MrHlad

MrHlad

Matěj Svoboda

okres Liberec
Flákač z Moviezone

homepage

1110 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 26.5.2020  15:58
    The Wretched (2019)
    ***

    Ben se po rozvodu rodičů stěhuje do malého města, kde má žít se svým otcem. Brzy ale zjistí, že v místních lesích se skrývá tajemné zlo, které si brousí zuby na jeho malého souseda. Povede se mu ho zastavit? The Wretched je horor s dobrými lekačkami, zajímavými hrdiny i fajn děsivou atmosférou. O to víc zamrzí, že se tvůrci rozhodli prakticky vše podstatné vykecat divákům v první čtvrthodině a pak nechají hlavního hrdinu, aby hodinu odhaloval to, co už dávno divák ví. Škoda. Jinak je totiž The Wretched vážně dost fajn.

    • 20.4.2020  22:20
    Modrý samet (1986)
    ***

    Díky Modrému sametu jsem si ujasnil tři věci. Že Lynch fakt není můj šálek kávy, že Hopper uměl magory jako málokdo a že málokterý herec mě vytáčí tak jako Kyle MacLachlan.

    • 18.4.2020  22:38
    Nelítostná (2017)
    ****

    Brutální Niita + John Woo + trochu Quentin Tarantino + hodně Raid. Na pohled hezká kombinace, které ale podráží nohy fakt, že je to celé poněkud jednoduché a poněkud zbytečně režijně překombinované. Ale za úvod a akci na motorkách tu čtvrtou hvězdu přidám bez většího váhání.

    • 16.4.2020  13:27

    Jay a Bob opět vyrážejí zničit Hollywood. Jenže už to není taková sranda jako kdysi. Kevin Smith se zmůže na pár dobrých fórů i chytrých a jízlivých komentářů, ale nepovedlo se mu vrátit k tomu, co z něj před lety dělalo tak zajímavého filmaře. Druhý Jay a Bob opět působí do značné míry jako film, který si Smith natočil především pro sebe a ve kterém spousta scén, vtipů a nápadů připadá zábavná hlavně jemu. A že mu to ani moc nevadí.

    • 9.4.2020  00:13

    Bitky dobrý. Zbytek bláto, za které by se styděli snad i tvůrci budovatelských blábolů z padesátých let. Celé to „hodní Asiaté vs. američtí rasisti“ bylo zpočátku jen směšné, ale někdy v půlce ta směšnost změnila v regulérní trapnost.

    • 7.4.2020  11:29
    Láska je slepá (TV pořad) (2020)
    ****

    Lidi spolu mluví pár dní přes zeď, zamilují se, plánují svatbu, pak se potkají a po pár dnech zjistí, že jsou až na výjimky všichni úplní dementi. Na karanténní sledování ideální.

    • 3.4.2020  22:51
    VFW (2019)
    ***

    Joe Begos je evidentně hodně velký fanda Carpenterova Přepadení 13. okrsku (což je samozřejmě dobře) a jeho parta veteránů je super. Ale asi by to chtělo trošku víc peněz, protože akce je sice hodně šťavnatá a grindhouseovsky drsná, ale taky dost pomalá. VFW nakonec funguje líp v těch momentech, kdy Lang, Williamson, Sadler, Kove a ostatní sedí v hospodě a vzpomínají na dobu, kdy bojovali za lepší svět než když musí krájet armádu zfetovaných magorů, co jim chce vyrabovat lokál. Ale jako vzpomínka na osmdesátková béčka je to velmi fajn.

    • 2.4.2020  10:24
    Lov (2020)
    **

    Nesnáším filmy, ve kterých režisér bohorovně sedí a říká, že všichni na plátně jsou dementi a proto se jim budeme smát. Tohle není chytrá satira, je to filmová verze facebookové diskuse, kde se hádají konzervativci a liberálové, všichni chytří už šli pryč a teď přišel někdo, kdo má pocit, že tomu zbytku musí říct, že jsou blbci. Mimochodem krom závěrečné bitky je to i dost nezajímavě natočené.

    • 2.4.2020  10:20

    Každá generace potřebuje svoje Americké graffiti.

    • 2.4.2020  10:19
    El bar (2017)
    ***

    Sympaticky drsné i sympaticky divné. Pár lidí zavřených v baru, dvě mrtvoly před ním a velká paranoia. A taky hodně černý humor. Asi z toho šlo vymáčknout víc, ale už kvůli scéně procpávání jednoho z hrdinů do kanálu si to asi chvilku pamatovat budu.

