    Psala jízlivě a vtipně. Dostávala obdivné dopisy i výhrůžky smrtí. Ukončila kariéry, jiné nastartovala. Dokumentární snímek Tak pravila Pauline Kael mě zajímal z osobních důvodů - jako člověka, který co týden přemítá, jestli má jeho práce nějaký smysl a jestli se jí dá uživit. Prostřednictvím jedné z předních amerických postav oboru vysvětluje, k čemu jsou na světě filmoví kritici. A je příjemné, že o tom nemluví jen další kritici, ale i herci a režiséři, kteří s nimi nemusí vždy souhlasit, ale rozumí jejich práci a chápou, jak se obě profese vzájemně doplňují. (KVIFF)

    • 4.7.2019  14:03
    Ke hvězdám (2019)
    **

    Znovu se mi potvrdilo, který typ filmu mě málokdy dokáže přesvědčit. Jsou to ta táhnoucí se dramata z jihu USA minulého století plná silného přízvuku, alkoholismu a společenské zkostnatělosti. Přesně to je černobílý snímek Ke hvězdám (rež. Martha Stephensová). Stále to samé. (KVIFF)

    • 4.7.2019  12:36

    Absurdně mluvící pracovníci respektovaného oděvního domu, graficky násilné sny, figuríny s ochlupením, létající cákance spermatu, hypnotické popisy fungování pračky a jedny krásné červené šaty s vlastní hlavou. Nový snímek režiséra Petera Stricklanda Takové krásné šaty je naprosto ujetá hororově komediální podívaná, která asi nejvíc stylisticky připomíná Argentovu Suspirii. Funguje to na výbornou. (KVIFF)

    • 3.7.2019  12:00
    Papicha (2019)
    ****

    Alžírský snímek Papicha není nic, po čem by se klidně usínalo. Ukazuje svobodně myslící ženy v prostředí, které ženám čím dál více svobodné myšlení zakazuje. I přes všechny děsy, které zobrazuje, je to ale snímek nabitý pozitivní energií a nadějí.

    • 3.7.2019  11:41
    Parazit (2019)
    *****

    Parazit mě okouzlil řadou věcí. Nic ale nepřekoná scénu, kde jedna z hlavních postav sedí na poklopu záchoda a blaženě kouří, zatímco se místnost zalévá vodou a z mísy tryskají splašky. Nutno dodat, že jde skutečně o temně černou tragikomedii, která nepřestane překvapovat svým vývojem.

    • 1.7.2019  12:57

    Jeden hluboký zármutek, jedna islandská silnice obklopená mlhou a jeden muž, který nedokáže pokračovat dál, dokud to nedotáhne do konce. O snímku Bílý bílý den se hrozně špatně mluví, ale napojit se na jeho tragikomickou atmosféru jde velmi snadno.

    • 30.6.2019  22:11
    Monzun (2019)
    ***

    Režisér Hong Khaou se v Monsoon vrací k tématu, které už načal v Lilting. Vyrovnání se s minulostí a vlastní kulturou ale tentokrát probíhá v první osobě a přímo ve Vietnamu. Jinak je typicky festivalový: plyne pomalu a dává přednost obrazům před slovy. (KVIFF)

<< předchozí 1 2 3 4