    • 30.3.2020  08:54

    Akční komedie, která není a nejspíš ani nechce být akční a ani vtipná. Hodinu a půl dlouhá nuda o tom, že holčičí kamarádství je nejdůležitější věc na světě má bitky a přestřelky na úrovní Walker, Texas Ranger, minimum humoru a nula audiovizuálních nápadů. Špatný film. A naprosto zbytečný.

    • 29.3.2020  21:05

    Hezký to bylo, ale neskutečně mě iritovala ta snaha o osobní přístup. Fakt je mi úplně jedno, jak vypadá rybník za domem pana režiséra, kdy a od koho dostal první kameru a jaké zvířátko potkal, když si vyrazil na výlet na kole. Za to jde hvězdička dolů.

    • 27.3.2020  13:10

    Richet občas trochu moc spěchá, jindy se zbytečně patlá ve snaze protlačit do filmu trochu těch "jakože umělečtějších záběrů", ale Cassel a jeho parta jsou fajn drsňáci, Paříž je nádherně hnusná a má to fajn dobrodružný feeling dumasovských příběhů. Když se Vidocq vrátí s nějakým sequelem, budu rád.

    • 22.3.2020  01:53

    Trochu Verne, trochu evropské comicsy, hodně dobrodružství a žádné písničky nebo mluvící zvířátka. Místo toho pár realisticky dojemných a překvapivě i drsných scén. Hodně fajn věc s hodně fajn hrdinkou.

    • 19.3.2020  09:38
    Guns Akimbo (2019)
    ***

    Hodně drsná a šílená jízda, ve které Daniel Radcliffe bojuje proti hromadě šílených zabijáků v čele se Samarou Weaving, je plná krve a černého humoru. Jakmile ale trošku zpomalí, ukáže se, že v těch neakčních scénách může vlastně nabídnout jen velmi málo.

    • 12.3.2020  09:44
    Bloodshot (2020)
    **

    Viděli jste trailer? Viděli jste všechno. V Bloodshotovi není nic navíc a i to málo, co nabízí stojí celkem za prd. Diesel se vcelku snaží, jenže hraje hlavního hrdinu v comicsovce se zoufale průhledným příběhem, nezajímavými postavami a nenápaditými akčními scénami. Vypadá to jako trošku dražší pilot nějakého béčkového seriálu, kterému dost chybí nadhled, nápady, energie a vlastně cokoliv, kvůli čemu by stál za pozornost. Diesel zase šlápnul vedle, ale na rozdíl třeba od podobně mizerného Posledního lovce čarodějnic tady ani nevidím nic, co by mělo potenciál být pod jiným režisérským dohledem zajímavé. Zbytečný film.

    • 1.3.2020  01:30
    Frčíme (2020)
    ***

    Není to úplně ono. Ve Frčíme je sice klasická pixarovská kombinace humoru, napětí, dojetí a životních pravd podaných umně a bez patosu, ale tentokrát jakoby studio nebavilo vymýšlet svět. A přitom si moderní fantasy doslova říkala o to, aby se v ní někdo pořádně vyblbnul jako kupříkladu u Příšerek. Pár odkazů třeba na Dungeons and Dragons tu sice dostaneme, celkově je však nový svět o poznání méně hravý, vychytralý a zábavný než to, na co jsme u Pixaru zvyklí. Přitom si přímo říká o to, aby se v něm tvůrci vyřádili. Když to trochu přeženu, do konce filmu jsem si musel vystačit s jednorožci, kteří se chovají jako krysy. Všechno ostatní funguje tak, jak jsme u Pixaru zvyklí, ale že studio bude dýchavičné zrovna v audiovizuálních hrátkách a drobných vtípcích, jsem úplně nečekal.

    • 1.3.2020  01:28
    Neviditelný (2020)
    ****

    Leigh Whannell v Neviditelném potvrzuje, že se s ním musí počítat jako s režisérem, který hororový žánr umí. K těm nejlepším mu však pořád ještě kousek schází. Jeho novince by slušelo zkrácení o nějakých dvacet minut, jinak je to však sice nepříliš originální, ale výtečně natočená thrillerová podívaná. Whannell u mí šponovat napětí, notně mu s tím pomáhá i vynikající Elizabeth Moss, a ve všech akčnějších scénách navíc potvrzuje kvality naznačené už v Upgrade. Navíc hraje s divákem od začátku fér hru a všechny karty vyloží na stůl překvapivě brzy, což mu ovšem nebrání v tom, aby fungovala dost nepříjemná atmosféra. Osobně mi Neviditelný sedl víc v okamžicích, kdy se bral stoprocentně vážně, protože díky sázce na atmosféru a dospělejší přístup k celé látce to fakt funguje tím způsobem, o němž většina současných hororů sní. Ale ačkoliv celé béčkové vyznění působí možná až příliš uspěchaně a trošku z něj čiší snaha hrotit to za každou cenu, celkově jde o hodně nadprůměrné řemeslo, které fandům hororů ukáže, že tu pořád jsou talentovaní režiséři, kteří i okoukaný příběh dovedou odvyprávět tak, že se člověk dvě hodiny nenudí. I když na novou žánrovou klasiku to bohužel asi stačit nebude.

    • 25.2.2020  22:45

    Dobrodružná klasika s digitálním psem v hlavní roli láká na hezké obrázky a sympatického zvířecího hrdinu. Ale bohužel příběh běží dopředu zbytečně rychle a spousta potenciálně zajímavých scén nefunguje zdaleka tak dobře, jak by měla. Fajn film. Ale měl našlápnuto na víc.

    • 20.2.2020  17:33
    Ježek Sonic (2020)
    ***

    Ježek Sonic, nejrychlejší bytost ve vesmíru, se schovává na Zemi. Nebo spíš schovával, protože po jednom průšvihu se o něm ví a po krku mu jde jak armáda, tak šílený vynálezce Robotnik. A Sonic tak musí spolu lidským kámošem Tomem vymyslet, jak z toho ven. Celovečerní dobrodružství podle slavné série počítačových her je neurážející a pohodová rodinná zábava, která se ale až příliš pokouší držet vyjetých kolejí a od ostatních ji nakonec odlišuje hlavně samotný hrdina, který je hrozný sympaťák.

    • 18.2.2020  11:13

    Sympatický prosťáček Espen a odvážná princezna Kristin se vydávají na dlouhou a nebezpečnou cestu k tajemnému zámku, kde chtějí najít živou vodu, kterou potřebují, aby zachránili Kristininy rodiče a Espenovy bratry. Čeká je dlouhé putování plné nebezpečí, humoru, monster i zloduchů s lidskou tváří. A hrozně příjemně se na to kouká. Cesta za živou vodou má blíž k dobrodružnému filmu než ke klasické pohádce a díky působivé výpravě, hrozně fajn hrdinům a rychlému tempu se u ní budou bavit diváci bez ohledu na věk.

    • 18.2.2020  11:13

    Desetiletý Jojo a jeho imaginární kamarád Adolf by udělali pro Německo všechno. Jenže když malý hrdina zjistí, že jeho maminka doma schovává židovskou dívku, všechno se změní. Taika Waititi natočil vizuálně hodně nápaditý film, ve kterém se střídají dojemné a drsné momenty s humornými a Scarlett Johansson se Samem Rockwellem tu předvádí jedny z nejlepších hereckých výkonů svých kariér.

    • 18.2.2020  11:11
    1917 (2019)
    *****

    O 1917 se bude mluvit jako o tom válečném filmu, který byl natočený na jeden záběr. Což reálně není, ale všichni to víme a nemám pocit, že by to někomu mělo vadit. Byla by ovšem velká chyba na něj koukat jen jako na technicky dokonalý snímek, v němž se Mendes a Deakins vyblbli s kamerou. Ta je samozřejmě úžasná, 1917 vypadá jako počítačová hra, při níž kamera zvládá hrdiny během dialogů objíždět, plazí se spolu s nimi bojištěm a kameraman hledá ty nejšílenější, ale stále funkční úhly, z nichž by mohl všechno snímat. Jenže hlavní hvězdou tu pořád zůstává Mendes jako vyprávěč, jenž se v tom „jednom jediném záběru“ zvládá dostat pod kůži jak hrdinům, tak i divákům. Zatímco zpočátku je chladný a odtažitý a podobně jako jeden z vojáků bere celou misi jen jako rozkaz, který se musí splnit. A doufá, že to přežije. Postupně si však začíná připouštět důležitost celého úkolu a na povrch se nenápadně, ale nakonec i velmi intenzivně derou hodně silné a emocionální scény. A třeba celá pasáž v hořící vesnici nebo samotný závěr jsou neskutečně silné momenty. 1917 je audiovizuálně (práce s hudbou je naprosto výtečná) dech beroucí podívaná, v níž se skrývá velmi silný, krutý, dojemný a působivý příběh. Ten film nejen že skvěle vypadá. Je skvělý celý.

    • 13.2.2020  13:57

    Neuvěřitelně pitomá věc o ostrovu, který plní přání, ale dělá z nich noční můry. V tom, jak by to celé mělo fungovat, neměli evidentně jasno ani tvůrci a vzhledem k tomu, že režisér Jeff Wadlow nedokáže vymyslet jedinou funkční lekačku a práci s atmosférou zvládá ještě hůř, je výsledkem naprosto tristní a až směšná podívaná. Nebrat.

    • 11.2.2020  22:37
    Furie (2019)
    ***

    Bitky dobrý, ale moc keců okolo.

    • 5.2.2020  19:29

    Nebrat. Birds of Prey chtějí být ostrý, možná až kontroverzní film plný drsného a černého humoru, odvážných režijních řešení, silných charakterů a nekompromisní atmosféry. Jenže aby to fungovalo, musel by ten film točit někdo šikovnější než Cathy Yan, která dala filmu celkem zajímavý vizuální look, ovšem naprosto netuší, jak pracovat s postavami a jak mezi nimi budovat vztahy. A vzhledem k tomu, že právě na tomhle by mělo Birds of Prey do značné míry stát, je to celkem problém. Ale ona je možná potíž i v tom, že když jede Harley sólo, ukazuje se, že to moc zajímavá postava není. Tahle týmovka by chtěla mít blízko k Deadpoolovi, ale držkatému žoldákovi drsné holky z Gothamu nezvládají ani dýchat na záda. V akčních scénách to ještě jde, jakmile se však začne s mluvením a budováním vztahů, ukáže se, jak moc nudné tyhle hrdinky jsou a jak celá ta drsnost a odvážnost funguje jen na papíře. Za eRkovým ratingem a divokými barvičkami se marně schovává film, který nemá nápady a většinu času nudí.

    • 30.1.2020  10:34
    Malé ženy (2019)
    ****

    Příběh čtyř sester, které v polovině devatenáctého století dospívají a ujasňují si, co vlastně chtějí od života, je i v jednadvacátém století překvapivě aktuální. Greta Gerwig v něm dává prostor především herečkám, které ji rozhodně nezklamaly, a sama zvládá dojemné i úsměvné scény naprosto s přehledem. Poctivá a zábavná moderní adaptace literární klasiky. Jen škoda, že je ve své první půlce možná až zbytečně chladná a odměřená.

    • 28.1.2020  14:58
    Gentlemani (2019)
    ****

    Jsem spokojený. Vlastně hodně spokojený, protože Guy Ritchie slíbil, že dodá gangsterku ve stylu Guye Ritchieho a taky ji dodal. Jediný potenciální problém s jeho novinkou tak mám v tom, že se drží vyjetých kolejí a jen minimálně se pokouší překvapit. Ale ono to vlastně vůbec nevadí, protože Ritchie tenhle žánr umí jako nikdo na světě a opět se mu povedlo natočit hodně svižnou podívanou s nečekanými zvraty a ještě nečekanějšími režijními nápady, v níž si to očividně užívají úplně všichni herci (nejvíc asi Hugh Grant a Colin Farrell). Ritchie umí pomalu budované napětí zakončené absurdní násilností, které připomene začátek Pulp Fiction, ale během momentu dovede přeřadit na své typické frenetické tempo. Dovede být vtipný a zábavný a o chvilku později jde z jeho hrdinů regulérní strach. Prostě je to ten Ritchie, jakého jsme chtěli vidět. Nic víc, nic míň. Mně to stačí.

    • 15.1.2020  16:36

    Nevěřil jsem, že by to mohlo být vážně dobré. Ani jsem v to popravdě nedoufal. Takže jsem si to nakonec v kině zatraceně užil. Třetí Mizerové jsou vynikající akční komedie s klasickým bruckheimerovským rukopisem, která nejen že se vyrovná předchozím dílům, ale v mnohém je i předčí. Pravda, Adil El Arbi a Bilall Fallah nejsou v akčních scénách tak nápadití, agresivní a divocí jako býval Michael Bay, bez problémů ovšem zapadnou do škatulky „nadprůměrné hollywoodské řemeslo“ a mají dost nápadů na to, aby při přestřelkách a honičkách diváky bavili. Mnohem důležitější je tu však humor a především dokonale přirozená chemie mezi Smithem a Lawrencem. Ti dva se do svých rolí evidentně strašně těšili a návrat po letech si hrozně užívají. Jejich dialogové výměny, vzájemné hecování a zesměšňování působí přirozeně a opravdově, hlavně je ale skutečně zábavné a vtipné a člověku najednou dojde, že ani netušil, jak moc mu Mike a Marcus chyběli. Třetí Mizerové jsou poctivá akční komedie, v jakou mohli doufat jen ti největší optimisté. A i přes pár trošku přestřelených zvratů se přiznám, že vlastně nevím, co by měli Bruckheimer a jeho parta provést, aby to bylo lepší. Ten film mi udělal strašnou radost.

    • 11.1.2020  16:19
    TV Bomba (TV pořad) (1997)
    ****

    4* čistě za Kelly Family. Víc si z toho nepamatuju a bojím se, že kdybych na to koukal dneska, budu muset hodnotit úplně jinak.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13